mirtazapin kokemuksia

kesäily

elikkä lääkäri määräsi tuommoista mirtazapin lääkettä pitkään kestäneeseen unettomuuteen ja siitä seuranneeseen ahdistukseen! otettava määrä on 15mg iltaisin! minkälaisia kokemuksia muilla kyseisestä lääkkeestä? netistä itse ainakin lukenut,että voi olla alussa päivisinki uneliaisuutta ym...jotenkin tuntuu,että uskaltaako tuota lääkettä kokeilla ollenkaan?? toisaalta pakko ois kyllä saada jonkin verran nukuttuakkin:(

21

14190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyttäjä

      Hei. Uskalla vain kokeilla. 15 mg on hyvä annos nukkumiseen, jopa 7,5 mg toimii hyvin eli aloita vaikka sillä pienemmällä. Itselläni selätti pitkän ahdistuneisuus-unettomuus jakson aikoinaan. Kuukauden oli alussa päivätokkuraa, sitten se katosi pois. Joillain on vähemmän. Lisää hieman ruokahalua, mutta ei liho jos ei syö enempää. Itse olen käyttänyt jo 4 vuotta eikä mitään hälyyttävää ole ollut, veriarvot hyvät jne.

    • *unikko*

      Mä sain mirtazapinia myös unettomuuden hoitoon, en muista enää annosta. Olisiko ollut 7,5 mg..? Mutta minulle Mirtazapin aiheutti hillitöntä ruokahalun lisääntymistä, jopa vain kahden tabletin jälkeen, joten lopetin lääkkeen käytön siihen. Lääke kyllä nukutti paremmin kuin useimmat unilääkkeet, mutta siihen en palaa kyllä koskaan, juuri tuon ruokahalun takia. Tosin siihen voi vaikuttaa se, että olen äärettömän herkkä lääkkeiden sivuvaikutuksille, ja sairastan myös syömishäiriötä.

      • reme

        Kuukaudessa tuli 8 kiloa lisää painoa siksi oli lopetettava sen käyttö vaikka muutoin olisikin ollut ihan minulle sopiva lääke mutta juuri tuo painon-nousu pakotti lopettamaan.

        Yksilöllistähän lääkkeiden vaikutukset on mutta minulle mirta vaikutti noin.


      • coituss
        reme kirjoitti:

        Kuukaudessa tuli 8 kiloa lisää painoa siksi oli lopetettava sen käyttö vaikka muutoin olisikin ollut ihan minulle sopiva lääke mutta juuri tuo painon-nousu pakotti lopettamaan.

        Yksilöllistähän lääkkeiden vaikutukset on mutta minulle mirta vaikutti noin.

        Puolitoista kk söin ja tosiaan 12kg tuli lisää. Muuten toimi todella hyvin, mutta oli pakko tuon "paisumisen" takia lopettaa.


      • Remeron, mirtatzapin
        reme kirjoitti:

        Kuukaudessa tuli 8 kiloa lisää painoa siksi oli lopetettava sen käyttö vaikka muutoin olisikin ollut ihan minulle sopiva lääke mutta juuri tuo painon-nousu pakotti lopettamaan.

        Yksilöllistähän lääkkeiden vaikutukset on mutta minulle mirta vaikutti noin.

        Mirtatzapiinin/remeronin vanhempi versio, Tolvon, on mielestäni parempi.
        Väsyttävä vaikutus pysyy, toisin kuin noissa, tottumus tulee eikä lääke enään väsytä. : (
        Lisäksi ei lihota, ainakaan niin paljoa, ja jopa hillitsee ruokahalua!
        Parhaiten nukun 30mg versiolla, jos herään, otan toisen puolikkaan.
        Kannattaa pyytää lääkäriltä 60mg tabletteja sata, jos on tarkoitus käyttää n.30mg yössä. Tulee halvimmaksi.
        Auttaa hyvin myös mielialaan, kun ei vaikuta pelkästään serotoniiniin,
        Ssri lääkkeet ovat kyllä ihan myrkkyä tunteille, Tolvon ei vie niitä.


