Outo kummitusjuttu linnuista

pesänselvittäjä

Isäni hautajaisten jälkeen äiti oli luonani useita päiviä ja koko ajan talitiainen tai olisiko ollut västäräkki hyökkäili ikkunalasia vasten.Äiti tietysti tulkitsi sattuman niin että miehensä sielu pyrkii luoksemme,itse järkeilin että se näkee peilikuvansa kilpailijana reviirillä ja pyrkii häätämään sen.
Talon samalla seinällä on seitsemän samanlaista ikkunaa joista lintu valitsi sen jonka takana eniten oleskelimme.

Lähdin sitten perkaamaan heidän pesäänsä maaseudulla.Yöllä pistäydyin hakemaan vielä pakettiautosta jotakin ja olin kompastua korppiin joka oli ilmeisimmin lentänyt päin autoa ja taittanut niskansa.Kotiin palattuani oli edellä mainitun pikku tirpusen terrori loppunut.

Olen ateisti enkä usko mihinkään yliluonnolliseen sielunvaellukseen,omituinen yhteensattuma kuitenkin.
Jos jotakin kommentoitte,älkää viitsikö heittää sitä iänikuista jeesus-tarinaa tai kopioita raamatunlauseista.

41

15596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linnut

      En minäkään usko kaikenlaisiin ennusteluihin..
      en kuulu mihinkään uskoon mutta.. outoja on joskus nuo linnut ja silleen
      sillon kun mun iskä kohta 8- vuotta rupesi kuolemaa oli tikka meidän kotitalon kimpussa..
      ja nyt kun mun poika kuoli oli pihalla punatulkku.. se asusti siinä muutaman päivän ja kuoli sinne pihalle..ja mua karmasi silleen että linnutko ne kuolinviestit meille tuo..??? mutta sattumaako kenties?? en tiiä..mikä noissa linnuissa sitte on vai sattumaako ?? en todellakaan viestittele mitään raamatun kopioita kun USKON kyllä sieltä asioita.. mutta en sitte tiiä kaikkea...

      • että minkä talon

        puolella tikka hakkaa, se tietää kuolemaa.
        Tuttavani miesvainajan hautajaississa oli
        pikkulintu kierrellyt ympäri hautaa ja omaisia.
        Tuttuni käsitti linnun tuovan viestiä mies-
        vainajalta.


      • löytyy.
        että minkä talon kirjoitti:

        puolella tikka hakkaa, se tietää kuolemaa.
        Tuttavani miesvainajan hautajaississa oli
        pikkulintu kierrellyt ympäri hautaa ja omaisia.
        Tuttuni käsitti linnun tuovan viestiä mies-
        vainajalta.

        Kun ihmiseltä voimat hiipuu,jää ympäristökin usein hoitamatta,kuten vanhat puut kaatamatta.
        Niihin sitten pesiytyy tuholaisia jotka puolestaan houkuttelevat tikkoja.Kun lahovika on jo pidemmällä,tulee palokärki jota pidetään vielä pahempana ennusmerkkinä.
        Tikkoja ei silti syytä kavahtaa,jos vaikkapa sähkötolpassa on hyvä paikka työstää käpyjä niin sen ottavat käyttöönsä pysyvästi.


      • ..............................

        kerroit että poikasi kuoli.. sen luettuani rupesin itkemään ihan hillittömästi.. jotenkin vaan kouraisi.. voimia sinulle...


      • lintuja..
        .............................. kirjoitti:

        kerroit että poikasi kuoli.. sen luettuani rupesin itkemään ihan hillittömästi.. jotenkin vaan kouraisi.. voimia sinulle...

        Kiitos sulle osanotosta... niin mulla meni pari kuukautta sitte poika
        ja nuo linnut kyllä on jotenkin mulle niin outoja asioita .. minä itse rakastan lintuja ne on niin taivaan ihania aina ollu kaikki linnut ja nyt minä en ollenkaa kässää miksi linnut mulle tuo viestejä
        -- aamuisin minä meen kahville pihalle ja linnut laulaa niin ihanasti meillä niitä on.. me ollaan aika korvessa ja kun nyt mulla on kissa ja se hättyytti kaikki linnut pois meidän asuin talosta mutta siitä huolimatta meidän pihalla on paljon lintuja ihan kaiken sorttisia ja niitä on kiva katella.. mutta en niiku haluaisi kuolin viestejä enää saada .. tai kaippa niilläkin on tarkoitus???
        itketään yhdessä.. sillä minäkin itken oman lapseni kuolemaa koko ajan ja ikuisesti.. voimia sullekkin ja jaksamisiin ei tää herkkua oo ollu meille kellekkään.. linnuista välittämättä


