Bayliner

???

Mitä eroa on Baylinerin malleilla 1950 ja 1952?

24

7473

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta

      Noilla malleilla ei ole mitään eroa, sillä aina kun kyseessä on Bayliner, on laatu samaa = erittäin huonoa...

      • Marx

        Joillakin sitä on niin hyvä huumorintaju, että ihan naurattaa. Heh heh...


    • Joopa

      Capri 1952 tuli muistaakseni 1989, suurimpana erona on peräpeilin muoto ja erilainen mittaristo. Itse runko on similar.

      Ja tohon "kokemusta omaavan tosi ammattilaisen kommenttiin" voisin todeta, että parempi onkin kun ajelet vaan niillä Finnsportin paskoilla. Eipähän ainakaan tulla kovemmassa kelissä kohdakkoin. Bella sentään pääsi samaan Brunswick konserniin Beikun kanssa.

      • Kokemusta

        Valitettavasti en ole "tosi ammattilainen", enkä omaa minkäänlaista kokemusta "Finnsportin paskoistakaan". Sen sijaan kelluvana kesäkotina on jo vuosia ollut Regal, laatumerkki jenkeistä. Suosittelen teillekin!
        Bellan alkutaipaleita olen omalta osaltani ollut minäkin rahoittamassa, joten onnea vaan Bellalle. Ja muistetaan ottaa iisisti, niin täällä palstalla kuin vesilläkin!


      • Veka

        >...ohjausvarren sokkaa irroittaessani papukaijapihdit lipesivät, osuivat peräpeilin laminaattiin, ja kas, menivät läpi siitä, ja upposivat vaneriin !!! Vaneri aivan mätää, lasikuitua vanerin päällä näön vuoksi, luultavasti vain yksi kerros.>

        Tämä sattui SeaRaylle. Baylinerista olen kuullut myös karuja tarinoita, kun ovat saaneet kolhun vaikkapa laituriin mennessä. Reikää tulee heikkoon runkoon helposti. Rungon materiaali on niin ohutta, että päivä paistaa kyljistä kajuuttaan, joten ikkunoita ei tarvitse... Vielä kun laittaa OMC:n moottoriksi, niin paketti on valmis – upotettavaksi. Toivottavasti nykyiset Baylinerit ovat edes hiukan paremmin rakennettuja, kuin nuo 80-luvun lopun ja 90-luvun alun pommit.


      • Haloo
        Veka kirjoitti:

        >...ohjausvarren sokkaa irroittaessani papukaijapihdit lipesivät, osuivat peräpeilin laminaattiin, ja kas, menivät läpi siitä, ja upposivat vaneriin !!! Vaneri aivan mätää, lasikuitua vanerin päällä näön vuoksi, luultavasti vain yksi kerros.>

        Tämä sattui SeaRaylle. Baylinerista olen kuullut myös karuja tarinoita, kun ovat saaneet kolhun vaikkapa laituriin mennessä. Reikää tulee heikkoon runkoon helposti. Rungon materiaali on niin ohutta, että päivä paistaa kyljistä kajuuttaan, joten ikkunoita ei tarvitse... Vielä kun laittaa OMC:n moottoriksi, niin paketti on valmis – upotettavaksi. Toivottavasti nykyiset Baylinerit ovat edes hiukan paremmin rakennettuja, kuin nuo 80-luvun lopun ja 90-luvun alun pommit.

        Niinhän sä oot varmaan kuullut, kokemustahan sulla(kaan) ei ilmeisesti ole. Jos tulet kesällä poikkeilemaan Tampereen/Pyhärannan suunnalla, niin tuleppas katselemaan päivän valoa laminaatin läpi a´la Bayliner. Niin ja samalla voit ottaa ne papukaijapihditkin mukaan, niin tökitään oikein porukalla.
        On se kumma juttu, että Suomalaiset veneet on maailman vahvimpia ja parhaita, vaikka painoa on kokoluokassa 6-metriä noin 1/3 vähemmän ja V-pohjasta ei tarvitse edes puhua.