      • Anonyymi
        Remeron, mirtatzapin kirjoitti:

        Mirtatzapiinin/remeronin vanhempi versio, Tolvon, on mielestäni parempi.
        Väsyttävä vaikutus pysyy, toisin kuin noissa, tottumus tulee eikä lääke enään väsytä. : (
        Lisäksi ei lihota, ainakaan niin paljoa, ja jopa hillitsee ruokahalua!
        Parhaiten nukun 30mg versiolla, jos herään, otan toisen puolikkaan.
        Kannattaa pyytää lääkäriltä 60mg tabletteja sata, jos on tarkoitus käyttää n.30mg yössä. Tulee halvimmaksi.
        Auttaa hyvin myös mielialaan, kun ei vaikuta pelkästään serotoniiniin,
        Ssri lääkkeet ovat kyllä ihan myrkkyä tunteille, Tolvon ei vie niitä.

        Tolvon lihotti minua ihan älyttömästi. Nukuttua kyllä sain puolille päiville. Se syöminen, jatkuvasti jääkaapilla. Ei koskaan enää. Nää vaikutukset ovat tietysti yksilöllisiä.


    • toi jo

      elikkä auttaako toi miratzapin jo pelkästään nukahtamaan vai tarvitaanko vielä siihen jotain nukahtamislääkettä esim:imovanea

      • ---------------

        Ei tarvi, taatusti taju kankaalla, aamulla eufoorinen olo. Itelle ei oikein sopinu..pönttö sekaisin


      • unettomuuteen2
        --------------- kirjoitti:

        Ei tarvi, taatusti taju kankaalla, aamulla eufoorinen olo. Itelle ei oikein sopinu..pönttö sekaisin

        eilen otin 15mg n1h ennen nukkumaan menoa.ei ollut mitään vaikutusta uneen:( nukuttamaan alkoi kovasti mutta unta en silti saanut.koko yö tuli vaan taas pyörittyä ja hiki koko ajan iholla! nyt on kans niin väsyttävä ja pökyräinen olo,että tekis mieli vaan mennä nukkumaan,mutta kun ei uni vaan tule!


      • onko tää
        unettomuuteen2 kirjoitti:

        eilen otin 15mg n1h ennen nukkumaan menoa.ei ollut mitään vaikutusta uneen:( nukuttamaan alkoi kovasti mutta unta en silti saanut.koko yö tuli vaan taas pyörittyä ja hiki koko ajan iholla! nyt on kans niin väsyttävä ja pökyräinen olo,että tekis mieli vaan mennä nukkumaan,mutta kun ei uni vaan tule!

        siis vieläkin vaikka on jo ilta niin on todella väsyttävä olo ei siis tahdo päästä sohvalta ylös ollenkaan.ei puhettakaan että jaksan tämmöstä oloa monta vkoa..pari pvää voisin kärsiä jos olisi varmuus että lääke auttaa varmasti! siis kuinka kauon muilla on tää aivan sika väsyttävä olo alussa kestänyt!jotenkin tuntuu että ruokakaan ei maistu ja muutenkin paha olo!


      • lääke kun on
        onko tää kirjoitti:

        siis vieläkin vaikka on jo ilta niin on todella väsyttävä olo ei siis tahdo päästä sohvalta ylös ollenkaan.ei puhettakaan että jaksan tämmöstä oloa monta vkoa..pari pvää voisin kärsiä jos olisi varmuus että lääke auttaa varmasti! siis kuinka kauon muilla on tää aivan sika väsyttävä olo alussa kestänyt!jotenkin tuntuu että ruokakaan ei maistu ja muutenkin paha olo!

        paradoksaalinen, se väsyttää mitä matalampi annos on! Kokeilla ainakin kannattaa.


      • myös jo
        lääke kun on kirjoitti:

        paradoksaalinen, se väsyttää mitä matalampi annos on! Kokeilla ainakin kannattaa.

        päivällä sit enemmän jos otat pienemmän annoksen vai? eikö se mene sillain että mitä pienempi annos niin sitä enemmän tulee väsyttävää vaikutusta! elikkä jos otat illalla pikku annoksen niin olet myös seuraavana päivänä enemmän tokkurassa.


      • matalampi annos ILLALLA
        myös jo kirjoitti:

        päivällä sit enemmän jos otat pienemmän annoksen vai? eikö se mene sillain että mitä pienempi annos niin sitä enemmän tulee väsyttävää vaikutusta! elikkä jos otat illalla pikku annoksen niin olet myös seuraavana päivänä enemmän tokkurassa.

        väsyttää enenmmän kuin korkea ja päivväsymys on sitten vähäisempi.
        Mutta, kannattaa nyt kokeilla vaikka kuukauden ajan yleensäkin koko lääkettä, sitten sen vasta näkee, alussa Reme väsyttää lähes kaikkia, niin yöllä kuin päivälläkin.


      • yöllä
        matalampi annos ILLALLA kirjoitti:

        väsyttää enenmmän kuin korkea ja päivväsymys on sitten vähäisempi.
        Mutta, kannattaa nyt kokeilla vaikka kuukauden ajan yleensäkin koko lääkettä, sitten sen vasta näkee, alussa Reme väsyttää lähes kaikkia, niin yöllä kuin päivälläkin.

        no nyt on tullut kokeiltua 2 yötä tuommosella 7,5mg annoksella.mitään eroa en huomannut väsyttävyydessä eroa verrattaessa 15mg annokseen yöllä! tosiaan yöllä toi pikku annos 7,5mg ei väsytä paljoakaan,mutta kyllä päivällä sitten silmät pilkkii senkin edestä! mutta kun vertaa noita annoksia 7,5mg ja 15mg niin kyllä tuolla pienemmällä annoksella on sit päiväväsymys huomattavasti pienempi! mut ei noi kumpikaan annos paljon meikäläisellä unettomuuteen auta!


      • pienillä annoksilla
        matalampi annos ILLALLA kirjoitti:

        väsyttää enenmmän kuin korkea ja päivväsymys on sitten vähäisempi.
        Mutta, kannattaa nyt kokeilla vaikka kuukauden ajan yleensäkin koko lääkettä, sitten sen vasta näkee, alussa Reme väsyttää lähes kaikkia, niin yöllä kuin päivälläkin.

        elikkä jos käyttää tosi pientä annosta unettomuuteen 3,75mg,niin tuleeko tommoisesta annoksesta minkäänlaisia haittavaikutuksia? päivä väsymystä/turvotusta ym...-.


    • haittavaikutuksena

      elikkä haittavaikutuksina mainaitaan mm turvotus..mitä tämä käytänössä siis tarkoittaa? voiko naama esim turvota ja onko se sit jatkuvaa vai ohimenevää??

    • Rtz

      Kauhea lääke mulle lääkäri määräsi en kestäny koko lääkettä otin pari kertaa tuli kauhea huono olo pökkyräinen olo koko päivä jalat meinasi pettää huono olo en nukkunu eikä voi töissä olla pökkyrä olo koko päivä väärä lääke mulle eikä mulla ole masenusta vaan uni häiriöitä

    • Anonyymi

      Lääkitsin itseäni kannabiksella vuosikaudet ja nukuin hyvin, lääkäri oli sitä mieltä että tällaisen on ehdottomasti loputtava, määräsi sitten 1x15mg mirtatsapiineja päivässä tilalle ja siitä alamäki vasta alkoi. Lääkkeet vaikuttavat päinvastaisesti ainakin minulla, luomet kyllä painautuvat kiinni ja kehon tasapaino häviää, mutta uni ei tule pariin päivään tabletin vaikutuksen alaisena. Sitä vain kiertelee ahdistuneena sängyssä ja on ärtynyt. Ruokahalu katoaa ja palaa sitten yllättäen raivolla eikä tunnu että vatsa täyttyisi juuri mistään. Jos Luoka suokin unya, on mirtojen takia nuppi ihan pöhnässä koko seuraavan päivän. Näin ei kummallista kyllä ole kannabiksen kohdalla, jonka kuitenkin tulisi olla vaarallisempi päihde jos on aikoja sitten vanhentuneisiin lakipykäliin luottaminen. Menee roskiin kyseinen valmiste ja samalla koko länsimainen lääketiede. Palaan takaisin laittomiin mutta miedompiin lääkkeisii, oli lääkärit ja lääkefirmat asiasta mitä mieltä tahansa.

      • Anonyymi

        Toivottavasti kukaan ei ota minkään kannabishörhön vinkkejä tosissaan.


      • Anonyymi

        Joitakin vuosia kun polttelet niitä omia laittomia, niin jossain vaiheessa ne masennuslääkkeet tulee kuvioihin joka tapauksessa.
        Ennemmin tai myöhemmin.


    • Anonyymi

      ei tule.kannabis on paras unilääke. illalla polttaa yhden nukkuu hyvin,eikä oo tokkuraa. nuorille ei voi suositella,koska tahtoo mennä sitten muihin aineisiin. aikuiselle tarkoitettuna vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      8191
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      96
      4409
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1353
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1135
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1082
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1037
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      136
      924
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      758
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      755
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      741
    Aihe