Sanoiko Jeesus, että kaikkien ihmisten on synnyttävä uudesti, jotta he voivat päästä taivaaseen?
Vai antoiko Jeesus jonkin alaikärajan, jota nuoremman ei tarvitse olla uudestisyntynyt?
Onko lapsi uudestisyntynyt syntyessään?
54
1012
Vastaukset
- Dijou
Jeesus sanoi vanhalle fariseukselle ettei se joka ei synny uudesti ylhäältä voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
Eli Jumalan valtakunnan lapseksi synnytään vedestä ja Hengestä, siis molemmista. Nikodemuksien, eli siis meidän kaikkien olemme oppineita tai emme, on synnyttävä uudesti ylhäältä, Pyhän Hengen ja veden vaikutuksesta jotta voimme nähdä Jumalan valtakunnan. Se on siis kirjaimellisesti sitä!
Vesi ja Henki. No niin, vettä meillä on, mutta Henki on Jumalan. Tarvitaan Jumalan sanaa ja vettä. Sitä sanomme kasteeksi. Mutta ne voivat ollakin eri aikaan, ensin tulee vesikaste, Henki puhaltaa missä tahtoo. Kun Hän tulee, uudestisynnytään. Siis emme voi määritellä, lapsikin voi olla uudestisyntynyt, ainakin Johannes Kastaja oli Hengellä täytetty jo äitinsä kohdussa. Siis kukaan ei voi tietää onko joku uudestisyntynyt jo syntyessään? Sen osoittaa vain ihmisen elämä, miten lapsi käyttäytyy Jumalan Sanaa kohtaan, miten elää elämäänsä. Mutta entä taivaaseen pääsy? Se onkin eri asia. Kyse oli vain Jumalan valtakunnan näkemisestä! Uudestisyntynyt näkee valtakunnan, hän näkee kuka on valtakunnassa, kuka ei. Siinä kaikki. Jeesus sanoi vain sen. Hän ei sanonut kuka voi päästä taivaaseen, koska hänkään ei tiennyt sitä. Kuka kestää kilvoituksen, kuka ei kestä, sen tietää vasta "Suuressa Loppupelissä." Jokaisen voitto on Jeesus Kristus, Hänen sovitustyönsä Golgatalla.- Dijou
Sekaannuin tahtomattani kasteriitaan jota inhoan!
Siis me kastamme vedellä mutta Jumalan Henki joko vaikuttaa uudestisyntymisen siinä vesikasteessa heti tai vasta myöhemmin, Hän tekee niinkuin Hän tahtoo!! Siis emme voi tuomita millään tavalla Jeesuksen nimeen kastavia, kastamistapaa onko oikein vai väärin.. Tästä en keskustele enempää.
Johannes Kastaja sai Hengen jo äitinsä kohdussa ja hän tahtoi seurata Henkeä. Jeesus sai Hengen Johannes Kastajan kasteessa ja koettelemuksessa erämaassa Hän päätti seurata Henkeä joka Hänelle edusti Isää. Meille Henki edustaa Jeesusta.
Näin ollen emme me voi määrätä ihmisen uudestisyntymisestäkään koska siinä toimii Pýhä Henki joka on kuin tuuli puhaltaen missä tahtoo, ja Hän on JUMALA jonka ajatukset ovat korkeammalla meidän ajatuksiamme. Me voimme vain päättää joko seuraamme tai emme. Aika jolloin Hän kysyy sitä on Hänen päätettävissään. itä sanotaan etsikkoajaksi. Jeesus itki sen tähden ettei Jerusalemin kaupunkilaiset etsikkoaikaansa tunteneet. Nooan aikalaisetkaan eivät sitä ymmärtäneet ja he hukkuivat.
Mutta uudestisyntymisestä on myös harhakäsityksiä. Meidän on ne jotka väittävät uudestisyntyneensä koeteltava Raaamatun Sanalla ja annettava lusteen ja viljan kasvaa yhhdessä elonleikkuuseen asti. Tietenkin itse koetamme pysyä raittiissa Sanan uskossa, oman ymmärryksen mukaan, nöyrästi rukoillen ja Raamattua lukien.
- näin on
Lapsi syntyy LIHASTA maailmaan ja on kadotustuomion alainen kaikilta osiltaan.
Siksi syntymä pitää Jumalan toimesta laittaa UUSIKSI ihmisen HENGEN osalta, jotta syntyisi taivaskelpoinen henki ihmiseen.
TÄMÄN JUMALA TEKEE RAAMATUN ILMOITUKSEN MUKAAN AINOASTAAN KASTEESSA.
Jotta UUDESTISYNTYMISTÄ ymmärtää laajemmin ja syvällisemmin pitää
ymmärtää PERISYNNIN olemus ja Uudestisyntyminen ja (Pyhän Hengen
saaminen) sekä minkä tähden uudestisyntyminen on KAIKILLE (myös
lapsille) välttämätön.
I PERISYNTI.
Aadamin lankeemus sai aikaan sen, että KOKO hänen jälkeinen ihmiskunta
yksityistä ihmistä myöten syntyy maailmaan TÄYSIN synnin turmelemana
JA taivaskelvottomana.
. Aadam luotiin Jumalan kuvaksi, mutta kun Aadamille syntyi Seet tämä
ei enää ollut Jumalan kuva vaan Aadamin kuva.
"Mikä lihasta on syntynyt on LIHA"
"Mikään liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa."
Raamattu sanoo selvästi:
- "Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä
valhettelijat hamasta äidin helmasta."
- "sinä olet aivan uskoton ja luopioksi kutsuttu hamasta äidin kohdusta."
- "Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä
siittänyt."
- "ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka."
- "Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka
vaimosta syntynyt olisi puhdas?"
JEESUS ITSE TOTEAA:
"Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on
henki."
Ihminen syntyy lihasta, - miehen tahdosta kuten Raamattu sanoo Jh
1:13. (jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä
miehen tahdosta, vaan Jumalasta.)
Turmeltuneesta lihasta ei voi syntyä siis puhdasta eikä
taivaskelpoista- vaan yksinomaan kadotustuomion alaista. Tämä on
perisynti.
Ihminen syntyy siis maailmaan KAIKILTA osin synnin turmelemana - niin
ruumiin ,sielun kuin hengenkin osalta.
II MIKÄ "OSA" IHMISTÄ PÄÄSEE SITTEN TAIVAASEEN?
Kun liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa, niin mikä sitten
perii?.
-vastaus = IHMISEN UUDESTISYNTYNYT HENKI.
Uudestisyntyminen on välttämätön kaikille ; taivaaseen pääsyn edellytys.
" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon
sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan
valtakuntaa".
" 6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt,
on henki.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä
uudesti, ylhäältä."
MILLOIN se tapahtuu?
Milloin uudestisyntyminen tapahtuu niiden noin 1/3 uskovien kohdalla
jotka ovat uskoneet Jeesukseen pienestä pitäen?
Mielenmuutos ei voi olla uudestisyntyminen. Koska tuhlaajapojan veli
ei lähtenyt Isän kotoa - ei hän tehnyt päätöstä kuulua Isälle - ei
tehnyt ratkaisua- ei antanut elämäänsä Isälle ym.
III UUDESTISYNTYMINEN TAPAHTUU KASTEESSA
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny VEDESTÄ ja
Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Nikodemus kyseli miten ihminen voi vanhana syntyä ?
Jeesus ihmetteli hänen tietämättömyyttään, olihan Nikodeemus Israelin
opettaja jonka tuli tuntea VT:n ilmoitus uudestisyntymisestä.
TÄSSÄ SE ON:
VL:N ILMOITUS KASTEESSA TAPAHTUVASTA uudestisyntymisestä:
Hes 36:25-27
" Ja minä
- vihmon teidän päällenne
1) PUHDASTA VETTÄ, niin että te puhdistutte; kaikista
saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
Ja minä annan teille
2) -UUDEN SYDÄMEN, ja
3) UUDEN HENGEN minä annan teidän sisimpäänne.
4) -Minä POISTAN TEIDÄN RUUMIISTANNE KIVISYDÄMEN ja annan teille
lihasydämen.
5) - HENKENI MINÄ ANNAN TEIDÄN SISIMPÄÄNNE ja vaikutan sen, että te
vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja
pidätte ne."
Tuossa se on selvästi tuleva kristillinen kaste ja mitä kasteessa
tapahtuu, ihan kastetapaa myöten.
IV JOTTA VOISI UUDESTISYNTYÄ ,niin vanhan pitää kuolla.
Lihasta syntynyt ihmisen henki pitää ensin kuolla (ristiinnaulita)
jotta Jumalasta voisi syntyä tilalle uusi puhdas henki, joka ei saata
syntiä tehdä.
Tätä Raamattu kutsuu Kristuksen ympärileikkaukseksi, eli LIHAN RUMIIN
poisriisumiseksi.
TÄMÄ TAPAHTUU RAAMATUN MUKAAN VAIN KASTEESSA :
(Rm 6:3-4, Kol 2:10-11, Hes 36:25)
Rm 6:3
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme KASTETUT Kristukseen
Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4. Niin olemme siis YHDESSÄ hänen kanssaan HAUDATUT KASTEEN kautta
kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän
kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin UUDESSA elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme HÄNEN KANSSAAN YHTEENKASVANEITA YHTÄLÄISESSÄ
KUOLEMASSA, niin olemme samoin myös YHTÄLÄISESSÄ YLÖSNOUSEMUKSESSA,
6. kun tiedämme sen, että meidän VANHA IHMISEMME (=ihmisen henki) ON
HÄNEN KANSSAAN RISTIINNAULITTU, että synnin ruumis kukistettaisiin,
niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7. SILLÄ JOKA(siis ihmisen henki) ON KUOLLUT, SE ON VANHURSKAUTUNUT
POIS SYNNISTÄ.
8. Mutta jos olemme KUOLLEET KRISTUKSEN KANSSA, niin me USKOMME
saavamme myös elää hänen kanssaan,
Kol 2:
11. ja hänessä te myös olette YMPÄRILEIKATUT, ette käsintehdyllä
ympärileikkauksella, vaan LIHAN RUUMIIN (perisynnin turmeleman ihmisen
hengen) poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12. ollen HAUDATTUINA HÄNEN KANSSAAN KASTEESSA, jossa(siis kasteessa)
te myös hänen kanssaan olette HERÄTETYT USKON KAUTTA, jonka VAIKUTTAA
Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Kasteessa siis tapahtuu UUDESTISYNTYMINEN joka on:
- 1) ihmisen lihasta syntyneen ja turmeltuneen ihmisen hengen
poisriisuminen, eli Kristuksen ympärileikkaus ; eli, lihan ruumiin
poisriisuminen
- 2) ja sen turmeltuneen ihmisen hengen ristiennaulitseminen (eli
kuoleminen)
- 3) ja hautaaminen
- 4) Ja uuden syntyminen tilalle.(=uudestisyntyminen =
yhteenkasvaminen Kristuksen kanssa)
Ja kaikki tämä YHDESSÄ Kristuksen kanssa,
IHMINEN ei noihin vaikuta itse tippaakaan, vaan KAIKKI on Jumalan tekoa.
V LAPSI ON KAIKKEIN OTOLLISIN OTTAMAAN VASTAAN SEN MITÄ JUMALA
KASTEESSA KASTETULLE TEKEE.
Hes 36:25-27
" Ja MINÄ
1) - VIHMON teidän päällenne PUHDASTA VETTÄ, niin että te puhdistutte;
kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät
puhdistan.
Ja MINÄ annan teille
2) - uuden sydämen, ja
3) UUDEN HENGEN minä annan teidän sisimpäänne.
-MINÄ POISTAN TEIDÄN RUUMIISTANNE KIVISYDÄMEN ja annan teille lihasydämen.
4) HENKENI MINÄ ANNAN TEIDÄN SISIMPÄÄNNE ja vaikutan sen, että te
vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja
pidätte ne."
Eli siinä sanotaan:
1) Kastetaan VIHMOMALLA
2) Poistetaan (ristiinnaulitaan ) ihmisen lihasta syntynyt kivisydän
= turmeltunut ihmisen HENKI joka kuolee ("ja minä kuolin")
3) Tilalle annetaan UUSI HENKI
4) Ja Jumala antaa kasteessa PYHÄN HENGEN
Tuo ihmisen uudestisyntynyt henki on "vanhurskautunut pois synnistä" -
eli Julistettu syyttömäksi KAIKKIIN entisiin ja tuleviin synteihin.
Ja tuo Jumalasta syntynyt ihmisen uudestisyntynyt henki ei enää tee
syntiä (mutta liha tekee)
" Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen
pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta
syntynyt."
