Käytän molempia em. lääkkeitä ja ne molemmat aiheuttavat aivan kauhean käsien tärinän. Järki sanoo, että eihän ne ilmeisesti sitten sovi lainkaan, mutta kysymys kuuluukin, onko tuosta tärinästä haittaa? Jos ei henki kulje, on sitten vaikka kestettävä se tärinä, jotta saa ahtauden tunteen pois hengitysteistään. Mistä johtuu se, että nuo aiheuttavat tärinää? Joutuuko siinä sydän lujille?
Seretidestä ja Ventolinesta?
12
3450
Vastaukset
- joihinkin toisiin
lääkkeisiin, sellaisiin joissa vaikuttava aine on jokin muu kuin noissa.
Esim. Ventolinen vaik.aine on salbutamol ja se tunnetusti aiheuttaa mm. sydämen tiheäkyntisyyttäja vapinaa, ei niistä haittaa ole terveydelle, mutta ovat epämiellyttäviä sivuoireita (niistä mainitaan pak.ohjeessakin...) - Potkulauta
Salbutamolin yliannostuksesta.
- yksi annos Ventolinea
voi olla yliannostusta? Mistä silloin on kyse?
- Potkulauta
yksi annos Ventolinea kirjoitti:
voi olla yliannostusta? Mistä silloin on kyse?
Henkesi kulkee vaikka jätät toisen lääkkeen kokonaan pois.
- astmaatikko vm-66
Potkulauta kirjoitti:
Henkesi kulkee vaikka jätät toisen lääkkeen kokonaan pois.
perusteella lääkityksiäsi! Kerta-annos Ventolinea EI ole mikään yliannostus, ei edes sinulle, kuten ei itsellenikään...Minulle vain ei sovi salbutamol laisinkaan, en saa sitä edes spirometriassa (vaikka se onkin lääke jota useimmiten tässä nomenom.tutkimuksessa käytetään). Ventolineni vaihdettiin vallan toiseen lääkkeeseen ja oloni on ok.
Potkulauta; olet kertonut ettet ole lääkäri, ole siis ystävällinen ja jätä lääkeasioiden neuvominen alan ammattilaisille, eli tässä tapauksessa keuhkotautien erikoislääkärille!!!!
Uskomatonta kirjoittelua;"Henkesi kulkee vaikka jätät toisen lääkkeen kokonaan pois." Et sinä, kuten ei kukaan muukaan, ei edes lääkäri, voi tehdä, eikä tee (tutkimatta!!) netissä mitään lääkemuutoksia.
(Kai tiedät että salbutamolilla on useita indikaatioita, mm. ennen aikaisten supistusten esto jne.).
Jotain rajaa noille "neuvoillesikin", joihin törmää, tosin useimmiten psyykelääk.kohdalla....
AP: ota yhteys omaan hoitavaan lääkäriisi, lääkkeesi voidaan vaihtaa, sellaiseen jossa ei ole tuota sivuvaikutusta aiheuttavaa salbutamolia. Avaavissa on mistä valita, Ventoline on vanha ja....edullinen, osittain siksi usein määrätty. - Potkulauta
astmaatikko vm-66 kirjoitti:
perusteella lääkityksiäsi! Kerta-annos Ventolinea EI ole mikään yliannostus, ei edes sinulle, kuten ei itsellenikään...Minulle vain ei sovi salbutamol laisinkaan, en saa sitä edes spirometriassa (vaikka se onkin lääke jota useimmiten tässä nomenom.tutkimuksessa käytetään). Ventolineni vaihdettiin vallan toiseen lääkkeeseen ja oloni on ok.
Potkulauta; olet kertonut ettet ole lääkäri, ole siis ystävällinen ja jätä lääkeasioiden neuvominen alan ammattilaisille, eli tässä tapauksessa keuhkotautien erikoislääkärille!!!!
Uskomatonta kirjoittelua;"Henkesi kulkee vaikka jätät toisen lääkkeen kokonaan pois." Et sinä, kuten ei kukaan muukaan, ei edes lääkäri, voi tehdä, eikä tee (tutkimatta!!) netissä mitään lääkemuutoksia.
(Kai tiedät että salbutamolilla on useita indikaatioita, mm. ennen aikaisten supistusten esto jne.).
Jotain rajaa noille "neuvoillesikin", joihin törmää, tosin useimmiten psyykelääk.kohdalla....
AP: ota yhteys omaan hoitavaan lääkäriisi, lääkkeesi voidaan vaihtaa, sellaiseen jossa ei ole tuota sivuvaikutusta aiheuttavaa salbutamolia. Avaavissa on mistä valita, Ventoline on vanha ja....edullinen, osittain siksi usein määrätty.Salbutamolia ei käytetä mitenkään astmakohtausten estoon. Se ob ns. avaava lääke jolla laukaistaan supistuneita (kouristuneita) keuhkoputkia silloin kun siihen tarvetta on!
Astmma kuten muutkin hengenahdistukset voivat johtua useasta eri syystä. Ns. ennaltaehkäisevä lääke on yleensä steroidi, jota käytetään mm. siitepölyjen aikaan tai muutoin jolloin keuhkoputkien supistuminen ja keuhkojen suojaaminen on tarpeen. Tällä lääkkeellä ei ole oikeasti muuta tarvetta. Sredoidi jatkuvasti käytettynä saattaa aiheuttaa sellaisia oireita, jossa potilas tuntee tukehtuvansa. Ei niinkään ulkopuolisen tekijän vaan ajankohtaisen vaikutuksen vuoksi.
Tämän vuoksi näiden kahden lääkkeen tuplaaminen ei ole aina tarpeen.
Ottamatta sen paremmin kantaa edellisen kirjoittajan mainitsemiin ammattipätevyyksiin on todettava, että neuvoja on monenlaisia ja useimmat niistä käyttökelvottomia. - sitä käytettäisiin
Potkulauta kirjoitti:
Salbutamolia ei käytetä mitenkään astmakohtausten estoon. Se ob ns. avaava lääke jolla laukaistaan supistuneita (kouristuneita) keuhkoputkia silloin kun siihen tarvetta on!
Astmma kuten muutkin hengenahdistukset voivat johtua useasta eri syystä. Ns. ennaltaehkäisevä lääke on yleensä steroidi, jota käytetään mm. siitepölyjen aikaan tai muutoin jolloin keuhkoputkien supistuminen ja keuhkojen suojaaminen on tarpeen. Tällä lääkkeellä ei ole oikeasti muuta tarvetta. Sredoidi jatkuvasti käytettynä saattaa aiheuttaa sellaisia oireita, jossa potilas tuntee tukehtuvansa. Ei niinkään ulkopuolisen tekijän vaan ajankohtaisen vaikutuksen vuoksi.
Tämän vuoksi näiden kahden lääkkeen tuplaaminen ei ole aina tarpeen.
Ottamatta sen paremmin kantaa edellisen kirjoittajan mainitsemiin ammattipätevyyksiin on todettava, että neuvoja on monenlaisia ja useimmat niistä käyttökelvottomia.astmakohtauksen estoon? Toisaalta, kyllä sitä voidaan käyttää ja käytetäänkin siihen, esim. rasitusastmainen ottaa ennen lenkkiä (vaikkapa talvista hiihtolenkkiä, kesäistä juoksulenkkiä ym.) tai jtkn rasittavaa tointa avaavaa...tuliko tämäkin sinulle ihan uutena? Tuolla mainittiin salbutamolille muukin indikaatio kuin astma, eli raskaana olevalle naiselle annetaan salbutamolia, sillä pyritään lopettamaan supistukset!
Ja ei, ei nyt tullut maallikon "suusta", eikä näppäimistöstäkään, ei tämä eikä tuo edellinenkään viesti. - Potkulauta
sitä käytettäisiin kirjoitti:
astmakohtauksen estoon? Toisaalta, kyllä sitä voidaan käyttää ja käytetäänkin siihen, esim. rasitusastmainen ottaa ennen lenkkiä (vaikkapa talvista hiihtolenkkiä, kesäistä juoksulenkkiä ym.) tai jtkn rasittavaa tointa avaavaa...tuliko tämäkin sinulle ihan uutena? Tuolla mainittiin salbutamolille muukin indikaatio kuin astma, eli raskaana olevalle naiselle annetaan salbutamolia, sillä pyritään lopettamaan supistukset!
Ja ei, ei nyt tullut maallikon "suusta", eikä näppäimistöstäkään, ei tämä eikä tuo edellinenkään viesti.Ennen rasittavaa hiihtolenkkiä tai juoksumatkaa ei suositella otettavaksi salbutamolia. Viisainta on jättää tällaiset lenkit ja urheilut väliin. On turhaa kuvitella, että taudin hoitoon tarkoitettu lääkeaine olisi hyväksytty vain tietyn asian suorittamiseen.
Lääke on tarkoitettu sairauden hoitoon tai sen parantamiseen, ei suorituskyvyn lisäämiseen.
Toivottavasti ymmärrät kirjoitustaitoni - ainakin sisällön perusteella. - sen avaavan lääkkeen
Potkulauta kirjoitti:
Ennen rasittavaa hiihtolenkkiä tai juoksumatkaa ei suositella otettavaksi salbutamolia. Viisainta on jättää tällaiset lenkit ja urheilut väliin. On turhaa kuvitella, että taudin hoitoon tarkoitettu lääkeaine olisi hyväksytty vain tietyn asian suorittamiseen.
Lääke on tarkoitettu sairauden hoitoon tai sen parantamiseen, ei suorituskyvyn lisäämiseen.
Toivottavasti ymmärrät kirjoitustaitoni - ainakin sisällön perusteella.esim. ennen liikuntasuoritusta. On se vaik. aine sitten salbutamol tahi jokin muu.
Astmaatikolle tekee liikunta hyvää siinä kuin ei-astmaatikollekin.
Esitätkö sinä nyt noin tietämätöntä vai oletko sitä oikeasti?
Itse pelaan aktiivisesti lentopalloa, mm., ja joudun ottamaan avaava aina hetken ennen matsia.
Enkä sillä lisää suorituskykyäni vaan ESTÄN hengästymisen ja astmakohtauksen tulon!!!
Et muuten laisinkaan kommentoinut tuota salbutamolin indikaatio-asiaa, eikö se ole sinulle laisinkaan tuttu?
"On turhaa kuvitella, että taudin hoitoon tarkoitettu lääkeaine olisi hyväksytty vain tietyn asian suorittamiseen"...Anteeksi mutta mitäköhän mahdoit tarkoittaa?
Itse jouduin aikoinaan ottamaan avaavaa aina ennen hoitavaa, sittemmin tilanne parani, pahentuen taas, mutta tällä hetkellä käytössäni turbyhaaleri jossa molemmat, avaava ja hoitava ovat yhdessä. Toki minulla on varuilta sitten vielä pelkkä avaava.
Sen verran tuttua tämä astma on minulle että jo sitä sairastavana tietäisin liudan asioita, opiskelu toi sitten vielä lisää sitä infoa.
Sinä olet kertonut ettet ole tervh.ammattilainen, ainoastaan kiinnostunut lääkkeistä ja lääketieteestä. No, itse olen ammattilainen ja minua ihmetyttää todellakin tietyt kommenttisi.
Ja muuten ei, ei mennyt pieleen, viestini oli ja on silkkaa faktaa! Uintihan on oikein hyvä laji astmaatikolle, valitettavasti talvisaikaan osa astmaatikoista saa uimahallin ilmasta kohtauksen tai sitten itse liikuntasuorituksesta. Näissä tapauksissa otetaan ennen suoritusta avaavaa ja pääosin vältytään ongelmilta.
Liikunta ON tärkeätä, myöskin astmaatikolle!
Mistäköhän ihmeestä sait päähäsi, että tässä olisi ollut puheena joku suorituskyvyn lisääminen?!
Ja kyllä minä joutuessani talvipakkasessa avittamaan naapurin autoa, eli työntämään, otan ensin avaavaa, samoin jos edessä on hiukankin rankempi lumen luonti.
Tämä tästä, sinun kannattaisi syventyä vielä niihin "lääk.opintoihisi". - kiiressä naputtelen
sen avaavan lääkkeen kirjoitti:
esim. ennen liikuntasuoritusta. On se vaik. aine sitten salbutamol tahi jokin muu.
Itse pelaan aktiivisesti lentopalloa, mm., ja joudun ottamaan avaava aina hetken ennen matsia.
Enkä sillä lisää suorituskykyäni vaan ESTÄN hengästymisen ja astmakohtauksen tulon!!!
Et muuten laisinkaan kommentoinut tuota salbutamolin indikaatio-asiaa, eikö se ole sinulle laisinkaan tuttu?
"On turhaa kuvitella, että taudin hoitoon tarkoitettu lääkeaine olisi hyväksytty vain tietyn asian suorittamiseen"...Anteeksi mutta mitäköhän mahdoit tarkoittaa?
Itse jouduin aikoinaan ottamaan avaavaa aina ennen hoitavaa, sittemmin tilanne parani, pahentuen taas, mutta tällä hetkellä käytössäni turbyhaaleri jossa molemmat, avaava ja hoitava ovat yhdessä. Toki minulla on varuilta sitten vielä pelkkä avaava.
Sen verran tuttua tämä astma on minulle että jo sitä sairastavana tietäisin liudan asioita, opiskelu toi sitten vielä lisää sitä infoa.
Sinä olet kertonut ettet ole tervh.ammattilainen, ainoastaan kiinnostunut lääkkeistä ja lääketieteestä. No, itse olen ammattilainen ja minua ihmetyttää todellakin tietyt kommenttisi.
Ja muuten ei, ei mennyt pieleen, viestini oli ja on silkkaa faktaa! Uintihan on oikein hyvä laji astmaatikolle, valitettavasti talvisaikaan osa astmaatikoista saa uimahallin ilmasta kohtauksen tai sitten itse liikuntasuorituksesta. Näissä tapauksissa otetaan ennen suoritusta avaavaa ja pääosin vältytään ongelmilta.
Mistäköhän ihmeestä sait päähäsi, että tässä olisi ollut puheena joku suorituskyvyn lisääminen?!
Ja kyllä minä joutuessani talvipakkasessa avittamaan naapurin autoa, eli työntämään, otan ensin avaavaa, samoin jos edessä on hiukankin rankempi lumen luonti.
Tämä tästä, sinun kannattaisi syventyä vielä niihin "lääk.opintoihisi".eli turbulaarihan se meikäläisellä on.
Ja tuolla uimahalli-asialla tarkoitin sitä, että useimmiten talvisaikaan käydään siellä hallilla, kesällä sitten järvessä, meressä, lammessa sun muissa uimassa. Uimahalleissa käyt. kloorit sun muut aikaansaavat aika monelle oireita, tuo nyt oli yksi esimerkki.
En tosiaan palaa enää tähän asiaan, turha kinata asiasta henkilön kanssa jolla ei ole tarpeeksi tietoa kys.asiasta, muissa sinulla voi olla vaikka kuinka ja paljon.
Joten,mukavaa kesää, onneksi alkoi tässä loma! - Potkulauta
sen avaavan lääkkeen kirjoitti:
esim. ennen liikuntasuoritusta. On se vaik. aine sitten salbutamol tahi jokin muu.
Tämä tästä, sinun kannattaisi syventyä vielä niihin "lääk.opintoihisi".Naapurin auton työntämiseen käytetty salbutamoli on lääkkeen väärinkäyttöä.
En vastaa enää viesteihisi. - astmaatikko minäkin
Potkulauta kirjoitti:
Naapurin auton työntämiseen käytetty salbutamoli on lääkkeen väärinkäyttöä.
En vastaa enää viesteihisi.seurailla tätä ketjua.Hih,vai on se naapuriapu salbutamolin voimalla lääkkeen väärinkäyttöä.
No,itsekin sitten syyllistyn lääkkeen "väärinkäyttöön",otan aina Bricanyliä ennen kuin menen tamppaaman mattoja,ottaa se sen verran se homma henkeen meikäläistä ja kun yksinasuja on niin pakko ne on itse tampata.
Sinulla nimimerkki Potkulauta ei taida itselläsi olla astmaa?Tietoa sinulla ei ainakaan ole.
Hyvää lomaa sinulle asiaa kirjoittanut,omani alkaa vasta kolmen viikon kuluttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351