Missä pakettiautossa eivät takaovet kuki parissa vuodessa? Ehkä pakuja ei kukaan viitsi pestä, mutta näyttää kyllä helposti ruostuvankin. Yhdessä uudemman mallin Transitissakin oli jo melkein pelti läpi syöpynyt. Näyttää, ettei pintakäsittely kehity lainkaan.
G:Takaovien ruostuminen
4
738
Vastaukset
- Mb.
Meillä ainakin on kymmenisen vuotta kestänyt. No niitä kyllä pestään ja pidetään kunnossa. No jos niitä ei pestä niin mitä välii sillä ruosteellakaan sitten on? Eihän se sieltä lian alta näy! Juu pakuja kyllä näkee muutaman vuoden ikäsiäkin aivan kauheessa kunnossa, mutta kun ne ei varmaan omia olekkaan ja tai millään edustavalla ulkonäöllä jne ei ole väliä niin niitä pidetään täysin työkaluna jolla ajetaan vaan ja huolletaan se mitä pakko on.
Katoppa 500000tkm ajettuja taksipakuja! Ei kovin monessa ole tietookaan ruosteesta tai vaikka ambulanssissa jota minä ajan niin ne ne vasta kiiltää kuten meillä:) tip top ja tap..- minä
meillä on vm:2000 mersu sprinter jossa on jo helmat pikku ruostetäplää täynnä, joka kiveniskemä ottaa heti värin. Kyllä ainakin mersu on mennyt pohjakäsittelyssä tosipaljon takapakkia. Toinen auto on vm:91 chevy van jossa ei ole ruostetta vielä missään?? autossa ei ole mitään massauksia mutta se on paksua hyvin galvanoitua peltiä kauttaaltaan ja maalit todennäköisesti vanhanajan myrkkymaaleja, veikkaan että ajelen chevyllä kun sprintteri on mennyt ajatsitten paalaamoon.
- mb.
minä kirjoitti:
meillä on vm:2000 mersu sprinter jossa on jo helmat pikku ruostetäplää täynnä, joka kiveniskemä ottaa heti värin. Kyllä ainakin mersu on mennyt pohjakäsittelyssä tosipaljon takapakkia. Toinen auto on vm:91 chevy van jossa ei ole ruostetta vielä missään?? autossa ei ole mitään massauksia mutta se on paksua hyvin galvanoitua peltiä kauttaaltaan ja maalit todennäköisesti vanhanajan myrkkymaaleja, veikkaan että ajelen chevyllä kun sprintteri on mennyt ajatsitten paalaamoon.
vito mikä meillä myös löytyy on aika surkea esimerkki, joka puolella ruoste alkua vm..99--tarkkaa en muista n.140tkm ajettu. Kun muotoilulla ei osata tai haluta suojata kivisuihkulta kriittisimpiä paikkoja.
- Mb+Toyota
mb. kirjoitti:
vito mikä meillä myös löytyy on aika surkea esimerkki, joka puolella ruoste alkua vm..99--tarkkaa en muista n.140tkm ajettu. Kun muotoilulla ei osata tai haluta suojata kivisuihkulta kriittisimpiä paikkoja.
Nykyvempeleet maalataan vesiväreillä ja ohuesti. Jos pinta menee rikki kiven tai muun syyn takia, niin ruoste tulee äkkiä, aivan kuten täällä on todettu. Hyvällä hoidolla ongelmalta välttyy. Toytotaa ja muita japseja on aina pidetty aika ruostuvaisina, mutta kyllä hoidettuna kohtuullisesti kestävät nekin.
Taksikäytössä Vitot ovat olleet ruosteen suhteen kokemukseni mukaan hyviä, niitähän hoidetaan, vaikka satoihin tuhansiin kilometreihin mahtuu paljon kiveä ja muuta pientä kolhua.
Jenkkeihin en ota kantaa, kun ei ole omaa kokemusta, mutta ainakin ennen ne kyllä tehtiin paksusta pellistä ja ehkä niitä hoidetaankin paremmin kuin keskivertopakua?
Pari vinkkiä kaikkiin pakuihin: laittakaa kotelosuojaainetta ovien ja luukkujen reunoihin sinne butyylimassanauhan koloihin, samoin esim. takaikkunan ja pelliväliseen rakoon - niihin paikkoihin talven suolavesi jää piiloon muhimaan ja yllättää sitten aikanaan. Lisäksi katselkaa niitä kiveniskemiä etc. ja laittakaa maalikynästä heti tippa suojaksi. Kyllä pakuillakin sitten ajelee aika pitkään. Kuraläpät eteen etenkin etuvetoisissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275