VI KASTE ANTAA OIKEUDEN SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEEN - menneisiin ja
tulevaisiin.
Automaattisesti ei Jeesuksen sovitusta lueta kenellekään hyväksi.
Kastetulle Jumala lukee Kristuksen Golgatan ansion hyväksi.
- kaste on syntien anteeksisaamiseksi
- vrt -eka helluntai
- vrt -Paavalin kaste
-
Lihalle ei kasteessa tapahdu mitään:
" vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka EI OLE lihan saastan
poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen
Kristuksen ylösnousemuksen kautta,"
Kasteessa tapahtuva menneiden ja TULEVIEN syntien anteeksisaaminen
antaa siis hyvän omantunnon. Kastetulle ei lueta enään syyksi hänen
lihassa asuvan synnin tekemiä syntejä.("niin en siis sitä tee enää
minä, vaan synti joka minun lihassani asuu")
VII VOIKO LAPSI USKOA?
- Jeesus asetti lapsen uskon esimerkiksi :
- Jeesus otti lapsen syliinsä ja sanoi:
" Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä (MICROS), jotka uskovat
minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen
kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
Johannes uskoi kohdussa:
" Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini,
hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
45. Ja autuas se, JOKA USKOI, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle
on tullut Herralta!"
Lapseen usko on siis KAIKKEIN VILPITTÖMIN ; siksi Jeesus asetti lapsen
uskon esimerkiksi aikuisille.
"Ellette tule lapsen kaltaiseksi, että pääse Jumalan valtakuntaan"
---
Pastori Juha Muukkonen ilmaisee ihmisen hengen selkeästä kirjoittamalla:
"Raamatussa sydän on usein rinnasteinen käsite hengelle ja se on
ensisijainen paikka jossa kohtaamme Jumalan".
Näin ollen Kol 2 mainittu "lihanruumiin poisriisuminen" ja "Kristuksen
ympärileikkaus" tarkoittaa lihasta syntynyttä syntiinlangennutta
ihmisen henkeä joka poisriisutaan ja tilalle Jumala antaa uuden
hengen, niinkuin Hes 36:26 mainitsee "uuden hengen minä annan teidän
sisimpäänne. Pyhän Hengen antaminen mainitaan erikseen jakeessa 27.- kiitti
Noin se on Raamatussa ilmoitettu.
- "Lapsi syntyy lihasta....
kiitti kirjoitti:
Noin se on Raamatussa ilmoitettu.
Todellakin:
"Lapsi syntyy lihasta", eikä todellisuudessa edes voi syntyä uudesti Hengestä, ennen kuin on saavuttanut ymmärtävän iän, ja ottanut (ymmärtävän iän ja omakohtaisen uskomisen kyvyn saavutettuaan) henkilö-
kohtaisesti ymmärtävänä vastaan evankeliumin sanoman.
Suomen Siionissa on vain yksi ainoa henkilö joka julkisesti jauhaa näillä nettipalstoilla tuollaista potaskaa,
mitä tuon otsikon "lapsi syntyy lihasta" jatkona olevassa tekstissä on esitetty.
Koska tuo yksi henkilö on näillä keskustelupalstoilla saanut perättömistä väitteistään ja opetuksistaan jo aikaisemmin perusteellisesti siipeensä, ja jauhot suuhunsa, ei hän kehtaa enää edes omalla nimellään har-
hojaan kirjoitella, vaikka aikaisemmin rinta rottingilla uhosi aina kirjoittavansa muka omalla nimellään.
Kun hän tällä kertaa pisti palstalle tuon ennestään surullisen tutun harhaisen kastemantransa tekstin ilman omaa nimeään, ja sen tehtyään huomasi, ettei kukaan tuon mantran sisältöön mitenkään edes reagoinut, tekeytyi mies nyt taas jälleen kerran muka toiseksi henkilöksi, ja tuli muka nyt toiseksi henkilöksi tekeyty-
neenä kehumaan omaa mantraansa.
Ei näet ole uskottavaa, että kukaan toinen näille palstoille kirjoittava todellinen henkilö olisi omaksunut yksityiskohdittain tuon saman mielettömän harhaopin, joka tuosta tekstistä on luettavissa.
Kummastakin tekstistä on näin ollen selvästi tunnistettavissa yksi ja sama henkilö, eli arvatkaapa kuka? - Itse Jumala kun muka ...
Todellakin!
Itse Jumala kun muka sylilapsia kastettaessa "surmaa" eli "tappaa"
tuossa kasteaktissa vasta kohdussa kehittyneen ihmisyksilön eli
lapsen vastamuodostuneeseen persoonaan kuuluvan hengen, ja tämän
surmaamansa lapsen hengen tilalle Jumala muka synnyttää samaisessa
kasteaktissa lapseen aivan "taivaskelpoisen" uuden hengen.
Tällaista hömppää tämä mies vakavissaan näille palstoille syytää.
Käykääpä SyntyWikistä lukemassa eräästä itse itsensä ihan jopa "oi-
keaoppiseksi" nimittäneestä, joka on siellä päässyt jopa syntyfoo-
rumin kuuluisien legendojen joukkoon.
Sieltä on luettavissa miten "vankkumaton kolminaisuusopin kannat-
taja" tämä kyseinen oikeaoppinen on, ja millainen sitten sisällöl-
tään onkaan tämän oikeaoppisen aivan ikioma kolminaisuusoppi.
http://wiki.synty.net/w//index.php?title=Toiminnot:Uncategorizedpages
http://wiki.synty.net/w//index.php?title=Syntyfoorumin_legendat
http://wiki.synty.net/w//index.php?title=Voitto_Ramu - kasteessa
Eihän Paavalinkaan olisi enää tarvinnut avukseen Herran nimeä huutaa, eikä olisi ollut enää mitään puhetta syntien pesusta kasteessa, jos Paavalin synnit olisi ennen kastetta jo pesty pois ja hän olisi uudestisyntynyt ennen kastetta.
-Miksi jo uudestisyntynyttä vielä pyydettäisiin huutamaan apua?
-Miksi jo uudestisyntyneellä olisi vielä poispestävää syntiä?
Ap. t. 22:16
"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'" - sinulle oikosulku
kasteessa kirjoitti:
Eihän Paavalinkaan olisi enää tarvinnut avukseen Herran nimeä huutaa, eikä olisi ollut enää mitään puhetta syntien pesusta kasteessa, jos Paavalin synnit olisi ennen kastetta jo pesty pois ja hän olisi uudestisyntynyt ennen kastetta.
-Miksi jo uudestisyntynyttä vielä pyydettäisiin huutamaan apua?
-Miksi jo uudestisyntyneellä olisi vielä poispestävää syntiä?
Ap. t. 22:16
"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"järjenjuoksussa?
Tuo käsky huutaa avuksi Herran nimeä annettiin ENNEN uudestisyntymistä!
"Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä,
pelastuu." Room 10:13 - uusi elämä
sinulle oikosulku kirjoitti:
järjenjuoksussa?
Tuo käsky huutaa avuksi Herran nimeä annettiin ENNEN uudestisyntymistä!
"Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä,
pelastuu." Room 10:13Paavalihan oli tuolloin vielä uudestisyntymätön mennessään kasteelle syntien pesuun. Kaste oli tuo avunhuuto, jotta pelastus tulisi.
Vasta kasteessa aletaan elää uutta elämää (uudestisynnytään) yhdessä Kristuksen kanssa.
"Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista." - suomalaiset
uusi elämä kirjoitti:
Paavalihan oli tuolloin vielä uudestisyntymätön mennessään kasteelle syntien pesuun. Kaste oli tuo avunhuuto, jotta pelastus tulisi.
Vasta kasteessa aletaan elää uutta elämää (uudestisynnytään) yhdessä Kristuksen kanssa.
"Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista."alkavat elää uutta elämää vauvakasteensa jälkeen.
Mitenhän se vauvan elämä siitä muuttui? - uudestisyntyminen
suomalaiset kirjoitti:
alkavat elää uutta elämää vauvakasteensa jälkeen.
Mitenhän se vauvan elämä siitä muuttui?Et voi ymmärtää hengellisiä asioita ilman Pyhää Henkeä.
Ihmisen henki uudestisyntyy kasteessa, ei liha. Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa. Kaste ei poista lihan taipumusta syntiin (=lihan saasta).
Lihan teot on syntiä, johon ihmisellä säilyy taipumus läpi koko alämän.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
Kastamattomalta pakanalapselta puuttu Pyhä Henki. Lahkoissa on taas ihan eri henki, vaikka siellä tapahtuu ihmeitä ja tunnustekoja ja muita kummallisuuksia. Lahkojen uudestikasteissa ei ole ollenkaan Kristusta mukana. Muita henkiä ja energioita on sitäkin enemmän. Varo uudestikasteita!
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - sitä uutta
uudestisyntyminen kirjoitti:
Et voi ymmärtää hengellisiä asioita ilman Pyhää Henkeä.
Ihmisen henki uudestisyntyy kasteessa, ei liha. Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa. Kaste ei poista lihan taipumusta syntiin (=lihan saasta).
Lihan teot on syntiä, johon ihmisellä säilyy taipumus läpi koko alämän.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
Kastamattomalta pakanalapselta puuttu Pyhä Henki. Lahkoissa on taas ihan eri henki, vaikka siellä tapahtuu ihmeitä ja tunnustekoja ja muita kummallisuuksia. Lahkojen uudestikasteissa ei ole ollenkaan Kristusta mukana. Muita henkiä ja energioita on sitäkin enemmän. Varo uudestikasteita!
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.elämää, kun vauva siirtyi juomaan tuttipullosta?
Siksiköhän suomalaisille on se pullo niin rakas? - totean.
sitä uutta kirjoitti:
elämää, kun vauva siirtyi juomaan tuttipullosta?
Siksiköhän suomalaisille on se pullo niin rakas?Et todellakaan ymmärrä mitään hengellisistä asioista ilman Pyhää Henkeä.
- Miten se Justinus Marttyyri...
Miten se Justinus Marttyyri opettikaan kasteesta ja ehtoollisesta
noin vuonna 150, ajanlaskumme alun jälkeen?
Lukekaamme:
Ensimmäisessä apologiassaan, kohdasta 61:1 alkaen, otsikkona on
seuraava teksti:
"Kristittyjen kultti on sopusoinnussa heidän nuhteettoman elämänsä
kanssa",
Justinus opettaa ensiksikin:
"(1) Me selitämme senkin, millä tavalla olemme antaneet itsemme
Jumalalle ja millä tavalla meidät on tehty uusiksi ihmisiksi
Kristuksen kautta, jotta emme jättäisi mitään pois ja siten
näyttäisi antavan vääristelevää kuvaa."
Kommentti:
Vääristelemätön kuva, josta Justinus ei jätä mitään tärkeää pois,
on siis seuraava, eli Justinus jatkaa:
"(2) Kaikkia, jotka ovat uskoneet varmasti meidän lausumamme ja
opettamamme asiat tosiksi sekä voivat sitoutua elämään oppimme
mukaan, opetetaan rukoilemaan ja paastoten pyytämään anteeksiantoa
aikaisemmin tehdyistä synneistä, ja me rukoilemme ja paastoamme
heidän kanssaan."
Kommentti:
Ehtona opetusta nyt seuraavalle eli kasteelle pääsylle oli siis
uskoon tulo, eli uskominen ne asiat tosiksi, jotka heille oli
opetettu. Tämä ei silti vielä riittänyt, vaan lisäehtona oli myös
sitoutuminen elämään kristittyjen opin mukaan. Ennen kasteelle
pääsyä heidät myös opetettiin rukoilemaan, eli paastoten pyytämään
anteeksiantoa aikaisemmin tekemilleen synneille. Kaiken edellä
kerrotun jälkeen seurasi sitten jatko, josta Justinus kertoo seuraavaa:
"(3) Sen jälkeen viemme heidät paikkaan, jossa on vettä. Siellä
he saavat syntyä uudesti sillä samalla tavalla, jolla me itsekin
olemme uudestisyntyneet. Sitten heidät pestään vedessä Jumalan,
kaiken Isän ja Valtiaan, Pelastajamme Jeesuksen Kristuksen sekä
Pyhän Hengen nimeen. (4) Kristus on sanonut (Joh. 3:5 Matt.
18:3): ”Jos te ette synny uudesti, te ette pääse taivasten
valtakuntaan.” (5) Kaikille on selvää, ettei kerran syntynyt
voi palata äitinsä kohtuun.
(6) Kuten olemme edellä kirjoittaneet, profeetta Jesajan kautta
on sanottu, millä tavalla syntiä tehneet ja kääntyneet vapautuvat
synneistään. (7) Sanat ovat nämä: (Jes. 1:16–20): ”Peseytykää,
tulkaa puhtaiksi, riuhtaiskaa pahat teot irti sieluistanne,
oppikaa tekemään hyvää, tuomitkaa orvon hyväksi ja hankkikaa
leskelle oikeus. ’Tulkaa, selvittäkäämme miten asia on’, sanoo
Herra. ’Jos teidän syntinne ovat purppuranpunaiset, minä teen
ne valkeiksi kuin villa ja jos ne ovat kirkkaan punaiset, minä
teen ne valkeiksi kuin lumi. (8) Mutta jos te ette kuuntele minua,
miekka nielee teidät; sillä näin on Herran suu puhunut.’”
(9) Tästä syystä me olemme saaneet apostoleilta seuraavan opetuksen.
(10) Meillä ei ole tietoa ensimmäisestä syntymästämme, kun olimme
välttämättömyyden pakosta syntyneet märästä siemenestä vanhempiemme
yhdynnän kautta, ja me olimme tottuneet pahoihin ja kelvottomiin
tapoihin. Jotta emme pysyisi pakon ja tietämättömyyden lapsina,
vaan tulisimme vapaan valinnan ja tiedon lapsiksi ja jotta saisimme
aiemmin tekemämme synnit anteeksi vedessä, syntejään katuvan ja
uudestisyntymistä odottavan avuksi kutsutaan nimeltä Jumalaa,
kaikkeuden Isää ja Valtiasta. Se, joka johdattaa kastettavan
peseytymään, kutsuu yksin tätä nimeä. (11) Kukaan ei kykene
antamaan nimeä sanoin ilmaisemattomalle Jumalalle; jos joku
julkenisikin väittää sellaisen olevan olemassa, hän osoittaisi
olevansa parantumaton hullu.
(12) Tätä pesua kutsutaan valaistumiseksi, koska nämä asiat
oppineet ihmiset ovat valaistuneet mieleltään. (13) Niin
valaistunut pestään Jeesuksen Kristuksen, Pontius Pilatuksen
aikana ristiinnaulitun nimessä sekä Pyhän Hengen nimessä,
joka on profeettojen kautta ennalta julistanut kaiken tästä
Jeesuksesta."
Kommentti:
Kristillisen totuuden oppineet ihmiset ovat Justinuksen mukaan
valaistuneet mieleltään. Siksi Justinus jatkaa, että myös itse
kastepesua kutsutaan valaistumiseksi, koska opetuksen vastaan
ottaneet valaistuneet pestään Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän
Hengen nimessä.
Jatkossa Justinus opettaa pakanatemppeleissä suoritetuista
kristittyjen kasteaktien matkimisista, mutta jatkaa kesken
jäänyttä aihettaan taas tämän apologiansa kohdasta 65:1:
"65:1 Pestyämme tällä tavoin sen, joka on ryhtynyt uskomaan ja
antanut suostumuksensa, me viemme hänet niin sanottujen veljien
luo paikkaan, johon he ovat kokoontuneet. Siellä me rukoilemme
palavasti yhdessä itsemme, valaistujen ja kaikkien muiden
kaikkialla olevien puolesta, jotta meidät totuuden oppineina
havaittaisiin hyvien tekojen kautta arvollisiksi käskyjen
kansalaisiksi ja vartijoiksi ja jotta me niin saisimme osaksemme
ikuisen pelastuksen. (2) Rukousten lopuksi me tervehdimme
toisiamme suudelmalla."
Kommentti:
Kasteella Justinuksen mukaan pestiin siis vain sellaiset,
jotka olivat ryhtyneet uskomaan, ja antaneet kasteella
pesemiseensä myös henkilökohtaisen suostumuksensa.
Justinus jatkaa:
"(3) Sen jälkeen kokousta johtavalle veljelle viedään leipä
sekä malja, johon on sekoitettu vettä ja viiniä. Hän ottaa
ne ja lähettää kaikkeuden Isälle kiitoksen ja ylistyksen
hänen Poikansa ja Pyhän Hengen kautta sekä lausuu runsaita
kiitosrukouksia siitä, että hän on katsonut heidät arvollisiksi
näihin asioihin. Hänen päätettyään pyyntörukoukset ja kiitos-
rukouksen kaikki läsnä olevat vahvistavat ne sanomalla: ”Amen.”
(4) (Heprean sana ”amen” tarkoittaa ”niin olkoon”.) (5) Kun
kokouksen johtaja on rukoillut ja kansa on vahvistanut sen,
diakoneiksi kutsumamme antavat jokaiselle läsnä olevalle
palan siunattua leipää, viiniä ja vettä sekä vievät niitä
heille, jotka eivät ole läsnä.
(66:1) Me kutsumme tätä ravintoa eukaristiaksi. Siitä pääsevät
osallisiksi vain ne, jotka uskovat opetuksemme tosiksi ja jotka
on kasteessa pesty syntiensä anteeksiantamiseksi ja uudesti-
syntymistä varten ja jotka elävät siten kuin Kristus on säätänyt."
Kommentti:
Edellä lainatusta viimeisestä kappaleesta on havaittavissa, että
eukaristiasta pääsivät Justinuksen mukaan osallisiksi vain ne
jotka olivat uskoneet kristittyjen opettajiensa opetukset tosiksi.
Mutta tässäkään uskominen ei yksin riittänyt, vaan eukaristiaan
osallistujien tuli myös olla kasteessa pestyjä kahta asiaa varten,
eli syntiensä anteeksiantamiseksi ja uudestisyntymistä varten.
Kun Justinuksen mukaan evankeliumin sanoman todeksi uskoneet
kastettiin syntiensä anteeksi antamiseksi ja "uudestisyntymistä
VARTEN", tämä osoittaa, ettei Justinus suinkaan pitänyt itse
kasteaktia uudestisyntymisenä, vaan paremminkin uudestisyntymisen
välineenä. Antoihan Pietarikin kysyjille jo helluntaina lupauksen,
että jos he kastattavat itsensä Herran Jeesuksen nimeen syntiensä
anteeksisaamiseksi, he tulevat saamaan Pyhän Hengen lahjan (Apt
2:38). Vasta Pyhän Hengen osallisuuden osakseen saanut on uudesti-
syntynyt eli Jumalan Hengellä eläväksi tehty.
Kristillsestä pelastuksesta päästään osalliseksi uudensyntymisen
pesun ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen Jumala
runsaasti vuodattaa pelastettaviin Vapahtajamme Jeesuksen
Kristuksen kautta. Tuo "runsas vuodatus" ei ole pelkkä kuiva
oppi, vaan todellinen kokemus, joka Jumalan laupeudesta on
kaikille niille todella uskoville luvattu, jotka suostuvat
käymään sisälle Jumalan pelastukseen Tiitus 3:4-7.
Mutta Justinus jatkaa:
"(2) Me emme nimittäin ota tätä ravintoa vastaan tavallisena
leipänä ja tavallisena juomana. Meidän pelastajamme Jeesus
Kristus nimittäin tuli lihaksi Jumalan Sanan kautta ja hänellä
oli liha ja veri meidän pelastuksemme vuoksi. Juuri samalla
tavalla – näin meille on opetettu – hänen rukouksen sanan
kautta siunaamansa ravinto, joka yhdistyy meidän vereemme ja
lihaamme ja ravitsee ne, on tämän lihaksi tulleen Jeesuksen
liha ja veri.
(3) Muistelmissaan, joita kutsutaan evankeliumeiksi, apostolit
ovat tallentaneet, mitä Jeesus käski heidän tehdä: ”Jeesus otti
leivän, kiitti ja sanoi: ’Tehkää tämä minun muistokseni. Tämä
on minun ruumiini.’ Samoin hän otti myös maljan, kiitti ja
sanoi: ’Tämä on minun vereni.’” Hän antoi nämä ohjeet vain
heille."
(4) Pahat henget ovat jäljitelleet tätä käytäntöä myös Mithran
mysteerien perimätiedossa. Kuten tiedätte tai voitte helposti
saada selville, heidän vihkimysriiteissään käytetään leipää ja
vesimaljaa yhdessä tiettyjen loitsujen kanssa.
67 Lisäksi me muistutamme aina toisiamme näistä asioista.
Varakkaat meidän joukossamme auttavat kaikkia puutteessa
olevia, ja me pysymme aina yhdessä. (2) Kaikesta minkä
annamme, me kiitämme kaikkeuden Luojaa hänen Poikansa
Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen kautta.
(3) Auringon päiväksi sanottuna päivänä meillä on kaikkien
samassa paikassa, kaupungeissa tai kylissä asuvien yhteinen
kokous, jossa luetaan Apostolien muistelmia tai profeetallisia
kirjoja siinä määrin kuin aika riittää. (4) Kun lukija on
lopettanut, kokouksen johtaja kehottaa ja kutsuu puheessaan
kaikkia seuraamaan näitä hyviä opetuksia. (5) Sitten me nousemme
kaikki yhdessä seisomaan ja rukoilemme.
Kuten edellä sanoimme, rukouksemme jälkeen, leipä, viini ja
vesi tuodaan esiin, ja kokouksen johtaja lähettää ylös
pyyntörukouksia ja kiitosrukouksia parhaan kykynsä mukaan.
Kansa vahvistaa tämän sanomalla ”amen”. Kiitosrukouksin
siunatut leipä ja viini jaetaan jokaisen nautittaviksi, ja
diakonit vievät niitä niille, jotka eivät ole läsnä.
(6) Varakkaat voivat kukin antaa harkintansa mukaan, mitä
haluavat, ja kootut varat luovutetaan kokouksen johtajan
haltuun. (7) Niillä hän auttaa orpoja ja leskiä, sairauden
tai muun syyn vuoksi puutteessa olevia ja vankeja sekä
keskuudessamme olevia muukalaisia. Sanalla sanoen, hän
toimii kaikkien apua tarvitsevien huoltajana.
(8) Auringon päivänä järjestämme kaikki yhteisen kokouksen,
koska se on ensimmäinen päivä, jolloin Jumala loi maailman
muuttamalla pimeyden ja aineen muodon. Samana päivänä myös
meidän Pelastajamme Jeesus Kristus nousi kuolleista. Hänet
ristiinnaulittiin Saturnuksen päivää edeltävänä päivänä, ja
Saturnuksen päivän jälkeisenä auringon päivänä hän ilmestyi
apostoleilleen ja opetti heille sen, minkä olemme välittäneet
teidän tarkastettavaksenne." - vi som vet
"Lapsi syntyy lihasta.... kirjoitti:
Todellakin:
"Lapsi syntyy lihasta", eikä todellisuudessa edes voi syntyä uudesti Hengestä, ennen kuin on saavuttanut ymmärtävän iän, ja ottanut (ymmärtävän iän ja omakohtaisen uskomisen kyvyn saavutettuaan) henkilö-
kohtaisesti ymmärtävänä vastaan evankeliumin sanoman.
Suomen Siionissa on vain yksi ainoa henkilö joka julkisesti jauhaa näillä nettipalstoilla tuollaista potaskaa,
mitä tuon otsikon "lapsi syntyy lihasta" jatkona olevassa tekstissä on esitetty.
Koska tuo yksi henkilö on näillä keskustelupalstoilla saanut perättömistä väitteistään ja opetuksistaan jo aikaisemmin perusteellisesti siipeensä, ja jauhot suuhunsa, ei hän kehtaa enää edes omalla nimellään har-
hojaan kirjoitella, vaikka aikaisemmin rinta rottingilla uhosi aina kirjoittavansa muka omalla nimellään.
Kun hän tällä kertaa pisti palstalle tuon ennestään surullisen tutun harhaisen kastemantransa tekstin ilman omaa nimeään, ja sen tehtyään huomasi, ettei kukaan tuon mantran sisältöön mitenkään edes reagoinut, tekeytyi mies nyt taas jälleen kerran muka toiseksi henkilöksi, ja tuli muka nyt toiseksi henkilöksi tekeyty-
neenä kehumaan omaa mantraansa.
Ei näet ole uskottavaa, että kukaan toinen näille palstoille kirjoittava todellinen henkilö olisi omaksunut yksityiskohdittain tuon saman mielettömän harhaopin, joka tuosta tekstistä on luettavissa.
Kummastakin tekstistä on näin ollen selvästi tunnistettavissa yksi ja sama henkilö, eli arvatkaapa kuka?Taitaapi olla se rämäpäinen ja harhaanjohtava V.R!
- Anonyymi
Synnyin uudesti uskoon tultuani. 16.7.1992 Pyhän Hengen ja sanan kautta! Kasteen otin sitten muutama kuukausi myöhemmin. Kaste oli vertauskuva ja julistus siitä mikä tapahtui minulle kääntymyksessä ja syntien anteeksi saamisessa. Siirryin pimeydestä valkeuteen ja kuolemasta elämään..
- Anonyymi
Perisyntiä EI OLE OLE.MASSA.
Lapsi ei ole voinut tehdä syntiä.
Matt. 21:
15. Mutta kun ylipapit ja lainopettajat näkivät, mitä kaikkea hämmästyttävää hän teki, ja kuulivat lasten huutavan temppelissä: "Hoosianna, Daavidin Poika!", he suuttuivat
16. ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen" , vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?"
Ps. 8:3
- Trubaduuri
Lapsi on uusi luomus, jolla on sydän lihaa, eikä kiveä, kuten monella juutalaisella oli Kristuksen elon aikana. Nyt on siis tapahtunut Kristuksen ilmoituksen mukaisesti, elikkä ihmisillä on laki sydämen taulussa, eikä kivitaulussa. Kyllä Luoja, taivaallinen Isä on siis todella laupiaan armelias ja viisas sekä todellinen rakkaus!
- lapset
teoriasi ei päde.
- Galilean Rampa
lapset kirjoitti:
teoriasi ei päde.
Eihän tuo edellinen kirjoittaja kertonut asiaansa teorisoiden vaan niin kuin se on Raamatun monilla sivuilla kerrottu. Jeesus ja Johannes uskoivat taivaan Isään heti ensihetkestään ja syntymästään lähtien. Juutalaiset ovat luomisesta huolimatta vanhoja luomuksia. Uusia luomuksia ovat nyttemmin vain he joilla on sydämen taulussa kaikki Jumalan antamat lait kirjoitettuna, eikä siten kuin ammoin juutalaisilla oli sekä edelleenn myöskin on, sillä heidän käskyt oli kahteen kivitauluun hakatut ja lait papyrykselle. Nyt siis uusi ja uudet luomukset korvaa täydellisesti vanhan, ja vanhojen luomuksien täytyy uudistua tullakseen Jumalan tahdon alle.
- ja uskoo
Galilean Rampa kirjoitti:
Eihän tuo edellinen kirjoittaja kertonut asiaansa teorisoiden vaan niin kuin se on Raamatun monilla sivuilla kerrottu. Jeesus ja Johannes uskoivat taivaan Isään heti ensihetkestään ja syntymästään lähtien. Juutalaiset ovat luomisesta huolimatta vanhoja luomuksia. Uusia luomuksia ovat nyttemmin vain he joilla on sydämen taulussa kaikki Jumalan antamat lait kirjoitettuna, eikä siten kuin ammoin juutalaisilla oli sekä edelleenn myöskin on, sillä heidän käskyt oli kahteen kivitauluun hakatut ja lait papyrykselle. Nyt siis uusi ja uudet luomukset korvaa täydellisesti vanhan, ja vanhojen luomuksien täytyy uudistua tullakseen Jumalan tahdon alle.
Tuo logiikan mukaanhan silloin Saatanakin pelastuu,koska on Jumalan luoma ja kun vielä lisätään perään hokema Jumala on rakkaus.
- Galilean Rampa
ja uskoo kirjoitti:
Tuo logiikan mukaanhan silloin Saatanakin pelastuu,koska on Jumalan luoma ja kun vielä lisätään perään hokema Jumala on rakkaus.
Kuka tässä polussa on pelastumisesta kirjoittanut?
Uskosta oli alunperin kyse! Ja nimenomaan lapsen uskosta, josta sinä jumalaton et ymmärrä mitään. - kerrotaan
Galilean Rampa kirjoitti:
Kuka tässä polussa on pelastumisesta kirjoittanut?
Uskosta oli alunperin kyse! Ja nimenomaan lapsen uskosta, josta sinä jumalaton et ymmärrä mitään.Mikä sitten niidenkään pelastumista estää kun kerran Jeesus sovitti asiat.
- Galilean Rampa
kerrotaan kirjoitti:
Mikä sitten niidenkään pelastumista estää kun kerran Jeesus sovitti asiat.
Riivaajat eivät tottele Jumala. Riivaajatkin keiltävät näin ollen Jumalan. Et taida oikein ymmärtää vielä uskonnollisia asioita kunnolla.
- näin,
Galilean Rampa kirjoitti:
Riivaajat eivät tottele Jumala. Riivaajatkin keiltävät näin ollen Jumalan. Et taida oikein ymmärtää vielä uskonnollisia asioita kunnolla.
Riivaajat uskoo Raamatun mukaan. Tuo "vapina" taitaa olla tuttu ilmiö sinulle sieltä lahkoteltoista?
Jaak. 2:19
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. - Anonyymi
näin, kirjoitti:
Riivaajat uskoo Raamatun mukaan. Tuo "vapina" taitaa olla tuttu ilmiö sinulle sieltä lahkoteltoista?
Jaak. 2:19
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.Kyllä se on luterilainen nimikristitty kansa joka vapisee milloim mistäkin syystä, mutta ei koskaan jumalan kunnioituksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on luterilainen nimikristitty kansa joka vapisee milloim mistäkin syystä, mutta ei koskaan jumalan kunnioituksesta.
"Sanoiko Jeesus, että kaikkien ihmisten on synnyttävä uudesti, jotta he voivat päästä taivaaseen?"
Uudestisyntymän tarvitsee vain sellainen, joka on hengelliesti kuollut. Vauvahaan ei sitä ole, sillä Raamattu osoittaa:
Ef 2
"Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne," - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sanoiko Jeesus, että kaikkien ihmisten on synnyttävä uudesti, jotta he voivat päästä taivaaseen?"
Uudestisyntymän tarvitsee vain sellainen, joka on hengelliesti kuollut. Vauvahaan ei sitä ole, sillä Raamattu osoittaa:
Ef 2
"Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,"Kyllä kaikki ovat hengellisesti kuolleita kun maan päässe syntyvät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaikki ovat hengellisesti kuolleita kun maan päässe syntyvät
Tarkoitat varmaan vain luterilaisia:
"Kyllä kaikki ovat hengellisesti kuolleita kun maan päässe syntyvät".
Muut ovat Jumalan omia:
Ps 22
"Sinähän vedit minut äitini kohdusta,
sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
sinun huomaasi minä olen jätetty
syntymästäni saakka," - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan vain luterilaisia:
"Kyllä kaikki ovat hengellisesti kuolleita kun maan päässe syntyvät".
Muut ovat Jumalan omia:
Ps 22
"Sinähän vedit minut äitini kohdusta,
sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
sinun huomaasi minä olen jätetty
syntymästäni saakka,"Ei vaan kaikkia, Raamattu ei erottele tässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan vain luterilaisia:
"Kyllä kaikki ovat hengellisesti kuolleita kun maan päässe syntyvät".
Muut ovat Jumalan omia:
Ps 22
"Sinähän vedit minut äitini kohdusta,
sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
sinun huomaasi minä olen jätetty
syntymästäni saakka,"Jumalan huomaan ei ole sama asia kuin Jumalan omana Kristuksen kautta
- Anonyymi
Vastaus kysymykseen: ei ole
- Anonyymi
Oikea vastaus on: Kaikki Jumalan omat ovat Jumalan huomassa!
"Sen kaltaisten on taivasten valtakunta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea vastaus on: Kaikki Jumalan omat ovat Jumalan huomassa!
"Sen kaltaisten on taivasten valtakunta."Ehkä ovat Jumalan huomassa mutta Jumalan omia ja pelastuksen tiellä eivät ole kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ovat Jumalan huomassa mutta Jumalan omia ja pelastuksen tiellä eivät ole kaikki.
Tarkoitat varmaan luterilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan luterilaisia.
Kyllä, luterilaisetkin ovat Jumalan huomassa, mutta kaikki luterilaiset eivät ole Jumalan omia, pelastuksen tiellä hänessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ovat Jumalan huomassa mutta Jumalan omia ja pelastuksen tiellä eivät ole kaikki.
Tarkoitat varmaan helluntailaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan helluntailaisia.
Kyllä, mutta Jumala ei erottele viimeisellä tuomiolla oletko helluntailainen vai luterilainen vai katolinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta Jumala ei erottele viimeisellä tuomiolla oletko helluntailainen vai luterilainen vai katolinen.
Eikä Jumala kysy oletko kastettu tai ei. Sydämen usko ratkaisee kuten kävi ristin ryövärillä.
"Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä Jumala kysy oletko kastettu tai ei. Sydämen usko ratkaisee kuten kävi ristin ryövärillä.
"Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut."Jumala ei kysy kun tietää onko kastettu vai ei.
Sydämen uskoon liittyy toki kastekin kuten Apostolien teoista näemme.
- Anonyymi
Miten kukaan voi olla Jumalan huomassa jos ei edes halua olla, ja pilkkaa siihen pyrkiviä !?
luuleeko joku että Jumala vetää väkisin kaikki venkulat taivaaseensa hah !
jollain vauvana tehdyllä rituaalilla ei ole pieneintäkään merkitystä asiassa.- Anonyymi
Et sinä olekaan sitä
Kasteella on selvä merkitys
- Anonyymi
Kaikki lapset ovat viattomia, Jeesus siunasi lapsia. Lapset ovat suurimmat.
Matt. 18:
1. Kohta sen jälkeen opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
Mark. 9:33-37; Luuk. 9:46-48; Luuk. 22:24
2. Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
3. ja sanoi:
"Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Matt. 19:14
4. Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. Matt. 23:11-12
5. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. Matt. 10:40 - Anonyymi
Lasten ei tarvitse uudestisyntyä.
- Anonyymi
Totta. He eivät ole vielä kuolleet synteihinsä.
- Anonyymi
Kaikkien täytyy syntyä uudesti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien täytyy syntyä uudesti
Totta.
Lihasta syntynyt on liha ja Hengestä syntynyt on Henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Lihasta syntynyt on liha ja Hengestä syntynyt on Henki.Lihan kasteleminen ei hyödytä mitään . "Henki on se, joka eläväksi tekee."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihan kasteleminen ei hyödytä mitään . "Henki on se, joka eläväksi tekee."
Mutta uudestisyntyminen auttaa
- Anonyymi
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.- Anonyymi
Siinä se istua mököttää raamatun suuri fakta !
Kun nyt vielä joku sijottaisi sen oikeaan kontekstiin, alkaisi heti toimia sen suuren faktan suuri Hengellinen salaisuus!
Muuten se on kuin kalamiehen koukku kiinni lahkeessa ja silmälasit kotona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä se istua mököttää raamatun suuri fakta !
Kun nyt vielä joku sijottaisi sen oikeaan kontekstiin, alkaisi heti toimia sen suuren faktan suuri Hengellinen salaisuus!
Muuten se on kuin kalamiehen koukku kiinni lahkeessa ja silmälasit kotona.Sinulta sitä on turhaa odottaa
- Anonyymi
Jokainen maailman syntyvän synnit on sovitettu. Jokaiselle on myös varattu häävaatteet, ja Jeesus on kuollut ja ylösnoussut jokaisen puolesta. Näin ollen kaikille vastasyntyillekin on valmiita uusi luomus. Jos saatana tuhoaa lapsen elämän, niin Jumala pukee vauvan taivaallisiin häävaatteisiin ja enkelit vievät vauvan Isän luokse kotiin.
- Anonyymi
Myös aikuiset ovat sovitettuja. Uskolla sovitus otetaan vastaan
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 48021733
Milloin olet nähnyt viimeksi kaivattuasi?
Itse en edes muista, koska näin häntä. Surkea tilanne.1502542IS:n tiedot: Ammuskelu kylätalolla Taivalkosken Jokijärvellä. Silminnäkijä kertoo hurjasta hetkestä
IS:n tiedot: Ammuskelu kylätalolla Taivalkosken Jokijärvellä – silminnäkijä kertoo hurjasta hetkestä Aseena oli ollut361424Ketjusta poistettu kysymys Kepujen puheenjohtaja Janne Mäkiselle
Vastaanpa Janne Mäkinen nyt tähän kysymykseen,että onko kepujen kuntavaaliehdokkaana yhä kuntavaaliehdokas,joka on poist521402Miten pitkään
Saan tai joudun odottamaan että välini lähentyisivät häneen johon tunnen paljon syviä tunteita. Odotan sitä hetkeä paljo251196- 941170
Olemme myös
voimakkaasti tuntevia ja seksuaalisia. Olen päivä päivältä varmempi tästä ja haluaisin enemmän. Tunteeni ovat kypsyneet711155Vihdoinkin nimet ja puolueet esillä!
Kiitos Ilkka lehti tänään 22.03. 2024 artikkelista sivu 8. Nyt tiedän, mitä olen epäillyt. Mukana on lähinnä kepuja ja351090- 101007
- 44868