valmet 611

make

olisiko kenelläkään tietoo missä netissä olisi kaavio kuva kyseisen valmet moottorin jäähdytyssysteemistä,koneen typpiä en muuten tiedä kuin että 611 ja välijäähdytetty.(aftercooler)kone nostaa lämpöjä ihan liikaa...ja en ole oikein perillä kun siinä taitaa olla kaksi termostaattiakin, että miten on niiden toiminta

6

3257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esim. vanhemmissa Volvoissa joissa on kaksi termostaattia ja jos niistä ottaa toisen pois niin vesikierto menee sekaisin ja lämpöongelmat alkaa.

Vaihtaisin ensiksi kummatkin termostaatit voi olla eri lämpöarvot ja pieni hinta remontiksi.

Se että päteekö tämä Valmet 611seen en tiedä.

• tuolta
    • Jopikatti

Alla ote 11-sarjan dieseleiden korjaamokirjasta. Näyttäisi siltä, että isompi termari ei aukea kunnolla ja suora paluukierto takaisin vesipumpulle jää auki. Siitähän se sitten lämpenee... Kuvankin saat jos annat mailiosoitteen.
      Jos uutta termaria et ensi hätään saa - ota se isompi pois ja tuki sivukierto - onnistunee sillai...??

Tässä Valmetin kmokirjan ote:

611 ja 612-moottoreissa on kaksi erillistä termostaattia, joista toisella ohjataan jäähdytysnesteen sivukiertoa. Termostattipesä on kiinnitetty jäähdytysnestepumpun päälle tai sen oikealle sivulle.

Termostaatit ovat tyypiltään ja avatumislämpötiloiltaan erilaiset. Jäähdytysnesteen lämpötilan ollessa alle termostaattien avautumislämpötilan, kiertää neste (A) sivukiertoreiästä jäähhdytysnestepumppuun. Pienempi, 1-toiminen termostaatti (1) avautuu ensin (79C) ja päästää osan jäähdytysnesteestä (B) jäähdyttimeen. Kuormituksen lisääntyessä avautuu (83C) myös toinen termostaatti (2), joka on 2-toiminen ja avautuessaan sulkee sivukiertoreiän ja ohjaa nesteen (C) jäähdyttimeen.

• make

kiitos asiantuntevasta vastauksesta,tässä tulee tää maili osoite jos laittaisit sen kavion siitä järjestelmästä niin ehkäpä ymmärrykseni lisääntyisi :-))

[email protected]

• vene mies

mul on 611 turbo veneessä kuuluu pientä kolinaa ruisku pumpun puolelta määrätyillä kierroksilla ei aina missä vois ollavika,

• ValMET

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4926
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      214
      2649
    3. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1715
    4. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1697
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      28
      1634
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1528
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      150
      1143
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1134
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe