Jumala on valinnut ihmisen avukseen ja työtoverikseen, jotta ihminen toteuttaisi Jumalan aivoitukset ajan rajan tällä puolen. Tämä yhteys Jumalan ja ihmisen välillä on tarkoitettu toimimaan uskon kautta Pyhässä Hengessä. Ne Jumalan miehet, jotka ovat elämänsä Jumalan käteen antaneet, hänen tahtoaan täyttääkseen, ovat uskon kautta omistaneet Jumalan voiman ja valtasuuruuden. Tässä voimassa oli Vanhan Liiton aikaisten Jumalan profeettain ja palvelijain voima, jolla he tekivät ne ihmeet ja tunnusteot, jotka me voimme Raamatun lehdiltä lukea. Tässä voimassa on myös kaikkien aikojen Jumalan palvelijain voima ja väkevyys, ja heidän toimintavaltuuksiensa sinetti. Silloin kun Jumalan tarkoittama usko toimii täydessä voimassaan, niin tämä usko ei ole jotain passiivista alistumista vaikeidenkaan elämänkohtaloiden ja vaikeuksien edessä. Tämä usko on todellista voittosaatossa vaeltamista ja todellista taistelua vaikeuksien voittamiseksi ja uskon hengessä asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi.
http://personal.inet.fi/koti/aretalogia/kristilliset/te.html
Teesi tuntureilta
10
388
Vastaukset
Sinun mielestä uskonasiat Jumalan yhteyksineen koskee vain niitä miehiä jotka on elämänsä Jumalan käteen antaneet.
Naiset ovat sitten automaattisesti ulkona.
Miksi itse et ole antanut elämääsi Jumalan käteen?
Olet aina kertonut asioidesi olevan päinvastaisesti kuin mitä Jumalan mieheltä on.- poika.tuntureilta
todellisten uskon tekojen parissa, näiden tekijät ovat olleet kautta aikain miehiä.
Minulla ei ole mitään ongelmia Jumalan kanssa. Sen sijaan henkisessä avuttouudessa elävällä kotoisella kristillisyydellä on - myös tällä foorumilla.
Ja vielä enemmän on ongelmia tällä kristityksi kutsutulla, mutta niin sairaalla yhteiskunnalla. poika.tuntureilta kirjoitti:
todellisten uskon tekojen parissa, näiden tekijät ovat olleet kautta aikain miehiä.
Minulla ei ole mitään ongelmia Jumalan kanssa. Sen sijaan henkisessä avuttouudessa elävällä kotoisella kristillisyydellä on - myös tällä foorumilla.
Ja vielä enemmän on ongelmia tällä kristityksi kutsutulla, mutta niin sairaalla yhteiskunnalla.Uskonasiat ei siis kuulu mielestäsi lainkaan naisille.
Miksi itse et ole antanut elämääsi Jumalan käsiin kun sulla asiat on omien kertomustesi mukaan aina olleet päivastaiset kuin kertomillasi Jumalan miehillä.- ex-lahkolainen
Jokos peku on pakannut matkalaukut sapelilippua katsomaan?
Pitikö juhannuksen jälkeen tarkistaa lääkitys?
Nyt apteekista saa lääkettä, joka on kehitetty ristilipputraumaan. Ota lääke illalla ennen nukkumaan menoa ruokailun yhteydessä.
Lääke vaikuttaa heti ja on väriltään evoluutionvihreä.
Tutkimuksissa on todettu, että edes unia ristilipusta ei näe.
Saudeissa KELA korvaa lääkekulut kokonaisuudessaan, mutta Suomessa joutuu maksamaan pienen omavastuun. - naisille...
Pe.ku kirjoitti:
Uskonasiat ei siis kuulu mielestäsi lainkaan naisille.
Miksi itse et ole antanut elämääsi Jumalan käsiin kun sulla asiat on omien kertomustesi mukaan aina olleet päivastaiset kuin kertomillasi Jumalan miehillä.Jokos peku on pakannut matkalaukut sapelilippua katsomaan?
Pitikö juhannuksen jälkeen tarkistaa lääkitys?
Nyt apteekista saa lääkettä, joka on kehitetty ristilipputraumaan. Ota lääke illalla ennen nukkumaan menoa ruokailun yhteydessä.