        Ja OMC:n koneista: Samoja perusmotteja käyttää / käytti ainakin Volvo ja MerCruiser. Onkos sulla itsellä muuten mitään venettä, edes optimistijollaa?


      • Veka
        Haloo kirjoitti:

        Niinhän sä oot varmaan kuullut, kokemustahan sulla(kaan) ei ilmeisesti ole. Jos tulet kesällä poikkeilemaan Tampereen/Pyhärannan suunnalla, niin tuleppas katselemaan päivän valoa laminaatin läpi a´la Bayliner. Niin ja samalla voit ottaa ne papukaijapihditkin mukaan, niin tökitään oikein porukalla.
        On se kumma juttu, että Suomalaiset veneet on maailman vahvimpia ja parhaita, vaikka painoa on kokoluokassa 6-metriä noin 1/3 vähemmän ja V-pohjasta ei tarvitse edes puhua.

        Ja OMC:n koneista: Samoja perusmotteja käyttää / käytti ainakin Volvo ja MerCruiser. Onkos sulla itsellä muuten mitään venettä, edes optimistijollaa?

        OMC:n kumitiiviste on melkoinen viritys.

        Moottoriveneitä mulla on ollut useita vuosien varrella, alkaen lasikuidutetusta "pommista", jolla pääsi harrastuksen alkuun. Vuosien varrella on tullut opittua, että kokeneempien neuvoja on hyvä aina välillä kuunnella. Ymmärrän hyvin, jos harmittaa kun omaa merkkiä haukutaan, mutta halvemmissa jenkeissä on vaan kiusallisen paljon noita "maanantaikappaleita". Kaiteet irtoavat ja runko ei kestä aallokkoa. Hyvä jos sulla on kunnon yksilö.


      • Franco
        Veka kirjoitti:

        OMC:n kumitiiviste on melkoinen viritys.

        Moottoriveneitä mulla on ollut useita vuosien varrella, alkaen lasikuidutetusta "pommista", jolla pääsi harrastuksen alkuun. Vuosien varrella on tullut opittua, että kokeneempien neuvoja on hyvä aina välillä kuunnella. Ymmärrän hyvin, jos harmittaa kun omaa merkkiä haukutaan, mutta halvemmissa jenkeissä on vaan kiusallisen paljon noita "maanantaikappaleita". Kaiteet irtoavat ja runko ei kestä aallokkoa. Hyvä jos sulla on kunnon yksilö.

        Suurin osa Suomessa olevista Béikuista on noita 80 luvun lopun veneitä. Veneitä tuotiin nousukauden loppuaikan paljon maahan ja usein käyttäjänä oli veneenhoidosta tietämätöntä porukkaa. Seurauksen oli että muutenkin halvalla tehdyt veneet menivät nopeasti heikkoon kuntoon.Rungot vettyivät, ikkunat vuotivat, sisusta homehtui yms. Tosin nykyisin vesillä tapaa joitakin hyväkuntoisiakin Beikkuja uudella dieselkoneella ja monia uudistuksia läpikäyneenä.


      • 1989
        Veka kirjoitti:

        OMC:n kumitiiviste on melkoinen viritys.

        Moottoriveneitä mulla on ollut useita vuosien varrella, alkaen lasikuidutetusta "pommista", jolla pääsi harrastuksen alkuun. Vuosien varrella on tullut opittua, että kokeneempien neuvoja on hyvä aina välillä kuunnella. Ymmärrän hyvin, jos harmittaa kun omaa merkkiä haukutaan, mutta halvemmissa jenkeissä on vaan kiusallisen paljon noita "maanantaikappaleita". Kaiteet irtoavat ja runko ei kestä aallokkoa. Hyvä jos sulla on kunnon yksilö.

        eli aikoinaan uutena ostettu. On vieläkin kuin pakasta vedetty, kun on koitettu pitää huolta niinkuin veneistä mun mielestä pitää. Siinä olen kyllä muiden kanssa samaa mieltä, että ns.Jenkkiveneitä löytyy todella monenkuntoisia joten tarkkana saa olla (niin kai kaikkien vanhojen veneiden kanssa). Jotenkin vaikee uskoa Essonbaari juttuja tyyliin runko ei kestä jne. kun itsellä on suht pitkä käyttökokemus ilman minkäänlaisia ongelmia moottorissa, rungossa tai vetolaitteessa (edes kumitiiviste viritelmissä???). Suurimmalla osalla ei liene mitään käyttökokemusta aiheesta...


