´rinnat uusiksi?

tyttö67

Olen menossa rintojen suurennokseen.Lääkäri suositteli keittosuolaproteeseja,onko jotain huonoa niissä verrattuna silikoneihin?Rintojeni koko on 80A,lääkärin proteesiehdotus ilman minkäänlaista sovituskäyntiä oli; pienempään 200ml ja isompaan 175ml.Tuleeko liian isot?En halua mitään huomiotaherättäviä "dollypartoneita".Rinnat on rupsahtaneet kahden raskauden seurauksena.

28

2698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No?

      No ei me voida sinua livenä näkemättä arvailla mikä sinua miellyttää ja mikä sinulle omien mieltymystesi mukaisesti sopii. Ja joka tapauksessa sinun on itse tieserrävä mitä haluat koska sinuahan asia eniten koskee.

      • tyttö67

        Jos olet noin negatiivinen ihminen,voit olla vastaamatta toisten kysymyksiin.


    • ))))=====(((((

      Mulla sama lähtötilanne ja laitettiin 290. Nyt vain B-kuppi.

    • Pätsy

      Minusta implanttejen koko kuulostaa tosi pieneltä. Oletko hirmu lyhyt? Suolaliuosproteeseista en ole kuullut kovinkaan paljon kokemuksia, mutta niitä pidetään kyllä yleisesti huonompi laatuisina, eikä niin luonnollisen tuntuisina. Ylipäätään ihme, että niitä joku suosittelee?

      • kiinnostaisi

        mikä klinikka käyttää vielä tuota suolaliusproteesia
        Oletko menossa Amerikkaan leikkauttamaan???


    • ent AA nyk B

      Koska rinnanympäryksesi on rintojen alta noinkin leveä kuin 80 cm, tuntuisi 175 aika pieneltä - mittasiko hän tarkkaan senttimetrimitalla rintamuksesi kokoa? Itselleni laitettiin 180cc, mutta minulla on kapeampi kroppa kuin sinulla, koska olen 75cm ympärysmitaltani.

    • ent AA nyk B

      Ihmettelen myös, miksi hän suositteli suolavesi-implanttia. Eihän sitä käytetä Suomessa juuri koskaan eikä muuallakaan Euroopassa ja jenkeissäkin ollaan siirtymässä hyvää vauhtia silikoniin nyt kun se taas sallittiin siellä.

      • tyttö67

        kuulemma lääkäri hommaa keittosuolaimplantit.onko vähän mennyttä aikaa?sanoi,että hän käyttää vain niitä..voinko vielä vaihtaa lääkäriä/pyytää laittamaan niitä suosittuja Mentorin implantteja.maksavat varmaan enemmän..leikkaus on sovittu 20.9 ja hinnat myös.mitä teen?käynti vielä lääkärillä 23.8,kysymyksiä paljon.pliis auttakaa nyt epävarmaa..


      • vaihtaa!
        tyttö67 kirjoitti:

        kuulemma lääkäri hommaa keittosuolaimplantit.onko vähän mennyttä aikaa?sanoi,että hän käyttää vain niitä..voinko vielä vaihtaa lääkäriä/pyytää laittamaan niitä suosittuja Mentorin implantteja.maksavat varmaan enemmän..leikkaus on sovittu 20.9 ja hinnat myös.mitä teen?käynti vielä lääkärillä 23.8,kysymyksiä paljon.pliis auttakaa nyt epävarmaa..

        Ellei tuo lääkärisi suostu vaihtamaan silikoni-implantteihin (olisiko taidoista puute) niin vaihda lääkäriä, mikäli se on mahdollista. Jotenkin tuntuu oudolta mikä "nurkkalääkäri" Suomessa vielä asentaa suolavesi-implantteja. Tai sitten kyseinen lääkäri ei ole asentanut implantteja moniin vuosiin.

        Ehkäpä vielä kannattaisi miettiä jotain toista paikkaakin.