Lääke vaikuttaa heti ja on väriltään evoluutionvihreä.
Tutkimuksissa on todettu, että edes unia ristilipusta ei näe.
Saudeissa KELA korvaa lääkekulut kokonaisuudessaan, mutta Suomessa joutuu maksamaan pienen omavastuun.
- joka uskoo 3:16
että sama jumala löytyy kaikista uskonnoista eli sotkee siihen soppaan kristinuskonkin. Aretalogia on sillä sekasotkulla nimityksenä.
Puhuu kristinuskosta, mutta samalla karmat ja jälleensyntymiset ym. tämaiset opit ja Kalevalan uskomukset samassa paketissa.- poika.tuntureilta
ymmärryksesi silmät ja katso. Näe, että on olemassa vain yksi Jumala, kaiken luoja ja elämän antaja kaikille elollisille. Eli siis kaikille ihmisille riippumatta etnisestä taustasta, kaikille eläville veden kaloista taivaan lintuihin kuin myös kasvikunnalle.
Ja mistä sinä sen sielunvaellusopin läydät kun selaiseen en usko?
Karman laki voidaan ymmrtää myös tähän elämään liittyvänä syyn ja seurauksen lakina ja samaa opettaa myös raamattu. - kun minulle ei kukaan
poika.tuntureilta kirjoitti:
ymmärryksesi silmät ja katso. Näe, että on olemassa vain yksi Jumala, kaiken luoja ja elämän antaja kaikille elollisille. Eli siis kaikille ihmisille riippumatta etnisestä taustasta, kaikille eläville veden kaloista taivaan lintuihin kuin myös kasvikunnalle.
Ja mistä sinä sen sielunvaellusopin läydät kun selaiseen en usko?
Karman laki voidaan ymmrtää myös tähän elämään liittyvänä syyn ja seurauksen lakina ja samaa opettaa myös raamattu.ole vielä pystynyt todistamaan sen yhden ainoankaan jumalan olemassaoloa.
Niin kauan kuin todisteita ei näy, en usko. Piste. - poika.tuntureilta
kun minulle ei kukaan kirjoitti:
ole vielä pystynyt todistamaan sen yhden ainoankaan jumalan olemassaoloa.
Niin kauan kuin todisteita ei näy, en usko. Piste...........Nyt tämä sama elämää suojeleva viisaus, joka neuvoo sääskeä tai metsoa tekemään niinkuin ne tekevät, vaikuttaa kaikkialla, niin eläin- kuin kasvikunnassakin. Niinkuin tapahtui mummoni unikkojen kohdalla, joista alussa kerroin. Iltaisin unikot sulkevat kukkansa ja vaipuvat uneen herätäkseen taas aamulla uuteen päivään. Jokin opastaa muuttolinnut tuhansienkin kilometrien päästä aina siihen pihapiiriin, lammikkoon tai suolle, missä nämä ovat syntyneet. Esim. lomamökkimme sijaitsee pienen erämaisen järven rannalla, jolla järvellä on asunut jo kymmenen vuoden ajan kaksi kuikkaa; ja jotka taas jäiden alkaessa sulaa ilmestyivät lentelemään tutulle kotijärvelleen. Samoin jokin johdattaa lohet tuhansienkin merikilometrien päästä juuri synnyinjokensa koskiin ja tämä sama jokin johdattaa myös ihmisen käyttäytymistä ja toimintaa silloin kun ihminen tämän jonkin johdatuksessa on. Me ihmisinä olemme vain osa yhdestä suuresta kokonaisuudesta ja suuren viisauden luomuksia.
Raamatussa sanotaan, että Jumala on se, joka meissä vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, jotta Hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Nyt kun olen syvällisesti tutkinut omia syvimpiä tuntojani ja omia valintojeni ja tekojeni vaikuttimia, niin olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että tämä sama jokin salattu viisaus, joka ylläpitää elämää, on ollut johdattamassa aivan pienestä pitäen myös omia valintojani. Kukaan ihminen ei opettanut minua kävelemään. Kukaan ihminen ei sanonut, että minun pitää pelastaa kaksivuotias veljeni hukkumasta. Kukaan ihminen ei sanonut, että minun pitää olla Nestorin kaveri, tai että minun on valittava ehdottoman raittiuden tie elämäni tieksi, tai että minun pitää auttaa pienenä koulupoikana yksin asuvia vanhuksia, tai että minun on valittava Jumalan palvelijan tehtävä elämäntehtäväkseni. Kaikki nämä valinnat ja teot ovat syntyneet spontaanisti jonkin syvällä minussa olevan vaikuttimen vaikutuksesta. Sen vain tiesin, että näin on minun tehtävä; ja kun näin olin tehnyt, minun oli aina niin hyvä olla.
Ihmiskunnan historian aikana on paljon pohdittu tämän Korkeamman Viisauden olemassa-oloa ja olemusta. On esitetty mitä merkillisimpiä käsityksiä jostain täysin käsittämättömästä hirviöjumalasta, jota on lepytettävä milloin minkäkinlaisin uhrein. Samoin, että joillakin tahoilla olisi muka yksinoikeus Jumalaan.
Omissa tutkailuissani olen tullut vakuuttuneeksi, että Jumalan olemus on hyvä; ja että Jumalan olemus vaikuttaa kaikkialla elollisen luonnon keskellä ennen kaikkea hyvyytenä. Esimerkkinä mainittakoon tapaus Bangladesista, jossa hyökyaalto oli huuhtonut pienen lapsen kauas merelle, mutta jonka delfiini oli tuonut selässään takaisin rantaan. 1960-luvulla uutisoitiin tapauksesta, jossa Pohjanmaalla oli pieni lintu tullut pihapiiriin ja käyttäytymisellään osoittanut ihmisille, että sillä on hätä. Kun ihmiset olivat lähteneet seuramaan tätä lintua, oli lintu opastanut heidät pesälleen, jossa oli pienet poikaset, ja jota käärme oli lähestymässä. Tässä tapauksessa lintu ymmärsi pyytää apua ihmisiltä. Samoin olen monet kerrat kokenut kuinka vedenkalvolle joutunut perhonen on tullut silmieni eteen lepattamaan kiitokseksi sen jälkeen kun olin sen varmalta kuolemalta pelastanut. Ja edelleen. Koiraa parempaa lohduttajaa ei ole silloin kun sen emäntä tai isäntä on joutunut suuren surun valtaan.
Nyt kun koko luomakunta henkii luojansa suurta viisautta ja hyvyyttä, niin eikö meidän ihmisinä tulisi palata uudelleen siihen yhteyteen ja johdatukseen, josta ihmiskunta on harhautunut mammonanpalvontaan ja turmeluksen tielle. Sille tielle, josta kärsii koko luomakunta; ja joka tuhoaa niin ihmisen kuin kaiken muunkin elämän tältä planeetalta? Mitä hyödyttää meitä rikkaus silloin kun se tuo vain itsekkyyttä, riitaa ja sotia maailmaan? Mitä hyödyttää ihmistä se, että hän saisi omakseen koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? Eikö todellinen elämän onni ja rikkaus ole siinä, että löydämme todellisen viisauden, hyvyyden ja rakkauden osaksemme tässä elämässä? Siinä, että opimme kantamaan toistemme kuormia, ahkeroimaan yhteistä hyvää ja opimme ottamaan kädestä silloin kun jollakin vaikeaa on?
Ja edelleen. Vakaa näkemykseni on, että meillä olisi paljon vähemmän huume-, alkoholi- ym. ongelmia mikäli koulun opetuksissa siirryttäisiin kuolleen pääntiedon pänttäämisestä elämää suojelevan viisauden opetuksen ja henkisen luovuuden kehittämisen suuntaan. On tutkittu, että keskivertoihminen käyttää omista henkisistä voimavaroistaan hyväkseen vain kymmenen prosenttia ja tälle hyötykäytön tasolle tämä myös jää niin kauan kun oppilaiden henkinen lahjakkuus alistetaan yhdenmukaisuuden muottiin. Niin kuin omalla kohdallani kävi jo kansakoulun ensimmäisten viikkojen aikana.
http://www.aretalogia.com/spiritus/spirit.1.html
- niin silloin
kai täytyy luoda omat jumalatkin saadakseen itselleen rauha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.4332738IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk842015- 1611586
Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.801522Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten171456Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää4591248- 1471084
Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu511055Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44932- 35904