        Kaverilla oli ennen Flipper 535HT, josta repesi katto kannatteleva B-pilari (siis se laminoitu osuus sivuikkunan ja avotilan välissä). No sen jälkeen tilalle tuli Finnsport 600C, josta hajosi ohjauspulpetti käsiin matkalla Tampereelta Maisansaloon. Olihan siinä vähän keliäkin, mutta kuitenkin.

        No mikäs venemerkki on Vekan mielestä hyvä tai hinta/laatusuhteeltaan järkevä?


      • Veka
        1989 kirjoitti:

        eli aikoinaan uutena ostettu. On vieläkin kuin pakasta vedetty, kun on koitettu pitää huolta niinkuin veneistä mun mielestä pitää. Siinä olen kyllä muiden kanssa samaa mieltä, että ns.Jenkkiveneitä löytyy todella monenkuntoisia joten tarkkana saa olla (niin kai kaikkien vanhojen veneiden kanssa). Jotenkin vaikee uskoa Essonbaari juttuja tyyliin runko ei kestä jne. kun itsellä on suht pitkä käyttökokemus ilman minkäänlaisia ongelmia moottorissa, rungossa tai vetolaitteessa (edes kumitiiviste viritelmissä???). Suurimmalla osalla ei liene mitään käyttökokemusta aiheesta...


        Kaverilla oli ennen Flipper 535HT, josta repesi katto kannatteleva B-pilari (siis se laminoitu osuus sivuikkunan ja avotilan välissä). No sen jälkeen tilalle tuli Finnsport 600C, josta hajosi ohjauspulpetti käsiin matkalla Tampereelta Maisansaloon. Olihan siinä vähän keliäkin, mutta kuitenkin.

        No mikäs venemerkki on Vekan mielestä hyvä tai hinta/laatusuhteeltaan järkevä?

        Savolaismallinen soutuvene, tukevilla airoilla ja kunnon hankaimilla...


    • Ville

      Moi! Jos osaat englantia, saat vastauksen kaikkiin baylineraiheisiin kysymyksiisi postittamalla seuraavaan foorumiin. Itse käytän foorumia viikoittain, siellä ei ole paskanpuhujia vaain palsta on 100% asiaa. Suosittelen lämpimästi.

      http://baylinerownersclub.org/

      Klikkaa "Forums" ja valite "General Boating Topics"

      Ville

    • pääsee

      Käsittääkseni 1952 on keulakajuutalla ja 1950
      on ns. avokeulalla (bowrider)
      Itselläni oli aikoinaan 1952 ja 130hv koneella.
      Oikein kelpo vehje ja ei sen kyljestä mee läpi
      ko kirves. Olen kyllä kuullut melkoisista laatu-
      vaihteluista. OMC:n koneet on samoja kuin Mercruiser ja Volvo Pentakin. OMC:n vaihteen siirtimen vaijereissa oli aikoinaan kiusallinen valmistusvirhe.
      Nykyään ajelen 21 jalkasella Chris Craftilla enkä
      voi edelleenkään sanoa että Bayliner olis
      ollut niin huono kuin täällä välillä väitetään.

      Tietysti joku tulee taas uhoomaan Regaleista jotka
      käsittääkseni on Beikun kanssa samaa luokkaa ;)

      • Jep jep

        Jep,

        Täysin samaa mieltä kanssasi. Jenkkiveneet, kuten Beikku, Sea-Ray, Maxum (Beikun sisarmalli), Regal ja monet muut ovat tyypillisiä sarjatuotteita. Eivät todellakaan pröystäile sisustuksellaan ja sisustusvaihtoehtoja on tasan yksi. Plussana on, että pääsääntöisesti ajo-ominaisuudet on hyvät ja veneet ovat tukevia päinvastoin kun täällä väitetään (IMHO). Passeleita perusveneitä.

        En ole ikinä päässyt testaamaan tai edes kyytiin, mutta uskoisin että tuo sinun Crisu onkin jo aivan erimaata, kun vertaa noihin ns. massatuotteisiin (eli täytyy olla vallan perkeleen hyvä ajoltaan). No onhan se sitten hinnaltaankin vähän eri luokkaa...


      • ???

        Paljonko 1952:lla on sopiva matkavauhti (130 hp) ja paljonko kuluttaa matka-ajossa? Paljon max. nopeus?

        No joo, eihän tuo Bayliner varmaan laatumerkki olekkaan (en ole sellaista etsimässäkään), on vaan yksi vaihtoehto uutta venettä etsiessäni. Vaihtoehtoina on ollut finnnsport 600C ja belmar 575 cabin.


      • Kokemusta

        >jotka käsittääkseni on Beikun kanssa samaa luokkaa>
        Siis Regalit. Eipä pidä paikkaansa.

        Regalit ovat tukevia meriveneitä, jotka on tehty kestämään. Niissä on hyviä tilaratkaisuja ja runsaasti säilytystilaa. 8,5-metrisessä etukannella ja jopa reunoilla pystyy kävelemään, eikä tarvitse etuikkunasta keekoilla avotilaan (Beikkujen etukansi on muuten muutamissa malleissa mielenkiintoinen käveltävä...). Regaleiden kaiteista voi jopa pitää kiinni ja siihen ne on tarkoitettukin. Veneissä yhdistyy jenkki- ja pohjoismaalaisten veneiden parhaat puolet, kuten eräässä testissä sanottiin. Kuomut on kestäviä, eikä mitään aurinkokatoksia – tehty nimenomaan merelle!

        Säilytystilaa 8,5-metrisissä on todella runsaasti. Sääli vaan, että 2000-luvun mallit rupeavat muistuttamaan liiaksi muiden valmistajien malleja (teakin osuus on vähenemään päin ja värit aneemisia valkoisia sisältä ja ulkonta), mutta silti niistä löytyy vielä monia persoonallisia yksityiskohtia. Perheyhtiöllä kun on varaa tehdä omia ratkaisuja.

        Olisi muuten kiva tietää, mikä toinen venevalmistaja pystyy antamaan veneen rungolle elinikäisen takuun, joka vielä siirtyy vielä seuraavalle omistajalle ensimmäisen 5 vuoden aikana?


      • Bulkki paskaa
        Kokemusta kirjoitti:

        >jotka käsittääkseni on Beikun kanssa samaa luokkaa>
        Siis Regalit. Eipä pidä paikkaansa.

        Regalit ovat tukevia meriveneitä, jotka on tehty kestämään. Niissä on hyviä tilaratkaisuja ja runsaasti säilytystilaa. 8,5-metrisessä etukannella ja jopa reunoilla pystyy kävelemään, eikä tarvitse etuikkunasta keekoilla avotilaan (Beikkujen etukansi on muuten muutamissa malleissa mielenkiintoinen käveltävä...). Regaleiden kaiteista voi jopa pitää kiinni ja siihen ne on tarkoitettukin. Veneissä yhdistyy jenkki- ja pohjoismaalaisten veneiden parhaat puolet, kuten eräässä testissä sanottiin. Kuomut on kestäviä, eikä mitään aurinkokatoksia – tehty nimenomaan merelle!

        Säilytystilaa 8,5-metrisissä on todella runsaasti. Sääli vaan, että 2000-luvun mallit rupeavat muistuttamaan liiaksi muiden valmistajien malleja (teakin osuus on vähenemään päin ja värit aneemisia valkoisia sisältä ja ulkonta), mutta silti niistä löytyy vielä monia persoonallisia yksityiskohtia. Perheyhtiöllä kun on varaa tehdä omia ratkaisuja.

        Olisi muuten kiva tietää, mikä toinen venevalmistaja pystyy antamaan veneen rungolle elinikäisen takuun, joka vielä siirtyy vielä seuraavalle omistajalle ensimmäisen 5 vuoden aikana?

        ovat.

        Osta Riva, jos tahdot oikean veneen.


      • mää
        Bulkki paskaa kirjoitti:

        ovat.

        Osta Riva, jos tahdot oikean veneen.

        Vittu miten tyhmä komentti...Sano nyt Ladan ostajalle et osta Mersu niin saat hyvän auton??


      • Sää
        mää kirjoitti:

        Vittu miten tyhmä komentti...Sano nyt Ladan ostajalle et osta Mersu niin saat hyvän auton??

        Vittu miten tyhmä komentti. Mistä lähtien mersu on tehyt Autoja? Harvemmin kuulee, että henkilöauto kaatuu väistökokeesa ja syynä on liian pitävät renkaat...Voi Ziizus...


      • Jep
        ??? kirjoitti:

        Paljonko 1952:lla on sopiva matkavauhti (130 hp) ja paljonko kuluttaa matka-ajossa? Paljon max. nopeus?

        No joo, eihän tuo Bayliner varmaan laatumerkki olekkaan (en ole sellaista etsimässäkään), on vaan yksi vaihtoehto uutta venettä etsiessäni. Vaihtoehtoina on ollut finnnsport 600C ja belmar 575 cabin.

        Aika erityyppiset veneet on sulla harkinnassa. Toi pikku Beikku on tyypillinen Overnighter. Jenkit mainostaa tuollaista venettä Weekenderinä, mutta IMHO, ei mikään kovin hyvä vaihtoehto siihen. Cabiini on kyllä ihan nukuttava, mutta kaikki muu aktiviteetti on järjestettävä pressulla katetussa avotilassa. Itse olen tuota komuuttia käyttänyt "lukollisena varastona". Jääpähän ainakin murtojäljet.
        Eli jos meinaat veneelläsi tehdä viikon loppu retkiä, niin kyllä 600C tai 575 Cabin on järkevämpiä. Molemmissa on paikka pentterille ja muistaakseni Belmarissa on varattu jopa oma tila WC:lle (aika hyvin noin pieneen veneeseen). Kaiken tietysti kruunaa molempien kova katto täällä Suomen niin ihanassa ja vähälumisessa kesässä. Ajo-ominaisuuksien kannalta on molemmissa Suomi-veneissä liian loiva V-pohja (IMHO,taas kerran). Toisaalta liikkuvat suht OK pienillakin tehoilla, jos keli antaa myöden.
        Beikulta parempi vertailuvene löytyisi Trophy malleista.
        Jos tarkoituksena on tehdä vain pidempiä päiväretkiä, niin valintani olisi tuo Beikku. Beikussa on paljon paremmin keliä kestävä runko (V-pohjaa on riittävästi) ja riittävän tehokkaat, nelitahtiset sisäperäkoneet. Tyhjäpainoa on tuossa 19 1/2-jalan pituusluokassa tuollaiset 1150kg, joten se kertonee jotain veneen rungosta.

        Tuolla 3.0-Litraisella koneella passeli matkavauhti on 20-25 solmua ja kulutus on app. 17-25 -Litraa tunnissa, vähän kelistä ja kuormasta riippuen. Huiput jotain 33-35 solmua. Huippunopeudella melu on sitten aika helvetillinen (helppo lisäeristää jos ja kun siltä tuntuu...Kunhan huolehtii riittävästä ilmansaannista).

        No joo, laatumerkki ja laatumerkki. Autopuolella Audi ja Skoda kasataan samoista osista ja niistäkin vain toinen mielletään yleisesti laatumerkiksi. Aikoinaan, kun Suomessa tehtiin Simcaa Talbotin nimellä, niin se meni hyvin kaupaksi. Johtuikohan siitä, että se miellettiin suomalaiseksi (=laadukkaaksi)? Mielikuvat on aika ihmeellinen asia. Mainettaan parempi tuo Beikku kuitenkin on.