        Minä kävin Tallinnassa Laatukirurgian kautta ja ainoat vaihtoehdot oli Mentorin tai Eurosiliconen silikoni-implantit (tietenkin valitsin Mentorin). Vaikka leikkaus tehtiin Tallinnassa, implantit tuli suomalaisen maahantuojan välittäminä Hollannin tehtaalta. Nykyisin silikoni on ainoa järkevä vaihtoehto ja nykyisille implanteille annetaan jopa ikuinen takuu rikkoutumisen varalle.


      • laitettu
        tyttö67 kirjoitti:

        kuulemma lääkäri hommaa keittosuolaimplantit.onko vähän mennyttä aikaa?sanoi,että hän käyttää vain niitä..voinko vielä vaihtaa lääkäriä/pyytää laittamaan niitä suosittuja Mentorin implantteja.maksavat varmaan enemmän..leikkaus on sovittu 20.9 ja hinnat myös.mitä teen?käynti vielä lääkärillä 23.8,kysymyksiä paljon.pliis auttakaa nyt epävarmaa..

        Ilman muuta otat nyt yhteyttä lekuriin ja sanot päätyneeni silikoni-Mentoreihin. Lopputulos tulee olemaan luonnollisempi. Jos lekuri änkää, vaihda kirurgia.


    • laitettiin

      Siluetissa 255 per rinta.
      Alkulähtökohta oli pituus 174, paino 60, silloinen liivikoko A70...A70 geeliliivit jopa vähän isot :(
      Nyt koko on C70, eikä ole liian isot.
      Koko oli mitä lääkäri suositteli, halusin normaalikokoiset rinnat, en mitään jättejä.Nää sopii mun kroppaan enkä voi kuin SUOSITELLA silkkareita vaan. Mulle laitettu nää 1vuosi ja 6kk sitten, jouluna 05.Ja ovat silikonigeeli-implantit, eivät vuoda jos esim kolarissa repeävät.
      Ei muuta kuin leikkaukseen vaan :) ja tsemppiä :)

    • tyttö67 jatkoa

      pituus 160cm ja paino 53kg.

      • sitten

        että tulee liian isot (olet minua 10 cm lyhyempi) etkä niin hoikkarakenteinen kuin minä..joten uskon että tulee luonnolliset noilla pienemmillä määrillä ja alkukokokin varmaan jo isompi kuin minulla oli. Tsemppiä edelleen ja jännitystä
        leikkaukseen :))


      • tyttö67
        sitten kirjoitti:

        että tulee liian isot (olet minua 10 cm lyhyempi) etkä niin hoikkarakenteinen kuin minä..joten uskon että tulee luonnolliset noilla pienemmillä määrillä ja alkukokokin varmaan jo isompi kuin minulla oli. Tsemppiä edelleen ja jännitystä
        leikkaukseen :))

        tsemppauksesta.Poristaan jatkossakin..


      • Donna 63
        tyttö67 kirjoitti:

        tsemppauksesta.Poristaan jatkossakin..

        Hei mieti tarkkaan mitä teet!
        kannattaa vaihtaa lääkäriä. Muuten euro silikonella
        ja mentoreilla ei ole muuta eroa kuin hinta! Eräs klinikka on sivuillaan onnistunut ylimainostamaan mentoreita. Saat yhtäkauniin lopputuloksen ja elinikäisen takuun implanteille halvemmalla kun valitset euro silikonen. Itse tosi onnellinen uusien rintojen omistaja.


      • paaperon
        Donna 63 kirjoitti:

        Hei mieti tarkkaan mitä teet!
        kannattaa vaihtaa lääkäriä. Muuten euro silikonella
        ja mentoreilla ei ole muuta eroa kuin hinta! Eräs klinikka on sivuillaan onnistunut ylimainostamaan mentoreita. Saat yhtäkauniin lopputuloksen ja elinikäisen takuun implanteille halvemmalla kun valitset euro silikonen. Itse tosi onnellinen uusien rintojen omistaja.

        Miten te jaksatte aina toitottaa tosta elinikäisestä takuusta. Ootteko ottaneet selvää mitä se todellisuudessa pitää sisällään tuo takuu?
        Silikonit eivät kestä ikuisuuksia.


      • luotan niihin
        Donna 63 kirjoitti:

        Hei mieti tarkkaan mitä teet!
        kannattaa vaihtaa lääkäriä. Muuten euro silikonella
        ja mentoreilla ei ole muuta eroa kuin hinta! Eräs klinikka on sivuillaan onnistunut ylimainostamaan mentoreita. Saat yhtäkauniin lopputuloksen ja elinikäisen takuun implanteille halvemmalla kun valitset euro silikonen. Itse tosi onnellinen uusien rintojen omistaja.

        Eurosiliconea ei saa edes käyttää USA:ssa.

        Mentor on käytetyin rintaimplanttimerkki maailmassa ja sen silikoni-implantit käyvät läpi kovemmat testit kuin minkään muun implanttimerkin. Mentorilla on pienin hajoamisprosentti.

        FDA:n neuvoa-antavan panelin pöytäkirjassa FDA:n asiantuntijat hylkäsivät McGhanin ja hyväksyivät Mentorin, koska Mentorilla on erittäin pieni hajoamisprosentti.

        http://www.nytimes.com/2005/04/14/health/14implant.html?ex=1271131200&en=2ac41f718aa28a49&ei=5090&partner=rssu


      • Donna 63
        luotan niihin kirjoitti:

        Eurosiliconea ei saa edes käyttää USA:ssa.

        Mentor on käytetyin rintaimplanttimerkki maailmassa ja sen silikoni-implantit käyvät läpi kovemmat testit kuin minkään muun implanttimerkin. Mentorilla on pienin hajoamisprosentti.

        FDA:n neuvoa-antavan panelin pöytäkirjassa FDA:n asiantuntijat hylkäsivät McGhanin ja hyväksyivät Mentorin, koska Mentorilla on erittäin pieni hajoamisprosentti.

        http://www.nytimes.com/2005/04/14/health/14implant.html?ex=1271131200&en=2ac41f718aa28a49&ei=5090&partner=rssu

        Kuinkahan paljon Jenkeissä käytetään vielä keittosuola proteeseja!!!! Eli se siitä jenkkien ihannoimisesta ja luokituksiin uskomisesta.Karheapintaisilla proteeseilla yleensäkin oli ne sitten mentoreita tai ....hyvin pieni rikkoutumismahdollisuus, jos joudut onnettomuuteen tai sinua puukotetaan tai jotain vastaavaa silloin rikkimeno mahdollista. Sen vuoksi kannattaa pitää silikonipassia mukanaan lompakossa, jos sattuu joutumaan johonkin onnettomuuteen.


      • pihistellä!
        Donna 63 kirjoitti:

        Hei mieti tarkkaan mitä teet!
        kannattaa vaihtaa lääkäriä. Muuten euro silikonella
        ja mentoreilla ei ole muuta eroa kuin hinta! Eräs klinikka on sivuillaan onnistunut ylimainostamaan mentoreita. Saat yhtäkauniin lopputuloksen ja elinikäisen takuun implanteille halvemmalla kun valitset euro silikonen. Itse tosi onnellinen uusien rintojen omistaja.

        Ei tuossa implantin valinnassa kannata enää pihistellä! En epäillyt hetkeäkään valitessani Mentorin, koska koska Eurosiliconella operaation hinta olisi ollut vain 200€ halvempi. Toisaalta testitulokset ja parempi takuu varmisti valinnan. Silmämääräisesti ovat samannäköisiä, kädessä pidellen tuntui jonkinlainen ero.


      • kokemusta omaava
        Donna 63 kirjoitti:

        Kuinkahan paljon Jenkeissä käytetään vielä keittosuola proteeseja!!!! Eli se siitä jenkkien ihannoimisesta ja luokituksiin uskomisesta.Karheapintaisilla proteeseilla yleensäkin oli ne sitten mentoreita tai ....hyvin pieni rikkoutumismahdollisuus, jos joudut onnettomuuteen tai sinua puukotetaan tai jotain vastaavaa silloin rikkimeno mahdollista. Sen vuoksi kannattaa pitää silikonipassia mukanaan lompakossa, jos sattuu joutumaan johonkin onnettomuuteen.

        Mulle laitettiin ekat implantit USA:ssa yli 10v. sitten .
        Karheapintaiset suolaliuos täytteiset. Takuu oli ns. elinikäinen mikä toimikin siten että toisen tyhjentyessä ( mitään traumaa ei liittynyt ) Mentor korvasi molemmat uudet . Itselleni jäi maksettavaksi uusintaleikkaus.
        Vielä Mentor tuli vastaan siten että sain valita salinen ja kohesiivi geeli täytteisten välillä, valitsin jälkimmäisen . Ainoa mikä hieman harmitti toisen leikkauksen jälkeen oli arpien suuruus - Saline implantit asennetiin tyhjinä sisään ja täytettiin vasta sitten , joten arpi oli todella pieni ja huomaamaton. Mitä sitten luonnollisuuteen tulee niin kokemuksesta voin kertoa että niin Salinet kuin geeli täytteiset ovat yhtä luonnollisen ja pehmeän tuntuiset.

        Kyllä Salineja vielä paljon käytetään, eivät rikkoudu yhtään sen helpommin kuin geelitäytteiset , mutta geelihän ei tosiaankaan valu ulos kuten suolavesi hajotessaan... Makuasia , itse kyllä ottaisin vielä salinet jos joskus tulisi uusintaleikkaus eteen.

        Niin, unohdin mainita että toinen leikkaukseni tehtiin Euroopassa ja Mentorin takuu toimi vaikkei mulla ollut edes tallella silikonipassia , hukkunut jo ennen eurooppaan paluuta...

        t. momof4


      • tyttö67
        kokemusta omaava kirjoitti:

        Mulle laitettiin ekat implantit USA:ssa yli 10v. sitten .
        Karheapintaiset suolaliuos täytteiset. Takuu oli ns. elinikäinen mikä toimikin siten että toisen tyhjentyessä ( mitään traumaa ei liittynyt ) Mentor korvasi molemmat uudet . Itselleni jäi maksettavaksi uusintaleikkaus.
        Vielä Mentor tuli vastaan siten että sain valita salinen ja kohesiivi geeli täytteisten välillä, valitsin jälkimmäisen . Ainoa mikä hieman harmitti toisen leikkauksen jälkeen oli arpien suuruus - Saline implantit asennetiin tyhjinä sisään ja täytettiin vasta sitten , joten arpi oli todella pieni ja huomaamaton. Mitä sitten luonnollisuuteen tulee niin kokemuksesta voin kertoa että niin Salinet kuin geeli täytteiset ovat yhtä luonnollisen ja pehmeän tuntuiset.

        Kyllä Salineja vielä paljon käytetään, eivät rikkoudu yhtään sen helpommin kuin geelitäytteiset , mutta geelihän ei tosiaankaan valu ulos kuten suolavesi hajotessaan... Makuasia , itse kyllä ottaisin vielä salinet jos joskus tulisi uusintaleikkaus eteen.

        Niin, unohdin mainita että toinen leikkaukseni tehtiin Euroopassa ja Mentorin takuu toimi vaikkei mulla ollut edes tallella silikonipassia , hukkunut jo ennen eurooppaan paluuta...

        t. momof4

        Onko ne Eurosiliconet sitte niitä keittosuolaproteeseja,myöskinkö Salinet?Lääkäri ei puhunut valmistajista mitään,vähä kumma jätkä:)
        Kiva kuulla jotain positiivista "suolatisseistä".Miten pärjäsit tyhjenneen tisun kanssa uusinta leikkaukseen asti?
        Mitä muilla on maksanut suola/silikoniproteesit leikkaus?
        Minulla sovittuna keittosuolaproteesit 1000e leikkaus 4000e,eli yht.5000e.
        Lisäksi otan vatsanahankiristyksen samalla,3000e;joten helahoito maksaa siis 8000e.

