Kristityn elämä on sikäli helppoa, että saa rauhassa tehdä syntiä, kun syntilaskuri nollautuu helposti, pelkästään kädet ristimällä (ja tyhjiä hokemalla, kuten pakanat, tekisi mieleni lisätä). Ja sitten saa taas tehdä lisää syntiä. Tai on oikeastaan pakkokin, ei voi olla tekemättä, kun jumalan laatimat säännöt ovat niin tiukat. Mikä tässä on pohjimmaisena ideana? En ymmärrä. Eikö kannata tehdä syntiä mieluummin paljon kuin vähän, kun kerran kuitenkin saa anteeksi?
Off-topic:
Oletteko ajatelleet millainen homma jumalalla on ylläpitää reaaliaikaista rekisteriä salaisimmistakin ajatuksistanne? Syö miestä, luulisin.
Syntilaskurin nollaus
12
269
Vastaukset
Jumala ei minulle ole mikään syntikirjanpitäjä.
- Crypticall
Oletko koskaan ajatellut sitä, ettei kukaan Jumalaan uskomaton voi mitenkään pyytää syntejään anteeksi Jumalalta, johon ei usko? Jos siis pyydät anteeksi, uskot, ja jos uskot, et tee tietoista syntiä. Teoriassasi on vakava ongelma.
- Jumala on. Usko pois.
jumalaan uskomaton ei ole kiinnostunut pyytämään anteeksi, joten koko pohdiskelusi on asiaankuulumaton.
Syntihän on kristittyjen ongelma, ei muiden. Ei-kristityt eivät pelaa säännöillänne.
- Trubaduuri
Vailla todellista katumusta ei syntejä anteeksi saa kukaan, ei vaikka kuinka laittaisi kätöset ristiin. Ja laskuri synneille puuttuu kyllä täysin. Johan sanassakin sanotaan, jotta ihmisen kuuluu antaa anteeksi ja pyytää anteeksi, pahoja tekojaan, elikkä syntejään, katsomatta niiden määrää erikseen ja/tai tekijää.
Ja lopullisesti synnit verrannollistetaan hyviin tekoihin vasta viimeisellä tuomiolla, jonka itse kukin tulee vielä saamaan aikanansa. Yleensä, ihmisen omaan muistiin tallentuu jokainen teko, jonka teemme! Tässäkin suhteessa Luoja on siis ollut todella kaukaa viisas. Säännöt jotka ovat annetut Luojamme toimesta, tuntuu ilmeisesti vain tiukoilta kaikkien heidän mielestä, jotka haluavat olla jatkuvasti muiden yläpuolella ihmisenä samalla toteuttaen itseään vain omien halujensa ja tahtonsa mukaisesti.- Jumala on. Usko pois.
Mutta kyllähän tällaista kristillisyyden irvikuvaakin on olemassa, siis että jumala nähdään jonain pelastusautomaattina.
Mutta asiasta toiseen, luuletteko että ei-kristittyä lainkaan oikeasti kiinnostaa teidän synti-, anteeksianto- ym. käsitteenne? Muuten kuin ehkä teoreettisesti, että jaa tällaistakin on? Miksi pitäisi? Koettakaa nyt tajuta, että kristinusko on vain yksi ihmisen keksimä uskonto muiden joukossa. Se onko jumalaa olemassa, ja mitä hän on suunnitellut päämme menoksi, on sitten jo kokonaan toinen juttu, eikä edes mitenkään tärkeä. - Trubaduuri
Jumala on. Usko pois. kirjoitti:
Mutta kyllähän tällaista kristillisyyden irvikuvaakin on olemassa, siis että jumala nähdään jonain pelastusautomaattina.
Mutta asiasta toiseen, luuletteko että ei-kristittyä lainkaan oikeasti kiinnostaa teidän synti-, anteeksianto- ym. käsitteenne? Muuten kuin ehkä teoreettisesti, että jaa tällaistakin on? Miksi pitäisi? Koettakaa nyt tajuta, että kristinusko on vain yksi ihmisen keksimä uskonto muiden joukossa. Se onko jumalaa olemassa, ja mitä hän on suunnitellut päämme menoksi, on sitten jo kokonaan toinen juttu, eikä edes mitenkään tärkeä.Koitappa sinä tajuta tämä. Kristus palautti maailman vanhimman uskomisen muodon ihmisten tietoisuuteen, elikä Luojan, taivaallisen Isän tottelemisen tärkeyden ja itse elämän merkityksen ymmärtämisen tähdellisyyden. Tuossa siis hieman oikeaa puhdetyötä itse kullekkin. On siis vain yksi tapa uskoa oikein ja se on: 'tottele Luojaa
, taivaallista Isää kaikessa' !
Kelvolliset ohjeet löytyvät mm. Raamatun sivuilta uudentestamentin puolelta, monien mainioiden kirjoituksien voimin.
En ihmisenä luule sen kummempia, vaan tiedän jotta monet ihmiset tässä meidän maailmassamme osaavat kuunnella sisintään oikein, joihin nuo varsin yksinkertaiset käskyt ja lait ovat asetettu ja tallennettu arkipäivän käyttöä varten, nimenomaan juuri Luojamme, taivaallisen Isän toimesta. Sinäkin ilmeisesti osaat, mutta et tiedä niiden tekijää. - Jumala on. Usko pois.
Trubaduuri kirjoitti:
Koitappa sinä tajuta tämä. Kristus palautti maailman vanhimman uskomisen muodon ihmisten tietoisuuteen, elikä Luojan, taivaallisen Isän tottelemisen tärkeyden ja itse elämän merkityksen ymmärtämisen tähdellisyyden. Tuossa siis hieman oikeaa puhdetyötä itse kullekkin. On siis vain yksi tapa uskoa oikein ja se on: 'tottele Luojaa
, taivaallista Isää kaikessa' !
Kelvolliset ohjeet löytyvät mm. Raamatun sivuilta uudentestamentin puolelta, monien mainioiden kirjoituksien voimin.
En ihmisenä luule sen kummempia, vaan tiedän jotta monet ihmiset tässä meidän maailmassamme osaavat kuunnella sisintään oikein, joihin nuo varsin yksinkertaiset käskyt ja lait ovat asetettu ja tallennettu arkipäivän käyttöä varten, nimenomaan juuri Luojamme, taivaallisen Isän toimesta. Sinäkin ilmeisesti osaat, mutta et tiedä niiden tekijää.tälle linjalle.
On vain kaksi tapaa uskoa, nimittäin oikea ja väärä. Oikein uskomme me (olipa uskomme sisältö mitä tahansa), ja väärin uskovat ne toiset.
Tietysti voi olla myös kokonaan uskomatta. En usko, että päädymme yhteisymmärrykseen. Minulla ei vain mene jakeluun tämä uskomisen mielekkyys.
Pakko sanoa, että en löydä viestistäsi oikein mitään ajatusta, pelkkiä sanoja peräkkäin. Halutessasi voit toki sanoa samaa tästä viestistä.
Eli vielä täsmennyksenä: ilmeisesti uskot, minä en. Enkä luullakseni tule koskaan uskomaankaan, ellei minulle tehdä lobotomiaa. Silti elän ihmisiksi, mutta ilmeisen väärin, kun en elä tätä elämääni teidän oletetun jumalanne pelisääntöjen mukaan. - Trubaduuri
tälle linjalle.
On vain kaksi tapaa uskoa, nimittäin oikea ja väärä. Oikein uskomme me (olipa uskomme sisältö mitä tahansa), ja väärin uskovat ne toiset.
Tietysti voi olla myös kokonaan uskomatta. En usko, että päädymme yhteisymmärrykseen. Minulla ei vain mene jakeluun tämä uskomisen mielekkyys.
Pakko sanoa, että en löydä viestistäsi oikein mitään ajatusta, pelkkiä sanoja peräkkäin. Halutessasi voit toki sanoa samaa tästä viestistä.
Eli vielä täsmennyksenä: ilmeisesti uskot, minä en. Enkä luullakseni tule koskaan uskomaankaan, ellei minulle tehdä lobotomiaa. Silti elän ihmisiksi, mutta ilmeisen väärin, kun en elä tätä elämääni teidän oletetun jumalanne pelisääntöjen mukaan.Niin, totta se on. On vain yksi tapa totella! Usko jo ajoissa. Usko sana sanana näyttää tuottavan sinullekkin hieman vaikeuksia käsitemaailman tasolla. Mutta ei hätää, luota minuun, siis usko minua, mutta en vaadi sinun tottelevan minua kuitenkaan. Elät siten kuin elät. Kukapa meistä sitä tulee selville saamaan, jotta kuinka elät. Ei sinun siis sitä tarvitse enää täällä selitellä tahi sepitellä muille.
Usko on paljon monimutkaisenpi kokonaisuus kaikessa yksinkertaisuudessaan, jota sinä tuskin edes haluat mieltää. Siltä se näin ulkopuolisen silmin ainaskin vaikuttaa, mutta enhän minä kuitenkaan tiedä sitä jota viime kädessä uskot tai olet uskomatta. Eikä se minulle millään muotoa kuulukkaan. Vastasinpa vain taas yhden kerran jollekkin epätietoiselle jotensakin tieto sisältöisesti ja asiapitoisesti. - Jumala on. Usko pois.
Trubaduuri kirjoitti:
Niin, totta se on. On vain yksi tapa totella! Usko jo ajoissa. Usko sana sanana näyttää tuottavan sinullekkin hieman vaikeuksia käsitemaailman tasolla. Mutta ei hätää, luota minuun, siis usko minua, mutta en vaadi sinun tottelevan minua kuitenkaan. Elät siten kuin elät. Kukapa meistä sitä tulee selville saamaan, jotta kuinka elät. Ei sinun siis sitä tarvitse enää täällä selitellä tahi sepitellä muille.
Usko on paljon monimutkaisenpi kokonaisuus kaikessa yksinkertaisuudessaan, jota sinä tuskin edes haluat mieltää. Siltä se näin ulkopuolisen silmin ainaskin vaikuttaa, mutta enhän minä kuitenkaan tiedä sitä jota viime kädessä uskot tai olet uskomatta. Eikä se minulle millään muotoa kuulukkaan. Vastasinpa vain taas yhden kerran jollekkin epätietoiselle jotensakin tieto sisältöisesti ja asiapitoisesti.En tosiaankaan ymmärrä. Pitäisikö edes? Kunhan uskon, vai?
Miksi uskoisin? Mitä saan? Entä jos en usko? Mitä tapahtuu?
(eimeejakeluun, huokaus, on se hyvä ettei minua sentään roviolla polteta.)
Ps. Luuletko meneväsi taivaaseen? Miksi? Miksi juuri sinä? Entä ellet pääsekään, onko se ongelma? Minä en ole edes pyrkimässä mihinkään. Elän ja sitten kuolen. Siinä se. - Trubaduuri
En tosiaankaan ymmärrä. Pitäisikö edes? Kunhan uskon, vai?
Miksi uskoisin? Mitä saan? Entä jos en usko? Mitä tapahtuu?
(eimeejakeluun, huokaus, on se hyvä ettei minua sentään roviolla polteta.)
Ps. Luuletko meneväsi taivaaseen? Miksi? Miksi juuri sinä? Entä ellet pääsekään, onko se ongelma? Minä en ole edes pyrkimässä mihinkään. Elän ja sitten kuolen. Siinä se.Mieti tuota kaikkea joita kirjoitit. Niin kyllä se siitä lähtee selkiintymäään.
Minä en muuten enää epäile. Elä ja kuolla, mutta ensin nähdä Pariisi, siis sinä, mutta minä, nähdä Paratiisi. Siinäpä se ero onkin.
- Nimetön
joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit. [Jes. 53:4,5; 2. Kor. 5:21]
6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä. [1. Joh. 2:3]
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. [1. Joh. 2:29]
8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. [Joh. 8:44]
9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. [Joh. 1:13 ] - tarkein asia
eli ARMO jatetty joko tahallaan ??tai tahattomasti???pois.l-h
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1471306Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli391033Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi48900Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva170878Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus73870Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e36825- 54751
Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali145730Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy193728Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42716