      • ja takuu
        Kokemusta kirjoitti:

        >jotka käsittääkseni on Beikun kanssa samaa luokkaa>
        Siis Regalit. Eipä pidä paikkaansa.

        Regalit ovat tukevia meriveneitä, jotka on tehty kestämään. Niissä on hyviä tilaratkaisuja ja runsaasti säilytystilaa. 8,5-metrisessä etukannella ja jopa reunoilla pystyy kävelemään, eikä tarvitse etuikkunasta keekoilla avotilaan (Beikkujen etukansi on muuten muutamissa malleissa mielenkiintoinen käveltävä...). Regaleiden kaiteista voi jopa pitää kiinni ja siihen ne on tarkoitettukin. Veneissä yhdistyy jenkki- ja pohjoismaalaisten veneiden parhaat puolet, kuten eräässä testissä sanottiin. Kuomut on kestäviä, eikä mitään aurinkokatoksia – tehty nimenomaan merelle!

        Säilytystilaa 8,5-metrisissä on todella runsaasti. Sääli vaan, että 2000-luvun mallit rupeavat muistuttamaan liiaksi muiden valmistajien malleja (teakin osuus on vähenemään päin ja värit aneemisia valkoisia sisältä ja ulkonta), mutta silti niistä löytyy vielä monia persoonallisia yksityiskohtia. Perheyhtiöllä kun on varaa tehdä omia ratkaisuja.

        Olisi muuten kiva tietää, mikä toinen venevalmistaja pystyy antamaan veneen rungolle elinikäisen takuun, joka vielä siirtyy vielä seuraavalle omistajalle ensimmäisen 5 vuoden aikana?

        Lainattu nimimerkin kokemusta kirjoituksesta:

        "Olisi muuten kiva tietää, mikä toinen venevalmistaja pystyy antamaan veneen rungolle elinikäisen takuun, joka vielä siirtyy vielä seuraavalle omistajalle ensimmäisen 5 vuoden aikana?"

        Lainattu Baylinerin kotisivuilta:

        "Construction Features

        5-year structural hull limited warranty, transferable

        Fiberglass: hand-laid"

        No siinä sulle vastaus...


      • ???
        Jep kirjoitti:

        Aika erityyppiset veneet on sulla harkinnassa. Toi pikku Beikku on tyypillinen Overnighter. Jenkit mainostaa tuollaista venettä Weekenderinä, mutta IMHO, ei mikään kovin hyvä vaihtoehto siihen. Cabiini on kyllä ihan nukuttava, mutta kaikki muu aktiviteetti on järjestettävä pressulla katetussa avotilassa. Itse olen tuota komuuttia käyttänyt "lukollisena varastona". Jääpähän ainakin murtojäljet.
        Eli jos meinaat veneelläsi tehdä viikon loppu retkiä, niin kyllä 600C tai 575 Cabin on järkevämpiä. Molemmissa on paikka pentterille ja muistaakseni Belmarissa on varattu jopa oma tila WC:lle (aika hyvin noin pieneen veneeseen). Kaiken tietysti kruunaa molempien kova katto täällä Suomen niin ihanassa ja vähälumisessa kesässä. Ajo-ominaisuuksien kannalta on molemmissa Suomi-veneissä liian loiva V-pohja (IMHO,taas kerran). Toisaalta liikkuvat suht OK pienillakin tehoilla, jos keli antaa myöden.
        Beikulta parempi vertailuvene löytyisi Trophy malleista.
        Jos tarkoituksena on tehdä vain pidempiä päiväretkiä, niin valintani olisi tuo Beikku. Beikussa on paljon paremmin keliä kestävä runko (V-pohjaa on riittävästi) ja riittävän tehokkaat, nelitahtiset sisäperäkoneet. Tyhjäpainoa on tuossa 19 1/2-jalan pituusluokassa tuollaiset 1150kg, joten se kertonee jotain veneen rungosta.

