Pe.ku ja risti

Barbaari

Haluaisin tietää uskotko itse oikeasti vaittamiisi etta mm. Krishna, Mithra ym (Buddha, Dionysus, Prometheus ja mutama muu epätietolähteissäsi, itse et noita tälläerää maininnut) ovat tulleet ristiinnaulituiksi, ynnä muut absurdit väittämäsi?

Vai valehteletko vain ärsyttääksesi muita. Ja jos valehtelet niin miten se vaikuttaa agendaasi?

Eikö olisi parempi yrittaa kumota jotain jota väittää valeeksi tosiasioilla valeen sijaan.

Eräässa kirjassa sanotaan että "joka on luotettava vähässa on sita paljossakin, joka on vilpillinen vähässa on sita paljossakin."

Tämän lauseen sanoi foinikialainen appelsiininjumala Perseus jonka kapteeni Barbossa laittoi reiälliseen rautakirtsuun (huomaa yhteneväisyys Kristus -> kirstu) ja heitti mereen.

Näin hän tuli samalla sekä ristiinnaulituksi että kastetuksi joka todistaa että Raamattu on kopioinut sisältönsä tästä.

Noin vapaasti mukaillen informaatiosi tyyliä ja osumatarkkuutta.

12

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nasse.

olkiukkoa rakennetaan:

"mm. Krishna, Mithra ym (Buddha, Dionysus, Prometheus ja mutama muu epätietolähteissäsi, itse et noita tälläerää maininnut) ovat tulleet ristiinnaulituiksi"

"ynnä muut absurdit väittämäsi?"

"Noin vapaasti mukaillen informaatiosi tyyliä ja osumatarkkuutta. "

LOL

• Barbaari

Silmäsi ovat heikentyneet Nassukka.
        Et erota enää linnunpelätintä etkä helluntailaista, edes lähietäisyydeltä.

Mene muualle keskustelemaan moraalista.

• Nasse.
        Barbaari kirjoitti:

Silmäsi ovat heikentyneet Nassukka.
        Et erota enää linnunpelätintä etkä helluntailaista, edes lähietäisyydeltä.

Mene muualle keskustelemaan moraalista.

että hidas yksilö ampuu toisinaan itseään jalkaan.
        Mutta hitaus jossa henkilö opastuksen jälkeen ampuu itseään toiseenkin jalkaansa, on minulle uutta, jopa hell-und-die lahkon piirissä.

Toivottavasti jossain välissä laukauksesi osuu myös välimaastoon, jotta tulevien sukupolvien taakka kevenee.

• Barbaari
        Nasse. kirjoitti:

Mutta hitaus jossa henkilö opastuksen jälkeen ampuu itseään toiseenkin jalkaansa, on minulle uutta, jopa hell-und-die lahkon piirissä.

Toivottavasti jossain välissä laukauksesi osuu myös välimaastoon, jotta tulevien sukupolvien taakka kevenee.

Annappa nyt kuulua viiltävä analyysisi. Päde oikein luvan kanssa.

Vai tarvitsetko tällaista?
        http://www.discountart.com/store/media/Brass sharpener-9868-D.jpg

En edelleenkään ole helluntailainen joten viitauksesi hitauteen ja jalkaan ampumiseen ovat hieman ontuvia, kuten voi olettaa kun luoti kimmahtaa kintuille.

• Kammottava Pilkkaaja
        Nasse. kirjoitti:

Mieleeni minun tulevi, aivoni ajattelevi kahta sanaa. Ne ovat pilkka ja nilkka.

Ensin Nasse kaivaa vajaasta pakastaan toisen korttinsa, lähes puhkikuluneen uskismoraali-korttinsa.

Sitten yrittää opettaa terroristi-leirillä hankkimaansa aseenkäsittelytaitoa, joka päättyy nolosti ennenaikaiseen laukeamiseen.

Lopuksi tämä omavanhurskas otus joka katsoo itsensä kyvykkääksi arvostelemaan muiden moraalia toivoo onnettomuutta toiselle keskustelijalle.

Se kertoo paljon nassen paskiais-moraalista.

• En toki usko ainoaankaan Jumalolentoon.

Golgatan väärästä paikasta kyselit todisteita edellisellä sivulla.
      http://www.kristitynfoorumi.fi/missasijaitseegolgata.htm

Tuokin tutkielma on ihan kristittyjen tekemä ja itse en ole paikkoja mittaillut.

"joka on luotettava vähässa on sita paljossakin, joka on vilpillinen vähässa on sita paljossakin."

Tuohan on ihan kansan viisautta.
      Kerran petturi on aina petturi (poikkeukset tästä on harvimnaisia ).

• Barbaari

Muotoilen kysymyksen tännekkin uudestaan: uskot kuitenkin että tarujen mukaan krishna (ja Siddharta Gautama ja muut väitetyt) oli kaikki noin kolmekymppisiä ja kuoli ristiinnaulittuina?

Nuo jutut ovat potaskaa ja sen pystyy jokainen joka kynnelle kykenee tarkistamaan itse. Tietosanakirjat, yliopistot, jne.
        Kyseisitä hahmoista on tehty lukemattomia tutkimuksia.

Voihan sitä väittää että Sota ja rauha, Huckleberry Finn, Tuntematon Sotilas ja Taru sormusten herrasta päättyy kaikki siihen että Frodo (tai Susi tai Hucleberry) heittää sormuksen
        tuomiovuoreen.
        Väite vaan on epätosi ja helppo tarkistaa, kuten on tämän samaisen myyttikimaran kohdalla.

>

Väärä paikka eli ei. En tiedä asian oikeaa laitaa joten en sijainista ala väittelemään.

Mitä mieltä olet että olisko juutalaiset voineet tietoisesti kiistää Golgata-nimisen paikan olemassaolon ottaen huomioon mitä silloin tapahtui?
        (luulen että et usko että mitään tapahtui, mutta kuvittele tälläkertaa että asiat meni kuten on kerrottu.)

Mielestäni hyvin todennäköistä.
        Murhaaja kiistää tekonsa usein hautaan asti ja maailman vankilat ovat täynnä syyttömiä ihmisiä.

Käytit argumenttina sitä että kenturio ei voinut nähdä väliverhon repeytymistä -> skenaario mahdoton.

Luin suomalaisesta Raamatusta kyseiset kohdat eikä niissä sanottu suoraan että kenturio näki välittömästi 24-metrisen väliverhon repeytymisen.
        Alkuperäiskielellä en lukenut koska muinaiskreikkani on hieman ruosteessa.

Tarkista itse kyseiset kohdat. Jollet Raamattua omista niin tekstit löydät netistä.

>

Etkä ole tainnut itse krishnan, buddhan, mithran, prometheuksen ja dionysuksen myytteihin tutustua?

• Barbaari kirjoitti:

Muotoilen kysymyksen tännekkin uudestaan: uskot kuitenkin että tarujen mukaan krishna (ja Siddharta Gautama ja muut väitetyt) oli kaikki noin kolmekymppisiä ja kuoli ristiinnaulittuina?

Nuo jutut ovat potaskaa ja sen pystyy jokainen joka kynnelle kykenee tarkistamaan itse. Tietosanakirjat, yliopistot, jne.
        Kyseisitä hahmoista on tehty lukemattomia tutkimuksia.

Voihan sitä väittää että Sota ja rauha, Huckleberry Finn, Tuntematon Sotilas ja Taru sormusten herrasta päättyy kaikki siihen että Frodo (tai Susi tai Hucleberry) heittää sormuksen
        tuomiovuoreen.
        Väite vaan on epätosi ja helppo tarkistaa, kuten on tämän samaisen myyttikimaran kohdalla.

>

Väärä paikka eli ei. En tiedä asian oikeaa laitaa joten en sijainista ala väittelemään.

Mitä mieltä olet että olisko juutalaiset voineet tietoisesti kiistää Golgata-nimisen paikan olemassaolon ottaen huomioon mitä silloin tapahtui?
        (luulen että et usko että mitään tapahtui, mutta kuvittele tälläkertaa että asiat meni kuten on kerrottu.)

Mielestäni hyvin todennäköistä.
        Murhaaja kiistää tekonsa usein hautaan asti ja maailman vankilat ovat täynnä syyttömiä ihmisiä.

Käytit argumenttina sitä että kenturio ei voinut nähdä väliverhon repeytymistä -> skenaario mahdoton.

Luin suomalaisesta Raamatusta kyseiset kohdat eikä niissä sanottu suoraan että kenturio näki välittömästi 24-metrisen väliverhon repeytymisen.
        Alkuperäiskielellä en lukenut koska muinaiskreikkani on hieman ruosteessa.

Tarkista itse kyseiset kohdat. Jollet Raamattua omista niin tekstit löydät netistä.

>

Etkä ole tainnut itse krishnan, buddhan, mithran, prometheuksen ja dionysuksen myytteihin tutustua?

Jakainenhan voi itse valita minkä sadun uskoo vanhemmaksi.

Vaikea sanoa sen ajan juutalaisista mutta nykyiset tuskin haluaa kiistää golgatan olemassaoloa varsinkaan kun se on osoittautunut raha-sammoksi.

Mahdollisesti golgata on vain raamatun tarussa eikä oikeasti ollenkaan paikkaa ole.
        Ristiinnaulitsemista jos yleensä edes oli on tapahtumaaikaan ollut merkityksetön tapahtuma ja sitä alettiin suurennella jälkikäteen kymmeniä vuosia myöhemmin aina tähän päivään saakka.

Nykyisin tilanne mahdollisesta väärästä paikasta tai sen siirrosta on ihan loogisesti ajateltavissa.
        Vääräksi paikaksi osoittautuminen olisi kova kolaus valtavalle määrälle pyhiinvaeltajia jotka olisivatkin sitten käyneet vain väärässä paikassa.

Tuo on erittäin hyvä syy sille miksi asiaa väärästä paikasta ei haluta tutkia.
        Vanhan virheen korjaaminen voisi käydä kalliiksi ainakin kristinuskon kohdalla ja myös taloudellisesti.

• l.o.k

Ristilippu siellä, ristilippu täällä, joka puolella ristilippu, HIIALA-HIIALA-HEEIII!!
        Mitäs mieltä peku on ristilipusta?
        Eikö olekin hieno?

• Satunnainen kulkija
        Pe.ku kirjoitti:

Vaikea sanoa sen ajan juutalaisista mutta nykyiset tuskin haluaa kiistää golgatan olemassaoloa varsinkaan kun se on osoittautunut raha-sammoksi.

Mahdollisesti golgata on vain raamatun tarussa eikä oikeasti ollenkaan paikkaa ole.
        Ristiinnaulitsemista jos yleensä edes oli on tapahtumaaikaan ollut merkityksetön tapahtuma ja sitä alettiin suurennella jälkikäteen kymmeniä vuosia myöhemmin aina tähän päivään saakka.

Nykyisin tilanne mahdollisesta väärästä paikasta tai sen siirrosta on ihan loogisesti ajateltavissa.
        Vääräksi paikaksi osoittautuminen olisi kova kolaus valtavalle määrälle pyhiinvaeltajia jotka olisivatkin sitten käyneet vain väärässä paikassa.

Vanhan virheen korjaaminen voisi käydä kalliiksi ainakin kristinuskon kohdalla ja myös taloudellisesti.

Ristilippu siellä, ristilippu täällä, joka puolella ristilippu, HIIALA-HIIALA-HEEIII!!
        Mitäs mieltä peku on ristilipusta?
        Eikö olekin hieno?

• Lohko
        Pe.ku kirjoitti:

Pekulla se oli ristilippu, HIIALA-HIIALA-HEI !!.
        Peku se hoiteli lippuansa, HIIALA-HIIALA-HEI!
        Ristilippu siellä, ristilippu täällä, joka puolella ristilippu, HIIALA-HIIALA-HEI !!

Eikös Suomella olekin hieno lippu?
        Värikin on tosi hieno, kuka lie valinnutkin noin hienon lipun? Varmaan joku hellari;)

• Barbaari
        Pe.ku kirjoitti:

>

Joo, niin merkityksetön tapahtuma oli että sitä jotkut yrittävät epätoivoissaan jopa tunkea "toisten saman genren elokuvien käsikirjoituksiin" näiden julkaisupäivien jälkeen, toivoen näin himmentävänsä tämän merkityksettömän tapahtuman vaikutusta.

Niin merkityksetön että siitä kiistellään vielä n. 2000 vuoden kuluttuakin, muunmuassa täällä.

>

Mitä vielä, olisihan syy mennä takaisin. :)
        Kristityn velvollisuuksiinhan ei kuulu suorittaa pyhiinvaellusta kuten islamissa.
        Jos on tullut käytyä väärässä paikassa niin se ei ole mikään katasrofi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      415
      2649
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      84
      1995
    3. 158
      1541
    4. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      62
      1460
    5. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1396
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1241
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      144
      1032
    8. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      50
      1024
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      44
      902
    10. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      882
    Aihe