      • ..............................
        lintuja.. kirjoitti:

        Kiitos sulle osanotosta... niin mulla meni pari kuukautta sitte poika
        ja nuo linnut kyllä on jotenkin mulle niin outoja asioita .. minä itse rakastan lintuja ne on niin taivaan ihania aina ollu kaikki linnut ja nyt minä en ollenkaa kässää miksi linnut mulle tuo viestejä
        -- aamuisin minä meen kahville pihalle ja linnut laulaa niin ihanasti meillä niitä on.. me ollaan aika korvessa ja kun nyt mulla on kissa ja se hättyytti kaikki linnut pois meidän asuin talosta mutta siitä huolimatta meidän pihalla on paljon lintuja ihan kaiken sorttisia ja niitä on kiva katella.. mutta en niiku haluaisi kuolin viestejä enää saada .. tai kaippa niilläkin on tarkoitus???
        itketään yhdessä.. sillä minäkin itken oman lapseni kuolemaa koko ajan ja ikuisesti.. voimia sullekkin ja jaksamisiin ei tää herkkua oo ollu meille kellekkään.. linnuista välittämättä

        minä ainakin haluan uskoa että linnut tuovat viestin pojaltasi,että hän tahtoo sanoa että hänellä kaikki on hyvin. ikävä vaan ei koskaan katoa, me jotka jäämme jälkeen kärsimme,eivät he jotka henkensä menettävät... totta on että kaikella on tarkoituksensa. minä itken myös puolestasi.


      • löytyikin looginen selitys
        löytyy. kirjoitti:

        Kun ihmiseltä voimat hiipuu,jää ympäristökin usein hoitamatta,kuten vanhat puut kaatamatta.
        Niihin sitten pesiytyy tuholaisia jotka puolestaan houkuttelevat tikkoja.Kun lahovika on jo pidemmällä,tulee palokärki jota pidetään vielä pahempana ennusmerkkinä.
        Tikkoja ei silti syytä kavahtaa,jos vaikkapa sähkötolpassa on hyvä paikka työstää käpyjä niin sen ottavat käyttöönsä pysyvästi.

        jos satut huomaamaan tikan
        koputtamassa, niin katso
        varsin suunta. Jos se on
        lähellä tarkkaile tapahtuuko
        mitään? ihan näin seurataksesi vain..


      • leskiäiti <3
        lintuja.. kirjoitti:

        Kiitos sulle osanotosta... niin mulla meni pari kuukautta sitte poika
        ja nuo linnut kyllä on jotenkin mulle niin outoja asioita .. minä itse rakastan lintuja ne on niin taivaan ihania aina ollu kaikki linnut ja nyt minä en ollenkaa kässää miksi linnut mulle tuo viestejä
        -- aamuisin minä meen kahville pihalle ja linnut laulaa niin ihanasti meillä niitä on.. me ollaan aika korvessa ja kun nyt mulla on kissa ja se hättyytti kaikki linnut pois meidän asuin talosta mutta siitä huolimatta meidän pihalla on paljon lintuja ihan kaiken sorttisia ja niitä on kiva katella.. mutta en niiku haluaisi kuolin viestejä enää saada .. tai kaippa niilläkin on tarkoitus???
        itketään yhdessä.. sillä minäkin itken oman lapseni kuolemaa koko ajan ja ikuisesti.. voimia sullekkin ja jaksamisiin ei tää herkkua oo ollu meille kellekkään.. linnuista välittämättä

        Kun mun poikani kuoli kaksivuotta sitten (kesällä 2010) niin alkukesän aina kun käytiin haudalla tuli siihen oravanpoikanen pyörimään meidän jalkoihin. JOka kerta tuli heti kun tultiin siihen haudalle. (ei syötetty sitä eli kyse ei ollut siitä). Aina kun yritin ottaa siitä kuvaa niin se meni piiloon johonkin ja kun laitoin kameran/puhelimen pois, niin se palasi. Loppu kesästä sitten ei näkynyt enään oravaa, mutta sitten tuli aina talitintti istumaan siihen viereen puunoksalle laulamaan. Oli siinä aina sen ajan kun me oltiin siinä ja lähti kanssamme yhtäaikaa pois.

        Nyt kun mieheni kuoli, niin taas tulee aina lintulaulamaan siihen haudalle kun mennään toisen poikani kanssa siihen haudalle.

        Ehkä meidän rakkaat tuo meille sillä tavoin tervehdyksen :)


    • tänään ...

      kysyin mieheltäni onko västäräkit aina noin kesyjä. Istua könötti oksalla ehkä metrin päässä minusta. Siivellään se pörrötti päätään useaan otteseen ja pomppoi oksalla hassusti edes takas.
      Koska haluaisn kokea poikani tulleen näyttämään merkkejä , pyysin lintua pomppaamaan ihan pikkuiseen oksantynkään, ja niin se teki..mutta ei se siltikään vakuuttanut minua..kaiken lisäksi mieheni sanoi ettei västäräkit ole kovinkaan arkoja..petyin..

      Serkkuni lapsi taas sanoi tätini kuoleman jälkeen, että mummi tuli käymään, kun musta lintu oli tullut lastentarhan pihaan..tiiä sitten..mutta miten niin pieni lapsi sellaista olisi itse keksinyt, kun tuskin sellaisitsa asioista ollut edes mistään kuullut.

      Ja sanotaanhan ettei hööåareille saa lintuja ostaa lahjaksi..en tiiä..kai oon tulos hulluksi vaan..

    • sitä sanotaan

      että linnut tietävät kuolemaa, kuolleet linnut nimittäin. Anoppilassa lensi monta lintua ikkunaan viime kesänä ja sitten kuoli perheen poika.

      • lensi viime

        kesänä eräskin lintu, jotkut niistä sen ainoan kerran. Kun tämä ikkunaan lentäminen loppui kahden viikon sisällä löysin eri puolelta tonttia samantyyppisiä lintuja (en tiedä mitä olivat) kuolleena ja silloin jo muistan kun tykkäsin että asia oli hieman outoa. Tänä vuonna rakkain läheiseni kuoli. Viime aikoina västäräkki, niinkuin viime vuonnakin, tekee syöksylentoja lähelläni, mutta eroa siinä vaan että tämä västäräkki myös seuraa minua kun kuljeskelen tontilla. Jos menen tai olen sisällä, se voi istua puun oksalla ja pitää mahtavaa visserrystä. Myös käki on kuulunut lähistölläni tänä kesänä, mitä ennen ei ole tapahtunut. En minäkään ole uskovainen, mutta ehkä jotakin kuitenkin on jota meikäläiset ei ymmärrä.


    • Perhonen

      Vaaran uhatessa aaveriekot, varikset tai ampiaiset lentävät liian läheltä tai kohti ihmistä. Ultra-lehden kirja-liitteessä on aiheesta kirjallisuutta. Voit tutustua.

    • Enkelin jälkeläinen

      Isäni kuollessa pitkäaikaisen sairauden murtamana varis oli ikkunalaudalla - tiedä sitten miksi, kyttäämässä sielua?

      Vanhojen uskomusten mukaan ns. pahoja lintuja - paholaisen tai pirun edustajia ovat mm. korppi, harakka, varis, huuhkaja, kaakkuri sekä tervapääsky.

      Sikäli voisi pitää paikkaansa, koska isäni oli enkeli mieheksi.

      • ole pahoja

        Kummallisia uskomuksia. Ei linnut ole pahoja, ihmiset sitä vastoin kyllä. Tervapääskykin on yksi kauneimmista linnuista, joka on lähempänä taivasta kuin maata - elää melkein koko elämänä ilmassa.


      • L.A

        Ei paholaisen elukoita ole olemassa. Nuokin linnut liitettiin paholaiseen värityksensä tai käyttäytymisensä (varislinnuilla raadonsyönti) takia sekä siksi, että ne olivat vanhojen pakanajumalien, tai muuten pyhiä, lintuja. Todennäköistä on, että varis oli siinä sattumalta tai oli oppinut saamaan ruokaa.
        Otan oikeasti osaa suruusi. Toivottavasti isäsi ei ehtinyt kärsiä.


