Reilu parikymppinen nainen haluaisi näin kesälomalla vaihtaa koulukirjat kaunokirjallisuuteen.. Kirja saisi viihdyttää, ehkä hauskuuttaa, pidän romantiikasta, psykologiasta, tunteet ja ihmiskohtalot kiinnostaa.. Mikä voisi sopia minulle riippukeinussa luettavaksi? :)
Kiitos vastauksista!!
Kesälukemista?
5
772
Vastaukset
- hildurvonhopsis
Hei parikymppinen kesälomalainen!
Kerroit, että sinua kiinnostaa mm. ihmiskohtalot.
Luin ison ja erittäin hyvin kirjoitetun elämänkerran Paavalista. Teologian tohtori Kari Kuula on tutkinut Paavalin historiaa ja kaikki kirjassa käytetyt kirjallisuuslähteet ovat kirjan lopussa. Sain tuon kirjan tänään luetuksi.
Kirjan nimi on: Paavali KRISTINUSKON ENSIMMÄINEN TEOLOGI
Edita Prima Oy
Helsinki 2002
Kari Kuula ja Edita Publishing Oy
Tiedätkö mistä tulee "hokkuspokkus"?
No sekin selitetään tuossa kirjassa: se tulee sanoista hoc est corpus meum, "tämä on minun ruumiini". Kansa ymmärsi papin sanoneen taikasanat, jotka muuttivat ehtoollisviinin ja leivän taivaalliseksi ruuaksi. Kansan suussa tuo latinankielinen ilmaus muuntui "hocuspocukseksi".(Kuula 2002, 336 - 337)
Aina sitä vanhoilla päivilläänkin oppii jotain uutta ♣ (niinkuin nämä ♥-merkkien teon ja sen mistä "hokkuspokkus"-sana tulee :0)
Hyvää kesää sinulle !
Älä polta itseäsi ☻ - visiitti
Toivot jotain sellaista,mitä itse luin juuri! Löytyi nettikaupasta www.suurikuu.fi. Vihje tuli alunperin yhdeltä tuttavan tuttavan tuttavalta,joka tietää tai tuntee jostain kirjailijan.tilasin epäilyksillä mielenkiinnosta, koska kirjailija minulle ihan vieras. Teos oli Rakkaus ei koskaan häviä.yllätyin, kaunis merensininen kukkakansi, kaunis tarina.
Sain hyvät naurut. Analyyttistä draamaa ja syviä tunteita, yksi hullu nainen (plus pari muuta tervepäisempää), joka nauratti läpi kirjan. Onnellinen loppu.
Liikuttiin erikoisessa maailmassa,oli ikäänkuin menneiden vuosisatojen romanttinen ilmapiiri, mutta nykyajassa. Suosittelen, mulla ainakin vierähti mukavasti jussi tarinan parissa - haaveilee_
Kaunis kiitos teille vastanneille!! Sain hyviä vinkkejä ja heti tänään suuntaankin kirjastoon :)
Toivotan hyvää kesää ja makoisia lukuhetkiä...- sinulle...
Cecelia Ahernin kirjoja....=)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672096
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142002- 991409
- 1201403
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4551248- 69986
- 49881
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä223780Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa354759