ajatuksiani

zahir_ba

tarina on tämä:
ihastuin palavasti viime syksynä eräällä työpaikalla itseäni jonkin verran vanhempaan mieheen. En ole kenestäkään näin tuntenut, ja tunteeni ovat pysyneet samana, tai jopa vahvistneet tässä kevään aikana. Vaikka näemme melko epäsäännööllisesti.

Katseita olemme vaihdelleet, ja hymyjäkin, joten vaikuttaa siltä että hänkin jollain tasolla minusta on kiinnostunut. Koen kuitenkin tilanteen tukalaksi (työpaikka), enkä häntäkään tahdo tukalaan tilanteeseen saattaa.

Mutta nyt olen muuttamassa paikkakuntaa, toisiin työtehtäviin ja kysyn mielipiteitä: voinko käydä tunnustamassa ihastukseni hänelle, vai onko se jotenkin typerää kun muutan pois, jos ajattelee että hänelläkin olisi tunteita minua kohtaan?

Mietin asiaa niin, että voisin päästä näistä tunteista jos ne hänelle sanon, ja voisi myös helpottaa hänen oloaan jos hänkin on tuntenut samoin. Kommenttia?

38

14676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menetä mitään

jos kerrot. Pallo jää ikään kuin hänelle.

• Lygia

Jaa-a, nää on vaikeita juttuja. Jostain luin, että ilmaistu rakkaus kasvaa ja ilmaisematta jäänyt vähitellen sammuu. ja että tunnustus olisi kuin polttoaine, joka saa liekit roihahtamaan. Mutta jos ootte molemmat vapaita, niin mikä ettei. Ja jos ei oo kiinnostunut, niin asia ei jää sua vaivaamaan. Ei se mitään itsensä nolaamista ole. Ota puheeksi, mailaa tai tekstaile, rohkeesti vaan, mutta ota ensin selville hänen mahdolliset sitoumuksensa muualle. Ei nekään voittamattomia esteitä ole, mutta onkohan järkeä varattua yrittää repiä irti sitoumuksistaan. Miehet voivat rakastaa montaa naista yhtä aikaa, naiset ovat toisenlaisia. Siksi mies voi "rehellisesti" sanoa rakastavansa myös rakastajatartaan. Mutta yleensä hipsivät himaansa takaisin ja vaimo ottaa vastaan. Jos nainen tekis saman, lentäis kuin leppäkeihäs ulos. Tää karrikoitua, mutta vanhat asenteet istuvat lujassa vielä, vai mitä?

• Scorpio.11

Pakko laittaa viestiä tähän kun kirjoitit "Miehet voivat rakastaa montaa naista yhtä aikaa, naiset ovat toisenlaisia. Siksi mies voi "rehellisesti" sanoa rakastavansa myös rakastajatartaan. Mutta yleensä hipsivät himaansa takaisin ja vaimo ottaa vastaan."
        Tuo on täysin totta. No, ei välttämättä pidä 100% paikkaansa mutta kuitenkin.
        Onko suurimalla osalla miehistä seksiaddiktio???
        Koen, että itselläni on hieman hellyysaddiktion vikaa mutta se ei laita kulkemaan "kukasta kukkaan".
        Olen elämässäni joskus kokenut olevani se toinen nainen /rakastajatar. Syy miksi siihen olin päätynyt on ihan toinen tarina. Yhteiset hetket rakastajani kanssa olivat ihania. Sain kokea millaista naisen ja miehen kahdenkeskinen hellittely voi olla....helliä suudelmia, intohimoa, kiimaista rakastelua tai vain olla toisen vieressä... Kuulostaa rakkaudelta jota se oli puoleltani ehkä myös miehen puolelta. Hän kertoi kyllä tunteistaan ja olisi halunnut lapsenkin kanssani mutta niitä kahta sanaa ei pystynyt sanomaan. Minä taasen jätin sanomatta koska en halunnut peloittaa tai ahdistaa häntä. Suhteemme päätyi juuri siihen että tunteita oli liikaa pelissä. Olisin tyytynyt sillä hetkellä rakastajattaren osaan mutta mies ei kestänyt tilannetta. Hän halusi säilyttää perhesuhteet ennallaan joten meillä ei ollut "tulevaisuutta". Ymmärsin tietenkin, kun kysessä oli perhe jossa lapsia - melkein täysi-ikäisiä mutta kumminkin.
        Pidämme edelleen yhteyttä ystävinä. Hän ei pysty tapaamaan minua koska "koskee" liikaa niin kuin myös minuun. Myöhemmin hän kertoi että sen jälkeen (3-4kk) kun lopetimme tapaamiset hän oli tavannut ravintolassa naisen johon rakastui. Ei ollut uskaltanut sitä minulle kertoa - tietäen että se satuttaa minua. Mies ei ole perinteinen naisten mies joka lepertelee turhia vaan tarkoittaa mitä sanoo.
        Tässä tarinani lyhykäisyydessään ja miten se päättyi/päättyy on eri juttu...
        Kiinnostaa onko kysessä seksiaddiktio vai sitä että mies tosiaan pystyy "rakastamaan" montaa naista samanaikaisesti?! Mitä jos mies itsekkin kärsii tästä koska tunne-elämä on ailahtelevaa vaikka muuten on määrätietoinen ihminen. Saako siihen mistään apua? En halua kuulla asiasta tietämättömien saarnoja vaan ajatuksia ihmisiltä jotka ovat kokeneet samaa.
        Joka tapauksessa mukavaa kesää kaikille! =)

• Three times a Lady

.. asenteet nimittäin kuten sanoit;
        miksei naimisissa oleva nainen(kin) voi pitää rakastajaa, jos siihen vain pystyy kuten mieskin? Miksei koskaan puhuta siitä, mitä hyvää suhde tuo avioelämään? Puhun nyt sellaisesta suhteesta, jossa molemmat on aikuisia ihmisiä ja perussuhde on kunnossa ja rakkautta riittää.
        Yleensä suhteeseen lähtevät ihmiset ovat heikkoja, jotka hetken kuluttua alkavat haikailla "uutta" elämää uuden partnerin rinnalla ja siinä vaiheessa mies, lapset ja koti saavat väistyä uuden ihanan elämän tieltä. Huomatakseen vain hetken kuluttua, ettei kannattanutkaan. En tällä yritäkään väittää etteikö uusi elämä ja kumppani olisi joskus parempia kuin vanhat, mutta näin se valitettavan usein vaan on. Lähdetään suhteeseen liian heppoisin perustein ja mullistetaan oma ja kaikkien läheisten elämä siinä sivussa.

Jokaiselle naimisissa olevalle ihmiselle tulee jossain vaiheessa tarve nähdä, kokea ja tuntea freesejä tunteita. Mielestäni senkin voi tehdä turvallisesti ja ketään loukkaamatta tai koko elämänsä rakenteita mullistamatta.

Kertokaahan mielipiteitänne, kiitos!

• Scorpio.11
        Three times a Lady kirjoitti:

miksei naimisissa oleva nainen(kin) voi pitää rakastajaa, jos siihen vain pystyy kuten mieskin? Miksei koskaan puhuta siitä, mitä hyvää suhde tuo avioelämään? Puhun nyt sellaisesta suhteesta, jossa molemmat on aikuisia ihmisiä ja perussuhde on kunnossa ja rakkautta riittää.
        Yleensä suhteeseen lähtevät ihmiset ovat heikkoja, jotka hetken kuluttua alkavat haikailla "uutta" elämää uuden partnerin rinnalla ja siinä vaiheessa mies, lapset ja koti saavat väistyä uuden ihanan elämän tieltä. Huomatakseen vain hetken kuluttua, ettei kannattanutkaan. En tällä yritäkään väittää etteikö uusi elämä ja kumppani olisi joskus parempia kuin vanhat, mutta näin se valitettavan usein vaan on. Lähdetään suhteeseen liian heppoisin perustein ja mullistetaan oma ja kaikkien läheisten elämä siinä sivussa.

Jokaiselle naimisissa olevalle ihmiselle tulee jossain vaiheessa tarve nähdä, kokea ja tuntea freesejä tunteita. Mielestäni senkin voi tehdä turvallisesti ja ketään loukkaamatta tai koko elämänsä rakenteita mullistamatta.

Pitää paikkansa miksi ei nainenkin voisi pitää rakastajaa. Silloin voi nauttia seksuaalisuudestaan ilman että arjen asiat sotkevat tunnelmaa. Silti sitä hellyttä voipi piisata vielä omalle miehelleenkin. Kuulostaa varmaan todella törkeältä mutta miksi ei kun asian hoitaa siten ettei muut saa tietää.
        Itselläni on ollut jokunen seikkailu ja eräs todella merkittävä (josta olen täällä aiemmin kertonut - Mies ja Rakastajatar) mutta en ole ajatellut jättäväni nykyistä parisuhdettani. Kieltämättä eräs mies sai pääni sekaisin ja hän olisi voinut saada minut lähtemään hänen matkaansa. Silti se tarina päättyi siten kun päättyi. Totesin että tällä miehellä on jokin addiktio seksin/hellyyden suhteen. Olisin ollut kumminkin hetken päästä "menneen talven lumia".
        Onhan se törkeää jos hakemalla haetaan vaihtuvaa seksikumppania mutta yhden rakastajan pitäminen kerrallaan olis ihan yees. Tosin en pidä ajatuksesta että omalla siipallani olisi joku rakastaja. Parempi etten tiedä - näinhän se on!
        Onkohan olemassa mitään uskonlahkoa joka sallisi naiselle useamman aviomiehen? =)

• Three times a Lady
        Scorpio.11 kirjoitti:

Pitää paikkansa miksi ei nainenkin voisi pitää rakastajaa. Silloin voi nauttia seksuaalisuudestaan ilman että arjen asiat sotkevat tunnelmaa. Silti sitä hellyttä voipi piisata vielä omalle miehelleenkin. Kuulostaa varmaan todella törkeältä mutta miksi ei kun asian hoitaa siten ettei muut saa tietää.
        Itselläni on ollut jokunen seikkailu ja eräs todella merkittävä (josta olen täällä aiemmin kertonut - Mies ja Rakastajatar) mutta en ole ajatellut jättäväni nykyistä parisuhdettani. Kieltämättä eräs mies sai pääni sekaisin ja hän olisi voinut saada minut lähtemään hänen matkaansa. Silti se tarina päättyi siten kun päättyi. Totesin että tällä miehellä on jokin addiktio seksin/hellyyden suhteen. Olisin ollut kumminkin hetken päästä "menneen talven lumia".
        Onhan se törkeää jos hakemalla haetaan vaihtuvaa seksikumppania mutta yhden rakastajan pitäminen kerrallaan olis ihan yees. Tosin en pidä ajatuksesta että omalla siipallani olisi joku rakastaja. Parempi etten tiedä - näinhän se on!
        Onkohan olemassa mitään uskonlahkoa joka sallisi naiselle useamman aviomiehen? =)

.. että näistä asioista voidaan keskustella ihan kiihkottomasti, vaikka suhteessahan sitä kiihkoa sitäkin enemmän sitten riittää... :)
        Ei kai näistä asioista puhuminen törkeää ole;
        pikemminkin järkevää ja ennaltaehkäisevää. Kun joka tapauksessa lähes kaikille - ainakin tämän ajan ihmisille - tulee avioliitossa aika, jolloin tarvitaan stimulanttia matalapaineessa olevaan avioelämään. Ja kun asian ajattelee järkevästi, pitää jalat tukevasti maassa, niin en käsitä miksei homma voisi toimia? Omassa parisuhteessaan näkee sen jälkeen todella upeita asioita; osaa jopa arvostaa sitä mitä sinulla jo on! Tämä maa on pullollaan uusioperheitä, joissa lapset kärsivät; ihan totta! On minun, sinun ja meidän lapsiamme, joiden kanssa eläminen vie älyttömästi voimia ja samalla ajaudutaan alta aikayksikön sen uuden ja ihanan partnerin kanssa jälleen avo-/avioeroon! Älytöntä sitten vielä kehuskella sillä, että miten hienosti uusioperheen arki sujuu 7:n lapsen kanssa... huh, huh... ei se suju!

• TCO 99
        Scorpio.11 kirjoitti:

Pakko laittaa viestiä tähän kun kirjoitit "Miehet voivat rakastaa montaa naista yhtä aikaa, naiset ovat toisenlaisia. Siksi mies voi "rehellisesti" sanoa rakastavansa myös rakastajatartaan. Mutta yleensä hipsivät himaansa takaisin ja vaimo ottaa vastaan."
        Tuo on täysin totta. No, ei välttämättä pidä 100% paikkaansa mutta kuitenkin.
        Onko suurimalla osalla miehistä seksiaddiktio???
        Koen, että itselläni on hieman hellyysaddiktion vikaa mutta se ei laita kulkemaan "kukasta kukkaan".
        Olen elämässäni joskus kokenut olevani se toinen nainen /rakastajatar. Syy miksi siihen olin päätynyt on ihan toinen tarina. Yhteiset hetket rakastajani kanssa olivat ihania. Sain kokea millaista naisen ja miehen kahdenkeskinen hellittely voi olla....helliä suudelmia, intohimoa, kiimaista rakastelua tai vain olla toisen vieressä... Kuulostaa rakkaudelta jota se oli puoleltani ehkä myös miehen puolelta. Hän kertoi kyllä tunteistaan ja olisi halunnut lapsenkin kanssani mutta niitä kahta sanaa ei pystynyt sanomaan. Minä taasen jätin sanomatta koska en halunnut peloittaa tai ahdistaa häntä. Suhteemme päätyi juuri siihen että tunteita oli liikaa pelissä. Olisin tyytynyt sillä hetkellä rakastajattaren osaan mutta mies ei kestänyt tilannetta. Hän halusi säilyttää perhesuhteet ennallaan joten meillä ei ollut "tulevaisuutta". Ymmärsin tietenkin, kun kysessä oli perhe jossa lapsia - melkein täysi-ikäisiä mutta kumminkin.
        Pidämme edelleen yhteyttä ystävinä. Hän ei pysty tapaamaan minua koska "koskee" liikaa niin kuin myös minuun. Myöhemmin hän kertoi että sen jälkeen (3-4kk) kun lopetimme tapaamiset hän oli tavannut ravintolassa naisen johon rakastui. Ei ollut uskaltanut sitä minulle kertoa - tietäen että se satuttaa minua. Mies ei ole perinteinen naisten mies joka lepertelee turhia vaan tarkoittaa mitä sanoo.
        Tässä tarinani lyhykäisyydessään ja miten se päättyi/päättyy on eri juttu...
        Kiinnostaa onko kysessä seksiaddiktio vai sitä että mies tosiaan pystyy "rakastamaan" montaa naista samanaikaisesti?! Mitä jos mies itsekkin kärsii tästä koska tunne-elämä on ailahtelevaa vaikka muuten on määrätietoinen ihminen. Saako siihen mistään apua? En halua kuulla asiasta tietämättömien saarnoja vaan ajatuksia ihmisiltä jotka ovat kokeneet samaa.
        Joka tapauksessa mukavaa kesää kaikille! =)

Minulla on melkein sama kokemus. Minulla on vaimo jota rakastan. Olosuhteiden vuoksi ajauduin tilanteeseen jossa tutuistuin toiseen naiseen. Nyt olen tilanteessa, jossa rakastan molempia ja paljon sekä molemmat minua. Kuitenkaan se ei ole mahdollista, eikä ainakaan normaalia.

Pystyn molempia rakastaa, mutta uudempi tulokas on itkien jätettävä...

Väärinhän kaikki tuo on mutta vastaus on siis että mies pystyy kahta naista rakastaa. Mutta se silti sattuu ja pistää pään sekaisin. Kyseessä voi olla myös seksiaddiktio mutta minulla ei ollut seksistä suhteessa kyse (sitä ei ollut), pikemminkin hellyys ja huomioaddiktio jos sellaista on.

Ajattelemattomuus ajaa tyhmiin tekoihin...

• Scorpio.11
        TCO 99 kirjoitti:

Minulla on melkein sama kokemus. Minulla on vaimo jota rakastan. Olosuhteiden vuoksi ajauduin tilanteeseen jossa tutuistuin toiseen naiseen. Nyt olen tilanteessa, jossa rakastan molempia ja paljon sekä molemmat minua. Kuitenkaan se ei ole mahdollista, eikä ainakaan normaalia.

Pystyn molempia rakastaa, mutta uudempi tulokas on itkien jätettävä...

Väärinhän kaikki tuo on mutta vastaus on siis että mies pystyy kahta naista rakastaa. Mutta se silti sattuu ja pistää pään sekaisin. Kyseessä voi olla myös seksiaddiktio mutta minulla ei ollut seksistä suhteessa kyse (sitä ei ollut), pikemminkin hellyys ja huomioaddiktio jos sellaista on.

Ajattelemattomuus ajaa tyhmiin tekoihin...

Mitäpä siitä tulisi jos aina ajattelis järkevästi ja harkitsisi liikaa. Toisille se sopii, mutta omalla kohdalla koen, että jää elämä elämättä jos ei koskaan anna viettien viedä. Ihmisiä me kaikki olemme ja virheidenteko on inhimillistä. Kunnioitettavaa ettet ole hakennut pelkkää seksiä toisen naisen kanssa. Siinä piilee se vaara, että nainen ajattelee Sinun etenevän pikku hiljaa ja tosissasi - voin ainakin näin kuvitella. Siinä tapauksessa naiseen kolahtaa todella paljon kun joudut lopettamaan suhteen. Herää kysymys - miksi ei jatkaisi suhdetta juuri sellaisena kun se nyt on. Tietenkin seksi tulee jossain vaiheessa mukaan. Jos vain se sopii kummallekkin. Tosiaan kannattaa kertoa naiselle ettet aio hänen kanssaan muuta ettei naisen maailma romahda suhteen päättyessä.
        Kukapa ei kaipaisi hellyyttä ja huomiota?! Ihan fiksua on tietenkin ensin jutella oman puolison kanssa mitä haluaa ja kaipaa. En tiedä antaako se oikeutta hakea hellyyttä kodin ulkopuolelta jos kumminkaan sitä ei kotona saa. On paljon avo/avioliittoja jossa suhde on hyvä mutta ei ole enää hellyyttä ja seksikin on vain pelkkä suoritus. Valitettavaa, mutta näin vain usein käy.

• Scorpio.11

.. että näistä asioista voidaan keskustella ihan kiihkottomasti, vaikka suhteessahan sitä kiihkoa sitäkin enemmän sitten riittää... :)
        Ei kai näistä asioista puhuminen törkeää ole;
        pikemminkin järkevää ja ennaltaehkäisevää. Kun joka tapauksessa lähes kaikille - ainakin tämän ajan ihmisille - tulee avioliitossa aika, jolloin tarvitaan stimulanttia matalapaineessa olevaan avioelämään. Ja kun asian ajattelee järkevästi, pitää jalat tukevasti maassa, niin en käsitä miksei homma voisi toimia? Omassa parisuhteessaan näkee sen jälkeen todella upeita asioita; osaa jopa arvostaa sitä mitä sinulla jo on! Tämä maa on pullollaan uusioperheitä, joissa lapset kärsivät; ihan totta! On minun, sinun ja meidän lapsiamme, joiden kanssa eläminen vie älyttömästi voimia ja samalla ajaudutaan alta aikayksikön sen uuden ja ihanan partnerin kanssa jälleen avo-/avioeroon! Älytöntä sitten vielä kehuskella sillä, että miten hienosti uusioperheen arki sujuu 7:n lapsen kanssa... huh, huh... ei se suju!

Eihän pettäminen ole moraalisesti oikein mutta se vain pitää tehdä "asiallisesti". Uskon, että useimmissa tapauksissa se avaa silmät siihen että itsellä on asiat ihan OK. Oma naisellisuus ja eroottisuus pääsee oikeuksiin ja sen hedelmistä pääsee myös oma mies nauttimaan.
        Ei aina tarvitse erota ja hankkia lapsia uuden Rakkaan kanssa. Se on hetken aikaa hienoa mutta arki koitaa yllättävän pian. Tosiaan uusioperheen arki ei välttämättä ole helppoa. Tietenkin on sellaisia tapauksia jossa ero on ihan oikeutettua esim. jos perheessä esiintyy väkivaltaa jne.

• Hellydenkipeä
        Scorpio.11 kirjoitti:

Mitäpä siitä tulisi jos aina ajattelis järkevästi ja harkitsisi liikaa. Toisille se sopii, mutta omalla kohdalla koen, että jää elämä elämättä jos ei koskaan anna viettien viedä. Ihmisiä me kaikki olemme ja virheidenteko on inhimillistä. Kunnioitettavaa ettet ole hakennut pelkkää seksiä toisen naisen kanssa. Siinä piilee se vaara, että nainen ajattelee Sinun etenevän pikku hiljaa ja tosissasi - voin ainakin näin kuvitella. Siinä tapauksessa naiseen kolahtaa todella paljon kun joudut lopettamaan suhteen. Herää kysymys - miksi ei jatkaisi suhdetta juuri sellaisena kun se nyt on. Tietenkin seksi tulee jossain vaiheessa mukaan. Jos vain se sopii kummallekkin. Tosiaan kannattaa kertoa naiselle ettet aio hänen kanssaan muuta ettei naisen maailma romahda suhteen päättyessä.
        Kukapa ei kaipaisi hellyyttä ja huomiota?! Ihan fiksua on tietenkin ensin jutella oman puolison kanssa mitä haluaa ja kaipaa. En tiedä antaako se oikeutta hakea hellyyttä kodin ulkopuolelta jos kumminkaan sitä ei kotona saa. On paljon avo/avioliittoja jossa suhde on hyvä mutta ei ole enää hellyyttä ja seksikin on vain pelkkä suoritus. Valitettavaa, mutta näin vain usein käy.

Monesti olen halunnut hellyyttä ja hellittelyä, huomiota ja suloista yhdessäoloa, ja joskus leikittelen ajatuksella että lähtisin sitä oman suhteeni ulkopuolelta etsimään. Olen kuitenkin päättänyt, että se olisi kamalan väärin kaikkia osapuolia kohtaan. Puolisoni uskoo että minä olen vain häntä varten, ja minä uskon että hän on vain minulle. En siis salli itseni leikkiä muiden miesten kanssa. Jos jonain päivänä sen teen, niin ensin laiten edellisen suhteen poikki, jos kerran tilanne ei tyydytä.
        Jos molemmille suhteessa sopii, että muidenkin kanssa saa olla, niin se on mielestäni ihan ok, vaikken usko että kaksi niin vapaahenkistä ihmistä sattuisi samaan parisuhteeseen. Eli niin kauan kuin puoliso kuvittelee elävänsä toimivassa parisuhteessa, ei saa lähteä etsimään nautintoaan muualta. Se on valehtelua, pettämistä ja todella likaisen alhaista.

• Scorpio.11
        Hellydenkipeä kirjoitti:

Monesti olen halunnut hellyyttä ja hellittelyä, huomiota ja suloista yhdessäoloa, ja joskus leikittelen ajatuksella että lähtisin sitä oman suhteeni ulkopuolelta etsimään. Olen kuitenkin päättänyt, että se olisi kamalan väärin kaikkia osapuolia kohtaan. Puolisoni uskoo että minä olen vain häntä varten, ja minä uskon että hän on vain minulle. En siis salli itseni leikkiä muiden miesten kanssa. Jos jonain päivänä sen teen, niin ensin laiten edellisen suhteen poikki, jos kerran tilanne ei tyydytä.
        Jos molemmille suhteessa sopii, että muidenkin kanssa saa olla, niin se on mielestäni ihan ok, vaikken usko että kaksi niin vapaahenkistä ihmistä sattuisi samaan parisuhteeseen. Eli niin kauan kuin puoliso kuvittelee elävänsä toimivassa parisuhteessa, ei saa lähteä etsimään nautintoaan muualta. Se on valehtelua, pettämistä ja todella likaisen alhaista.

...mutta kun asiaa on puitu kotona ja se ei siitä muuksi muutu vaikka suhde toimii muuten hyvin. Parisuhdetta kun on 25-30 vuotta takana niin ainakin luulee tuntevan kumppaninsa. Silloin tietää pystyykö toinen muuttumaan siihen suuntaan että kokee hellyyspuolenkin tyydytetyksi. Onhan se väärin jos hakee hellyyttä/seksiä muualta. Tietenkin on erikseen ne naiset ja miehet jotka pettävät heti tilaisuuden tullen. Niitä on ollut aina ja tulee olemaan. Sitten on ne jotka hellyyden puutteessa vain ajatuvat jonkun muun kainaloon hetkiseksi. Tässäkin asiassa on niin monta puolta että niistä saisi väännettyä jutun juurta loputtomiin.
        Tekstisi luettuani podin tietenkin hieman huonoa omaa tuntoa omasta nykyisestä ajatusmaailmastani. Silti luin sitä hyvilläni koska koen iloa siitä että löytyy ihmisiä jotka puolustavat kunnon uskollista parisuhdetta. Naisista enempi osa on varmaan sen kannalla mutta miehet nyt ovat luonnostaan sitä mitä on...haluavat jakaa siemeniään ympäri maailmaa ja naiset ovat niitä pesänrakentajia.

• seksiriippuvaisilla

Viestisi oli ensinmäinen , missä puhutaan lapsista ja kodista.
        Haluan lisätä siihen vielä elämän tehtävän ja tarkoituksen. Löytääkö sen juoksemalla himojensa perässä.
        Sanovat, että tämänpäivän lapsilla on huutava aikuisen tarve. Päiväkodissa lapsi on osa laumaa, koulussa opettaja käy läpi aineiston, mikä pitää käydä, mutta ei ehdi kontrolloida opetuksen perille menoa. Turvallisen kodin puutteessa nuori ei jaksa ponnistella elämään kiinni, vaan saattaa ajautua esim. liian varhaiseen parisuhteeseen.
        Onko tämä kierre, jossa hellyyttä ja huolenpitoa vaille jääneet lapset etsivät sitä koko lopun ikäänsä?

• Scorpio.11
        seksiriippuvaisilla kirjoitti:

Viestisi oli ensinmäinen , missä puhutaan lapsista ja kodista.
        Haluan lisätä siihen vielä elämän tehtävän ja tarkoituksen. Löytääkö sen juoksemalla himojensa perässä.
        Sanovat, että tämänpäivän lapsilla on huutava aikuisen tarve. Päiväkodissa lapsi on osa laumaa, koulussa opettaja käy läpi aineiston, mikä pitää käydä, mutta ei ehdi kontrolloida opetuksen perille menoa. Turvallisen kodin puutteessa nuori ei jaksa ponnistella elämään kiinni, vaan saattaa ajautua esim. liian varhaiseen parisuhteeseen.
        Onko tämä kierre, jossa hellyyttä ja huolenpitoa vaille jääneet lapset etsivät sitä koko lopun ikäänsä?

Varmaan monet jotka jossain elämän vaiheessa sortuvat syrjähyppyyn ajattelevat kumminkin perhettään. Syrjähyppy jää yhteen kertaan tai sitten se päättyy sillä ei kestä kantaa huonoa omaantuntoa tekemisistään. Sillä kyseessä on kumminkin myös monen muun elämä ja tulevaisuus!
        Voisi sanoa, että syrjähyppy on "sallittua" silloin kun se avaa näkemään mitä kaikkea hyvää itsellä on elämässä. Ihmisen vain pitää joskus hieman erkaantua omasta arjestaan tajutakseen tämän. Perhe on kumminkin se kantava voima joka vie elämässä eteenpäin. Valitettavasti on paljon äitejä ja isiä, jotka eivät näe mitkä ovat lapsen tarpeet. Juostaan omissa harrastuksissa ja ulkoisesti kaiken pitää näyttää fiiniltä. Toinen ääripää on että vanhemmat istuvat esim. kapakassa ja lasten harrastuksiin ja tarpeisiin ei ole rahaa. Lapset eivät välttämättä tarvitse niin kauheasti materiaalia mitä tämä maailma syytää vaan sitä että vanhemmat on läsnä. Erittäin tärkeätä olisi jos aivan vauvasta lähtien lapsi saisi kokea että häntä rakastetaan. Tuo tunne tuo turvaa ja itseluottamusta selviytyä arjen ongelmista. Turvallisuuden tuottaminen lapselle ei tarkoita että vanhempien pitäisi olla jotain superhenkilöitä jotka osaavat kaiken. Hyvä on todeta että jos ei osaa tai tiedä jotain niin koitetaan selvittää asia vaikka yhdessä. Myöskään suukko ja halaus ei ole pahasta kenellekkään!
        Aina on ollut ja tulee olemaan pettäjiä. Niistä vaan toiset kumminkin potevat huonoa omaatuntoa ja toiset eivät välitä pätkän vertaa. Samalla lailla aina on ollut ja tulee olemaan vanhempia jotka eivät ole kiinnostuneet siitä mitä lapset tarvitsevat kasvaakseen tasapainoisiksi aikuisiksi. Siinä miettimistä yhteiskunnalle miten saada ihmiset enemmän välittämään lapsistaan sekä toisistaan!

• kertoa?

Kerro vain. Niin minäkin tein, vaikka ei siitä mitään taida tullakkaan. Ompahan ainakin sinun puolelta homma selvä, eikä tarvitse miettiä myöhemmin, et olisiko sittenkin pitänyt..

• 123

Kuinkahan vanha olet ja entä hän? Heppoiselta näyttää. Minkälainen työsuhde teillä on ollut? Jos vain katse ja hymy on välillänne, älä tee muuta kuin hyvästele kauniisti hymyilemällä ja katseella, jätä loppu hänelle. Todennäköisesti ei tapahdu mitään, mutta pitäisikö...

• one heart

tottakai tunnustat. Tunteita ei saa tukahduttaa...ainaskaan nuin positiivisia tunteita. Kadut jollet tunnusta. Rohkene!!Ja sitäkin suuremmalla syyllä kun olet pois lähdössä. Toivottavasti saat vastakaikua =), jollet saa niin so what...elämä on ja uusia ihastuksen kohteita löytynee.

• työpaikalla

Töissä tehdään töitä eikä kattella työkavereita!!! Sitten kun ette enää ole samassa työpaikassa ja törmäätte esim. baarissa on asia eri.

• samaa mieltä

tunteille ei voi mitään mutta ne eivät kuulu työpaikalle

• jaaha.
        samaa mieltä kirjoitti:

tunteille ei voi mitään mutta ne eivät kuulu työpaikalle

ompa sinulla rajoittunut maailmankuva.

• nainen5

nuori, kun et osaa tällaista asiaa itse päättää.
      Ihastua voi, eikä siitä kannata isoa numeroa nostaa. Vähän lapsellista mielestäni.
      Ei siis kannata kertoa.
      Kun vaihdat uusiin työtehtäviin niin eteesi tulee uusi ihastus.
      Luulen niin, koska olet sitä sorttia, että työpaikalta niitä haet.

• zahir_ba

olen kyllä ihan aikuinen jo.

Minä ihastun hyvin harvoin siksi tämä onkin minusta poikkeuksellista. Töissä en ole ikinä suhdetta aloittanut, enkä aio vastakaan.

Töissä olen aina ollut TÖISSÄ, mutta tämä vain TAPAHTUI. En itse vonut sille mittään, ja nyt en irti pääse.

• Maru
        zahir_ba kirjoitti:

olen kyllä ihan aikuinen jo.

Minä ihastun hyvin harvoin siksi tämä onkin minusta poikkeuksellista. Töissä en ole ikinä suhdetta aloittanut, enkä aio vastakaan.

Töissä olen aina ollut TÖISSÄ, mutta tämä vain TAPAHTUI. En itse vonut sille mittään, ja nyt en irti pääse.

Eihän se nyt välttämättä tarkoita, että mies on kiinnostunu jos vaan hymyilee ja rupattelee muutaman sanan...
        Mun mieheni on palvelutehtävässä ja on päivittäin tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa. Moni nainen on erehtynyt luulemaan hänen ystävällisyyttään ja hymyilyään kiinnostumisen merkiksi, mikä ei todellakaan ole ollut tarkoitus.
        Tiedän koska mieheni on jutellut näistä asioista paljon minulle.

• nainen5
        Maru kirjoitti:

Eihän se nyt välttämättä tarkoita, että mies on kiinnostunu jos vaan hymyilee ja rupattelee muutaman sanan...
        Mun mieheni on palvelutehtävässä ja on päivittäin tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa. Moni nainen on erehtynyt luulemaan hänen ystävällisyyttään ja hymyilyään kiinnostumisen merkiksi, mikä ei todellakaan ole ollut tarkoitus.
        Tiedän koska mieheni on jutellut näistä asioista paljon minulle.

joillakin on kummallinen tapa ymmärtää ystävällisys, kohteliaisuus ja hymy ihastukseksi.
        Minutkin ovat jotkut miehet ymmärtäneet väärin, koska pidän ystävällisyyden itsestään selvyytenä.
        Asian oikaistuani miehet muuttuvat tuppisuisiksi.

• romans

Kannattaa ehdottomasti ilmaista omat tunteesi hänelle. Ihastuminen ei ole paha asia, ihan sama missä ympäristössä se tapahtuu. En usko että hän loukkaantuu, jos kerrot että pidät hänestä, päin vastoin. On tylsää että ihmiset peittelevät tälläisiä hyviä tuntemuksia. Sittenhän näet mitä tapahtuu, saatat saada vaikka vastakaikua tunteillesi ja jos et, niin ei se maailma siihen kaadu. Rohkeasti vaan!

• jadesoturi

Ihastuksen tunteiden ilmaisemisessa ei ainakaan sinun tilanteessasi ole yhtään mitään epäilyttävää tai kummallista. Kerro ne hänelle tavalla tai toisella ja ota vastaan, tulee mitä tulee.

Joku viisas on joskus sanonut, ettei ihmisen oikeastaan kannata katua juuri mitään niin paljon kuin pelkoa itsensä nolaamisesta.

No, niin tai näin - on tuossa vinhasti perääkin. Anna mennä siis, ja onnea!

• Scorpio.11

Vaikea neuvoa kun ei tunne ihmisiä ja tilannetta kokonaan. Nyt kun olet muuttamassa paikkakuntaa niin voit ainakin käydä "hyvästelemässä". Halaat häntä hyvästelläksesi ja kerrot että " Sinua tulee kova ikävä..." Varovasti voit kysäistä voitko joskus lähettää s.postia ja kysellä kuulumisia. Siitä se asia etenee jos on edetäkseen. Pitää ottaa huomioon myös miehen mahdollinen perhe. Jos kyseessä on rakkautta niin sen aika näyttää. Mies voi esittää että on kiinnostunut mutta kumminkin se voi olla vain flirttiä (useimmiten)ja miehisyyden pönkitystä.
      Tunnustan että olen kokennut jotain saman suuntaista....
      Myötätunto on puolellasi!

• erehtynyt

Unohda koko juttu jos itselläsi tai ihastuksellasi on jo kumppani.
      Ei tule muutakuin ikävyyksiä.

• työkaveri

hyvästellessäsi vähän halata ja sanoa kuin ohimennen, että olit kiva työkaveri, heitä joskus viestillä, tms. Oli sitten naimisissa tai ei. Ei tule paha mieli jälkeenpäin, jos oli vaikka varattu, eikä rikkonut toisen perhettä....Jos oli vapaa ja kiinnostunut, niin asia on toinen, voipi vaikka heittääkkin viestillä myöhemmin...

• työkaverit

voidaan heitellä, vaikka tavaroita seinille jos siltä tuntuu hmm, tai melaa ämpäriin!, eeikä tuu paha mieli!

Voi äh teidän kanssa!...,

• avoimesti kerro

kerro avoimesti,et menetä mitään,päinvastin kadut myöhemmin jos et kertonut.

• Jos oot ujo ku koulutyttö ni ei kannata nolata, tulee vaa itelle paha olo ja häpeä jos ei tärppää. Mutta mies kokisi sen varmasti todella kiihottavaksi jos olisi itse kiinnostunut. Ja vaikkei olisikaan. Ellet mikää plösö oo. Tuskin tollasta kysyisit ellet ujo olis. Itte voisin tosta vaa mennä juttelee, ei ny tietenkä pidä mitää hehkuttaa et oon ihastunu, vaa heittää juttua ja läppää ja jutella hetkisen törmätessä ja kolmannel kerral hissis kysyy menemisii ja pyytää johki zillaa tai messii - tyylii.

• miehet on otettuja

Joo, varaa sihteeriltä aika ja mene minihamosessa hänen eteensä, tunnusta rakkautesi ja odota punaiset huulet supussa irstas ilme kasvoillasi mitä hän tuumaa. Olet todella fiksu!

• irisemma

Kerro ihmeessä hänelle! Ajatella, jos hänkin tuntee samoin... Ja jos oletkin tulkinnut tilanteen väärin eli hän ei olekaan kiinnostunut sinusta, niin saitpa ainakin selvitettyä asian ja voit jatkaa eteenpäin. Ja olet jo muutenkin vaihtamassa työpaikkaa, joten mitään noloja tilanteita ei tarvitse pelätä...

Joten anna mennä vaan, nyt tai ei koskaan.

• stanger

Mo!

Anna mennä vaan ja mene juttelemaan sille
      ja silleen!
      Ole rohkea, niin tein minäkin!

Kaizu

• Maketso

Mulle kävi samoin joskus ja jätin kertomatta vaivaa yhä

• vastaa

voit tavata tulevaisuudessa vielä hurmaavamman miehen tai naisen; kannattaa jättää jotain vielä "pussinpohjallekin". ns. säästää panoksia, onhan kysymyksessä suurRiistan metsästys.
      tiedätkö, että ihmiset yleensä ihastuvat ja rakastuvat silloin; kun he joutuvat uusiin tilanteisiin, elämä muuttuu, vaikka koulu, työpaikka, maastamuutto yms. silloin aivot etsivät turvaa taantumasta, ihastuminen on parasta lääkettä, kun elämä muuttuu ympärillä. ei siinä mitään pahaa ole, jos meidän kaikkien aivot hassuttavat meitä mennen tullen. Sinänsä mielenkiintoista miettiä jälkeenpäin, millainen "banaaninkuori" omat aivot on.
      vaikkein tunnustaisikaan ihastusta, kannattaa vähintäin kehua toista

• wolfeye75

unohda.Hölmöä tuollainen. Jos hymy merkkaa et toinen ihastunut niin sitten minuukin on paljon ihastuneita töissä :) Itselläkin tapana hymyillä ihmisille ihan luonnostaan.

• larja

Ehdottamasti käy kertomassa tunteesi hänelle. Ei se ota jos ei annakkaa! Itse olin samassa tilanteessa ja kun kerran titaisuus tunteiden kertomiseen tuli, tein sen ja tunteet olivat molemmin puolisia ja nyt olemme pari. Älä tuhlaa aikaa enään. Ei välimatka ole kuin hidaste ei este. Tunteet eivät laske kilometrejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2897
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      45
      2835
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2618
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      1684
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      907
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      762
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      702
    Aihe