Paljonko kehtaa tingata ?

NaisImmeinen

Apua, apua, olen tekemässä ensimmäistä autokauppaani, toivottavasti. Olen ihastunut autokaupassa erääseen 14 000 e maksavaan autoon. Nyt mietin, kehtaanko edes tarjota 11 000 euroa eli tuleeko myyjä silloin silmille. Paljonko te olette onnistuneet tinkaamaan autoliikkeessä tämän hintapyyntöluokan autoista ?

8

4176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsohan

Miksi maksaisit autoliikkeeseen tuplahintaa? Katso tuolta samanlainen paljon halvemmalla.

http://www.nettiauto.com

Klikkaa autorivien yläpuolelta kohtaa, jossa lukee Tarkka haku ja laita sinne asiat joita odotat autolta. Autoliikkeissä on yleensä ilmaa hintapyynneissä 2000-4000 euroa.

• Pete123

Aina pitää tinkiä autokaupassa..!
      Jos olet käteisellä ostamassa niin pienen jutustelun jälkeen voit tarjota sen 11000 aivan varmasti. sinuna en perjaatteen vuoks maksais siitä kun korkeintaan 12000 vaikka en autoa ole nähny enkä tiedä jos olet käteisellä ostamassa suoraan.
      Mutta nettiauto/keltanenpörssi on halvempi varmasti.
      Autoliikkeestä saat aina jonkunlaisen takuun autolle joten se on siitä parempi naiselle yleensä.
      MUISTA VARTAILA HINTOJA!!

• jännitetään

tinkauksessa? Ihan turhaan, aina kannattaa tingata. Autoliikkeet ovat kyllä laittaneet autojen hintaan ihan reilusti tinkimisen varaa... Kuten joku jo sanoikin, vertaile mitä pyydetään, katso esim. nettiauto.com

• citikisti

eli tinkaa pois vaan ja tarjoukses on kohillaan. Ym tinkaus Lahdessa.

• NaisImmeinen

Tiesin, että olisi hullua maksaa, mitä autosta pyydetään, sillä jokainen myyjähän jättää hintapyyntöönsä tinkivaran. Lähinnä inhottaa, että josteen ns. törkeän alhaisen tarjouksen, niin myyjä ns. "tulee silmille". Ehkä on parasta, kun vain rehellisesti kerron, että rahaa on vain 11 000 ja jos auto ei sillä lähde, niin se saa sitten jäädä liikkeeseen. Minulla on sellainen kuva automarkkinoista, että liikkeet ovat pullollaan vaihtoautoja. Ottaen huomioon, että nekin on saatava nopeasti kiertoon ja että liike ei kuitenkaan ole itse antanut vaihdossa niistä juuri mitään, luulisi tinkimisen varaa olevan paljonkin.
      Olen vain huomannut, että osassa autoliikkeistä olen myyjille kuin ilmaa. Ja että minua kohdellaan kuin idioottia, vaikka väitän tietäväni autoista jotakin luettuani monta vuotta Tuulilasia ja Tekniikan Maailmaa. V..maisinta ja loukkaavinta oli, kun kävin kahdessa autoliikkeessä mieheni kanssa. Myyjät puhuivat koko ajan miehelleni ja minä olin kuin ilmaa. Huvittavinta oli, että minä olin ostamassa autoa ITSELLENI ja mieheni oli vain seuralaisenani. Ja minä kun olen voimakastahtoinen älykäs nainen, niin miehelläni ei siis ole mitään päätösvaltaa asiassa. No, niihin liikkeisiin en enää astu.

• naisajaja

Älä paljasta heti kaikkia korttejasi. Ensiksi kannattaa kysyä myyjän "tarjous", eli mihin hintaan hän myisi auton (käteisellä). Hinta voi jo siinä vaiheessa pudota uskomattoman paljon -liikkeestä riippuen. Käteiskaupan merkitys hintaan ei ole enää niin merkittävä kuin ennen, mutta sitäkin voi käyttää apuna. Tämän jälkeen alkaa sitten varsinainen tinkaaminen, eli hinnan alaspäin vedättäminen. Rahaa sinulla on tietenkin (alkuvaiheessa) vain 10 000 tai korkeintaan muutama satku päälle...

• tinkivaraa 3 tonttua...
        naisajaja kirjoitti:

Älä paljasta heti kaikkia korttejasi. Ensiksi kannattaa kysyä myyjän "tarjous", eli mihin hintaan hän myisi auton (käteisellä). Hinta voi jo siinä vaiheessa pudota uskomattoman paljon -liikkeestä riippuen. Käteiskaupan merkitys hintaan ei ole enää niin merkittävä kuin ennen, mutta sitäkin voi käyttää apuna. Tämän jälkeen alkaa sitten varsinainen tinkaaminen, eli hinnan alaspäin vedättäminen. Rahaa sinulla on tietenkin (alkuvaiheessa) vain 10 000 tai korkeintaan muutama satku päälle...

.. kertokaapahan mullekin jos tuo tinkiminen onnistuu... Ainoat tapaukset, joissa tuo voi olla mahdollinen: 1. auto on seissyt vaihtoautohallissa n. vuoden ja hukataan hinnalla millä hyvänsä ( esim. joku Renault ). 2. Pyyntihinta on aivan päin p:tä ja vastaavia saa muualta tuohon 11-12 t€:n haarukkaan. 3. Auton vaihdossa antanut henkilö on joko hullu tai huijattu. ---> nimittäin kukapa teistä menee autoaan vaihtamaan kysymättä tarjouksia mistään muualta tai tutkimatta esim. autotalli.comista, mitä vastaavista kuin oma suunnilleen pyydetään. Kukaan, siis KUKAAN ei anna autoliikkeelle vaihdossa autoaan jonka arvo olisi esim. tuo 14000 € millään 10000 €:lla ( jolloin teoriassa myyjä voisi siitä luopua johonkin 11000€:oon - olettaen, että autoon ei ole jouduttu tekemään muuta kuin pesut/fixit, rek.kulut, hallissa seisottamisen korot ja käyttömaksut ). Ja kyllä - olen automyyjä - tervetuloa alalle - täällä tienaa TOSI hyvin ( sarkasmia, jos ette huomannut ). Tinkiä saa, mutta järjen rajoissa - katsokaa hyvät ihmiset sieltä netistä mitä autoista suunnilleen pyydetään ja vetäkää sitten vasta johtopäätökset...

• efh
        tinkivaraa 3 tonttua... kirjoitti:

.. kertokaapahan mullekin jos tuo tinkiminen onnistuu... Ainoat tapaukset, joissa tuo voi olla mahdollinen: 1. auto on seissyt vaihtoautohallissa n. vuoden ja hukataan hinnalla millä hyvänsä ( esim. joku Renault ). 2. Pyyntihinta on aivan päin p:tä ja vastaavia saa muualta tuohon 11-12 t€:n haarukkaan. 3. Auton vaihdossa antanut henkilö on joko hullu tai huijattu. ---> nimittäin kukapa teistä menee autoaan vaihtamaan kysymättä tarjouksia mistään muualta tai tutkimatta esim. autotalli.comista, mitä vastaavista kuin oma suunnilleen pyydetään. Kukaan, siis KUKAAN ei anna autoliikkeelle vaihdossa autoaan jonka arvo olisi esim. tuo 14000 € millään 10000 €:lla ( jolloin teoriassa myyjä voisi siitä luopua johonkin 11000€:oon - olettaen, että autoon ei ole jouduttu tekemään muuta kuin pesut/fixit, rek.kulut, hallissa seisottamisen korot ja käyttömaksut ). Ja kyllä - olen automyyjä - tervetuloa alalle - täällä tienaa TOSI hyvin ( sarkasmia, jos ette huomannut ). Tinkiä saa, mutta järjen rajoissa - katsokaa hyvät ihmiset sieltä netistä mitä autoista suunnilleen pyydetään ja vetäkää sitten vasta johtopäätökset...

edellinen puhuu täyttä asiaa. itsekkin useamman vuoden alalla työskennelleenä olen myynyt useita autoja antamatta senttiäkään alennusta. Jos minulla on myynnissä valmiiksi tarjoushintainen auto, ei siitä tarvitse hintaa pudottaa jos hinta on jo valmiiksi kohdallaan.
        tänä päivänä ei enää pyyntihinnan ja toteutuneen hinnan välissä ole suuria eroja. Tuo 14 000:n hintaisen auton toteutunut kauppahinta yleensä on 13 000- 13500 välissä

ei kukaan ole edes kiinnostunut, eikä autoa kysellä jos se on 2000 euroa kalliimpi kuin muissa liikkeissä vastaavat. ja jos auto on "oikean hintainen" niin sillä on kyllä kysyntää ja joku muu ostaa sen lähelle pyyntihintaa

eli jos auto miellytää, ei muutakun kaupantekoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe