Millainen pistorasia on leirintäalueilla?

Aloittelija..,.,.,

Olen kuvitellut että tavallinen "autonlämmitys" johto käy?

Onko näin vai onko leirintäalueiden pistoke erinlainen kuin maadoitetturasia kotona?

6

4238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ei
    • pete best

Itse aloittelin vaunuilua viime kesänä ja varsinkin noilla virallisilla palstoilla toitotettiin tuosta uudemmasta kolminapaisesta liittimestä, jotta muita liittimiä ei leirintäalueilla tunnetakaan. Hölynpölyä !

Yllätys oli suuri, kun kun aloin kiertämään Suomen ja Ruotsin camping alueita, niin suht joka paikassa oli se perinteinen SHUKO liitäntä sähkötolpissa.

Eli aina kannattaa pitää vaunussa se "vanhemman mallin" pyöreänapainen autonlämmitysjohto adapterina sen uudemman vaunujohdon kaverina, jolloin pärjää joka paikassa.

• sähköä

Pitääkö tuo todella paikkansa että liitäntäjohdon tulee olla 25 metriä pitkä
      ja minkä takia ?

• tyhmä sääntö.

Suomessa on kaikki niin pirun tarkka mutta heti Turun takana on ihan tavallisia schukoja.
        Idea miksi pitää olla 25m kumikaapeli on että ei tulisi jatkoja, vaan tolpat PITÄIS olla sijotettu sillain että 25m riittää.

Tämä tarkoittaa sen että sinulla pitää olla kaksi 25m roikkia mukana jos on schuko tai pyöreä.

Sitten jos käyt vielä Belgiassa niin sinulla pitää olla kolmas 25m roikka kun siellä taas on maadoituspiikki pystyssä schukossa.

Minä en noista säännöistä välitän vaan minulla on muutama eri pituisia roikkia mukanani ja ylimenopäitä.

Näillä olen pärjällyt nyt jo 32 vuotta ja jatkossakin meinaan pärjätä.

Mutta muista että ei jatko keskellä tietä tai paikkaan missä on vesimahdollisuus.

• Reiska -
        tyhmä sääntö. kirjoitti:

Suomessa on kaikki niin pirun tarkka mutta heti Turun takana on ihan tavallisia schukoja.
        Idea miksi pitää olla 25m kumikaapeli on että ei tulisi jatkoja, vaan tolpat PITÄIS olla sijotettu sillain että 25m riittää.

Tämä tarkoittaa sen että sinulla pitää olla kaksi 25m roikkia mukana jos on schuko tai pyöreä.

Sitten jos käyt vielä Belgiassa niin sinulla pitää olla kolmas 25m roikka kun siellä taas on maadoituspiikki pystyssä schukossa.

Minä en noista säännöistä välitän vaan minulla on muutama eri pituisia roikkia mukanani ja ylimenopäitä.

Mutta muista että ei jatko keskellä tietä tai paikkaan missä on vesimahdollisuus.

Johto pitää olla vähintään 25 m ja riittävä poikkipinta-alaltaan.
        Kyllä paperinaruillakin voi selvitä, mutta mitäs sitte, kun tulee VAHINKO? Vakuutusyhtiö voi kieltäytyä korvauksista pahimmassa tapauksessa.

Ilmeisesti tuo 25 m:n sääntö on jonkun asiantuntijan lipsahdus, eikä pysty myöntämään virhettään???? Ja jos vak.yhtiön edustaja on tietoinen tällaisesta pykälästä, tottakai yhtiö vetää siinä tapauksessa varmuudella omaan pussiinsa ja järjestelee rahoitusta coctail-tilaisuuksiinsa.

• sitä...
        tyhmä sääntö. kirjoitti:

Miksi täyttää auto erilaisilla roikilla??? yks roikka riittää ja kun on vain se adapteri erilaiseen päähän pärjää sillä. Mutta onhan autos hyvät tavaratilat kuljetella vaikka mitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3201
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57