        Tuolla 3.0-Litraisella koneella passeli matkavauhti on 20-25 solmua ja kulutus on app. 17-25 -Litraa tunnissa, vähän kelistä ja kuormasta riippuen. Huiput jotain 33-35 solmua. Huippunopeudella melu on sitten aika helvetillinen (helppo lisäeristää jos ja kun siltä tuntuu...Kunhan huolehtii riittävästä ilmansaannista).

        No joo, laatumerkki ja laatumerkki. Autopuolella Audi ja Skoda kasataan samoista osista ja niistäkin vain toinen mielletään yleisesti laatumerkiksi. Aikoinaan, kun Suomessa tehtiin Simcaa Talbotin nimellä, niin se meni hyvin kaupaksi. Johtuikohan siitä, että se miellettiin suomalaiseksi (=laadukkaaksi)? Mielikuvat on aika ihmeellinen asia. Mainettaan parempi tuo Beikku kuitenkin on.

        Olet aivan oikeassa siinä, että esim finnsport 600 on asuttavampi sisätiloiltaan kuin Bayliner. Mutta sitten jos haluaa finnsportin / belmarin 4-tahti koneella niin joutuu laittamaan rahaa hiukan enemmän. 2-tahti perämoottori (varsinkin vanhemmat) pitäisi ostaa luotettavalta henkilöltä jotta tietää mitä saa / miten koneella on ajettu ja miten sitä on huollettu.
        Finnsporttia en ole koskaan ajanut / ollut kyydissä, mutta Belmarista on kokemusta kovemmassakin kelissä...
        Yhdellä tutulla olisi sitten Bayliner 2150 myynnissä, siinä olis jo hiukan asuttavammat sisätilat mutta hintakin on suurempi kuin 1950:lla.

        No kunhan tässä hiukan katselee vielä... Järvessä on kuitenkin täällä vielä jäät ja onhan tässä ennen tätä kesää ollut vene peräkkäin jo toistakymmentä vuotta, että meneehän se yksi kesä jotain muutakin tehdessä jos ei sopivaa löydy. =)


      • Kokemusta
        ja takuu kirjoitti:

        Lainattu nimimerkin kokemusta kirjoituksesta:

        "Olisi muuten kiva tietää, mikä toinen venevalmistaja pystyy antamaan veneen rungolle elinikäisen takuun, joka vielä siirtyy vielä seuraavalle omistajalle ensimmäisen 5 vuoden aikana?"

        Lainattu Baylinerin kotisivuilta:

        "Construction Features

        5-year structural hull limited warranty, transferable

        Fiberglass: hand-laid"

        No siinä sulle vastaus...

        "Viisi vuotta" ja "elinikäinen" ovat hieman eri pituisia aikamäärityksiä...


      • pääsee
        Kokemusta kirjoitti:

        "Viisi vuotta" ja "elinikäinen" ovat hieman eri pituisia aikamäärityksiä...

        Luulin että tässä puhutaan asiaa mutta pari pahvipäätä tännekin on eksynyt.
        Toinen vertaa Bayliner 1952:sta Rivaan vaikka todennäköisesti ei ole sellaista
        koskaan edes nähnyt saatika ollut kyydissä.
        Toinen taas mainostaa 8.5 metristä Regalia mikä ei mitenkään paini samassa
        sarjassa 1952:n kanssa. Jos otetaan vm.- 89 Regal 19.5 jalkaa pitkä, niin ollaan samassa
        sarjassa.
        Onneks veneilijöille on omat sivut.


      • Utale
        pääsee kirjoitti:

        Luulin että tässä puhutaan asiaa mutta pari pahvipäätä tännekin on eksynyt.
        Toinen vertaa Bayliner 1952:sta Rivaan vaikka todennäköisesti ei ole sellaista
        koskaan edes nähnyt saatika ollut kyydissä.
        Toinen taas mainostaa 8.5 metristä Regalia mikä ei mitenkään paini samassa
        sarjassa 1952:n kanssa. Jos otetaan vm.- 89 Regal 19.5 jalkaa pitkä, niin ollaan samassa
        sarjassa.
        Onneks veneilijöille on omat sivut.

        ne on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe