Tietääkö kukaan?

Suurin käsky Sanassa on vanhassa testamentissa Mooseksen mukaan 10 käskyä ja uudessa Jeesuksen suulla sanottuna käsky rakastaa. On rakastettava lähimmäistä kuten itseään rakastaisi. Kaikki tuntuvat hyväksyvän tämän käskyn.
Jeesus antoi käskyn rakastaa Jumalaa koko sydämellä.
2.yhtä tärkeä, käsky on ollut selvittää miten toivoisin että minua rakastetaan, niin että voisin rakastaa LÄHIMMÄSITÄNI niin kuin itseäni. Tällä palstalla kirjoittelevien homojen mukaan se on se toinen homo siinä lähimpänä. He perustelevat sen tasa-arvolla; meidät(iästä ym.muista seikoista riippumatta)on luotu yhtä arvokkaiksi. Ongelma tulee vaan siinä..miten toteuttaa enää käskyä olla tekemättä huorin. Sen voi vältää, JOS suhde yläkertaan on asianmukainen.
Miten saavuttaa tämä usko? Sehän on, meille helluntailaisille, tärkeintä elämässä. Meidän täytyy antaa sydämemme Hänelle niin, että lähimmäisen iänkaikkisuuteen liittyvät ongelmat(joihin sis.tämän rakkauden kaksoiskäskyn toteuttaminen käytännössä) tulevat meidän ongelmiksi.
Miten saavuttaa sellainen usko?
Minä ainakin haluan taivaaseen.
Kaiken synnin on jäätävä. Niin mulle on saarnattu täällä(tällä palstalla)..mutta miten, mistä avaimet?
Mistä uskonvoima? Pelkät käskyt ovat lakihenkisyytä.

12

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilkata. Lähimmäistäni, mun piti kirjottaa.

    • Lygia

      Suurin käsky on rakastaa Jumalaa koko sydämestään ja lähimmäistä niinkuin itseä. Eli itseäänkin tulee rakastaa, oikeastaan rakkauden kolmoiskäsky. Se on siis ideaali. Mutta eihän me yhtään käskyä täydellisesti pystytä noudattamaan. Siksi Jumala teki sen meidän puolestamme tulemalla Jeesuksessa ihmiseksi ja ristillä hän täytti kaikki lain vaatimukset. Jos hyväksyn hänen lunastustyönsä myös itseäni koskevaksi, vaikka vaan sanomalla, että tahdon uskoa, vaikka en tunne mitään enkä jaksa edes uskoa, niin se riittää. Ryöväri sanoi ristillä Jeesukselle vain, että " muista minua " ja se riitti, hän pääsi taivaan kotiin Isänsä syliin Vapahtajansa kanssa ensimmäisenä ns, uuden liiton ihmisistä. Vaikka koko elämä oli mennyt tod.näk.pieleen
      Näin olen ymmärtänyt, mutta sehän on jokaisen henk.koht.asia uskooko sen vai ei.
      Uskon, että Jumala rakastaa jokaista ihmistä kaipaavasti ja palavasti, mutta Hänen rakkautensa ei ole hempeämielistä lurittelua, vaan Hän toivoisi jokaisen ihmisen löytävän oman identiteettinsä ja elämänsä perimmäisen tarkoituksen. Koska jokaisesta ihmisestä löytyy valtava määrä hänelle luonteenomaista kapasiteettia oman itsen ja lähimmäisten iloksi.
      Agape on Jumalan rakkautta, Filia ystävien välistä rakkautta, Eros sukupuolten välistä viehätystä, ei pelkkää seksististä erotiikkaa . Sori, en halua viisatella, olen vaan miettinyt näitä.

      • on annettu jo nimet.
        Mitä varten sinua on ne kiinnostanut? Eli onko tiedoistasi ollut itsellesi hyötyä?
        Raamatusta muistan lukeneeni miten Jeesus kysyi(Pietarilta?)kolmesti:"rakastatko sinä minua?"
        Jokaiseen kysymykseen opetuslapsi vastasi että "rakastan"ja jokaiseen Jeesus antoi käskyn:"ruoki minun lampaitani."
        Jeesus on elämän leipä. Meidän jokapäiväinen leipämme. Hänellä oli sanottavaa joka auttaa jokaista.
        Olen lukenut itsekkin noista mainitsemistasi rakkauden eri hepreankielisistä nimistä..siinä kirjassa opetettiin että joka kysymyksellä Jeesus tarkoitti rakkauden eri muotoa.
        Eli rakastatko minua -ystävänä? Entä agaberakkaudellajne.
        En usko itse niin yhtään. Kirja oli kirjoitettu vain kirjoittaja omanomantunnon rauhoittamiseksi.


      • Lygia
        auroraboreallis kirjoitti:

        on annettu jo nimet.
        Mitä varten sinua on ne kiinnostanut? Eli onko tiedoistasi ollut itsellesi hyötyä?
        Raamatusta muistan lukeneeni miten Jeesus kysyi(Pietarilta?)kolmesti:"rakastatko sinä minua?"
        Jokaiseen kysymykseen opetuslapsi vastasi että "rakastan"ja jokaiseen Jeesus antoi käskyn:"ruoki minun lampaitani."
        Jeesus on elämän leipä. Meidän jokapäiväinen leipämme. Hänellä oli sanottavaa joka auttaa jokaista.
        Olen lukenut itsekkin noista mainitsemistasi rakkauden eri hepreankielisistä nimistä..siinä kirjassa opetettiin että joka kysymyksellä Jeesus tarkoitti rakkauden eri muotoa.
        Eli rakastatko minua -ystävänä? Entä agaberakkaudellajne.
        En usko itse niin yhtään. Kirja oli kirjoitettu vain kirjoittaja omanomantunnon rauhoittamiseksi.

        Sanaa rakkaus viljellään niin helposti ja siitä tulee heti mieleen rakastuminen tai esim. perheenjäsenten välinen rakkaus. Mutta koska tiedän, että on olemassa täydellinen Agape, joka on " kärsivällinen, lempeä, ei muistele pahaa, kaiken se uskoo, toivoo , kärsii" 1 Kor 13, niin ei mene omia tunteitaan heti nimeämään rakkaudeksi. On se hyöty ollut, että tiedän, mistä saan pyytää rakkautta, kun sitä itsellä ei tarpeeksi vilpittömässä mielessä ole.
        Stoori, jossa Jeesus kolme kertaa kysyy Pietarilta rakkaudesta. Pietari kielsi Jeesuksen kolme kertaa hiilivalkean ääressä. Nyt Hän kolme kertaa kysyi Pietarilta hiilivalkean ääressä " Rakastatko minua?". Häpeän polttava hiilivalkea muuttui Jumalan läsnäolon lämmittävksi hehkuksi. Mutta samalla Jeesus antoi Pietarin ymmärtää, millaisella tavalla hän kuolisi. Kaikki opetuslapset Johannesta lukuunottamatta kokivat marttyyrikuoleman. Siinä miettimistä menetysteologeille. Niiden puheet tekevät niin pahaa.


      • Lygia kirjoitti:

        Sanaa rakkaus viljellään niin helposti ja siitä tulee heti mieleen rakastuminen tai esim. perheenjäsenten välinen rakkaus. Mutta koska tiedän, että on olemassa täydellinen Agape, joka on " kärsivällinen, lempeä, ei muistele pahaa, kaiken se uskoo, toivoo , kärsii" 1 Kor 13, niin ei mene omia tunteitaan heti nimeämään rakkaudeksi. On se hyöty ollut, että tiedän, mistä saan pyytää rakkautta, kun sitä itsellä ei tarpeeksi vilpittömässä mielessä ole.
        Stoori, jossa Jeesus kolme kertaa kysyy Pietarilta rakkaudesta. Pietari kielsi Jeesuksen kolme kertaa hiilivalkean ääressä. Nyt Hän kolme kertaa kysyi Pietarilta hiilivalkean ääressä " Rakastatko minua?". Häpeän polttava hiilivalkea muuttui Jumalan läsnäolon lämmittävksi hehkuksi. Mutta samalla Jeesus antoi Pietarin ymmärtää, millaisella tavalla hän kuolisi. Kaikki opetuslapset Johannesta lukuunottamatta kokivat marttyyrikuoleman. Siinä miettimistä menetysteologeille. Niiden puheet tekevät niin pahaa.

        Raamatun mukaan perkeleen alusta saakka.
        Eli itsetuhoinen käyttäytyminen on synti.
        Johannes ei ollut ainoa joka jäi kuolematta marttyyrikuolemalla.
        Miten niin siellä lukee että ne muut 10 kuoli marttyyrikuoleman? En oo koskaan kuullutkaan.


      • Nimetön
        auroraboreallis kirjoitti:

        Raamatun mukaan perkeleen alusta saakka.
        Eli itsetuhoinen käyttäytyminen on synti.
        Johannes ei ollut ainoa joka jäi kuolematta marttyyrikuolemalla.
        Miten niin siellä lukee että ne muut 10 kuoli marttyyrikuoleman? En oo koskaan kuullutkaan.

        Ei pelkkä Raamattu kerro kaikkien opetuslapsien viimeisistä vaiheista, mutta ne selviävät muista kirjallisista ja suullisista lähteistä. Totta, että Juudas teki itsemurhan, mutta hänkin olisi saanut petoksensa anteeksi, jos olisi pyytänyt. Se, miksi sanotaan, että hänessä oli perkele ja oli alusta alkaen valittu petturiksi on todella vaikea juttu, pitäisi kysyä joltain viisaammalta.
        Synti määritellään ruotsiki " missa målet", eli mennään sivuun alkuperäisestä tarkoituksesta. Synti on perusasenne, teot ovat vaan seurasusta. Itsetuhoisuutta ei voida laakista leimata synniksi, jos jollain on hirveä ahdistus eikä jaksa elää, niin mikä rakkaus se on ,joka löisi jo lyötyä. Mutta itsemurhan siirtää tuskan jälkeen jääneiden kannettavaksi, siinä se traagisuus.
        En tiedä jäikö Juudasta kukaan kaipaamaan, mutta olihan hänkin ollut joskus esim lapsi.Ja yrittihän hän vielä pelastaa Jeesuksen


      • Nimetön kirjoitti:

        Ei pelkkä Raamattu kerro kaikkien opetuslapsien viimeisistä vaiheista, mutta ne selviävät muista kirjallisista ja suullisista lähteistä. Totta, että Juudas teki itsemurhan, mutta hänkin olisi saanut petoksensa anteeksi, jos olisi pyytänyt. Se, miksi sanotaan, että hänessä oli perkele ja oli alusta alkaen valittu petturiksi on todella vaikea juttu, pitäisi kysyä joltain viisaammalta.
        Synti määritellään ruotsiki " missa målet", eli mennään sivuun alkuperäisestä tarkoituksesta. Synti on perusasenne, teot ovat vaan seurasusta. Itsetuhoisuutta ei voida laakista leimata synniksi, jos jollain on hirveä ahdistus eikä jaksa elää, niin mikä rakkaus se on ,joka löisi jo lyötyä. Mutta itsemurhan siirtää tuskan jälkeen jääneiden kannettavaksi, siinä se traagisuus.
        En tiedä jäikö Juudasta kukaan kaipaamaan, mutta olihan hänkin ollut joskus esim lapsi.Ja yrittihän hän vielä pelastaa Jeesuksen

        sitä taisit ajaa takaa?
        oon etsinyt(turhaan)Jobin kirjasta vastausta tuohon että kysymykseen ettäkö kaikki olisi ennalta määrätty. Siellähän se todetaaan(kuten myöskin se että ihminen ei tiedä sitäkään miten tähdet vaikuttavat hänen elämäänsä)..oon päätynyt vaan siihen tulokseen, että ihminen ei itse sitä tiedä! Jobin kohdalla(hänhän harkitsi itsemurhaa)Jumala ja saatana keskenään päättivät että kaikki tullaan häneltä ottamaan pois.
        Sitä siellä ei sanota oliko tämä neuvottelukin jo ennalta määrätty. Jokatapauksessa hänen ja hänenlaisteen kohtalo oli Jumalan tarkoitus vaikka ko.Jobin "ystävät"eivät sitä tajunneetkaan vaan yrittivät saada häntä kääntymään Jumalan puoleen ja että hän tunnustaisi syntinsä.
        Sillä tavalla me ihmiset kohtelemme kärsiviä sieluja...
        Jollain tapaa me hyväksymme sen; on helpompi esim.kohdata oma kuolema ja kärsimys, koska toisetkin ovat joutuneet saman uhriksi.


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        Ei pelkkä Raamattu kerro kaikkien opetuslapsien viimeisistä vaiheista, mutta ne selviävät muista kirjallisista ja suullisista lähteistä. Totta, että Juudas teki itsemurhan, mutta hänkin olisi saanut petoksensa anteeksi, jos olisi pyytänyt. Se, miksi sanotaan, että hänessä oli perkele ja oli alusta alkaen valittu petturiksi on todella vaikea juttu, pitäisi kysyä joltain viisaammalta.
        Synti määritellään ruotsiki " missa målet", eli mennään sivuun alkuperäisestä tarkoituksesta. Synti on perusasenne, teot ovat vaan seurasusta. Itsetuhoisuutta ei voida laakista leimata synniksi, jos jollain on hirveä ahdistus eikä jaksa elää, niin mikä rakkaus se on ,joka löisi jo lyötyä. Mutta itsemurhan siirtää tuskan jälkeen jääneiden kannettavaksi, siinä se traagisuus.
        En tiedä jäikö Juudasta kukaan kaipaamaan, mutta olihan hänkin ollut joskus esim lapsi.Ja yrittihän hän vielä pelastaa Jeesuksen

        atk-tumpelo, en löydä nimimerkki-kenttää, rupean kamalille murkuilleni soppaa vääntämään, jatkan myöh. perhaps


    • valonlapsi75

      On mielenkiintoista kuinka tuot itse ratkaisun asiaan ja silti kyselet, olen varsin hämmentynyt...Jumalan rakkaus antaa voiman jättää kaiken syntielämän ja tuo jotain paljon parempaa tilalle, nimittäin jatkuvan pyhän hengen läsnäolon. Ei ole tarpeellista käydä läpi mitä tämä Jumalan persoona tuo tullessaan mutta se on parempaa kuin yksikään syntielämän tuoma nautinto tai mikä se sit kelläkin on. Joten johtopäätökseni on se et sulla on asiat hyvin ja tunnet totuuden, muista rukouksin niitä jotka kenties eivät tunne sitä mutta janoavat sitä, siunaa myös Israelia sillä kuka Israelia siunaa sitä myös Herra siunaa..Halleluja..

      • PyhänHengen antama rauha on kyllä tärkein minullekin.


      • valonlapsi75
        auroraboreallis kirjoitti:

        PyhänHengen antama rauha on kyllä tärkein minullekin.

        se asia on, tuntuu vaan siltä ettei se kaikille ole..napistaan pikkuasioista eikä oteta kokonaisuutta huomioon..Mut Herra kasvattakoon meitä kaikkia..


      • valonlapsi75 kirjoitti:

        se asia on, tuntuu vaan siltä ettei se kaikille ole..napistaan pikkuasioista eikä oteta kokonaisuutta huomioon..Mut Herra kasvattakoon meitä kaikkia..

        opetuslapsiahan me olemme vasta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe