Ellen Whiteen sitoutuneet

Jokainen adventisti on sitoutunut kastelupauksessa Ellen Whiteen.

Samoin jokainen adventtikirkon jäsen sitoutuu jatkuvasti, joka ainoa päivä, väärään profeettaa Ellen Whiteen ja hänen epäraamatullisiin oppeihinsa ja kirjoituksiinsa kuulumalla Adventtikirkkoon, jonka opinkohta numero 17 kuuluu:

"Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta."

Ellen White on siis jatkuvana arvovaltaisena totuuden lähteenäsi niin kauan kuin tunnustaudut adventtikirkon jäseneksi - tekosi puhuvat puolestaan, vaikka suusi yrittäisi selitellä yksin Jeesusta tai mitä muuta hyvänsä.

16

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maanmaatonen

      uskova1 kirjoitti:
      "Ellen White on siis jatkuvana arvovaltaisena totuuden lähteenäsi niin kauan kuin tunnustaudut adventtikirkon jäseneksi"

      Itse olen tutustunut Ellen Whiten tuotantoon jonkin verran ja todellakin voin olla monessa kohden sitoutunut samanlailla.

      Samoin voin sitoutua uskova1:n opetuksiin siltä osin kuin ne ovat Raamatun kanssa sopusoinnussa.

      Tärkeintä ei ole raakata ihmisiä ja jaotella heitä lokeroihin vaan Raamatulla koetella kaikki opetukset mitä ihmisten kautta on annettu. Ihmiset ovat kaikki ihmisiä Ellen Whitesta uskova1:een, ja heitä tulee kohdella ihmisinä.

      Mites se Herra ja Raamattu kehoittaa puhumaan ja kohtelemaan ihmisiä, Jumalan luotuja?

      • Sanot: "Mites se Herra ja Raamattu kehoittaa puhumaan ja kohtelemaan ihmisiä, Jumalan luotuja?"

        No näin:

        "ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä." (Ef 5:10-11)

        Niinpä ota tuo aloituksessani oleva nuhde tosissaan.


      • maanmaatonen
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Mites se Herra ja Raamattu kehoittaa puhumaan ja kohtelemaan ihmisiä, Jumalan luotuja?"

        No näin:

        "ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä." (Ef 5:10-11)

        Niinpä ota tuo aloituksessani oleva nuhde tosissaan.

        Ei, vaan ensin näin...

        Mat 22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        Mat 22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        Mat 22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Mat 22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

        Tämä on Herran käsky...

        Joh 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
        Joh 13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Jos me ensin opettelemme ja sisäistämme tämän Uuden käskyn me saatamme alkaa soveltamaan myös esille ottamaasi Ef5:10-11 ohjeistusta.

        Paavalin neuvot on tarkoitettu käytettäväksi rakkauden kautta...

        Gal 5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

        1Kor 16:14 Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa.

        Senlisäksi paitsi että rakkaudessa ilmenevät kaikki Pyhän Hengen tosi hedelmät(Gal5:22), siinä esiintyy myös viisaus.

        Paitsi että meissä on Kristuksen taivaasta vuodatettu rakkaus(Rm5:5), on meissä silloin myös Kristuksen viisauskin, sillä rakkaus on viisas.

        1Kor 1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ---,

        Kristittyjen tulisi siis osoittaa viisautta rakkaudessa suhteessaan ihmisiin.

        Viisaus tietää tehdä eroa sen välillä mitä Jumala ihmisistä tietää ja sen välillä mitä ihmiset ihmisistä tietävät.

        Tämä jättää meidät nöyrälle paikalle, ja ennenkaikkea se saa meidät jättämään ihmiset Jumalan käsiin, sillä Hän yksin saa tuomita ja tuomitsee oikein.

        Jos siis rakkaudessa haluaa puolustaa totuutta, tulee se tehdä niin että asiat sotivat, mutta ihmiset eivät.

        Asia ja oppitasolla olenkin jo sanonut että Raamattu antaa sellaisen neuvon että tulee ottaa se mikä on hyvää ja hylätä se mikä ei ole hyvää(1Tess5:21).

        Tämä tarkoittaa että on mahdollista tulla vastaan väärääkin opetusta, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Kukaan kirkkokunta tai ihminen ei hallitse kaikkea totuutta, ja tässä ei ole yhtään poikkeusta. Yksin Kristus hallitsee.

        Siksipä pitkään jatkunut adventistien, (jotka ovat ihmisiä), pilkkaaminen ja halveksunta on järjetöntä ikäänkuin heidät odotettaisiin olevan erehtymättömiä vaikkeivat sitä ole, eivätkä koskaan tule olemaankaan.

        Pitäisi kai miettiä millaisia odotuksia meillä on/ on ollut kun pettymyksemme on niin katkeraa ja syyllistävää?

        Tilanne on vähän samallainen kuin on vanhempi joka syyttää pientä lastaan siitä ettei tämä osaa jo valmiiksi kaikkea itse. Odotukset opillisesta puhtaudesta ja täydellisyydestä ovat mielettömiä ja siksi se joka tuomitsee toisen erehdyksen erehtyy itse rankemman kerran.

        Room 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

        Rakkaudettomuus on suurin syy sellaiseen, ja jos ei ole rakkautta ei ole viisauttakaan...

        Ja korostan että en henkilökohtaisesti tuomitse nyt itsekään ketään vaan hyppään samaan veneeseen, tunnustamalla että olen samalla tavoin syyllinen kuin kuka tahansa.


      • maanmaatonen kirjoitti:

        Ei, vaan ensin näin...

        Mat 22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        Mat 22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        Mat 22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Mat 22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

        Tämä on Herran käsky...

        Joh 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
        Joh 13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Jos me ensin opettelemme ja sisäistämme tämän Uuden käskyn me saatamme alkaa soveltamaan myös esille ottamaasi Ef5:10-11 ohjeistusta.

        Paavalin neuvot on tarkoitettu käytettäväksi rakkauden kautta...

        Gal 5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

        1Kor 16:14 Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa.

        Senlisäksi paitsi että rakkaudessa ilmenevät kaikki Pyhän Hengen tosi hedelmät(Gal5:22), siinä esiintyy myös viisaus.

        Paitsi että meissä on Kristuksen taivaasta vuodatettu rakkaus(Rm5:5), on meissä silloin myös Kristuksen viisauskin, sillä rakkaus on viisas.

        1Kor 1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ---,

        Kristittyjen tulisi siis osoittaa viisautta rakkaudessa suhteessaan ihmisiin.

        Viisaus tietää tehdä eroa sen välillä mitä Jumala ihmisistä tietää ja sen välillä mitä ihmiset ihmisistä tietävät.

        Tämä jättää meidät nöyrälle paikalle, ja ennenkaikkea se saa meidät jättämään ihmiset Jumalan käsiin, sillä Hän yksin saa tuomita ja tuomitsee oikein.

        Jos siis rakkaudessa haluaa puolustaa totuutta, tulee se tehdä niin että asiat sotivat, mutta ihmiset eivät.

        Asia ja oppitasolla olenkin jo sanonut että Raamattu antaa sellaisen neuvon että tulee ottaa se mikä on hyvää ja hylätä se mikä ei ole hyvää(1Tess5:21).

        Tämä tarkoittaa että on mahdollista tulla vastaan väärääkin opetusta, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Kukaan kirkkokunta tai ihminen ei hallitse kaikkea totuutta, ja tässä ei ole yhtään poikkeusta. Yksin Kristus hallitsee.

        Siksipä pitkään jatkunut adventistien, (jotka ovat ihmisiä), pilkkaaminen ja halveksunta on järjetöntä ikäänkuin heidät odotettaisiin olevan erehtymättömiä vaikkeivat sitä ole, eivätkä koskaan tule olemaankaan.

        Pitäisi kai miettiä millaisia odotuksia meillä on/ on ollut kun pettymyksemme on niin katkeraa ja syyllistävää?

        Tilanne on vähän samallainen kuin on vanhempi joka syyttää pientä lastaan siitä ettei tämä osaa jo valmiiksi kaikkea itse. Odotukset opillisesta puhtaudesta ja täydellisyydestä ovat mielettömiä ja siksi se joka tuomitsee toisen erehdyksen erehtyy itse rankemman kerran.

        Room 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

        Rakkaudettomuus on suurin syy sellaiseen, ja jos ei ole rakkautta ei ole viisauttakaan...

        Ja korostan että en henkilökohtaisesti tuomitse nyt itsekään ketään vaan hyppään samaan veneeseen, tunnustamalla että olen samalla tavoin syyllinen kuin kuka tahansa.

        Käytät tuota penseää me-muotoa ja yrität sulloa minua asemaan, jossa en ole: "Jos me ensin opettelemme ja sisäistämme tämän Uuden käskyn me saatamme alkaa soveltamaan myös esille ottamaasi Ef5:10-11 ohjeistusta."

        Olen antanut pelastaa itseni ja sitä samaa pelastusta saarnaan muillekin. Pelastus on tärkein - en tiedä mitä tunneilmiöitä sinä yrität markkinoida pelastusta tärkeämmiksi, mutta semmoinen touhu ei ole Jumalan mielen mukaista.

        Ja niinhän sinä siinä väännätkin jo Paavalin sanoja joksikin tunnekäskyksi: "Paavalin neuvot on tarkoitettu käytettäväksi rakkauden kautta..."

        Jumalan rakkaus on sitä, että ensin itse tullaan uskoon ja sen jälkeen saarnataan muille lakia (sisältäen sen, että adventisteille on saarnattava harhaopin syntiä syntinä, josta on tehtävä parannus) ja evankeliumia. Noita molempia olen tehnyt ja teen ja juuri sitä sinä tähän ketjuun ilmoittauduit vastustamaan.

        Kovasti puolustelet ihmisten ja omia syntejäsi, kaikki näyttää olevan yhtä mössöä, jossa ei ole mitään järkeä. Höpötyksellä kaikkien syntisyydestä et saa itseäsi pelastettua saati sitten muita. Anna Jeesuksen ensin pelastaa itsesi ja tee parannus synneistäsi, niin sitten voit muitakin auttaa.


      • maanmaatonen
        uskova_1 kirjoitti:

        Käytät tuota penseää me-muotoa ja yrität sulloa minua asemaan, jossa en ole: "Jos me ensin opettelemme ja sisäistämme tämän Uuden käskyn me saatamme alkaa soveltamaan myös esille ottamaasi Ef5:10-11 ohjeistusta."

        Olen antanut pelastaa itseni ja sitä samaa pelastusta saarnaan muillekin. Pelastus on tärkein - en tiedä mitä tunneilmiöitä sinä yrität markkinoida pelastusta tärkeämmiksi, mutta semmoinen touhu ei ole Jumalan mielen mukaista.

        Ja niinhän sinä siinä väännätkin jo Paavalin sanoja joksikin tunnekäskyksi: "Paavalin neuvot on tarkoitettu käytettäväksi rakkauden kautta..."

        Jumalan rakkaus on sitä, että ensin itse tullaan uskoon ja sen jälkeen saarnataan muille lakia (sisältäen sen, että adventisteille on saarnattava harhaopin syntiä syntinä, josta on tehtävä parannus) ja evankeliumia. Noita molempia olen tehnyt ja teen ja juuri sitä sinä tähän ketjuun ilmoittauduit vastustamaan.

        Kovasti puolustelet ihmisten ja omia syntejäsi, kaikki näyttää olevan yhtä mössöä, jossa ei ole mitään järkeä. Höpötyksellä kaikkien syntisyydestä et saa itseäsi pelastettua saati sitten muita. Anna Jeesuksen ensin pelastaa itsesi ja tee parannus synneistäsi, niin sitten voit muitakin auttaa.

        mössöä?

        Ei usko yksin ole mitään, vaan rakkaudessa vaikuttava usko. Uskoohan pirukin Jeesukseen mutta ei kuitenkaan usko Jeesusta. Rakkaudessa vaikuttava usko laittaa ihmisen uskomaan Jeesusta.

        Kun Jeesus käskee meitä rakastamaan toisiamme samalla rakkaudella kuin Hän rakasti meitä, niin se ei ainakaan ole tunnehömpötystä ja sekavaa mössöä?

        Mikä on evankeliumin voima? Mikä on se kirkkaus joka loistaa ristiltä? Mikä on se jokin Jumalan laissa että se saattaa ihmisen häpeämään tekojaan?

        Mistä Jeesuksen opetuslapset tunnistetaan? Mikä laittaa heidät etsimään ja pysymään totuudessa?

        Yksi ainoa sana on vastaus: rakkaus.

        Jumala itse on rakkaus. Rakkaus on siis väkevin ja voimakkain asia mitä maailmankaikkeudessa ja kuviteltavissa saattaa olla. Se voittaa kuoleman, se on ikuinen.

        Tämä maailmankaikkeuden luomisvoima ja sen ylläpitäjä on myös se sydämen henki joka rakastaen katsoo toista ihmistä ja haluaa toiselle hyvää.

        Kuten Paavali sanookin 1Kor:n luvussa 13 ettemme me täällä ajassa tunne täydellisesti asioita, niin se ei kuitenkaan tarkoita ettemmekö me olisi Jumalalle rakkaita. Hän on kärsivällinen meidän suhteemme, ja rakkaus hukuttaa paljot rikkomukset ja erehdykset.

        Rakkaus on viisas, sillä se ymmärtää ettei mopolta voi vaatia paljon. Siksi rakkaus on kärsivällinen sillä se tietää että vaikka nyt ei tunneta asioita täydellisesti niin kerran asia tulee muuttumaan, mutta ei vielä tässä ajassa.

        Siksi on väärin syyllistää ja tuomita ihmisiä väärässä olemisesta, ja oikein on sensijaan opettaa ja perustella Raamatulla opetuksensa, ja toivoa jospa Pyhä Henki saisi tehdä Puolustajan työnsä ja opettaa ihmiselle miten asiat ovat. Niin minulle kuin tuolle toisellekin.

        1Kor 13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        1Kor 13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        1Kor 13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        1Kor 13:12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.


    • todistettavasti

      Vaativassa mutta armoitetussa tehtävässä Jumalan kutsumana sai toimia inhimillisessä mielessä heikko ja arvoton ihminen mutta Jumalan silmissä arvokas ja suuri. Näin Jumala voi käyttää jokaista joka antaa elämänsä Herran käyttöön nöyrästi ja epäitsekkäästi. Ellen White on päässyt näin samaan sarjaan Raamatun suurten henkilöiden kanssa. Ne miehet joita Jumala ensin kutsui tähän tehtävään kieltäytyivät eikä se kaukana ollut Ellen Whitellakaan mutta hän näki vissaammaksi totella Jumalaa ja saada raskaasta työstä suuret siunaukset. Ja me voimme nähdä hänen armoitetun työnsä tulokset. Jumalalla on nyt miljoonalukuinen kansa joka vaeltaa valossa ja vanhurskaudessa!    

      • maanmaatonen

        Kirjoitit...

        "Jumalalla on nyt miljoonalukuinen kansa joka vaeltaa valossa ja vanhurskaudessa!"

        Toivottavasti se valo ja vanhurskaus on Kristuksen Sana ja vanhurskaus. Samoin toivon että se kansa on se kansa josta Ilmestyskirja sanoo...

        Ilm 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        Ilm 7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".


      • maanmaatonen kirjoitti:

        Kirjoitit...

        "Jumalalla on nyt miljoonalukuinen kansa joka vaeltaa valossa ja vanhurskaudessa!"

        Toivottavasti se valo ja vanhurskaus on Kristuksen Sana ja vanhurskaus. Samoin toivon että se kansa on se kansa josta Ilmestyskirja sanoo...

        Ilm 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        Ilm 7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

        Niin eikä se 144.000 ole adventistit, vaikka väärä profeetta Ellen Whiten niin valehteli, vaan 12.000 joka Israelin sukukunnasta.


      • Sanot: "Ellen White on päässyt näin samaan sarjaan Raamatun suurten henkilöiden kanssa."

        Mitään väärää profeettaa ei Raamatussa ylistetä suureksi henkilöksi hengellisessä mielessä.

        Koko kirjoituksesi on kuin vitsi ja vain osoittaa, ettet kuulu Jumalan perhekuntaan, vaan olen eksyttäjän alaisuudessa.


      • Ellen ei ole niin sanonut!
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin eikä se 144.000 ole adventistit, vaikka väärä profeetta Ellen Whiten niin valehteli, vaan 12.000 joka Israelin sukukunnasta.

        Jehovan todistajat väittävät noin, mutta EI ELLEN! Sinä sekoitat asioita keskenään!


      • maanmaatonen
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin eikä se 144.000 ole adventistit, vaikka väärä profeetta Ellen Whiten niin valehteli, vaan 12.000 joka Israelin sukukunnasta.

        Israelia ei enää ole olemassa. Juuda ja osa Benjaministä on jossain määrin olemassa.

        Ilmestyskirja sanoo että 144.000 on esikoisjoukko, joka on erotettu siitä lukemattomasta joukosta. Nämä esikoiset ovat kuin Leeviläiset papit, jotka olivat erotetut esikoisiksi muusta Israelista palvelemaan Jumalaa Hänen valtaistuimensa ympärillä pyhäkössä.

        Ilm 14:3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
        Ilm 14:4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,


        Huomaa että siinä sanotaan että 144.000 on ostettu esikoisiksi ihmisistä. Keistä ihmisistä?

        Ketkä ovat ne ihmiset joista tämä 144000 on esikoisjoukko? Tietysti ne pelastuneet ihmiset jotka ovat Jumalan kasvojen edessä-

        Esikoiset ovat aina sukunsa edustajia ja edustavat siten muuta perhettä. Niin tässäkin nämä 144tuhatta edustavat koko ihmisperhettä ollen aina Jumalan mukana kulkipa Hän minne tahansa. Koska ei ole mitään järkeä siinä että koko ihmiskunta suorittaisi tällaista palvelusta on ymmärrettävää että Jumala on valinnut tällaisen joukon edustamaan koko kansaansa.

        Koko kansa on myös kuvattu Ilmestyskirjassa...

        Ilm 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

        Siksi voimme sanoa että me kaikki sisällymme tuohon joukkoon, koska meillä on siellä edustajamme, esikoiset. Kuten suomen kansakin on kokonaisuudessaan edustettuna eduskunnassa kansanedustajien välityksellä niin mekin voimme sanoa olevamme osa tuota joukkoa.


        Jumalalla kun ei ole kuin yksi kansa ja joukko.

        Tätä yhtä kansaa edustaa 144.000 toimessaan Jumalan luona jatkuvassa Jumalan palveluksessaan.


      • Ellen White
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Ellen White on päässyt näin samaan sarjaan Raamatun suurten henkilöiden kanssa."

        Mitään väärää profeettaa ei Raamatussa ylistetä suureksi henkilöksi hengellisessä mielessä.

        Koko kirjoituksesi on kuin vitsi ja vain osoittaa, ettet kuulu Jumalan perhekuntaan, vaan olen eksyttäjän alaisuudessa.

        olikin oikea profeetta ja sinä olet se eksyttäjä.


      • Alpo Ahola
        Ellen White kirjoitti:

        olikin oikea profeetta ja sinä olet se eksyttäjä.

        Onko Ellen G. White noussut kuolleista kehumaan itseään. No taitaa olla joku muu samanniminen kirjoittaja.


    • tiedoksi

      vain, että minä ainakin HÄPEILEMÄTTÄ hyväksyn Ellen Whiten Jumalan sanansaattajaksi ja vähät välitän sinun urputuksistasi.

    • Riittaa* * *

      Ja Elleniä, tällä palstalla olisi hyvin latteaa luettavaa.
      Mitä pidemmälle ajassa etenemme, sitä luotettavammaksi käyvät Ellenin kirjoitetut teokset, sillä Riitta on karsinut turhat löysät pois, kuten että nainen ei saisi ajaa polkupyörällä ja muut vähemmän tärkeät asiat, kuten auringon laskujen seuraamiset.
      Kumpikin aivan hyviä tyyppejä tukkanuottasillaan.

    • ...näihin...

      ...fiksuihin suomalaisiin oikein menee Ellenismissä?
      Vaikka kuinka heidän eteensä, melkein kuin tarjottimella asetetaan luettavaksi ne harhat jotka arvon frouva White on epäraamatullisesti julistanut ja kirjoittanut, niin nämä fiksut suomalaiset jotka ovat Ellenismiin kääntyneet lukevat kuin musta muovikelmu olisi vedetty heidän silmilleen eivätkä näe mitä eteen on tuotu luettavaksi!

      Selvää faktaa, mutta ei, eivät nämä sitä näe.
      He uskovat mieluummin harhan kuin totuuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      325
      7455
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2234
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1631
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1479
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1196
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1155
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      915
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      913
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      813
    Aihe