        Terv.syksyllä "köyhä"


      • momof4
        tyttö67 kirjoitti:

        Onko ne Eurosiliconet sitte niitä keittosuolaproteeseja,myöskinkö Salinet?Lääkäri ei puhunut valmistajista mitään,vähä kumma jätkä:)
        Kiva kuulla jotain positiivista "suolatisseistä".Miten pärjäsit tyhjenneen tisun kanssa uusinta leikkaukseen asti?
        Mitä muilla on maksanut suola/silikoniproteesit leikkaus?
        Minulla sovittuna keittosuolaproteesit 1000e leikkaus 4000e,eli yht.5000e.
        Lisäksi otan vatsanahankiristyksen samalla,3000e;joten helahoito maksaa siis 8000e.

        Terv.syksyllä "köyhä"

        Mulla oli ne ekat suolaliuosimplantit (eli saline filled ) Mentorit ja nykyiset myöskin Mentorit - sain ne siis takuuna.
        Ja mikä kaikkein parasta niin periaateessahan takuuseen olisi kuulunut vain yksi implantti kun vain toinen hajosi mutta itse ehdottivat että laitetaan samalla molemmat.
        Mutta edelleenkin se arpipuoli oli todella olematon suolaliuos täytteiden kanssa.

        ...siitä pärjäämisestä taas, itse asiassa ero tyhjentyneen ja ehjän rinnan välillä ei ollut kovinkaan suuri. Olisi varmaan ollut kamalaa jos olisi olleet Dolly Partonit... mutta kun ihan normaali C kuppi. Kukaan ei huomannut ja jos siltä tuntui niin laitoin vaan padding:n täytteeksi liivin sisään ja se siitä.

        Onnea koitokseesi ja hyvää kesää !

        t. momof4 :)


      • suhteellista!
        momof4 kirjoitti:

        Mulla oli ne ekat suolaliuosimplantit (eli saline filled ) Mentorit ja nykyiset myöskin Mentorit - sain ne siis takuuna.
        Ja mikä kaikkein parasta niin periaateessahan takuuseen olisi kuulunut vain yksi implantti kun vain toinen hajosi mutta itse ehdottivat että laitetaan samalla molemmat.
        Mutta edelleenkin se arpipuoli oli todella olematon suolaliuos täytteiden kanssa.

        ...siitä pärjäämisestä taas, itse asiassa ero tyhjentyneen ja ehjän rinnan välillä ei ollut kovinkaan suuri. Olisi varmaan ollut kamalaa jos olisi olleet Dolly Partonit... mutta kun ihan normaali C kuppi. Kukaan ei huomannut ja jos siltä tuntui niin laitoin vaan padding:n täytteeksi liivin sisään ja se siitä.

        Onnea koitokseesi ja hyvää kesää !

        t. momof4 :)

        Todellakin silikoni-implantit vaativat "kunnollisen" leikkaushaavan verrattuna suolaliuosimplantteihin, jotka asennetaan tyhjinä ja täytetään vasta sisällä. Suolaliuosimplantti voidaan jossain tapauksia asentaa jopa nännipihan reunaan tehtävästä haavasta.

        Mutta en pidä omia 5cm arpia niin kovin isoina, kun ne vielä yleensä piiloutuu rinnan alle rintapoimuun. Jotkut lääkärit asentavat implantin kainaloon tehtävästä leikkaushaavasta, mutta näkyyhän se sieltäkin.


    • mimiosa

      että missä?että missä vielä saline siis suolaliuos implantteja?ellette halua kertoa missä, vihjaskaa jotain.Minulla oli soijaöljy implantit ja ne laittoi todellakin nurkkalääkäri, poistettu on ja 7 vuotta nyt rinnoitta ollut.en halua silikoni-implantteia koska suvussa syöpää

      • Kysy_lääkäriltä

        Kai huomasit että ketju on 10 vuotta vanha ja jo tuolloin suolaliuosimplanttien laitto oli harvinaista.

        Soijaöljyimplanteista en ole kuullutkaan, olisiko lääkäri täyttänyt suolaliuosimplantin öljyllä. Silloinhan implantin muovimateriaali todennäköisesti kovettuu öljyn vuoksi nopeasti ja rikkoutuu herkästi.

        Kaipa kuka tahansa implantteja laittava plastiikkakirurgi pystyy tilaamaan suolaliuosimplantit maahantuojalta jos potilas niitä vaatii. Mutta lääkärillä pitää olla kokemusta aiemmilta vuosilta miten suolaliuosimplantti laitetaan.

        Myös suolaliuosimplanttien materiaali on silikonimuovia, vain täyte on eri (suolavettä). Silikonista syövän saanti on hyvin epätodennäköistä, onhan kyse lääketieteellisesti puhtaasta materiaalista.


    • Expl

      Rintojen suurentaminen on ollut hyvä bisnes kaikille asiasta innostuneille. Neuvostovallan kaatumisen jälkeen ulkonäkökirurgiaan tuli paljon uusia yrittäjiä kun siellä lääkäreitä joutui työttömäksi. Moskovasta sai ns. Kosmetologisen kirurgian koulutuksen muutamassa kuukaudessa jos oli jo lääkäri tai hammaslääkäri.
      Se heijastui Eurooppaan, minne ilmestyi suuri määrä ulkonäköhoidon yrittäjiä.
      Rintojen suurentamiseen tuotiin vanhoja ja uusia konsteja.
      Ruiskutettiin erilaisia vierasaineita rintoihin, parafiinia, silikoonia ym. Siirrettiin kuolleen henkilön rasvakudosta jne. Saksassa selviteltiin tällaista juttua oikeudessa. Virossakin käytettiin esim nenän leikkauksissa ruumishuoneelta kuolleen kantapään rasvaa kun ei tunnettu rustonsiirtotekniikoita. (sain sieltä lahjaksi instrumentin, jolla kantapään rasvaa oli otettu miss estonian nenän korjaukseen.) Tässä vaiheessa myös länsimaissa oli silikoni- impllanttikriisi ja monet implanttitehtaat menivät konkurssiin potilaskorvausten pyörteissä.
      Rintaimpanttien turvallisuuden hyväksi on sen jälkeen tehty paljon. Mutta vieläkin on epäselvää miten ne vaikuttavat ollessaan kudoksessa vuosikymmeniä. Silikooni-implantit on hyväksytty rintojen suurentamiseen. Myös keittosuolaliuosta sisältävät implantit ovat silikoonikuorisia.
      Tällä hetkellä molempia käytetään. Valinta riippuu potilaan toiveista ja plastiikkakirurgin harkinnasta.
      Jos itse olisin rintojen suurentamisen tarpeessa. Menisin suomalaisen rintojen rasvansiirtoa tekevän plastiikkakirurgin vastaanotolle.

      • Kustannuskysymys

        Tuossa oli runsaasti historian havinaa - mielenkiintoista sinällään. Nykyisin tuollaista ei enää tehdä ja kun mm. Viro on myös EU-maa, niin siellä tehtäviä operaatioita koskevat samat säädökset kuin Suomessakin. Virolaiset plastiikkakirurgit ovat kouluttautuneet nykyaikaiseen leikkaustapaan ja -tekniikkaan, joten eroja ei enää ole kovinkaan paljon suomalaisiin verrattuna. Pienemmät kulut johtuvat matalammista yleiskuluista, vaikka kirurgi saisikin länsimaista tasoa olevat korvaukset.

        Rintojen suurennus rasvansiirrolla lienee klinikalle melko hyvä diili, koska yleensä potilas palaa yhtä kalliiseen operaatioon useasti rasvan liuetessa siirtokohteesta.


    • Expl

      Tuo kommentti ei perustu tietoon nykymenetelmistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe