tästä abdominoplastiasta kysyisin että jos tarvii kiristää ylävatsaa miten se leikkaushaava tulee,palleaan? Miten siinä pystyy hengittelemään jos kipee?
vatsanahan kiristys+ylävatsa
33
10488
Vastaukset
- ylävatsaakin
mulle tehtiin abdominoplastia ja vatsalihaksia kiristettiin sekä ala- että ylävatsasta. vatsan ihohan irrotetaan ihan ylös kylkiluihin asti ja siitä sitten sopivasti kiristetään, joten ylävatsan lihakset saa kiristettyä sieltä alta ja ihan "vain" se yksi jättipitkä arpi alavatsaan tulee ( mahdollinen navansiirtoarpi). mä odottelin niitä hirmuisia kipuja, joita kuvittelin tulevan, mutta en ollut sen kipeämpi kuin rankan vatsalihastreenin jälkeen. särkylääkkeitä söin säännöllisesti ekan viikon, sitten vielä pariksi yöksi ja sen jälkeen en enää tarvinnut. hengittäminen ei kyllä yhtään sattunut, inhottavinta oli aivastelu..
- ....
.....
- jumpalla
kiristy? Avuksi vaikka kuntosali tms. jumppa.
- susa
tuhannet kiitokset sinulle jolle tuo ylävatsankin kiristys tehty nopeasta vastauksesta ja ihanaa kesää sinulle! Pakko kysellä "tyhmiä" kun ei tiedä tarkkaan.Jumpasta ei ole sanottavasti apua raskaudet 2X yli 20 kg ja jos vielä sattuu synnytyksen jälkeen jotain häikkää lapsissa niin vatsalihastreenit siinä kyllä jää taka-alalle kun itse on huolesta suunniltaan.Kaikilla ei mene kaikki aina käsikirjoituksen mukaan ja siksi katson ettei nämä leikkaukset ole tosiaankaan mitään "etkö nyt voinut jumpata sitä mahaa pois" tapauksia!
- vaan..
Löysä nahka ei jumpalla supistu. Toisistaan irralleen revähtänet vatsalihakset EI myöskään kiinnity enää toisiinsa jumpalla.
Tämä itse koettu ja lääkärin vahvistama juttu. - ...ei jumpalla korjata.
vaan.. kirjoitti:
Löysä nahka ei jumpalla supistu. Toisistaan irralleen revähtänet vatsalihakset EI myöskään kiinnity enää toisiinsa jumpalla.
Tämä itse koettu ja lääkärin vahvistama juttu.... ja minä allekirjoitan täysin Tiedoksi vaan... -nimimerkin kommentin! Löysä nahka ei lähde kuin veitsellä eikä revähtäneet vatsalihakset asetu enää paikoilleen vaikka kuinka rääkkää vatsalihaksiaan... Päin vastoin; pömpöttää vieläkin näkyvämmin.
Kokemusta nimittäin on kuten myös lääkärin vahvistus. - oli tuo
...ei jumpalla korjata. kirjoitti:
... ja minä allekirjoitan täysin Tiedoksi vaan... -nimimerkin kommentin! Löysä nahka ei lähde kuin veitsellä eikä revähtäneet vatsalihakset asetu enää paikoilleen vaikka kuinka rääkkää vatsalihaksiaan... Päin vastoin; pömpöttää vieläkin näkyvämmin.
Kokemusta nimittäin on kuten myös lääkärin vahvistus.ala- ja ylävatsan käsittely? Se taitaa olla ns. laaja abdominoplastia?
- mieltä edellisten kans
...ei jumpalla korjata. kirjoitti:
... ja minä allekirjoitan täysin Tiedoksi vaan... -nimimerkin kommentin! Löysä nahka ei lähde kuin veitsellä eikä revähtäneet vatsalihakset asetu enää paikoilleen vaikka kuinka rääkkää vatsalihaksiaan... Päin vastoin; pömpöttää vieläkin näkyvämmin.
Kokemusta nimittäin on kuten myös lääkärin vahvistus.Mulla alko uusi elämä keväällä tehdyn plastian jälkeen. Himoliikkujana olen yli kymmenen vuotta ihmetelly pömppöäni ja sitä, miks en saa joitai vatsaliikkeitä tehtyä... nyt tiedän, että pömppö oli nahkaa ja ne vatsalihakset oli kahden "jättivauvan" odottamisen ja yhden section jälkeen jääneet kylkiin... Kuten aikasempi kirjottaja, en mäkään ollu leikkauksen jälkeen varsinaisesti kipeä, koukussa eka viikon kävelin, seuraava viikko oli jo helpompi ja tasan kolmen viikon jälkeen lähdin ekalle varovaiselle juoksulenkille ja hyvin meni! Kaikki pitää tietty tehdä ajatuksella ja voinnin mukaan...
- aiemmin vastannut
oli tuo kirjoitti:
ala- ja ylävatsan käsittely? Se taitaa olla ns. laaja abdominoplastia?
...n. 4200e. Abdominoplastiassa tulee aina pitkä arpi eli iso leikkaus on joka tapauksessa. Jos löysää ihoa on vain vähän, voidaan se kiristää niin, että napa jää omalle paikalleen. Mutta yleensä kai (kuten minullakin) löysää on niin paljon, että kun ihoa venytetään alaspäin, napa ei voi jäädä enää paikalleen. Silloin napa irroitetaan, ihoa poistetaan napaan asti ja irroitettu napa kiinnitetään samaan kohtaan, missä se aiemmin oli ja ihoon tehdään reikä navalle. Kuulostaa hurjalta, mutta tosi siistiltä ja hyvältä näyttää jo nyt 6vkoa leikkauksesta. Ja pelkkä arpihan se napa vain on..
Mulla siis poistettiin ihoa napaan asti, napa siirrettiin ja vatsalihaksia kiristettiin sekä ala- että ylävatsasta. Itselläni oli takana kaksi raskautta, lapset leikkauksen aikaan 2v ja 4v. Olin ennen raskauksia 170/55 ja saman kokoinen olen nytkin. Maha oli molemmilla kerroilla jättikokoinen, kaikkien yläkäyrien yläpuolella ja painoa tuli molemmilla kerroilla yli 20kg sekä raskausarpia hirmuinen määrä. Ekan raskauden jälkeen iho vielä palautui. Tokan jälkeen ei, vaikka vatsalihaksia treenasin ahkerasti ja kuntoilin muutenkin paljon. Maha oli ryppyinen kuin vanhan mummon otsa. Napaa ei edes näkynyt ryppymeren keskeltä. Vatsalihakset olivat jonkin verran revenneet liian kauaksi toisistaan ja pullottivat hassusti. Mun mielestä ei ollut mitään syytä olla niitä samalla kiristämättä, kun kerran mahaa leikattiin. Kuten useampi jo kirjoittikin, ei raskauden tärvelemiä vatsalihaksia kuntosalitreenillä korjata, se tuli testattua.
Niin ja vielä varsinaiseen kysymykseen sen verran, että saman olisi abdominoplastia maksanut, vaikka olisi vaan vähän ihoa alamahalta kiristetty ja jätetty napa lihakset rauhaan. - ylä- ja alaosan lihakset
aiemmin vastannut kirjoitti:
...n. 4200e. Abdominoplastiassa tulee aina pitkä arpi eli iso leikkaus on joka tapauksessa. Jos löysää ihoa on vain vähän, voidaan se kiristää niin, että napa jää omalle paikalleen. Mutta yleensä kai (kuten minullakin) löysää on niin paljon, että kun ihoa venytetään alaspäin, napa ei voi jäädä enää paikalleen. Silloin napa irroitetaan, ihoa poistetaan napaan asti ja irroitettu napa kiinnitetään samaan kohtaan, missä se aiemmin oli ja ihoon tehdään reikä navalle. Kuulostaa hurjalta, mutta tosi siistiltä ja hyvältä näyttää jo nyt 6vkoa leikkauksesta. Ja pelkkä arpihan se napa vain on..
Mulla siis poistettiin ihoa napaan asti, napa siirrettiin ja vatsalihaksia kiristettiin sekä ala- että ylävatsasta. Itselläni oli takana kaksi raskautta, lapset leikkauksen aikaan 2v ja 4v. Olin ennen raskauksia 170/55 ja saman kokoinen olen nytkin. Maha oli molemmilla kerroilla jättikokoinen, kaikkien yläkäyrien yläpuolella ja painoa tuli molemmilla kerroilla yli 20kg sekä raskausarpia hirmuinen määrä. Ekan raskauden jälkeen iho vielä palautui. Tokan jälkeen ei, vaikka vatsalihaksia treenasin ahkerasti ja kuntoilin muutenkin paljon. Maha oli ryppyinen kuin vanhan mummon otsa. Napaa ei edes näkynyt ryppymeren keskeltä. Vatsalihakset olivat jonkin verran revenneet liian kauaksi toisistaan ja pullottivat hassusti. Mun mielestä ei ollut mitään syytä olla niitä samalla kiristämättä, kun kerran mahaa leikattiin. Kuten useampi jo kirjoittikin, ei raskauden tärvelemiä vatsalihaksia kuntosalitreenillä korjata, se tuli testattua.
Niin ja vielä varsinaiseen kysymykseen sen verran, että saman olisi abdominoplastia maksanut, vaikka olisi vaan vähän ihoa alamahalta kiristetty ja jätetty napa lihakset rauhaan.minultakin kiristettiin useamman raskauden jälkeisiä löystyneitä ylä- ja alavatsan lihaksia ja poistettiin reilusti roikkuvaa, ryppyistä mahanahkaa sekä siirrettiin napaa. Hintaa tuli n. 3600e.
Minulle sanottiin, että lihasten kiristys osalta tai tarvittaessa koko matkalta kuuluu hintaan ja ainoastaan lisärasvaimut muuttavat kustannuksia. Osalta joudutaan imemään lisäksi ns. jenkkakahvat samalla, jotta lopputulos olisi sopusuhtainen.
Itse äyskäröin vuosikaupalla salilla ja ihmettelin miksi vatsa ei vain trimmaudu, ei edes se roikkuvan nahan alainen kudos vaan treenatessa se nousi oudosti harjalle navasta ylöspäin kunnes selvisi lihasten olevan lähes 5cm erillään toisistaan. Hyvä kun en saanut napatyrää punnaamisellani aikaiseksi ;)
Nyt aloittelen pikkuhiljaa juoksemisen ja muiden lihastreenien lisäksi vatsatreenejäkin ja on todella ihana huomata, että ne reagoivat treeniin ihan eri tavalla kuin aikaisemmin. - valistakaa
mieltä edellisten kans kirjoitti:
Mulla alko uusi elämä keväällä tehdyn plastian jälkeen. Himoliikkujana olen yli kymmenen vuotta ihmetelly pömppöäni ja sitä, miks en saa joitai vatsaliikkeitä tehtyä... nyt tiedän, että pömppö oli nahkaa ja ne vatsalihakset oli kahden "jättivauvan" odottamisen ja yhden section jälkeen jääneet kylkiin... Kuten aikasempi kirjottaja, en mäkään ollu leikkauksen jälkeen varsinaisesti kipeä, koukussa eka viikon kävelin, seuraava viikko oli jo helpompi ja tasan kolmen viikon jälkeen lähdin ekalle varovaiselle juoksulenkille ja hyvin meni! Kaikki pitää tietty tehdä ajatuksella ja voinnin mukaan...
tyhmää! Kun lihakset on erillään silloinko ei saa punnerrettua ylös? Sekö on syy! Kovan kuntoilijana on aina hävettänyt kun en ole saanut jumpissa itseäni ylös. Olen ajatellut että minulla on heikot lihakset....en tee tarpeeksi tai oikein.
Muuten olen kyllä jaksanut 2 tunnin juoksua ym. harjoitteita, ei voi minusta sanoo, että olisin ihan rapakunnossa..
Palleakohta on toinen ongelma minulla, paisuu kymmenkertaiseksi joka kerta kun näkenkin leipää tai muuta kuitua ym. ja kun siinä on tuo rasva päällä, ei siinä pidetä mitään ihonmyötäisiä paitoja todellakaan!
Miten ne sen korjais? Imeekö vai leikkako? Onko jollakin kokemusta sellaisesta? - kaksosten äiti
Niin ja vielä varsinaiseen kysymykseen sen verran, että saman olisi abdominoplastia maksanut, vaikka olisi vaan vähän ihoa alamahalta kiristetty ja jätetty napa lihakset rauhaan.lihoa raskauden aikana 20kg? Siinä on neuvolan valistus syömisistä mennyt kankkulan kaivoon. Mulla takana kaksi rakautta, toinen kaksosraskaus (lasten paino noin 6kg) ja toinen yksöisraskaus (lapsen paino 4,7kg) Ei repsahtanut vatsanahka kummallakaan kerralla.
- mitään apua
valistakaa kirjoitti:
tyhmää! Kun lihakset on erillään silloinko ei saa punnerrettua ylös? Sekö on syy! Kovan kuntoilijana on aina hävettänyt kun en ole saanut jumpissa itseäni ylös. Olen ajatellut että minulla on heikot lihakset....en tee tarpeeksi tai oikein.
Muuten olen kyllä jaksanut 2 tunnin juoksua ym. harjoitteita, ei voi minusta sanoo, että olisin ihan rapakunnossa..
Palleakohta on toinen ongelma minulla, paisuu kymmenkertaiseksi joka kerta kun näkenkin leipää tai muuta kuitua ym. ja kun siinä on tuo rasva päällä, ei siinä pidetä mitään ihonmyötäisiä paitoja todellakaan!
Miten ne sen korjais? Imeekö vai leikkako? Onko jollakin kokemusta sellaisesta?Suorat vatsalihakset ovat normaalisti lähes kiinni toisissaan, välissä on ainoastaan ns. linea alba eli sidekudos joka pitää nämä lihakset kiinni toisissaan.
Yleisimmin raskauden (ja varsinkin useamman raskauden aikana) myötä tämä sidekudos venyy tai saattaa jopa revetä. Kaikkihan tietävät, että sidekudos ei enää liiaksi venyneenä koskaan palaudu ennalleen ja lihakset jäävät erilleen toisistaan. Tähän kun vielä lisätään kylkilihakset, jotka ovat kiinnittyneinä kyseisiin lihaksiin ja siten vetävät suoria vatsalihaksia erilleen, niin tämä lihasten väli voi kasvaa jopa 10.neen cm.iin.
Tästä erillään olosta johtuu paitsi se, että vyötärönmitta kasvaa, niin myös se etteivät nämä suorat vatsalihakset enää tue keskivartaloa samalla tavalla ja osalle voi vuosien kuluessa syntyä jopa napatyrä jossa heikontuneeseen linea albaan syntyy repeämä ja vatsaontelosta pääsee tavaraa ulos.
Lihasten erkaantumisella voi olla myös seurauksena tai oireena se, että lattialta istumaan nousut eivät enää onnistu niinkuin ennen ja sitä joutu kierähtämään vähän kyljen kautta käyttäen suorien lihasten sijasta vinoja vatsalihaksia.
Tuohon imeäkö vaiko leikata, ei voi vastata kuin kirurgi ja usein silloinkin vasta avattuaan vatsanahan kylkikaareen asti. Vähän osviittaa siitä ovatko lihakset irrallaan saat siten, että makaat selälläsi polvet koukussa ja jännität vatsalihaksia vetämällä napaa sisäänpäin, samalla kokeilet saatko sormenpäät esimerkiksi hieman navan yläpuolelta lihasten väliin. Normaalistikin tämän linea alban kohdalla on pieni vako (joka näkyy esimerkiksi bodareilla selkeästi rintalastasta napaan), mutta jos sormia mahtuu väliin enemmän kuin yksi niin kyseessä tuskin on normaali tilanne.
Tulipas selonteolle mittaa :) - sepä hienoa
kaksosten äiti kirjoitti:
lihoa raskauden aikana 20kg? Siinä on neuvolan valistus syömisistä mennyt kankkulan kaivoon. Mulla takana kaksi rakautta, toinen kaksosraskaus (lasten paino noin 6kg) ja toinen yksöisraskaus (lapsen paino 4,7kg) Ei repsahtanut vatsanahka kummallakaan kerralla.
Eikö olekin kiva olla noin täydellinen? Katselepas vain tarkkaan, kyllä sinustakin vikoja löytyy, kuten ihan jokaisesta.
- synnyttää 4,7kg vauva...
lihoa raskauden aikana 20kg? Siinä on neuvolan valistus syömisistä mennyt kankkulan kaivoon. Mulla takana kaksi rakautta, toinen kaksosraskaus (lasten paino noin 6kg) ja toinen yksöisraskaus (lapsen paino 4,7kg) Ei repsahtanut vatsanahka kummallakaan kerralla.
On siinä mennyt neuvolan valistukset hukkaan, kun on niin paljon tullut sokeria mässäiltyä, että vauvasta on kasvanut noin iso! Vai olisiko sittenkin niin, että nämä jutut ovatkin yksilöllisiä?
Kaikilla ihmisillä on erilainen kudostyyppi. Toisille tulee mustelmia herkästi, toisille ei. Toisilla on paljon luomia, toisilla vähän. Toisten iho palautuu helposti venytyksestä, toisten ei. Joidenkin iho palautuu jättikokoisesta mahasta huolimatta virheettömäksi, toisilla jää roikkumaan jo pienenkin mahan jälkeen. Asialla ei ole mitään tekemistä neuvolan ohjeiden noudattamisen kanssa.
Oma selkäni on aika lyhyt ja kohtu sen mallinen, että maha oli kuin jättimäinen rantapallo tuossa edessä. Mahani oli esim. rv25 isompi kuin siskollani, joka odotti kaksosia samaan aikaan rv36:lla. Ja tuolloin itselleni oli tullut painoa vasta 1kg eli olin 170cm/56kg (laihduin alun pahoinvoinnin takia yli 5kg). Jollain toisella olisi tuossa vaiheessa voinut olla masu vielä täysin huomaamaton. Nämä on, katsos, yksilöllisiä juttuja!
Toinen asia on painon kertyminen. Silläkään ei ole välttämättä mitään tekemistä mässäilyn kanssa. Omasta 22kg:n lisäpainosta 18kg tuli viimeisen 5 viikon aikana ja suurin osa oli helteellä tullutta turvotusta (jonka kertyminen on myös yksilöllistä, ei ole välttämättä kiinni juomisesta tai suolasta tai muusta neuvolan kertomasta jutusta).
Niin ja sellainen pointti vielä, että minun lähtömitoillani suositus oli muistaakseni 17 lisäkiloa raskausaikana. Ei ole siitä kovin kaukana tuo 20 kg...
Mä olen aina kuntoillut paljon, vatsalihakset oli hyvässä kunnossa ja en ole koskaan ennen raskauksia painanut yli 55kg. Raskausaikoina oksensin puoliväliin asti ja loppuajan join litratolkulla vettä ja söin terveellisesti (kuten syön ilman raskauttakin). Rasvailin mahaani ja kuntoilin vointini mukaan ihan loppuun asti sekä käytin mahaa kannattelevaa tukivyötä. Ja niinpä vaan kävi, että painoa tuli 22kg (20kg oli lähtenyt ristiäisiin mennessä pois), maha oli aivan täynnä raskausarpia, mahanahka roikkui useassa kerroksessa ja vatsalihakset oli revenneet kylkiin. Niin ja tuli tuonne alapäähänkin repeämiä ihan reilusti kun kudostyyppi on mitä on. Sinulle ei varmaan sinnekään mitään tullut, vaikka ison vauvan synnytit.
Mutta hieno juttu, että oma nahkasi ei repsahtanut. Itsekin olen ylpeä suurista rinnoistani, joita silikonienhankkijat kadehtivat. Miksi muuten sinä lueskelet plastiikkakirurgian keskustelupalstaa ja varsinkin abdominoplastiaan liittyviä juttuja, jos itselläsi ei korjattavaa ole? Ei kai tänne kukaan huvikseen eksy? - kaksosten äiti
synnyttää 4,7kg vauva... kirjoitti:
On siinä mennyt neuvolan valistukset hukkaan, kun on niin paljon tullut sokeria mässäiltyä, että vauvasta on kasvanut noin iso! Vai olisiko sittenkin niin, että nämä jutut ovatkin yksilöllisiä?
Kaikilla ihmisillä on erilainen kudostyyppi. Toisille tulee mustelmia herkästi, toisille ei. Toisilla on paljon luomia, toisilla vähän. Toisten iho palautuu helposti venytyksestä, toisten ei. Joidenkin iho palautuu jättikokoisesta mahasta huolimatta virheettömäksi, toisilla jää roikkumaan jo pienenkin mahan jälkeen. Asialla ei ole mitään tekemistä neuvolan ohjeiden noudattamisen kanssa.
Oma selkäni on aika lyhyt ja kohtu sen mallinen, että maha oli kuin jättimäinen rantapallo tuossa edessä. Mahani oli esim. rv25 isompi kuin siskollani, joka odotti kaksosia samaan aikaan rv36:lla. Ja tuolloin itselleni oli tullut painoa vasta 1kg eli olin 170cm/56kg (laihduin alun pahoinvoinnin takia yli 5kg). Jollain toisella olisi tuossa vaiheessa voinut olla masu vielä täysin huomaamaton. Nämä on, katsos, yksilöllisiä juttuja!
Toinen asia on painon kertyminen. Silläkään ei ole välttämättä mitään tekemistä mässäilyn kanssa. Omasta 22kg:n lisäpainosta 18kg tuli viimeisen 5 viikon aikana ja suurin osa oli helteellä tullutta turvotusta (jonka kertyminen on myös yksilöllistä, ei ole välttämättä kiinni juomisesta tai suolasta tai muusta neuvolan kertomasta jutusta).
Niin ja sellainen pointti vielä, että minun lähtömitoillani suositus oli muistaakseni 17 lisäkiloa raskausaikana. Ei ole siitä kovin kaukana tuo 20 kg...
Mä olen aina kuntoillut paljon, vatsalihakset oli hyvässä kunnossa ja en ole koskaan ennen raskauksia painanut yli 55kg. Raskausaikoina oksensin puoliväliin asti ja loppuajan join litratolkulla vettä ja söin terveellisesti (kuten syön ilman raskauttakin). Rasvailin mahaani ja kuntoilin vointini mukaan ihan loppuun asti sekä käytin mahaa kannattelevaa tukivyötä. Ja niinpä vaan kävi, että painoa tuli 22kg (20kg oli lähtenyt ristiäisiin mennessä pois), maha oli aivan täynnä raskausarpia, mahanahka roikkui useassa kerroksessa ja vatsalihakset oli revenneet kylkiin. Niin ja tuli tuonne alapäähänkin repeämiä ihan reilusti kun kudostyyppi on mitä on. Sinulle ei varmaan sinnekään mitään tullut, vaikka ison vauvan synnytit.
Mutta hieno juttu, että oma nahkasi ei repsahtanut. Itsekin olen ylpeä suurista rinnoistani, joita silikonienhankkijat kadehtivat. Miksi muuten sinä lueskelet plastiikkakirurgian keskustelupalstaa ja varsinkin abdominoplastiaan liittyviä juttuja, jos itselläsi ei korjattavaa ole? Ei kai tänne kukaan huvikseen eksy?En kyllä käsitä edelleenkään, miten vettä juomalla saa 20kg mahan, etenkin jos siellä oli vaan yksi keskikokoinen lapsi. Mutta kyllähän meitä maailmaan mahtuu! Uskon kuitenkin edelleen, että suurin osa raskaanaolevista saa läskinsä syömällä.
Jos sinua kiinnostaa: Synnytin tosiaan tämän jälkimmäisen raskauden lapsen alakautta, repeämää syntyi leikkaamalla ja itsestään, ja olin tosi kipeä. Mutta ne paranivat ajan kanssa täysin priimakuntoon. Nainen on sieltä ihmeen mukautuvainen. Raskausarpia löytyy, vatsani on kuin pakanamaankartta, mutta niille en ole uhrannut ajatustakaan. Mun ei tarvi enää esiintyä bikineissä. Vyötärönympärys on ihannemitoissa, se on tärkeintä oman terveyden kannalta. - olet...
En kyllä käsitä edelleenkään, miten vettä juomalla saa 20kg mahan, etenkin jos siellä oli vaan yksi keskikokoinen lapsi. Mutta kyllähän meitä maailmaan mahtuu! Uskon kuitenkin edelleen, että suurin osa raskaanaolevista saa läskinsä syömällä.
Jos sinua kiinnostaa: Synnytin tosiaan tämän jälkimmäisen raskauden lapsen alakautta, repeämää syntyi leikkaamalla ja itsestään, ja olin tosi kipeä. Mutta ne paranivat ajan kanssa täysin priimakuntoon. Nainen on sieltä ihmeen mukautuvainen. Raskausarpia löytyy, vatsani on kuin pakanamaankartta, mutta niille en ole uhrannut ajatustakaan. Mun ei tarvi enää esiintyä bikineissä. Vyötärönympärys on ihannemitoissa, se on tärkeintä oman terveyden kannalta.myös hoitanut perussairautesi kuntoon edes synnytyksen jälkeen! Noin paljon ylikokoinen vauva osoittaa vakavaa perussairautta, joka olisi syytä hoitaa kuntoon oman terveytesi vuoksi. Toivottavasti neuvolassa tai terveyskeskuksessa ovat puuttuneet viimeistään nyt asiaan kun syntyi liian iso vauva.
- tosiaan..
En kyllä käsitä edelleenkään, miten vettä juomalla saa 20kg mahan, etenkin jos siellä oli vaan yksi keskikokoinen lapsi. Mutta kyllähän meitä maailmaan mahtuu! Uskon kuitenkin edelleen, että suurin osa raskaanaolevista saa läskinsä syömällä.
Jos sinua kiinnostaa: Synnytin tosiaan tämän jälkimmäisen raskauden lapsen alakautta, repeämää syntyi leikkaamalla ja itsestään, ja olin tosi kipeä. Mutta ne paranivat ajan kanssa täysin priimakuntoon. Nainen on sieltä ihmeen mukautuvainen. Raskausarpia löytyy, vatsani on kuin pakanamaankartta, mutta niille en ole uhrannut ajatustakaan. Mun ei tarvi enää esiintyä bikineissä. Vyötärönympärys on ihannemitoissa, se on tärkeintä oman terveyden kannalta.Vai ei ole vatsa rupsahtanut...Mitä ne pakanamaankartat siellä vatsanahkassa sitten on ?
Rupsu,mikä rupsu.
Niin, joko olet käynyt sokerirasituskokeessa ja pitkäaikais sokeritasapaino tutkimuksessa ?
Kannattaa ihan jo oman terveyden kannalta käydä ! - kaksosten äiti
olet... kirjoitti:
myös hoitanut perussairautesi kuntoon edes synnytyksen jälkeen! Noin paljon ylikokoinen vauva osoittaa vakavaa perussairautta, joka olisi syytä hoitaa kuntoon oman terveytesi vuoksi. Toivottavasti neuvolassa tai terveyskeskuksessa ovat puuttuneet viimeistään nyt asiaan kun syntyi liian iso vauva.
Mun iso vauvani on nyt 10-vuotias urheilua harrastava hoikka poika :D Ja mun muutkin lapset kuin pajunvitsoja. Ihan saa ihmetellä mitä äidit lapsilleen syöttää kun ympäristössä muksutkin ovat niin lihavia.
Ja jos mun terveyteni jotain kiinnostaa, niin veri- ja sokeriarvot ja paineet on erittäin hyvät, painoindeksi alle 23. Ja ikää sentään jo päälle 40. Vauvani isoon kokoon vaikutti varmasti osaltaan se, että olen 177 cm pitkä, mies lähes 190. No tulihan toi synnytettyä, vaikka rankka homma olikin :) - kaksosten äiti
tosiaan.. kirjoitti:
Vai ei ole vatsa rupsahtanut...Mitä ne pakanamaankartat siellä vatsanahkassa sitten on ?
Rupsu,mikä rupsu.
Niin, joko olet käynyt sokerirasituskokeessa ja pitkäaikais sokeritasapaino tutkimuksessa ?
Kannattaa ihan jo oman terveyden kannalta käydä !Raskausarvista olen itse asiassa ylpeä! Jos ne jotain ulkopuolista haittaa, ei voi mitään...onneksi käytän uimahallissa kokouikkaria, rannoilla en itseäni grillaile :) Rasitukset tehtiin silloin raskausaikana, ei raskausdiabetesta. Nyt 10v myöhemmin ihannemitat ja arvot joka suhteessa. Olen onnellinen, että olen näin hyvässä ja timmissä kunnossa.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja syökää terveellisesti :-) - pikkuiseni
tosiaan.. kirjoitti:
Vai ei ole vatsa rupsahtanut...Mitä ne pakanamaankartat siellä vatsanahkassa sitten on ?
Rupsu,mikä rupsu.
Kannattaa ihan jo oman terveyden kannalta käydä !oli 5 kg !!! :))))
Kuntoilin, en polttanut, juonut, söin suht oikein, ja lapsi tuollainen.. Siinä oli tälläiselle 'tynnyrintapille' tekemistä, mutta kun ei voinut enää peruakkaan! :) Siitä on nyt sitten n. 25 vuotta.
Isänsä aikanaa oli samankokoinen..pituuttakin tuli sitten 195cm..
Muut lapset minulla 4kg ja eka vähän alle.
Siksi jäljet on mitä on ja haave, nyt kun olen saanut säästettyä vähän,(4000€) että käsivisin poistattamassa ainakin vatsan...vihdoinkin! - 22kg lihonut
Jos sinua kiinnostaa: Synnytin tosiaan tämän jälkimmäisen raskauden lapsen alakautta, repeämää syntyi leikkaamalla ja itsestään, ja olin tosi kipeä. Mutta ne paranivat ajan kanssa täysin priimakuntoon. Nainen on sieltä ihmeen mukautuvainen. Raskausarpia löytyy, vatsani on kuin pakanamaankartta, mutta niille en ole uhrannut ajatustakaan. Mun ei tarvi enää esiintyä bikineissä. Vyötärönympärys on ihannemitoissa, se on tärkeintä oman terveyden kannalta."Alkuraskauden pahoinvointi ja oksentelu saattavat johtaa jopa painon menetykseen. Muuten raskauden aikainen painonnousu on keskimäärin normaaleissa raskauksissa noin 15 kg. Tukevalla naisella riittää vähäisempi painonnousu, kun taas hoikan naisen paino saa nousta enemmänkin. PAINON NOUSU ON YKSILÖLLISTÄ. Paino nousee raskauden alussa hitaasti. Raskauden loppupuolella se on noin puoli kiloa viikossa. Äkillinen painonnousu voi olla merkki turvotuksista."
Minäkään en edelleenkään käsitä, miksi jotkut eivät käsitä sitä, että kaikki ovat yksilöitä ja kaikkien keho ei toimi samalla lailla. Samalla raskausajan ruokavaliolla ja liikkumisella sinulle voi kertyä esim. 8kg painoa ja minulle 22kg. Niin yksinkertaista se on. Totta on myös se, että varmasti moni hankkii kilonsa epäterveellisellä ruokavaliolla. MUTTA paino voi nousta enemmänkin myös terveellisesti syömällä ja liikkumalla (siis raskausaikana). Itselläni on ystävä, joka on juuri nyt rv35:lla ja jolle painoa on tullut tähän mennessä vain kaksi kiloa ja neuvollassa ollaan tosi huolissaan. Ja tuo ystävä syö koko ajan herkkuja. Jos minä olisin syönyt samoin raskausaikana, olisin luultavasti saavuttanut 100kg:n rajan... Onneksi olemme kaikki yksilöitä.
Raskausarvet eivät minuakaan haittaa, ne ovat merkki siitä, että olen ihania pieniä poikiani kantanut mahassani. Eikä ole suurta tarvetta minullakaan bikineissä olla. Mutta ryppyinen mahanahka näkyi paitojenkin läpi ja roikkui pussina vyön päällä. (Niin ja läskiä se ei ollut, niistä raskauskiloista kun pääsin eroon imetyksen ansiosta muutamassa viikossa.)
Otapa sinäkin herne pois nenästä ja unohda nuo plastiikkakirurgia-palstalle kuulumattomat epäkorrektit "mitä te lapsillenne syötätte" -kommentit. Mä luulen, että me ajatellaan loppujen lopuksi aika samalla tavalla: kuntoillaan, kannatetaan terveitä elämäntapoja ja ollaan terveellisissä mitoissa. Kroppa vaan toimii vähän eri lailla. - hei hei
mitään apua kirjoitti:
Suorat vatsalihakset ovat normaalisti lähes kiinni toisissaan, välissä on ainoastaan ns. linea alba eli sidekudos joka pitää nämä lihakset kiinni toisissaan.
Yleisimmin raskauden (ja varsinkin useamman raskauden aikana) myötä tämä sidekudos venyy tai saattaa jopa revetä. Kaikkihan tietävät, että sidekudos ei enää liiaksi venyneenä koskaan palaudu ennalleen ja lihakset jäävät erilleen toisistaan. Tähän kun vielä lisätään kylkilihakset, jotka ovat kiinnittyneinä kyseisiin lihaksiin ja siten vetävät suoria vatsalihaksia erilleen, niin tämä lihasten väli voi kasvaa jopa 10.neen cm.iin.
Tästä erillään olosta johtuu paitsi se, että vyötärönmitta kasvaa, niin myös se etteivät nämä suorat vatsalihakset enää tue keskivartaloa samalla tavalla ja osalle voi vuosien kuluessa syntyä jopa napatyrä jossa heikontuneeseen linea albaan syntyy repeämä ja vatsaontelosta pääsee tavaraa ulos.
Lihasten erkaantumisella voi olla myös seurauksena tai oireena se, että lattialta istumaan nousut eivät enää onnistu niinkuin ennen ja sitä joutu kierähtämään vähän kyljen kautta käyttäen suorien lihasten sijasta vinoja vatsalihaksia.
Tuohon imeäkö vaiko leikata, ei voi vastata kuin kirurgi ja usein silloinkin vasta avattuaan vatsanahan kylkikaareen asti. Vähän osviittaa siitä ovatko lihakset irrallaan saat siten, että makaat selälläsi polvet koukussa ja jännität vatsalihaksia vetämällä napaa sisäänpäin, samalla kokeilet saatko sormenpäät esimerkiksi hieman navan yläpuolelta lihasten väliin. Normaalistikin tämän linea alban kohdalla on pieni vako (joka näkyy esimerkiksi bodareilla selkeästi rintalastasta napaan), mutta jos sormia mahtuu väliin enemmän kuin yksi niin kyseessä tuskin on normaali tilanne.
Tulipas selonteolle mittaa :)eipäs aleta kiihtyyn.Katsokaas jos haluaa leikkaukseen, on TÄYSIN vapaa ja sovelias sinne menemään.Ja kenellekkään ei ole siitä ja perusteluistaan tilivelvollinen.Täällä keskustelu sivuilla voi ongelmissaan jutustella ,pohtia,todeta.Itselläni on 3raskautta ja en lihonut 10-12kg per raskaus.Lapset olivat 3kg-3.800kg.ise sirorakenteinen 162pitkä ja 63painan.Siitä huolimatta mulla on 2 10cm makkaraa vatsanleveydeltä.Ja aijon mennä leikkauttaan kun saan hyffet kasaan.Siis ihan sama mistä on tullut jne.kun ne siinä on kuitenkin ja on onni että plastiikka on tuotu normaali ihmisten ulottuville.Siis hintansa ja tarjonnanpuolesta.Tsemppiä kaikille ja olkaa tyytyväisiä itseenne treenarit ja me muut.
- sittenkin hahaa
Jos sinua kiinnostaa: Synnytin tosiaan tämän jälkimmäisen raskauden lapsen alakautta, repeämää syntyi leikkaamalla ja itsestään, ja olin tosi kipeä. Mutta ne paranivat ajan kanssa täysin priimakuntoon. Nainen on sieltä ihmeen mukautuvainen. Raskausarpia löytyy, vatsani on kuin pakanamaankartta, mutta niille en ole uhrannut ajatustakaan. Mun ei tarvi enää esiintyä bikineissä. Vyötärönympärys on ihannemitoissa, se on tärkeintä oman terveyden kannalta."Raskausarpia löytyy, vatsani on kuin pakanamaankartta"
- Eikä se johdu
syömisestä - ainakaan minulla -, vaan geeneistä ja aineenvaihdunnasta. Ensimmäisen raskauden lopulla painoin 72 kg ja toisen 82 kg. Normaalisti olen pieni ihminen: 158/55, mutta raskausaikana olin kuin tankki!
- ikuisestiko epäröivä
Niin ja vielä varsinaiseen kysymykseen sen verran, että saman olisi abdominoplastia maksanut, vaikka olisi vaan vähän ihoa alamahalta kiristetty ja jätetty napa lihakset rauhaan.Hei,
kertoisitko tuosta tehdystä toimenpiteestä käytännössä lisää, mihin uskaltauduit operoitavaksi, kuinka kauan leikkaus kesti, olitko yötä sairaalassa, tehtiinkö leikkaus nukutuksessa jne.? Mielessäni on väikkynyt vatsankorjausleikkaus kymmenen vuotta, en vain ole uskaltanut. Olen liikuntaa harrastava neljän lapsen äiti. Pelkään "turhaa" leikkausta - jos saankin rangaistuksen turhamaisuudestani..
- Onko kellään käsitystä, kuinka yleinen tällainen operaatio nykyään on? Entä tietääkö kukaan tapauksia epäonnistuneista leikkauksista? - leikattu
ikuisestiko epäröivä kirjoitti:
Hei,
kertoisitko tuosta tehdystä toimenpiteestä käytännössä lisää, mihin uskaltauduit operoitavaksi, kuinka kauan leikkaus kesti, olitko yötä sairaalassa, tehtiinkö leikkaus nukutuksessa jne.? Mielessäni on väikkynyt vatsankorjausleikkaus kymmenen vuotta, en vain ole uskaltanut. Olen liikuntaa harrastava neljän lapsen äiti. Pelkään "turhaa" leikkausta - jos saankin rangaistuksen turhamaisuudestani..
- Onko kellään käsitystä, kuinka yleinen tällainen operaatio nykyään on? Entä tietääkö kukaan tapauksia epäonnistuneista leikkauksista?Minäkin tuskailin kauan, että uskaltauduin leikkaukseen. Olen aina ollut sitä mieltä, että kauneusleikkaukset on turhaa touhua jne. Pelkäsin hirmuisesti, että oman turhamaisuuteni takia tapahtuu jotain kamalaa, lapseni menettävät äitinsä tms. Mutta vatsanahkalöllerö myös vaivasi tuhottomasti.
Minä menin Jyväskylään plastiikkakirurgiseen sairaalaan Ludwigiin ja sain aivan ihanaa ja asiantuntevaa palvelua! Leikkaus sujui niin hyvin kuin voi ja jälki on kaunis (tai niin kaunis kuin 1kk leikkauksesta voi olla).
Leikkaus kesti 1,5h. Aluksi lääkäri arveli sen kestävän 2h, mutta kaikki meni niin hyvin, että ihan niin kauan ei mennyt. Abdominoplastia tehdään ymmärtääkseni aina nukutuksessa. Operaation jälkeen ollaan aina - ainakin Jyväskylässä - yön yli sairaalassa. Minut leikattiin illalla n. klo 18.00-19.30, joten en silloin illalla edes noussut ylös (pissaaminen hoitui katetriin, joka oli leikkauksen aikana laitettu) ja sain levätä ja toipua rauhassa. Sairaalassa ollaan yleensä 1-2 yötä vähän oman voinnin, halun yms. mukaan. Koska minun leikkaukseni oli illalla, olin vielä toisenkin yön sairaalassa. Kotona on pieniä lapsia, joten parempi oli toipua alku sairaalassa. Sitten kotiutuessani olinkin jo tosi hyvävointinen ja kipuja ei juuri ollut (toki alkuun piti syödä särkylääkkeitä).
Iso hommahan tuo oli, mutta yhtään en ole katunut!!
Tämän leikkauksen yleisyydestä mulla ei ole mitään käsitystä. Itse en tiedä henk.koht. ketään, jolle se olisi tehty. Luulenpa, että tällaisesta ei kauheasti tutuillekaan jutella - itsekin olen kertonut mieheni lisäksi vain anopilleni, joka oli hoitamassa lapsiani ekan viikon.
Epäonnistuneista leikkauksista olen keskustelupalstoilta lukenut. Niistä suuri osa taitaa olla julkisella puolella tehtyjä. Ainahan näin isossa leikkauksessa riskinsä on.
Mutta jos haluat lisää kysellä, niin minä kerron mielelläni. Itsekin kaipasin ennen leikkauspäätöstä vastauksia tuhansiin kysymyksiin. - TÄÄLLÄ
sittenkin hahaa kirjoitti:
"Raskausarpia löytyy, vatsani on kuin pakanamaankartta"
PALSTALLA LIEHUU! Vatsa vaivaa vaikka puhuu toista!
- lisää tietoa kaipaava
leikattu kirjoitti:
Minäkin tuskailin kauan, että uskaltauduin leikkaukseen. Olen aina ollut sitä mieltä, että kauneusleikkaukset on turhaa touhua jne. Pelkäsin hirmuisesti, että oman turhamaisuuteni takia tapahtuu jotain kamalaa, lapseni menettävät äitinsä tms. Mutta vatsanahkalöllerö myös vaivasi tuhottomasti.
Minä menin Jyväskylään plastiikkakirurgiseen sairaalaan Ludwigiin ja sain aivan ihanaa ja asiantuntevaa palvelua! Leikkaus sujui niin hyvin kuin voi ja jälki on kaunis (tai niin kaunis kuin 1kk leikkauksesta voi olla).
Leikkaus kesti 1,5h. Aluksi lääkäri arveli sen kestävän 2h, mutta kaikki meni niin hyvin, että ihan niin kauan ei mennyt. Abdominoplastia tehdään ymmärtääkseni aina nukutuksessa. Operaation jälkeen ollaan aina - ainakin Jyväskylässä - yön yli sairaalassa. Minut leikattiin illalla n. klo 18.00-19.30, joten en silloin illalla edes noussut ylös (pissaaminen hoitui katetriin, joka oli leikkauksen aikana laitettu) ja sain levätä ja toipua rauhassa. Sairaalassa ollaan yleensä 1-2 yötä vähän oman voinnin, halun yms. mukaan. Koska minun leikkaukseni oli illalla, olin vielä toisenkin yön sairaalassa. Kotona on pieniä lapsia, joten parempi oli toipua alku sairaalassa. Sitten kotiutuessani olinkin jo tosi hyvävointinen ja kipuja ei juuri ollut (toki alkuun piti syödä särkylääkkeitä).
Iso hommahan tuo oli, mutta yhtään en ole katunut!!
Tämän leikkauksen yleisyydestä mulla ei ole mitään käsitystä. Itse en tiedä henk.koht. ketään, jolle se olisi tehty. Luulenpa, että tällaisesta ei kauheasti tutuillekaan jutella - itsekin olen kertonut mieheni lisäksi vain anopilleni, joka oli hoitamassa lapsiani ekan viikon.
Epäonnistuneista leikkauksista olen keskustelupalstoilta lukenut. Niistä suuri osa taitaa olla julkisella puolella tehtyjä. Ainahan näin isossa leikkauksessa riskinsä on.
Mutta jos haluat lisää kysellä, niin minä kerron mielelläni. Itsekin kaipasin ennen leikkauspäätöstä vastauksia tuhansiin kysymyksiin.Kiitos vastauksestasi! Nostan hattua rohkeudellesi, jota minulta vielä puuttuu.. Entä leikkauksen jälki, onko vatsa luonnollisen näköinen vai näkyykö että iho on kiristetty, sillä jos on raskausarpia, ne eivät kuitenkaan ylävatsalta katoa? Entä napa, jonka ympärille jää arpi? Sattuuko nauraminen/yskiminen leikkauksen jälkeen? Paljonko jouduit maksamaan operaatiosta? Miksi päädyit juuri Ludwigiin?
Päässäni risteilee monta käytännön kysymystä, mutta eettinen puoli askarruttaa kuitenkin eniten.Luultavasti, niinkuin sinäkin kerroit, sairaalan henkilökunnan suhtautuminen on omiaan osaltaan poistamaan tuota epävarmuutta, jos sinne asti pääsisi. - leikkaukseen menevä
Niin ja vielä varsinaiseen kysymykseen sen verran, että saman olisi abdominoplastia maksanut, vaikka olisi vaan vähän ihoa alamahalta kiristetty ja jätetty napa lihakset rauhaan.kauanko sinulla tuli sairaslomaa? ja oliko vatsa kauhean kipeä? itse kävin toukokuussa rintojenpiennennyksessä ja nytten torstaina korjataan vatsani.leikkaukseen meno ei ainakaan vielä jännitä.missä sinä leikkautit vatsasi?
- susa
Taidan nyt vetäytyä tämän läski-ite-hankittu-mahani kanssa odottelemaan toimenpidettä.Täällä on paljon hyviä vastauksia minulle ja varmasti muillekin.Ehkäpä vauvanodotus-palsta olisi hyvä
paikka sinun "kommentoida" ennaltaehkäisevästi kun me möhömahat jo ollaan tämmösiä! Painoindeksillä 26.Hyvää kesää kaikille.- 22kg lihonut
Sinulle tsemppiä tulevaan toimenpiteeseen! Omasta mielestäni oli kyllä hintansa väärti. Ja kipuja usein liioitellaan. Me ollaan plastiikkakirugiaan oikeutettuja, sanoivatpa muut mitä tahansa :)
Kaikkea hyvää ja mukavaa kesää!
t. ex-läski - Susa!!!
22kg lihonut kirjoitti:
Sinulle tsemppiä tulevaan toimenpiteeseen! Omasta mielestäni oli kyllä hintansa väärti. Ja kipuja usein liioitellaan. Me ollaan plastiikkakirugiaan oikeutettuja, sanoivatpa muut mitä tahansa :)
Kaikkea hyvää ja mukavaa kesää!
t. ex-läskiEllei mitään uskalla, ei mitään saa! Anna kateellisten "ruikuttaa"... =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840