    • lensi pihan yli

      ja kukkui lentäessään viime kesänä ja useamman kerran. Sanoimme käkeä hulluksi käeksi. Kuulin, että käki tullessaan pihapuihin tietää kuolemaa? Lapseni kuoli viime talvena.

      Olen edelleen lapseni kuoleman jälkeen surun murtama. Muuttolintujen saapumisen jälkeen kuulen lintujen viserrykset pihapuissa ja metsässä jotenkin kovemmin. En kykene nauttimaan lintujen laulusta, mutta lintujen viserrys kuuluu ylitse muiden äänien. Johtuuko tästä suremisesta? Aistiiko sitä sitten asiat herkemmin, kun on kokenut läheisen menetyksen?

      Olen taas kuullut käen kukkuvan lähellä pihapuita. Kukahan nyt kuolee? Eräänä yönä pöllökin huhuili kilpaa käen kukunnan kanssa lähellä pihapiiriä käydessäni katsomassa hevosiani laitumella.

      • enne ainakaan meillä

        Lapsena olin palkon mummolassa ja melkein joka ilta siellä käki kukkui... ei enneustanut kenenkään kuolemaa.. sitä oli ihan kiva kuunnella..
        munmmola on maalla ja paljon lintuja lauloi..
        se oli niin erilaista se käen kukunta varrattuna muihin lintuihin..


      • kukkuuuuu

        Lapsena kun kuultiin käen kukkuvan laskettin montako vuotta on siihen kun mennään naimisiin. Vastattiin myös kukkuu ja käki aina vastasi takaisin :)


    • jotka ovat

      "metsälintuja",eivät siis normaalisti oleile talojen pihapiirissä,niiden ilmaantuminen ihmisten lähelle ennustaa monasti jotain pahaa.Pihamme ympärillä on puhelin-ja sähkötolpat lankoineen ja yhdellä langalla(aina vaan samalla)kukkui käki koko kevään ja alkukesän-juuri setäni taloon johtavalla puhelinlangalla.Setäni kuoli kesällä.Metso kyykötti talomme seinustalla-veljeni kuoli.Nuo västäräkit ei mielestäni kuulu tähän "ennustajien"joukkoon-tänä keväänä västäräkki rakastui omaan kuvaansa autoni peilissä-päivät pitkät se keimaili omalle kuvalleen.

    • Linnut

      Olen kuullut sanottavan että kun lintu lentää ikkunaapäin niin sillä on jtn kerrottavaa, kuolemasta ?? Äitini uskoo näihin juttuihin ja onkin muutama kokemus näistä... Tässä parisen viikon sisällä lintu lensi olohuoneen ikkunaa päin kun olin huoneessa. Tulikohan se kertomaan jonkun mahdollisesta kuolemasta... Olen tätä miettinyt.. eihän se välttämättä mitää tarkoita mutta.... kokemuksien ja kuultujen juttujen peruusteella uskoisinkin hiukan.

      • MIISUB

        10.10.07 talitiainen kävi koputtelemassa meidän ikkunaan useaan otteeseen aamupäivästä. iltapäivällä sitten poliisit tulivat oven taakse kertomaan että äitini oli menehtynyt...
        äitini oli kertonut minulle muutamia viikkoja aikaisemmin että linnut tuovat viestin kuolemasta. hän oli saanut viestin samalla tavalla isästään muutama vuosi aikaisemmin.


      • MIISUB kirjoitti:

        10.10.07 talitiainen kävi koputtelemassa meidän ikkunaan useaan otteeseen aamupäivästä. iltapäivällä sitten poliisit tulivat oven taakse kertomaan että äitini oli menehtynyt...
        äitini oli kertonut minulle muutamia viikkoja aikaisemmin että linnut tuovat viestin kuolemasta. hän oli saanut viestin samalla tavalla isästään muutama vuosi aikaisemmin.

        kun olin 6 vuotias. Millä tuli lintu ilmanvaihto käytävstä sisälle taloon. minä sittten viisaan pikku lapsen menin kysymäöän mummulta että mitä vanha kansa tästä tietää. Mummu sanoi se tietää sukulaisen kuolemaa. Minä jain hyvin mietleiääksi enkä puhunut asiasta edes vanhemilleni. ja niin siinä kävi että pari kuukautta kusymyksestäni kuoli mummun sisko vanhuuteen.

        Tämä tarina jäi kunnes olin täyttänyt 18 vuotta niin lintu tuli taas samaa reittiä sisälle. se oli varpunen ja katsoi avuttamana sisällä pyrähdelessään suoraa minuun. En suostunut koskemaan siihen vaan vahempani sen pyyrystivät. Sillä mieleeni tulivat mummoni sanat. Hän oli tuolloin jo vanha, joten tiesin sanomatta että nyt oli hänen aikansä lähteä. Ja niin siinä sitten kävikin että mummi alkoi kuin hiljaa kuihtua pois ja nukkui 4 kk päästä pois.

        sitten tuoren tapaus on tuossa viimme kesänä kun talitianen kävi ikkkunalla koputtamassa (yleensä ne häiritsee vain silloin kun ruuat on talvisin rukintapaikoilta) ja Naapurita kuoli nuorehko emäntä parinpäivan sisallä aivohalvaukseen...
        Eli minun on vaikea olla uskomatta näihin NS. pahailman lintuihin kun suvussa kulkee tuollainen perinne ja itse on joutunut asiasta osaliseksi.


      • tsupatsuuu
        Lorensilver kirjoitti:

        kun olin 6 vuotias. Millä tuli lintu ilmanvaihto käytävstä sisälle taloon. minä sittten viisaan pikku lapsen menin kysymäöän mummulta että mitä vanha kansa tästä tietää. Mummu sanoi se tietää sukulaisen kuolemaa. Minä jain hyvin mietleiääksi enkä puhunut asiasta edes vanhemilleni. ja niin siinä kävi että pari kuukautta kusymyksestäni kuoli mummun sisko vanhuuteen.

        Tämä tarina jäi kunnes olin täyttänyt 18 vuotta niin lintu tuli taas samaa reittiä sisälle. se oli varpunen ja katsoi avuttamana sisällä pyrähdelessään suoraa minuun. En suostunut koskemaan siihen vaan vahempani sen pyyrystivät. Sillä mieleeni tulivat mummoni sanat. Hän oli tuolloin jo vanha, joten tiesin sanomatta että nyt oli hänen aikansä lähteä. Ja niin siinä sitten kävikin että mummi alkoi kuin hiljaa kuihtua pois ja nukkui 4 kk päästä pois.

        sitten tuoren tapaus on tuossa viimme kesänä kun talitianen kävi ikkkunalla koputtamassa (yleensä ne häiritsee vain silloin kun ruuat on talvisin rukintapaikoilta) ja Naapurita kuoli nuorehko emäntä parinpäivan sisallä aivohalvaukseen...
        Eli minun on vaikea olla uskomatta näihin NS. pahailman lintuihin kun suvussa kulkee tuollainen perinne ja itse on joutunut asiasta osaliseksi.

        Kolme viikkoa sitten varis kävi ikkunan laudalla kaks kertaa, sit äiti sano et vanhojen tarinoitten mukaa se tietää jonkun läheisen kuolemaa.. sit olin sillee öö. joojoo. sit meni viikko. veljen kaveri kuoli nastolassa ajo liikenteenjakajaa päi ja kuoli. sit meni viikko kaks ni kummisetä oli menehtyny sairaalaa.. :/
        Sit päivä sen jälkee ku kummisetä kuoli ni olin siskolla yötä ni äiti soitti ja muistutti siitä variksesta joka kävi kaks kertaa ikkunalaudalla :SSS
        alkaa pikku hiljaa noi lintu jutut pelottaa :||


      • kaipaus.
        tsupatsuuu kirjoitti:

        Kolme viikkoa sitten varis kävi ikkunan laudalla kaks kertaa, sit äiti sano et vanhojen tarinoitten mukaa se tietää jonkun läheisen kuolemaa.. sit olin sillee öö. joojoo. sit meni viikko. veljen kaveri kuoli nastolassa ajo liikenteenjakajaa päi ja kuoli. sit meni viikko kaks ni kummisetä oli menehtyny sairaalaa.. :/
        Sit päivä sen jälkee ku kummisetä kuoli ni olin siskolla yötä ni äiti soitti ja muistutti siitä variksesta joka kävi kaks kertaa ikkunalaudalla :SSS
        alkaa pikku hiljaa noi lintu jutut pelottaa :||

        Saimme yllättävän suru-uutisen rakkaasta isästämme ja lähdimme ajamaan hänen luokseen.
        Matkalla huuhkaja lensi veljeni ja minun ison auton ikkunan edestä aivan hipoen ja pelästyimme,
        että osuu tuulilasiin. Oli aamupäivä noin kello 11. En ole koskaan nähnyt huuhkajaa ja se on suhteellisen harvinainen yölintu. En ajatellut asiaa sen kummemmin ennenkuin järkytyksestä toivuttuani nyt pari viikkoa myöhemmin oliko huuhkaja tuomassa viestiä.

        Isän kotitalon pihalla seisoin odottamassa ja viereiseen isoon puuhun lensi varis. Huomasin sen välittömästi koska seisoin aivan vieressä puuta kohti katsoen ja se huomiotaherättävästi räpytteli siipiään. Tuijotin sitä ja hymyilin koska se muistutti minua isästä, jolla oli pienenä tarinan mukaan korppi lemmikkinä, jonka oli jostain pelastanut. Hetki oli taianomainen ja uskon sen tuoneen viestiä myös.


      • Lintujen ystävä
        kaipaus. kirjoitti:

        Saimme yllättävän suru-uutisen rakkaasta isästämme ja lähdimme ajamaan hänen luokseen.
        Matkalla huuhkaja lensi veljeni ja minun ison auton ikkunan edestä aivan hipoen ja pelästyimme,
        että osuu tuulilasiin. Oli aamupäivä noin kello 11. En ole koskaan nähnyt huuhkajaa ja se on suhteellisen harvinainen yölintu. En ajatellut asiaa sen kummemmin ennenkuin järkytyksestä toivuttuani nyt pari viikkoa myöhemmin oliko huuhkaja tuomassa viestiä.

        Isän kotitalon pihalla seisoin odottamassa ja viereiseen isoon puuhun lensi varis. Huomasin sen välittömästi koska seisoin aivan vieressä puuta kohti katsoen ja se huomiotaherättävästi räpytteli siipiään. Tuijotin sitä ja hymyilin koska se muistutti minua isästä, jolla oli pienenä tarinan mukaan korppi lemmikkinä, jonka oli jostain pelastanut. Hetki oli taianomainen ja uskon sen tuoneen viestiä myös.

        Linnut lentävät ikkunaan, koska ikkuna heijastaa ja näyttää siltä, että siitä voi lentää.
        Laittakaa joku este, ettei niin tapahtuisi.
        Nykyiset tuulimyllyt tappavat tosi paljon sekä lintuja että lepakoita, ne pitäisi kieltää.


      • kaipaus..
        Lintujen ystävä kirjoitti:

        Linnut lentävät ikkunaan, koska ikkuna heijastaa ja näyttää siltä, että siitä voi lentää.
        Laittakaa joku este, ettei niin tapahtuisi.
        Nykyiset tuulimyllyt tappavat tosi paljon sekä lintuja että lepakoita, ne pitäisi kieltää.

        Meidän huuhkajamme tuli oikealta sivulta, ei ikkunan heijastusta päin. Mutta kaikkien tulisi laittaa linnuille näkyvä suojatarra laseihin. Ovat turhia kuolemia näiden pienten siivekkäiden osalta.


    • ihmettelevät tuomas

      Eilen illalla luin tätä ketjua ennen nukkumaanmenoa hieman hymyillen, mutta luonnollisia selityksiä mielessäni punniten. Sitten aamulla kun olin pihatöissä, eräs paikallinen lintu (asun ulkomailla, en edes tiedä, mikä lintu se on) tuli eteeni kekkaloimaan, istahti kottikärryille, pyrähti siitä maahan vähän matkan päähän minusta kuin yrittäen kiinnittää huomioni itseensä. Koira kuitenkin tuli ja hätisti linnun pois. Kohta se kuitenkin tuli takaisin, seurasi minua kun menin toisaalle ja pyrähteli edessäni. Taas tuli koira paikalle ja lintu lensi tiehensä. Vielä kolmannen kerran se lintu tuli ja keikisteli minulle. Ei tuollaista todellakaan tapahdu joka päivä, en muista aiemmin tapahtuneen. Houkutteliko minu alitajuntani jotenkin sen paikalle vai mitä? Nyt sitten mietin, että tuleeko se "asiaan kuuluva" kuolema nyt sitten vieraaksi, tuleeko minulle vai jollekulle muulle? tuleeko huomenna vai vasta puolen vuoden päästä. Jos ei omalle kohdalle tule ja pystyn kertomaan, niin lupaan raportoida asiasta tänne.

      Niin, ateistipa minäkin, tai ainakin suuri agnostikko ja realisti: yleensä uskon vain sen, mitä tiedemiehet näkevät ;)

    • Surullinen;(

      Viimeviikon perjantaina oli käki kukkunut mummoni pihakuusessa. Mummoni oli säikähtänyt, sillä luuli että miehellensä sattuu jotain, koska muutenkin huonossa kunnossa. Samana päivänä oli tullut puhelu ruotsista, että minun isomummini on kuollut. :(
      Olen todellakin hyvin uskovainen näihin "yliluonnollisuuksiin", lintuihin tosin uskon nyt ensikertaa.

    • Partsu

      Meillä on iso lasitettu terassi, viime loka-marraskuussa lintuja lensi jatkuvasti terassille avoimesta ovesta. Laskin monta lintua ulos vapauteen ja ihmettelin mikä niillä on kun koskaan aiemmin ei ole sisälle tulleet vaikka ovi auki. Sitten alkoivat ulkoterassin puolella olevalla pöydällä olevasta tupakan tuhkakupista nakella tumpit lattialle. Keräsin monet kerrat ja siivosin jälkiä ja mietin että jotain tärkeetä kerrottavaa niillä täytyy olla. Ja niinpä olikin, oma poika, 7v. Kuoli yllättäen marraskuun lopulla.... Nyt käytiin vasta miehen kanssa grillillä syömässä, autossa istuttiin, kun lintu lensi sivupeilin päälle. Auko suutaan ja pörryytti höyheniään ja lennähti tuulilasille ja tassutteli ikkunanpyyhkijöiden päällä eestaas. Sanoin miehelle että jotain kerrottavaa sillä oli, nähtäväksi jää mitä käy.

      • sdfdsfddf

        Joo aivan. Linnut on todellakin yliluonnollisia henkiä joilla ei ole muuta tekemistä kuin nähdä tulevaisuus ja kertoa siitä ihmisille. Voi elämä ihmisten kanssa.


    • äitpien

      Vaan käypä lintu kauniisti laulamassa,
      lohtua lurittamassa,
      yksin kun olet yllättäin ja
      rakkaintasi kaipaillen

    • mitä uskoa

      Oma tarinani käestä. Noin reilu kolme vuotta sitten keväällä. Näin käen pihassa maassa, oudoksuen näkemääni. Oli aamuvarhainen n. klo 7. huomasikohan minut , kun puikahti auton alle. Töissä tulin kertoneeksi kokemaani tapausta. Eräs kertoi, että se huono enne, kuolemanviesti tulee. Säväytti kylläkin. Ennustettavissa oli. Äiti sairasti vakavaa sairautta, että jonakin päivänä se tapahtuu.
      Meni kaksiviikkoa aikaa, tuli tieto äidin pois menosta.

      Toinen tapaus käestä on kohta pariviikoa sitten, käki kukkui pihakoivussa, jota minäkin kuuntelin. Oli oudon kuuloinen kaiku. Naapurista olivat kuunnelleet myös. Olivat nähneet istuvan koivussa.

      En ole taikauskoinen, mutta tulee ajatuksia menneestä tapahtumasta.

    • JKOP

      NIINKKÖ

    • sdffdfdfd

      En edes tajua mitä outoa tossa muka on...

      • -o-

        Ei mitään outoa... kuvittelua se vain on yhdistää lintuijen tekemisiä aivan eri asioihoin. Kyllähän sitä voi minkä hyvänsä asin yhditää minin hyvänsä kun alkaa vääntelemään.


    • vildd

      Ystävälläni oli pihapiirissä lemmikkinä kesy varis. Vuosia sitten ystäväni kuoli. Kävelin lapsuudenmaisemissa itkien ystävääni tuon jälkeen tuntikausia. Eräs varis seurasi minua melkein koko matkan, puusta puuhun tuli perässäni. Ihmettelin sitä.
      Jännä että löysin tämän ketjun.

    • ...........

      Vakavasti sairas läheiseni kuoli. Illalla menin merenrantaan vain istumaan ja muistelemaan. Lähistölle tuli pikkulintu, joka koko ajan katsoi minua ja hyppeli hiekalla ympärilläni. Välillä lintu lensi hetkeksi pois ja tuli takaisin. Välillä lintu lensi taakseni kiviaidalle ja sieltäkin katsoi minua koko ajan. On jotenkin jäänyt mieleen, miten lintu katsoi niin suoraan minuun ja oli siinä niin kauan. Ei se ruokaakaan kerjännyt, eikä tullut hakemaan, kun heitin leipää.

      Joitakin päiviä ennen läheiseni kuolemaa näin unen, jossa oli käkiä. Uni ahdisti minua paljon, vaikka siinä ei tapahtunut mitään erityistä. Silti uni oli ahdistava ja jotenkin pelottava.

    • sara11

      Itselläni on samanlaisia sattumia. Vuosia sitten veljeni ystävä kuoli hyvin nuorena auto-onnettomuudessa. Hautajaisiss pääskynen lensi avoimesta ovesta sisälle kirkkoon. Joitakin vuosia tämän jälkeen mummoni kuoli ja muistotilaisuudessa ikkunan takana kaarteli ja lenteli jokin pikkulintu pitkän aikaa aivan kuin yrittäen tulla sisälle. Ja viimeisin vastaava sattuma oli noin vuosi sitten hiukan isäni kuoleman jälkeen. Olin sairaalassa ja vasta synnyttänyt toisen lapseni. menin sairaalan sisäpihalle haukkaamaan happea ja maassa, aivan oven vieressä oli tilhi. Tarkistin onko sillä kaikki kunnossa kun niin lähellä siinä maassa oli ja se lensi tiehensä. Seuraavana aamuna tulin uudestaan ulos ja tilhi oli samassa paikassa kuin viimeksi mutta nyt kuollut.

    • ihmeiden aika

      Näitä lintuenteitä on tapahtunut minunkin elämässäni useita, Olin lapsi siihen aikaan kun ei ollut puhelimia joka kylässä, saati autöja tavallisilla ihmisillä. Tiedot kulkivat kirjeitse.

      Oli heinäntekopäivä ja talkooväki ja me lapset tulimme ruoka.aikaan pellolta syömään.
      Olimme kaikki koolla kun pääskynen lensi ikkunasta tupaan, kiersi kolme kertaa huoneen ympäri ja lensi taas ikkunasta ulos.
      Naiset olivat järkyttyneitä ja tiesivät, että kuolinviestin se lintu toi, vähän nuo puheet pelottivat meitä lapsia.
      Kolmen päivän päästä tuli mustareunainen kirje,
      Äidin äiti, ,minun mummoni, oli kuollut.

      En jaksa kaikkia kirjoittaa, mutta yksi ihana tapahtuma vielä.
      Olin käymässä kahdeksanvuotiaana syöpään kuolleen lapseni haudalla,
      Haikealla ja surullisella mielella kävelin poispäin ja hautausmaan portin kohdalla huomasin pensasaidalla vitivalkoisen pikkulinnun hypähtlevän iloisesti oksalta toiselle. ikään kuin saattelevan minua. Tuli hyvä ja lohdullinen mieli.

      Olen etsinyt faktatietoa Suomen valkoisista pikkulinnuista, mutta kai se oli joku pigmentti häiriöinen tai karannut häkkilintu, en tiedä, mutta minua se kävi lohduttanassa.

    • Katsoja

      Maailmaa alkaa tarkkailla ihan uudella tavalla jos läheisen kuolema on odotettavissa. Monet sellaiset asiat, joita ei yleensä sen kummemmin mieti, näyttäytyvät nyt jotenkin eri valossa. Mieli on herkistynyt kuoleman pelossa. Vähän ennen omaiseni kuolemaa melkein astuin kuolleen oravan päälle. Tuli heti mieleen mahtaako se olla merkki hänen kuolemastaan. Olen nähnyt ennenkin kuolleita oravia ilman sen kummempia kuolemanaavistuksia. Näkökulmat ja havainnot muuttuvat elämäntilanteitten mukaan. Ihmisen mieli on arvoituksia täynnä.

    • Anonyymi

      Töistä tullessani löysin keittiön lattialta kuollen tikan. Kaksi päivää myöhemmin sain viestin että mummini kuoli. Yritä nyt olla uskomatta enteisiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe