Alaraajan VIILTÄVÄ kipu

Anu.

Hei.Olisiko kellään vinkkiä mistä voisi johtua vasemman jalan viiltävä,repivän tuskallinen kipu.
Vaivaani on hoidettu ensin iskias kipuna-kivut ollut silloin kohtuullisia,mutta kaksi kertaa kipukohtaus on kärjistynyt niin valtavaksi,että tuskanhiki valuu ja en pääse yhtään liikkumaan,kipu pakarasta alas asti,viiltävää ja repivän tuskallista.Molemmilla kerroilla olen joutunut ambulanssilla sairaalaan,jossa kipu on lopulta saatu loppumaan vahvoilla piikeillä,pari päivää menee kun tilanne rauhottuu.Viimeksi otettiin selän magneettikuvat,ne oli ok,paitsi joku pieni kysta siellä oli,mutta se ei lääkärin mukaan selitä kovaa kipua.Nyt juhannuksen jälkeen olen menossa Emng tutkimukseen ja lääkäriin.Nyt pärjäilen vahvojen lääkkeiden voimin,liikkeet kuin hidastetussa filmissä.Viimekertainen lääkäri oli hiukan ynseä,tuli olo et sen mielestä huvikseni siellä sairaalass makailen ja valitan.Asia ei todellakaan ole niin,pakkohan joku syy on löytyä noin helvetilliselle kivulle....jos jollain ois jotain ajatusta mistä voisi olla kyse otan kaikki vinkit kiitollisuudella vastaan,sillä tämä tilanne rajoittaa elämääni todella paljon,koko ajan takaraivossa ajatus että jos se kipukohtaus taas tulee....Kiitos jo etukäteen.t.Anu

12

8024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iskias vaiva päällä

      Tuntuuko koko ajan vai astuessa. Jos koko ajan, niin voi olla, että kystä sittenkin painaa iskias hermoa. Jos askeltaessa niin lienee kuitenkin välilevy ongelma.

      • leikattu

        Itse välilevytyräleikkauksen kokeneena tiedän millaista tuskaa aiheuttaa tyrän painaessa iskiashermoa. Itse podin yli 7 kk ennen kuin suostuivat leikkaamaan, vaikka magneettikuvissa näkyi selvästi ja lääkitys, liikunta ym. hoito ei tilannetta auttanut. Nyt leikkauksesta puoli vuotta ja kivut melkein unohtuneet mielestä, selkä on kuin terveenä. Samalla tavalla sairaalassa pariin kertaan, kova kipulääkitys päällä.
        Vaadi hoitoa !


      • Anu.

        Kiitos vastauksesta.Kipu ei todellakaan tunnu joka hetki,mutta sitten kun se tulee (yleensä istuessa,asentoa vaihtaessa,sänkyyn mennessä-noustessa,sängyssä kylkeä kääntäessä,kyykistyessä,rapuissa jne...)
        se on tosi voimakas kipu,viiltävä on paras sana kuvaamaan sitä.

        Silloin kun se kova kipukohtaus tulee ,kipu on joka hetkistä-hiki valuu päästä ja huudan ääneen millinkin siirtymistä,eli ambulanssiin siirtyminenkin yhtä hel...ttiä.

        Viimeksi kova kipu kesti liki 1,5 vrk vaikka sain hirmuiset piikit ja mömmöt...en esim saanut kivun takia persuketta nousemaan sen vartaa et hoitajat ois saanu alusastian minun alle eli miut jouduttiin katetroimaan kivun takia...ja silti lekuri epäilee oonko oikeesti kipee....

        T.Anu.


    • hoidettu

      Saattaa olla vikaa lantiossa,kuten todella monilla on. Se lantion vika on sen pienen kystankin sinne rankaan mahdollisesti aiheuttanut. Meillä monilla oli vastaavia kipuja.
      www.selkasivut.fi

      • captainkidd

        Luin selkasivut, menin kiropraktikolle, joka hoiti nopeasti si-nivelen dislokaation pois. Kivut hävisivät.


    • ?!?!?!?!?!?

      mitä särkylääkettä syöt ja auttaako se...tässään tulee hulluksi,kun istuminenkin sattuu.lekuri vois antaa kipupiikin,mutta kuinkaan kauan sillä pärjäis.kylmägeeliä ja jääpussia edotettiin,mut vaikee kulkee jääpussi housuissa.

      • Anu.

        Heips ja kiitos kaikille vastanneille ja sinulle joka kysyit lääkityksestä....on ollut vaikka minkänäköstä rohtoa,nyt kotona burana 800 mg ja tramal retard 150 mg,sekä yöksi lisäksi kihasrelaksantti norfleks-niillä pärjään mutta kipua ne ei kokonaan vie pois,sairaalassa paras "coctail" oli voltaren oxanest piikit yhtäaikaa,ne helpotti parhaiten ehkä oloa.

        Lääkäri sitä mieltä vaan et ei voi olla iskias vaivaa kun magneettikuvat "hyvät".

        Silti kipu jatkuu....Anu.


    • Rankka kokemus

      Pakko oli vatata koska olen 2003 asti taistellut vastaavan elämän kanssa, ja neuvojia on ollut sata ja tuhat ja aina on tuntunut että muilla koskee enemmän!
      Mutta Toukokuussa-07 Kesk.Sair.Fys.terap.kylläst.kai? ja neuvoi asetteli minut petiin niinkuts. kohtuas.oik.kylj. ja siinä tyyny jalkojen väliin polviin, ja hitaita syviä hendityksiä ja polvien levityk.MUTTA EI KIPUUN ASTI;perustui pääse kivun päälle älärasita yhtään ,älä liiku jos ei ole pakko;1½viikkoon pääsin kyynär sauvoilla liikkumaan -3-viikon päästä pääsin ulos kävelemään kyynärsauv, sisällä onnis,ilman tukia.Nyt olen jo 2-päiv. kävellyt lyh.matkoja ilman tukea.Tuntuu aurinkoisen valoiselta elämä.Mutta rankkaa oli Helnikuu-Huhtikuu, Lääkeenä Oxy Contin 20mgx4,Panadol 1g,Lyrika 600mg,
      Todelliset löydöt Lannerang,"juuraukon ahtautuma ja vähäisiä hermovaurioita myös vasemmassa jalassa ".Alussa aina iskiäs vaivaa, paljon liikuntaa ja rasitusta;ja minähän tein Kun piti olla juuri toisinpäin. Eli ketä pitäs uskoa kun todella on hätä ja kipu sietämätön?Vai eikö välitetä kunhan saadan pois edestä ja tilastoitua:Taisi mennä työkyky ainakon Kirurki tarjoaa pitkää todistusta eli ei työkykyä eipä hauskalta toisaalta näytä jos näiden kipujen kanssa joutuu loppu elämänsä taistelemaan, ja todella yksin ? Semppiä ehkä niitä aurinkoisia päiviä olisi kumminkin enemmän,kuin mustia!

    • olla

      neuropaattista kipua? Voi olla tosi tuskallista ja kovaa. Missä tilanteissa kipu tulee? Asento? Kylmä/veto/kosketus? Henkinen/fyysinen rasitus? Kantaminen?

      • hoidettu

        Miksi sitä pitää kutsua neuropaattiseksi? Miksi ei vain hermovauriokipu? Neuropaattinen kuullostaa ihan siltä, että potilas olisi jotenkin hullu! Sitä kai siinä yritetäänkin...


      • Anu.

        Heippa,tänään kävin taas lekurissa uusimassa saikkua,tämä lääkäri tutki ja sano et vasemmassa jalassa selkeesti heikommat ne jotkut refleksijutut...saikkulappuun oli kirjottanu et lannepunoksen hermo(juuri)vaurio kipu

        Ens viikolla se EMNG tutkimus jospa se tois jotain selvyyttä taas...siihen asti vaan rohtoja...t.Anu


    • KipuVasenPakaraTakareisi

      Mikä oli lopulta diagnoosi? Ja miten hoidetaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      374
      3361
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      164
      1386
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1092
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe