Hei!
Minulle tuli aamulla kamala suonenveto pohkeeseen! Ihan järkyttävä kipu! Sen jälkeen on pohje ollut kireä, kipeä ja jäykkä. Mikä siihen kävisi hoidoksi?
Minulla on näitä pohkeensuonenvetoja harvoin, kerran pari vuodessa. Mutta tämä oli pahin!
Olisin kiitollinen neuvoista!
Suonenveto pohkeessa!
25
36417
Vastaukset
- tulee useemmin
ja yleensä yöllä/aamulla sängyssä. kipu nyt kestää sen "pienen" hetken. sen jälkeen yleensä paikka on kipeenä noin päivän jonka jälkeen menee ohi. se nyt jää jomottelemaan vaan, luulisin että liikkuminen ja venytys auttaisi sitä toipumaan
- on lihaskramppi
koittakaa syödä magnesiumia.
- Anonyymi
magnesium on humpuukia
- on muodostunut
jo ihan tavaksi ottaa illalla nukkumaan mennessä magnesiumia.Rentouttaa mukavasti lihakset ja unikin tulee helpommin.
- hoidettu
Kramppi on hivenaineiden puutostila lihaksessa. Ota merisuolarae kielen alle sulamaan. Mielummin ennaltaehkäisevästi joka aamu heti herättyäsi.
Ja ennen ja jälkeen urheilun myös. Siitä saat magnesiumit, kaliumit ja muut hivenaineet, joita lihakset ja hermosto tarvitsee.- just-iinas
ja sitä nokare kielen alle,ei kramppaa. Ja on halavempaa kuin kaupan paketit magnesiumia!
- observer___
Merisuola on nariumkoliridia. Siinä on niin vähän magnesiumia, että sillä ei ole merkitystä. Ei vaikka söisit koko paketin. Luulet vaan että hävinnyt suonenveto johtui rakeesta kielen alle.
Minun suonenveto hävisi kun otin kännykän käteen ja kirjoitin tämän. Siis kännykkä parantaa! - observer___
observer___ kirjoitti:
Merisuola on nariumkoliridia. Siinä on niin vähän magnesiumia, että sillä ei ole merkitystä. Ei vaikka söisit koko paketin. Luulet vaan että hävinnyt suonenveto johtui rakeesta kielen alle.
Minun suonenveto hävisi kun otin kännykän käteen ja kirjoitin tämän. Siis kännykkä parantaa!Siis natriumkloridia, eli ruokasuolaa.
- ottaa
esim. kalsium magnesium D-vitamiinia.
Monelle on auttanut! - myöskin
ollut ilmeisesti suonenvetoa ? pohkeessa. Pohjetta kiristää, nilkkaa turvottaa ja tuntuu että varpaat "vetävät ristiin". Välillä häviää, mutta on jatkunut jo pidempään. Nyt huomasin, että toinen varvas, on hieman turvonnut. Eli juuri se, jota "vetää vinoon."
Täällä on terveyskeskus suljettu, päivystyksessä hoidetaan VAIN kiireelliset tapaukset. En tiedä, voiko tästä vaivasta tilata ajan päivystykseen. Kehtaako suonenvedon takia varata lääkäriltä aikaa, koska kyseessä ei ole kiireellinen tapaus? - KAALE57
Täällä myös ja aamuyöllä. Usein on niin että olen yhdistänyt sianlihaa sisältävän ateria jälkeisen seuraavan yön
sellaiseksi jolloin esiintyy suonenvetoa. Olen myös muutaman ikäiseni miehen kanssa jutellut asiasta ja heillä on ollut samanlaisia tapahtumia. Onko muilla tälläistä yhtäläisyyttä?- nahka2
Joillain voi olla myös pallolaajentuma,tuntuu samalta kuin suonenveto.Siihen ei liene mitään keksitty.
- k emb
nahka2 kirjoitti:
Joillain voi olla myös pallolaajentuma,tuntuu samalta kuin suonenveto.Siihen ei liene mitään keksitty.
suonenvetoon paras ensiapu on kielenpäälle vähän suolaa
auttaa hetkessä
jos ei auta silloin kyse on jostain muusta
- myyräwaari
Waimollani hirweät suonenwetokohtaikset harwa se yö.On otettu kaikenmaailman deet ja seet,mangnesiumeja myöden,myös merisuolaa syöty,Woisiko joku auttaa ja waikuttaako tähän,kun hän koko ikänsä tehnyt parturikampaajan töitä paikallaan seisten.Olga Giwa(eesti geel) ja antakaa auttawa neuwo sillä tapaus waikuttaa jo krooniselta,onko ketään jolta saisi todella apua.Etukäteen kaunis kiitos hänelle jolta awun woisi saada.jk kohteena aina nimenomaan pohkeet.terw Timopoika
- Anonyymi
Luontaistuote kaupasta elektrolyytti jauhetta. Auttaa, mutta onko kellään tietoa voisiko korona rokote olla aiheuttaja..?
.p
- ketarat kuntoon
Tosi viheliäinen vaiva. Itselle kun tulee tuo kipu kohtaus niin parhaiten auttanut kun laitan jalat sankkoon niin kuumaan veteen kuin vähänkin kestää. Pidän koipiani vedessä varttitunnin verran ja sitten lämpöiset sukat jalkaan. Monesti jo ennen nukkumaan menoa liotan jalkoja lämpimässä vedessä. Ei välttämättä toimi kaikilla.
- Kramppi-Iita
Minulla on samaa vaivaa, ja kun pohje kunnolla kramppaa, ei jalalle kärsi varata lainkaan seuraavana päivänä. Pari-kolme päivää pohjelihas on ihan "tönkkö" ja kipeä.
Hyvin usein pohje alkaa kramppailla, kun on hellettä, olen juonut liian vähän, en ole syönyt useampana päivänä (yksi ja kaksi päivää ei vaikuta) kunnolla täysjyväleipää tai magnesiumia. Minun ei siis tarvitse syödä molempia, vaan jompaa kumpaa. Ilmeisesti täysjyväleivässä on mineraaleja niin, että pitävät tuon kramppailun poissa. Riskiä kramppeihin lisää luonnollisesti jalan rasitus.
Yleensä pohje alkaa tuntua erilaiselta, kun kramppaamisvaara alkaa lähestyä. Silloin aloitan magneesiumin syönnin tupla-annoksella, juon 3 litraa päivässä vettä tai mielellään kivennäisvettä, syön enemmän merisuolaa ja pidän jalat lämpiminä. Minulla on tätä varten pitkävartiset perinteiset villasukat, jotka siis peittävät pohkeen. Jalkaan pitkikset ja normaalit sukat, siihen villasukka päälle. Yöllä myös, koska minulla pohje kramppaa poikkeuksetta yöllä. Yöllä tulee monesti myös unissaan potkittua peitto pois jaloilta, ja kramppaaminen alkaa.
Jos suonenveto silti alkaa, niin meillä on ollut isännän kanssa työnjako. Hän puristaa pohjelihasta kämmentensä välissä lujasti ja tasaisesti siihen saakka, kunnes kramppi menee ohi. Se on minulla ainakin helpottanut krampin aikana, jolloin suonenveto menee nopeammin ohi.
Magnesiumia syön tuplana siis silloin, kun tunnen, että suonenvetoaika on käsillä. Samoin syön sitä tuplana silloin, kun tiedän, että joudun rasittamaan jalkojani normaalia enemmän. Muulloin en juurikaan magnesiumia syö, koska syön monipuolisesti ruokaa. Minulla tuo krammpailutaipumus jalassa johtuu suureksi osin vaurioituneesta verisuonesta. - asiaerikseen
kannattaa juoda päivisin paljon nesteitä,ja lopettaa juominen ilta8aikoihin,ettei tarvi vessassa yöjuoksua harrastaa.vettä,mehua,ja vaikka laktoositonta maitoa jos ei tavallista kestä.juot vaikka 1-2tunnin välein nestettä kokopäivän.mulla ainakin auttoi.vanhana urheilijana oli arkipäivää,että tuli suonen vetoja.ja yksi tärkeä asia on,että pidät jalkasi lämpiminä.jos jalat saa kylmää,se on kyytiä silloin jaloille.varma krampin kutsuja.
- suonenveto
Minulla on ollut lihaskramppi pohkeessa jo kauan vaivana ja se uusiutuu ajoittain. Yleensä kramppi ilmaantuu aamuisin herätessä ja jalka kramppaa todella pahasti ja kipu on jotain, .elvettiä ja tänäänkin huusin kurkkusuorana, niin paljon sattui pohkeeseen. Syön säännöllisesti mangnesiumia ja tuntuu että se on hieman auttanut mutta silti ajoittain tulee näitä.
Minulla on ollut useita veritulppia ko. jalassa ja kerran oli koko jalan pääsuoni tukossa reidestä nilkkaan asti ja silloin se meni myös keuhkoihin. Lääkäri sanoi, että minun verisuonet on vaurioitunut oikessa jalassa veritulppien takia ja verenkierto ei toimi enään normaalisti. Tämän takia jalassa on jatkuvaa turvotusta ja turvotus laskee hieman kun menee makuulle ja laittaa jalan alle esim. tyynyn jotta jalka on kohollaan.
Olen miettinyt onko tämä jalan huono verenkierto syynä lihaskramppeihin ja mikä auttaisi tähän suonenvetoon, sillä alkaa olla kotikonstit vähissä. - pohjekipu
muistathan miltä se tulppa tuntuu ,ettet sotke sitä suuonenvetoon
- suonenveto
Ei ole samanlaisia oireita jalassa/pohkeessa kuin veritulpan aikana, silloin jalka oli kivikova, kuumotusta, punotusta ja jatkuva kova kipu.
Lisäksi mulla on pysyvä Marevan hoito päällä eli lääkärin mukaan ei tulppia silloin tulisi, INR oli 2,6 viime keskiviikkona ja veri aika ohutta. - eivedäenää
Eiköhän tuo jo 11 vuodessa helpottanut...
- Litan
Samat vaivat meillä ihmisillä on vaikka vuodet kuluvat. Uusi sukupolvi lukee innoissaan.
Villasukat yöksi jalkaan. Eipä krampit vaivaa. - Isomyymikki
Magnesium auttaa. Kun hikoilee ja on kuuma niin sen tarve kasvaa.
- dftjfcfjghjfj
Asiaa on tutkittu kliinisesti, eikä magnesiumilla ole vaikutusta lihaskramppeihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872