Hei!
Miten juuri hankitut lävistyskorut kannattaa desinfioida ennen käyttöönottoa? Entä itse lävistysreiät, jos on tarvetta?
Desinfiointi???
14
5969
Vastaukset
- Jeah!
Jos olet korusi hommannut UUTENA ja luotettavasta paikasta, ne ovat varmasti puhtaita. Lävistys pitää putsata sitten muutamia kertoja viikossa (ainakin näin minulle neuvottiin). Kurun voi kiehuttaa vedessä, jolloin bakteerit kuolevat.
Itse reikä tulee huuhdella lämpimällä vedellä, sekä suolaliuoksella päivittäin.- samaa juttua!
Että mulle ne tuli ja haukku ihan pilalle. Oon 12 vuotias. Kun sanoin että oon desinfioinut sitä. Ja hirvee haukkuminen alko että: ''tyhmäkö sä oot että se alue kuivuu siitä jos desinfioit sitä'' En sen jälkeen enää desinfioinut.. joten ei kannata sunkaan jos se kuivuu jotenkin siitä ympäriltä
- ...
Lävistysreikiä ei saa desinfioida. Käytä vain kuumaa vettä puhdistukseen, huuhtelet juoksevan veden alla, ei tarvii mitän suolalioksia.
Lävistyskorut voit desinfioida, siitä ei ainakaan ole haittaa. Uusia ei tosin tarvitse, mutta käytetyt pitää aina. Autoklaavaus aina parempi keino kuin desinfiointiaine.- Nimetön
Mut kun ostin liikkeestä korun, myyjä esitteli korua kädellään lähempää et tällänen tää on, eli eihän se koru enää täysin sterili ole.. Tätä lähinnä hain..??
- jeah!
Nimetön kirjoitti:
Mut kun ostin liikkeestä korun, myyjä esitteli korua kädellään lähempää et tällänen tää on, eli eihän se koru enää täysin sterili ole.. Tätä lähinnä hain..??
Aa se ei siis ole pakattu koru, voithan sinä sen tietysti desifioida.
Igorsissa ainakin neuvottiin pesemään suolaliuoksella, ainakin parantumisvaiheessa. jeah! kirjoitti:
Aa se ei siis ole pakattu koru, voithan sinä sen tietysti desifioida.
Igorsissa ainakin neuvottiin pesemään suolaliuoksella, ainakin parantumisvaiheessa.Ei kannata ainakaan desinfioida. Kannattaa pestä vaan lämpösellä vedellä. Jos sitä lävistystä pesee ja desinfioi kokoajan niin arvaa tuleeko kunnon tulehdukset jos et joku kerta kerkiä desinfioimaan.. Ja ei ainakaan kannata hautoa liuoksella kun kerran viikossa. Desinfiointi kuivattaa ja se ei ole hyväks lävistykselle!!
- Nimetön
s-x kirjoitti:
Ei kannata ainakaan desinfioida. Kannattaa pestä vaan lämpösellä vedellä. Jos sitä lävistystä pesee ja desinfioi kokoajan niin arvaa tuleeko kunnon tulehdukset jos et joku kerta kerkiä desinfioimaan.. Ja ei ainakaan kannata hautoa liuoksella kun kerran viikossa. Desinfiointi kuivattaa ja se ei ole hyväks lävistykselle!!
Mä ainaki sain ammattilaiselta sellasen purkin missä selkeesti lukee että lävistysrei'ille sekä lävistyksen puhdistukseen. Eli se oli ihan vaan lävistyksille tarkotettu. Tää lävistäjä sano mulle että se on jotenki laimennettu et se sopii lävistyksille ettei se iho kuivu tms..
- sterilisaatio
Nimetön kirjoitti:
siis: mitä ihmettä meinaat? myyjän kädessä joku hi-virus? mikään myytävä koru ei ikinä oo asennushetkellä täysin steriili- sitä halusin sanoa. pöpökauhuinen voi halutessaan vaikka pestä korunsa tai upottaa desinfiointiaineeseen. käytetty koru (siis. jonkun lävistyksessä ollut) on luonnollisesti steriloitava. korun kädessä pitäminen ei kylläkään korua saastuta, heh! aivan turhaa pelkoa...
- ----
Meinaatko että jos otan tuolta mun 'korupussista' korun ni mun pitäs desinfioida se (esim septidinillä) ennenku laitan sen paikalleen? vai riittääkö toi pelkkä kiehutus hommeli?
- ammattikunnalleni
sterilisaatio kirjoitti:
siis: mitä ihmettä meinaat? myyjän kädessä joku hi-virus? mikään myytävä koru ei ikinä oo asennushetkellä täysin steriili- sitä halusin sanoa. pöpökauhuinen voi halutessaan vaikka pestä korunsa tai upottaa desinfiointiaineeseen. käytetty koru (siis. jonkun lävistyksessä ollut) on luonnollisesti steriloitava. korun kädessä pitäminen ei kylläkään korua saastuta, heh! aivan turhaa pelkoa...
heh, täytyypä pitää neuvosi mielessä kun palaan lomiltani takas leikkaussaliin töihin. Voinkin siis passata kaikki välineet kirurgille paljain käsin ja oikeastaan hänkin voisi leikata paljain käsin nyt kun tiedetään ettei käsissä ole pöpöjä.
- ja pahasti
ammattikunnalleni kirjoitti:
heh, täytyypä pitää neuvosi mielessä kun palaan lomiltani takas leikkaussaliin töihin. Voinkin siis passata kaikki välineet kirurgille paljain käsin ja oikeastaan hänkin voisi leikata paljain käsin nyt kun tiedetään ettei käsissä ole pöpöjä.
jos olisit leikkaussalissa töissä, niin tietäisit kyllä miksi käsissä käytetään lateksihanskoja. kirjoituksesi kuitenkin paljasti, että et ole ikinä edes käynyt leikkaussalissa. paitsi ehkä narkoosissa...
- gjg
Suolaliusosta vain silloin jos lävistys on ärtynyt, muuten riittää tavallinen huuhtelu lämpimän veden alla.
- Desin
Nyt sinulle on käynyt niin, että käsitteet on menny sekaisin. Desinfiointi ja sterilointi on kaksi aivan eri asiaa. Käyttämättöihin koruihin riittää desinfiointi. Vaikka septidiniin upotus vartiksi. Muovisille saippua- tms pesu.
- juttu!!!
Lävistyksien hoitoon riittää pelkkä vedellä huuhtelu (esim. käydessäsi normaalisti suihkussa). Tulehtuneen lävärin hoito aloitetaan keittosuolaliuoksella huuhtelemisilla ja jos se ei auta siirrytään astetta vahvempaan kuten Septidiniin. Tätä ei kuitenkaan saa jatkaa päiväkausia, koska ärsyttää tervettäkin ihoa. Jos ei septidiinit auta, hakeudu lekuriin antibioottikuuria varten. Apteekista tosin saa myös antibiootteja sisältäviä aineita mm. Basimycin, joita voi käyttää.
Mitä vähemmän räpläät pesemättömin käsin läväriä tai siinä olevaa korua, sen paremmin pysyvät tulehduksetkin loitolla.
Jo valmiiksi tulehtuneeseen läväriin et saa laittaa puhdistamatonta korua tai huonolla tuurilla saat siihen toisenkin pöpön. Keitä koru ennen vaihtoa tai jos koru on omasta "korupussistasi" ja pöpösi ovat omiasi niin riittää upotus Septidiiniin.
Sterilointi vaatii vähintään autoklaavin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191622
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35859Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29829Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?35740Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42689Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37653