Jätänkö pohkeet kokonaan?

pohkeeton

Meikä mielestään treenaa pohkeita jo suht hyvillä painoilla, esim. istualtaan panen siihen 120 kiloa ja hyvin menee 15 sarjat. Mutta pohkeet.... niitä ei o juuri missään. Olen niin turhautunu, että lopetanko pohjetreenin kokonaan? Säästänpähän energiaa muualle. Vai alanko kävellä kotona korkokengillä?

11

1756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jätä vain

pohkeiden treenaaminen on aikalailla turhaa jos et ole mikään wannabe-kehonrakentaja. ne kun ei ole koskaan se heikoin lenkki missään liikkeessä, ja ne vaatii kokoonsa nähden "liikaa" työtä jotta ne suostuisivat kasvamaan.

• kenkiin

ensin sentti sitten kaksi lopulta viisi, suutari tekee edullisesti esim. kävelykenkiin.
      myös hypyt ja pyöräilyn saa ottamaan pohkeisiin. rasitusta pitää tulla miltei jatkuvasti, opettele kävelemään päkijöillä niin että pohkeet miltei kramppaa, muutamalla tutulla luonnostaan niin kävelevillä on härskin isot pohkeet..

• ..istuen tehty pohjeprässi aktivoi leveää kantalihasta, kun taas seisten tehty aktivoi kaksoiskantalihasta, mistä se pohkeen muoto varsinaisesti tulee!

eli pohjeprässiä seisten...mut älä tietenkään jätä sitä istuen tehtyä prässiä pois! ;)

• herr puntila

Hiertyykö muillakin siinä seisten tehdessä olkapäät joka kerta mustelmille? Ei kovin pahasti, mutta aina siitä jäljet jää. Vai onko mulla vaan erityisen luisevat olkapäät.

• herr puntila kirjoitti:

Hiertyykö muillakin siinä seisten tehdessä olkapäät joka kerta mustelmille? Ei kovin pahasti, mutta aina siitä jäljet jää. Vai onko mulla vaan erityisen luisevat olkapäät.

..joka kerta, mut so what?!

no pain, no gain! ;)

• ..............

Itsellä täsmälleen sama juttu. Pohkeet melko pienet olleet aina, mutta helvetin voimakkaat. Tein seisten pohjeprässiä 140 kilon vastuksella (koko pakka) ja vastaavilla painoilla teki todella harva. Kokoa ei tullut, teki miten tahansa ja mitä liikkeitä tahansa.

Sitten aloin pelaamaan jalkapalloa ja kas kummaa, pohkeet lähtivät kasvuun. Eli juokseminen kasvattaa niitä. Ja ilmeisesti mielellään pyrähdys-tyylisesti, ei välttämättä pitkää matkaa.

• pelkkää

hidasta lihassolua

• Östershjolm

Jaa, no minä en oo kertakaikkiaan pelimiehiä, joten mitähän muuta keksis ku jalkapallon?

• juoksua
        Östershjolm kirjoitti:

Jaa, no minä en oo kertakaikkiaan pelimiehiä, joten mitähän muuta keksis ku jalkapallon?

juoksu pyrähdyksiä ylämäkeen täysillä..pyrähdyksen pituus 30-50 metriä.
        itse lopetin salilla pohkeiden treenaamisen kun tulokset kohenevat tällä tavalla nopeammin!

• WDR

Treenaa pohkeet seisten! Mielestäni pohkeita ei tarvitse treenata muuten kuin seisten ja tällöinkin muutama sarja viikossa riittää.

• dfsdfsdfs

Istuen tehtävässä pohjelaitteessa voi huijata käyttämällä pohkeiden sijaan lonkan koukistajia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe