Hormonikierukan poisto

kun langat on hävinneet?

Onko kellään kokemuksia? Langoista vetämällähän sen pitäs lähteä ihan noin vaan, mut kun en niitä enää löydä. Minkälaista on ollu poisottaminen tämmöisessä tapauksessa?

Tää on siis mun eka kierukka, yks synnytys on takana ja oon ollu tosi tyytyväinen hormonikierukkaan. Kuukautiset jäi pois ja kaikki just hyvin, mut nyt vähän mietin kun aika käy umpeen ja pitäs poistaa, kun huomasin, että niitä kovia narunpätkiä en enää tunnekaan. Aika poistoon on jo varattu, mutta ois kiva tietää, mitä mahdollisesti tuleman pitää.

3

1053

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gyne

Oletan että kierukka kuitenkin on paikoillaan ja kuukautisprofiilisi siis ennallaan?

Jos kierukan langat ovat vetäytyneet kaulakanavaan, ne saattavat olla näkyvissä heti kuukautisvuodon jälkeen/aikana. Ainakin ne useimmiten näkyvät kaulakanavassa, vaikka eivät sormiin tuntuisikaan. Aina ei kuitenkaan näin ole. Virkkuukoukkua muistuttavalla "kierukkakoukulla" langat saa useimmiten vedettyä näkyviin, toinen vaihtoehto on käyttää ohutkärkisiä ns Grossem-Gilliamin pihtejä. Näitä vekottimia ei välttämättä löydy joka terveysasemalta, mutta esim. perhesuunnitteluneuvoloista, yksityisgyneiltä tai gynen poleilta ne yleensä löytyvät. Joka tapauksessa, poisto saattaa vaatia hiukan tavallista enemmän "sörkkimistä", joten suosittelen kipulääkkeen ottamista tuntia ennen toimenpidettä, esim. Burana 400 mg 1,5 (alle 80 kg) - 2 (yli 80 kg) tablettia (ellet ole allerginen!) tai parasetamolia esim. Panadol 500 mg 2 tabl. Se on sekä sinulle että poistajalle mukavampaa!!!

Joskus kierukka vaan on niin hankalasti, ettei sitä saa poistettua vastaanotolla. Tällöin tehdään yleensä kaavinta/kohduntähystys, joka suoritetaan humausnukutuksessa sairaalassa.

• asiantuntevasta vastauksestasi

Toivotaan, että langanpäät löytyvät helposti. Napsin sitten buranaa etukäteen. Olen onneksi menossa yksityiselle gynelle, joten eiköhän kaikki tarvittava löydy.

• alkuperäinen jälleen

Kiitoksia tosiaan infosta. Härveli on nyt poistettu ja hyvinhän ne langat sieltä kuitenkin löytyi. Kipua oli suht saman verran kuin laittaessakin, koska kohdunsuuta jouduttiin avaamaan jollain kuulapihdeilläköneoli, jotta saatiin langat näkyviin. Otin kuitenkin nuo buranat tuntia ennen ja kun homma oli ohi, niin ei enää hetken päästä tuntunut missään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13