Miten pahoja sydämen tykytyksiä ja hengitysoireita teillä on ollut?
Mulla itselläni on sellainen olotila, että sydän tykyttää usein, eikä meinaa rauhoittua. Mun on myös hankala hengittää ja hengästyn nopeasti, jos teen jotain. Voimat ovat siis aika lopussa.
Olen muuttamassa uuteen asuntoon viikon päästä. Toivottavasti oireet lakkaavat silloin.
Home ja sydämen tykytys
41
6062
Vastaukset
- tykytityk
Tykytykset saattavata olla pahoja, jos olet pahasti altistunut. Rinnassa saattaa tuntua siltä, että sydän käy ylikierroksilla. Hengitysoireitakin saattaa esiintyä ja väsymys iskee nopeasti.
Oireitai voi kokeilla helpottaa maitohappobakteereilla, mutta oireet lähtevät pois vasta sitten, kun olet muuttanut uuteen asuntoon ja olet asunut siellä jonkin aikaa.- uskokaa tai älkää
Itselläni oli vuosikausia wpw-synrooma epäily (ylimääräinen johtorata),koska sydän tikitti aina yli 100.Useista sydänkatetritutkimuksista huolimatta sitä ei löytynyt ja määrättiin säännöll.lääke kroonisiin rytmihäiriöihin.Monta vuotta(15v)"otti" sydämestä jA oli hengitysvaikeuksia.
Nyt tänä päivänä kun en ole enää homeitten kanssa tekemisissä jatkuvasti ,sydän on rauhoittunut.Pulssi on pysynyt vakaana noin 70-80.Mutta auta armias jos menen esim kauppaan jossa on kosteusvaurio,sydän alkaa heti tikittämään.ei muuta kuin heti ulos,niin sydän rauhoittuu jonkin ajan kuluttua.Mutta esim lääkkeen jätin noin 5 vuotta sitten kun homealtistus loppui.
ELI KYLLÄ KROONISIIN RYTMIHÄIRIÖIHIN PARAS LÄÄKE ON HOMEETON YMPÄRISTÖ.JA SYDÄN KYLLÄ RAUHOITTUU AJAN MYÖTÄ. - usko tai älä
uskokaa tai älkää kirjoitti:
Itselläni oli vuosikausia wpw-synrooma epäily (ylimääräinen johtorata),koska sydän tikitti aina yli 100.Useista sydänkatetritutkimuksista huolimatta sitä ei löytynyt ja määrättiin säännöll.lääke kroonisiin rytmihäiriöihin.Monta vuotta(15v)"otti" sydämestä jA oli hengitysvaikeuksia.
Nyt tänä päivänä kun en ole enää homeitten kanssa tekemisissä jatkuvasti ,sydän on rauhoittunut.Pulssi on pysynyt vakaana noin 70-80.Mutta auta armias jos menen esim kauppaan jossa on kosteusvaurio,sydän alkaa heti tikittämään.ei muuta kuin heti ulos,niin sydän rauhoittuu jonkin ajan kuluttua.Mutta esim lääkkeen jätin noin 5 vuotta sitten kun homealtistus loppui.
ELI KYLLÄ KROONISIIN RYTMIHÄIRIÖIHIN PARAS LÄÄKE ON HOMEETON YMPÄRISTÖ.JA SYDÄN KYLLÄ RAUHOITTUU AJAN MYÖTÄ.mutta näin on. Kun tiedostat olevasi homeisessa paikassa, niin tulee pakoreaktio ja sydämen lyöntitiheys myös kasvaa ja kummasti rauhoittuu tilanteen mentyä ohi.
- @£$€{]
usko tai älä kirjoitti:
mutta näin on. Kun tiedostat olevasi homeisessa paikassa, niin tulee pakoreaktio ja sydämen lyöntitiheys myös kasvaa ja kummasti rauhoittuu tilanteen mentyä ohi.
tuo mua ärsyttää!!!ArGHHH!!Sillä ole mitään tekemistä psyykeen kanssa!!!!Etpä taida itse ymmärtää asiaa ennenkuin itse sairastut kyseiseen tilaan,aarghh,mur.Noin puhuu vain sellainen joka ei tiedä asiasta mitään.Tuo on ihan eri sairaus.
NO EN TIETENKÄÄN TOIVO SINULLE SITÄ!!!MUTTA PLIIS ÄLÄ PÄÄSTÄ TUOLLAISTA SUUSTASI AINAKAAN TÄLLÄ PALSTALLA.ETHÄN?
Ja kyllä se on altistuksen ajasta kiinni jääkö tykytys päälle vai ei.
Kuka sinä olet?? - homeahdistus1
usko tai älä kirjoitti:
mutta näin on. Kun tiedostat olevasi homeisessa paikassa, niin tulee pakoreaktio ja sydämen lyöntitiheys myös kasvaa ja kummasti rauhoittuu tilanteen mentyä ohi.
homesairas voi sentään usein toipua, kun homealtistus päättyy, mutta psyykensairauttahan ei pääse pakoon minnekään. Aina vaan oma pää kulkee mukana, todella traagista.
Jotkut ovat keksineet hoitokeinokseen nettipalstoilla purkautumisen. Ikävä kyllä, se ei taida olla kovin tehokasta? sillä tila vaikuttaa kroonistuneen.
Ehkä palstan vaihto auttaisi? Keskusteluryhmiä löytyy suomi24:kin esimerkiksi otsikoilla pelot ja jännitys sekä paniikkihäiriö.
Ensisijaisesti kannattanee kuitenkin hakeutua pätevän psykiatrin hoitoon. Lääkevalikoima on monipuolinen ja vaikeista oireista kärsivä saattaa päästä Kelan korvaamaan terapiaankin. Psyykensairauksien hoito Suomessa on kehittynyttä ja ammattitaitoista homesairauksiin verrattuna ja nämä sairaudet ovat nykyään tunnettuja ja hyväksyttyjä. Väitän, että esimerkiksi masennuspotilas saa paljon paremman hoidon ja kohtelun, kuin jos kertoo vastaanotolla kärsivänsä homeesta. - usko tai älä
homeahdistus1 kirjoitti:
homesairas voi sentään usein toipua, kun homealtistus päättyy, mutta psyykensairauttahan ei pääse pakoon minnekään. Aina vaan oma pää kulkee mukana, todella traagista.
Jotkut ovat keksineet hoitokeinokseen nettipalstoilla purkautumisen. Ikävä kyllä, se ei taida olla kovin tehokasta? sillä tila vaikuttaa kroonistuneen.
Ehkä palstan vaihto auttaisi? Keskusteluryhmiä löytyy suomi24:kin esimerkiksi otsikoilla pelot ja jännitys sekä paniikkihäiriö.
Ensisijaisesti kannattanee kuitenkin hakeutua pätevän psykiatrin hoitoon. Lääkevalikoima on monipuolinen ja vaikeista oireista kärsivä saattaa päästä Kelan korvaamaan terapiaankin. Psyykensairauksien hoito Suomessa on kehittynyttä ja ammattitaitoista homesairauksiin verrattuna ja nämä sairaudet ovat nykyään tunnettuja ja hyväksyttyjä. Väitän, että esimerkiksi masennuspotilas saa paljon paremman hoidon ja kohtelun, kuin jos kertoo vastaanotolla kärsivänsä homeesta.sillä ei aloittaja ihan noin sekava ole. Taas mennään äärilaidasta toiseen.
Koeta nyt sinäkin ymmärtää ettei psykiatri auta tässä tilanteessa jossa aloittaja on. Tärkeintä on ainoastaan tiedostaa että sydämen tykytykset voivat johtua myös siitä tuntemuksesta jonka home herättää meissä altistuneissa. Kunnes sekin reaktio ajan myötä laimenee.
Kovin oli voimakas reagointi sinulla. OSUI JA UPPOSI näköjään kohdallasi ARKAAN AIHEESEEN.
Yritä nyt vähän relata, onhan kesä.
Ja muuta suhtautumistasi hiukan suvaitsevaisemmaksi, kyllä psyykkeen vaikutus tuntemusten kautta fysiikkaan on aivan luonnollinen asia, ei siitä tarvitse noin pillastua.
Leppoisaa kesää aivoillesi!! - homeahdistus1
usko tai älä kirjoitti:
sillä ei aloittaja ihan noin sekava ole. Taas mennään äärilaidasta toiseen.
Koeta nyt sinäkin ymmärtää ettei psykiatri auta tässä tilanteessa jossa aloittaja on. Tärkeintä on ainoastaan tiedostaa että sydämen tykytykset voivat johtua myös siitä tuntemuksesta jonka home herättää meissä altistuneissa. Kunnes sekin reaktio ajan myötä laimenee.
Kovin oli voimakas reagointi sinulla. OSUI JA UPPOSI näköjään kohdallasi ARKAAN AIHEESEEN.
Yritä nyt vähän relata, onhan kesä.
Ja muuta suhtautumistasi hiukan suvaitsevaisemmaksi, kyllä psyykkeen vaikutus tuntemusten kautta fysiikkaan on aivan luonnollinen asia, ei siitä tarvitse noin pillastua.
Leppoisaa kesää aivoillesi!!ei aloittajalle. Voikun sinuunkin osuisi joskus, upottaminen ei tunnu onnistuvan vaikka kuinka yritän.
En halua mitenkään vähätellä psyykensairauksia, päinvastoin, ne ovat vakavia ja usein invalidisoivia, pahimmillaan tappavia (itsemurhat).
Tämä on kuitenkin homesairauspalsta. Homesairaan sydämentykytykset ovat somaattisia. Home voi varmaan aiheuttaa psyykkisiä ongelmia, harvoin ne ovat kuitenkaan ensisijaisia homeoireita ja usein ne syntyvät välillisesti, esimerkiksi kodin ja työpaikan menetyksen takia.
Ai, mutta tämä olikin suvaitsematonta ajattelua... hyi minua. - hyväksyhän myös muut
homeahdistus1 kirjoitti:
ei aloittajalle. Voikun sinuunkin osuisi joskus, upottaminen ei tunnu onnistuvan vaikka kuinka yritän.
En halua mitenkään vähätellä psyykensairauksia, päinvastoin, ne ovat vakavia ja usein invalidisoivia, pahimmillaan tappavia (itsemurhat).
Tämä on kuitenkin homesairauspalsta. Homesairaan sydämentykytykset ovat somaattisia. Home voi varmaan aiheuttaa psyykkisiä ongelmia, harvoin ne ovat kuitenkaan ensisijaisia homeoireita ja usein ne syntyvät välillisesti, esimerkiksi kodin ja työpaikan menetyksen takia.
Ai, mutta tämä olikin suvaitsematonta ajattelua... hyi minua.täällä saa esittää jokainen omia mielipiteitään homesairauksista. Ja jos sinä et halua nähdä niiden olevan kokonaisvaltaisia myös mieleen vaikuttavina, niin se on sinun ongelmasi.
Muista että ei sinun näkemyksesi ole ainoa autuaaksi tekevä eikä oikea. - luehan tämä niin ymmärrät
homeahdistus1 kirjoitti:
ei aloittajalle. Voikun sinuunkin osuisi joskus, upottaminen ei tunnu onnistuvan vaikka kuinka yritän.
Ai, mutta tämä olikin suvaitsematonta ajattelua... hyi minua.sinulle homeahdistus1 luettavaksesi, jotta ymmärrät mistä kyse:
http://pre20031103.stm.fi/suomi/eho/julkaisut/home/0home.pdf - homeahdistus1
luehan tämä niin ymmärrät kirjoitti:
sinulle homeahdistus1 luettavaksesi, jotta ymmärrät mistä kyse:
http://pre20031103.stm.fi/suomi/eho/julkaisut/home/0home.pdfnoin 10 kertaa, kuten aika monta muutakin tutkimusta homeongelmasta, suurin osa niistä lääketieteellisistä tietokannoista.
Ketjun aloittaja ei kirjoittanut mitään mistään homeen HAJUSTA tai psyykkisistä tuntemuksistaan, vaan sydämentykytyksistä ja hengenahdistuksesta.
Ei pidä sotkea mitään paniikkihäirötä homeoireiluun, ne ovat eri sairauksia. - älähän sekoile
homeahdistus1 kirjoitti:
noin 10 kertaa, kuten aika monta muutakin tutkimusta homeongelmasta, suurin osa niistä lääketieteellisistä tietokannoista.
Ketjun aloittaja ei kirjoittanut mitään mistään homeen HAJUSTA tai psyykkisistä tuntemuksistaan, vaan sydämentykytyksistä ja hengenahdistuksesta.
Ei pidä sotkea mitään paniikkihäirötä homeoireiluun, ne ovat eri sairauksia.lisää olettamuksia,ensin vedät psykiatrit kehiin ja nyt paniikkihäiriöt.
Sydämentykytys oli jutun juuri ja siihen voi olla muitakin syitä kuin home. - vaihda lukemista
homeahdistus1 kirjoitti:
noin 10 kertaa, kuten aika monta muutakin tutkimusta homeongelmasta, suurin osa niistä lääketieteellisistä tietokannoista.
Ei pidä sotkea mitään paniikkihäirötä homeoireiluun, ne ovat eri sairauksia.jos 10 kertaa olet sen lukenut kannattaisi lukea muutakin kuin home aiheista kirjallisuutta.
Ettei pikku pollasi mene aivan sekaisin. - homeahdistus1
älähän sekoile kirjoitti:
lisää olettamuksia,ensin vedät psykiatrit kehiin ja nyt paniikkihäiriöt.
Sydämentykytys oli jutun juuri ja siihen voi olla muitakin syitä kuin home.ketjun aloitushan oli HOME ja sydämen tykytys. Mielestäni aloituksessa ei ollut sanaakaan sellaista, mikä viittaisi siihen että aloittaja kärsisi jostain muista syistä sydämen tykytykseensä.
Itse olen parhaillaan jälleen kerran tutkimusputkessa, jossa etsitään syytä tykyttelyyn. Toistaiseksi ei ole löytynyt mitään muuta kuin HOMEEN aiheuttama allerginen reaktio ja keuhkojen toimintahäiriö. - sinä usko tai älä
usko tai älä kirjoitti:
Miten on mahdollista että 1.kertaa menet uuteen kauppaan ja kaikki sujuu hyvin.No menet seuraavaan myymälään ja kaikki hyvin.Sanotaan että kolmannessa kaupassa tykytys tulee päälle,alkaa heikottamaan.Äkkiä ulos.Olo on veltto ja tykyttää ja hengästyttää.Miten voi käydä joissakin kaupoissa ja joissakin ei.
Tuota psyykettä nuo lääkärit yrittää syöttää mutta itse kokeneena nuo oireet se ei varmasti pidä paikkansa.
Hullujahan ne on jotka väittää että yhtäkkiä esim nurmikonleikkuussa alakaa ottaa psyykkeen päälle ja pitää paeta paikalta.Tai jossakin kaupassa jossa ei ennen ole edes käynyt iskee joku kohtaus päälle.
Äläkää viittikö syöttää tuollaista p...aa tällä palstalla. - homeahdistus1
sinä usko tai älä kirjoitti:
Miten on mahdollista että 1.kertaa menet uuteen kauppaan ja kaikki sujuu hyvin.No menet seuraavaan myymälään ja kaikki hyvin.Sanotaan että kolmannessa kaupassa tykytys tulee päälle,alkaa heikottamaan.Äkkiä ulos.Olo on veltto ja tykyttää ja hengästyttää.Miten voi käydä joissakin kaupoissa ja joissakin ei.
Tuota psyykettä nuo lääkärit yrittää syöttää mutta itse kokeneena nuo oireet se ei varmasti pidä paikkansa.
Hullujahan ne on jotka väittää että yhtäkkiä esim nurmikonleikkuussa alakaa ottaa psyykkeen päälle ja pitää paeta paikalta.Tai jossakin kaupassa jossa ei ennen ole edes käynyt iskee joku kohtaus päälle.
Äläkää viittikö syöttää tuollaista p...aa tällä palstalla.homesairailla varsinkin ulkoilmassa, raikkaassa kesäsateessa, heh!
Itse kuvittelin sairauden alkuvaiheessa pitkään kärsiväni jostain paniikkikohtauksista, kun käydessäni tietyissä paikoissa, kuten eräässä maanalaisessa parkkihallissa, sain aina todella ahdistavan olon; sydän hakkasi, oksetti, tärisytti ja pyörrytti. Usein en päässytkään kauppaan, vaan jouduin jäämään autoon istumaan ja taistelemaan oksentamista vastaan. En ymmärtänyt oloa homeesta johtuvaksi, sillä hengitystieoireet puuttuivat tuossa paikassa. Aina niin valpas nenäni ei reagoinut juuri mitenkään.
Oireilu on edelleen toistettavissa tuossa paikassa, minä päivänä tahansa. Tajusin mistä on kyse vasta silloin, kun jätin autoni saman parkkihallin ylempään kerrokseen eikä mitään vaivoja tullutkaan. Nykyään välttelen maanalaisia tiloja, tosin missään muualla en ole saanut vastaavia oireita noin nopeasti, kävely autosta kauppakeskukseen kun kestää vain muutaman minuutin. - uskokaa tai älkää
usko tai älä kirjoitti:
että lääkärit määräisivät sydänlääkkeitä ja laittaisivat kalliisiin katetritutkimuksiin jos todellakin taustalla olisi vain pelkoreaktio.Kyllä ne olisi mulle ihan toisenlaiset lääkkeetkin kirjoittanut. Tuskinpa olisin saanut edes KELA-korvausta kroonisiin rytmihäiriöihin.
Tuleeko sydämeen pelkoreaktiosta haarakatkos??
Olet nyt täysin väärässä.Sillä itselläni todellakin ihme tapahtui hometyöpaikan jättämisen jälkeen.Lääkkeet on poissa ja haarakatkostakaan ei enää ole.
Herkkä olen hajusteille ja homeelle.Niistä kun pysyn erossa ,sydänkin on kunnossa.Ja tiedän varmasti mitä puhun sillä takana on 15 v kokemus.Usko tai älä!!! - homeesta haarakatkos
uskokaa tai älkää kirjoitti:
että lääkärit määräisivät sydänlääkkeitä ja laittaisivat kalliisiin katetritutkimuksiin jos todellakin taustalla olisi vain pelkoreaktio.Kyllä ne olisi mulle ihan toisenlaiset lääkkeetkin kirjoittanut. Tuskinpa olisin saanut edes KELA-korvausta kroonisiin rytmihäiriöihin.
Tuleeko sydämeen pelkoreaktiosta haarakatkos??
Olet nyt täysin väärässä.Sillä itselläni todellakin ihme tapahtui hometyöpaikan jättämisen jälkeen.Lääkkeet on poissa ja haarakatkostakaan ei enää ole.
Herkkä olen hajusteille ja homeelle.Niistä kun pysyn erossa ,sydänkin on kunnossa.Ja tiedän varmasti mitä puhun sillä takana on 15 v kokemus.Usko tai älä!!!haarakatkos homeesta, hallelujaaa. Mees ny vähän miettimään mistä haarakatkos johtuu. Sullehan määrättiin lääkitys sen hoitoon jotta impulssit jälleen kulkisivat.
Taisit saada jotain homelääkettä haarakatkokseen:).
Herätys, ei kaikki johdu homeesta!!!!!!!!! - ???
usko tai älä kirjoitti:
Mykotoksiinit aiheuttavat muutoksia sydämen toiminnassa, rytmihäiriöitä, EKG-muutoksia.
Esim. valinomysiini on kaliumin kantajajonofori. Jos et tiedä, mitä ylimääräinen kalium solussa aiheuttaa sydämelle, niin suosittelisin vaikenemaan. - rytmihäiriöitä
??? kirjoitti:
Mykotoksiinit aiheuttavat muutoksia sydämen toiminnassa, rytmihäiriöitä, EKG-muutoksia.
Esim. valinomysiini on kaliumin kantajajonofori. Jos et tiedä, mitä ylimääräinen kalium solussa aiheuttaa sydämelle, niin suosittelisin vaikenemaan.yms. ongelmaa aiheuttaa sydämelle. Joten home on kyllä paljon voimakkaampi kuin moni uskookaan. Vanhassa keuhkosairauksia käsittelevässä kirjassa oli tarkoin kuvattuna homesairauksia, uudessa ei.
- Homeherkkä
usko tai älä kirjoitti:
Minullakin oli varmaan psyykkiset voimat mukana kun imaisin Bricanyl-astmapiippua, aikaisemmin Pulmicorttia, seurauksena parinkymmenen minuutin kuluttua vapinaa, heikotusta ja rytmihäiriötä.
No vetelin niitä silti märättynä ja tarvittaessa.
Kertoessani lääkeoireiluistani keuhkolääkärini vaihtoi astmapiipun Symbicorttiin eikä minkäänlaista jälkioireilua ole vielä tähän mennessä esiintynyt. - uskokaa tai älkää
Homeherkkä kirjoitti:
Minullakin oli varmaan psyykkiset voimat mukana kun imaisin Bricanyl-astmapiippua, aikaisemmin Pulmicorttia, seurauksena parinkymmenen minuutin kuluttua vapinaa, heikotusta ja rytmihäiriötä.
No vetelin niitä silti märättynä ja tarvittaessa.
Kertoessani lääkeoireiluistani keuhkolääkärini vaihtoi astmapiipun Symbicorttiin eikä minkäänlaista jälkioireilua ole vielä tähän mennessä esiintynyt.kolmikymppisenä astmaa eikä astmalääkkeitä.Sydänlääkkeitä ehdin syödä 10 v ennenkuin sain astmalääkkeet eli astmal.ei aiheuttanut ainakaan itselläni noita kroonisia rytmihäiriöitä.Mutta astmalääkkeistä menin kyllä kaikki läpi ennenkuin edes jokin sopiva löytyi.Avaavat minulta on kielletty kokonaan nopealyöntisyyden takia.
Itse en ole löytänyt mitään muuta selitystä vaikeille oireilleni kuin sairas talo.Sillä kaikki vaikeat oireet jäivät sinne taloon.Vuosi meni että tunsin olevani taas hyvässä kunnossa ja jätin sen myötä lääkkeet.Mutta tästä herkkyydestä sairastua homeista en ole päässyt. - poissuljettu
homeesta haarakatkos kirjoitti:
haarakatkos homeesta, hallelujaaa. Mees ny vähän miettimään mistä haarakatkos johtuu. Sullehan määrättiin lääkitys sen hoitoon jotta impulssit jälleen kulkisivat.
Taisit saada jotain homelääkettä haarakatkokseen:).
Herätys, ei kaikki johdu homeesta!!!!!!!!!mikrobitoksiinit voivat vaurioittaa pehmykudoksia jollainen sydänkin on eri osineen.
- ilmeisesti
tekemisissä sellaisten kosteusvauriomikrobien kanssa, joiden tuottamat myrkyt ovat kaliumin kantajajonoforeja. Esim. sädesienen Streptomyces griseuksen tuottama valinomysiini on tällainen. Se altistaa solun ulkoiselle kaliumille, joka aiheuttaa rytmihäiriöitä. Koska sydämen toiminta on sähköistä, liika kalium solun sisällä kiihdyttää sen lyöntitiheyttä.
- pikku Myy
Meienkiintoista, että taas väitetään että homeoireet, kuten sydäntykytyksiä johtuisivat henkilön heikosta psyykkeestä... Onneksi olen itse käynyt psykiatrin luona, ja saanut sieltä puhtaat paperit. (Vakuutusyhtiötä varten.) Onpa hyvä olo, kun voin todistaa, että minulla ei ole paniikkihäiiriöitä eikä muita mielenterveysongelmia. Oireet tulevatkin homeista! Toivon mukaan muutkin löytävät sellaisen psykiatrin, joka on asiantunteva ja ymmärtää homeista ainakin vähäsen.
Mutta, nyt kysymyksiin. Minkä takia minulle on tullut kaaliumvaje? Vaikuttaako jotkut homeet päinvastoin kehoon? Vai johtuuko kaaliumvaje ainoastaan lääkkeistä?
Sydäntykytyksiä, epäsäännöllisiä lyöntejä ja korkea pulssi minullekin tulee homealtistuksesta. Ja minähän todetusti en kärsi mielenterveysongelmista... - ravinto-aineet
pikku Myy kirjoitti:
Meienkiintoista, että taas väitetään että homeoireet, kuten sydäntykytyksiä johtuisivat henkilön heikosta psyykkeestä... Onneksi olen itse käynyt psykiatrin luona, ja saanut sieltä puhtaat paperit. (Vakuutusyhtiötä varten.) Onpa hyvä olo, kun voin todistaa, että minulla ei ole paniikkihäiiriöitä eikä muita mielenterveysongelmia. Oireet tulevatkin homeista! Toivon mukaan muutkin löytävät sellaisen psykiatrin, joka on asiantunteva ja ymmärtää homeista ainakin vähäsen.
Mutta, nyt kysymyksiin. Minkä takia minulle on tullut kaaliumvaje? Vaikuttaako jotkut homeet päinvastoin kehoon? Vai johtuuko kaaliumvaje ainoastaan lääkkeistä?
Sydäntykytyksiä, epäsäännöllisiä lyöntejä ja korkea pulssi minullekin tulee homealtistuksesta. Ja minähän todetusti en kärsi mielenterveysongelmista...http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2192&fuclass=all&specdiet=none&items=100&from=top&portion=100g&lang=fi
Eniten ja vähiten sisältävät elintarvikkeet - pikku Myy
ravinto-aineet kirjoitti:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2192&fuclass=all&specdiet=none&items=100&from=top&portion=100g&lang=fi
Eniten ja vähiten sisältävät elintarvikkeetKiitos tiedoista!
Vaikka syönkin ruokaaineita, jotka voisivat nostaa kaaliumin arvoja, ne arvot eivät liiku mihinkään.
Lääkemäärayksen mukaan otan 2 g kaaliumia päivässä! Ne nostavat arvoja matalalle normaalitasolle.
Halusin tietää, minkä sen vajeen aiheuttaa, kun se ihan selvästi ei johdu ruokavaliosta. - monella vajetta
pikku Myy kirjoitti:
Kiitos tiedoista!
Vaikka syönkin ruokaaineita, jotka voisivat nostaa kaaliumin arvoja, ne arvot eivät liiku mihinkään.
Lääkemäärayksen mukaan otan 2 g kaaliumia päivässä! Ne nostavat arvoja matalalle normaalitasolle.
Halusin tietää, minkä sen vajeen aiheuttaa, kun se ihan selvästi ei johdu ruokavaliosta.jo vuosia on toitotettu että syömme liikaa suolaa. Ja pitäähän se toisilla paikkansa. Pahimpia ovat pansuolat ym.lisätyt tai puhdistetut versiot.
Parhaiten ja terveellisemmin saat kaliumin merisuolasta. Siirry siihen ja aluksi voit käyttää vähän runsaammin. Se on muutenkin elimistöystävällisempi ja ravintorikkaampi. - kalium?
pikku Myy kirjoitti:
Sydäntykytyksiä, epäsäännöllisiä lyöntejä ja korkea pulssi minullekin tulee homealtistuksesta. Ja minähän todetusti en kärsi mielenterveysongelmista...Esim. valinomysiini on siis mitokondriomyrkky eli se tekee solukalvon kaliumioneja läpäiseväksi.
Solun ulkopuolella kaliumpitoisuus on monin kerroin suurempi kuin solun sisällä. Valinomysiinin takia kalium pääsee siis esteettä tunkeutumaan solun sisään.
Onko sinulta mitattu seerumin kaliumpitoisuus vaiko solun sisäinen kaliumpitoisuus?
http://savotta.helsinki.fi/halvi/tiedotus/lehti.nsf/e1e392ad852e72f5c225680000404fa8/4d467df6f0e79d38c2256ea6003a203e?OpenDocument
Valinomysiini ja kereulidi ovat kemiallisesti pysyviä, niitä ei voi
hävittää keittämällä tai puhdistamalla. Molemmat myrkyt ovat toistensa
kaltaisia rengasrakenteisia peptidejä. Myrkyt ovat myös kaliumin
kantajajonoforeja. Tämä ominaisuus lisättynä toksiinien PCB- tai
DDT-yhdisteisiin verrattavissa olevaan rasvaliukoisuuteen saa kereulidin ja
valinomysiinin kuljettamaan kalium-joneja esteettä solukalvojen läpi
suoraan mitokondrioihin.
http://personal.inet.fi/yhdistys/tyhosa/referointi.htm
Trichoderma harzianum on myrkyllisiä peptaiboleja tuottava sieni, joka esiintyy kosteusvaurio rakennuksissa. Myrkky aerolisoituu: se voidaan todeta siittiötestillä, myrkky tekee kaliumkanavia solun kalvoihin. Tämä aiheuttaa kalium tasapainon järkkymisen ja esim. sydänkohtauksia. Jotkut myrkyistä ovat joni kanavia tuottavia, ne oikosulkevat solujen viestijärjestelmän. - pikku Myy
kalium? kirjoitti:
Esim. valinomysiini on siis mitokondriomyrkky eli se tekee solukalvon kaliumioneja läpäiseväksi.
Solun ulkopuolella kaliumpitoisuus on monin kerroin suurempi kuin solun sisällä. Valinomysiinin takia kalium pääsee siis esteettä tunkeutumaan solun sisään.
Onko sinulta mitattu seerumin kaliumpitoisuus vaiko solun sisäinen kaliumpitoisuus?
http://savotta.helsinki.fi/halvi/tiedotus/lehti.nsf/e1e392ad852e72f5c225680000404fa8/4d467df6f0e79d38c2256ea6003a203e?OpenDocument
suoraan mitokondrioihin.
Trichoderma harzianum on myrkyllisiä peptaiboleja tuottava sieni, joka esiintyy kosteusvaurio rakennuksissa. Myrkky aerolisoituu: se voidaan todeta siittiötestillä, myrkky tekee kaliumkanavia solun kalvoihin. Tämä aiheuttaa kalium tasapainon järkkymisen ja esim. sydänkohtauksia. Jotkut myrkyistä ovat joni kanavia tuottavia, ne oikosulkevat solujen viestijärjestelmän.Ensin vastaus kysymykseen: En tiedä mitä on mitattu, sanottiin vaan kaaliumin arvo, ja määrättiin lääkettä. Toivon mukaan ne tietävät mitä ne tekee!
Oli pelottavaa tietoa! Olen kyllä tiennyt, että homeet eivät tee keholle hyvää, mutta että ne vaikuttavat joka tasolla ja kaikkialla kehossa tuntuu masentavalta. Mitenköhän seuraava coktail vaikuttaa ihmiseen? Nämä ovat ne homelajit jotka löydettiin ilmatutkimuksissa työpaikallani:
Aspergillus
Chateomium
Cladosporium
Ulocladium
Zygomycetes
Alternaria
Ulocladium
Penicillium
Arthrinium
Hiivat
Trichoderma
Paecilomyces
Aerobasidium
"Tunnistamaton"
Geotrichum
Acremonium
Aspergillus niger
Oidiodendron
Thysanphora
Hyalodendron
Phoma
Rhinocladiella
Oedocephalum
Tritirachium
Chrysosporium
Botrytis
Aspergillus fumigatus
Aspergillus "muu"
Scopulariopsis - arvailla
pikku Myy kirjoitti:
Ensin vastaus kysymykseen: En tiedä mitä on mitattu, sanottiin vaan kaaliumin arvo, ja määrättiin lääkettä. Toivon mukaan ne tietävät mitä ne tekee!
Oli pelottavaa tietoa! Olen kyllä tiennyt, että homeet eivät tee keholle hyvää, mutta että ne vaikuttavat joka tasolla ja kaikkialla kehossa tuntuu masentavalta. Mitenköhän seuraava coktail vaikuttaa ihmiseen? Nämä ovat ne homelajit jotka löydettiin ilmatutkimuksissa työpaikallani:
Aspergillus
Chateomium
Cladosporium
Ulocladium
Zygomycetes
Alternaria
Ulocladium
Penicillium
Arthrinium
Hiivat
Trichoderma
Paecilomyces
Aerobasidium
"Tunnistamaton"
Geotrichum
Acremonium
Aspergillus niger
Oidiodendron
Thysanphora
Hyalodendron
Phoma
Rhinocladiella
Oedocephalum
Tritirachium
Chrysosporium
Botrytis
Aspergillus fumigatus
Aspergillus "muu"
Scopulariopsismitä tuollainen coktail pitää sisällään ja mitä se voi aiheuttaa.
Pelkästään Aspergilluksetkin voivat tuottaa useita kymmeniä erilaisia toksiineja. Penicillium-lajeja on satoja jne.. Kaikenlisäksi erilaiset kannat käyttäytyvät erilailla ja aineenvaihduntatuotteiden tuotanto ja laatu on riippuvainen myös siitä, millä alustalla tai minkälaisissa olosuhteissa muuten ne kasvavat.
Kun on mitattu kahden eri lajin tuottamien toksiinien yhteisvaikutuksia, on haivaittu, että ne voimistavat toistensa vaikutusta. Tuollaisessa coktailissa on ääretön määrä erilaisia yhdistelmämahdollisuuksia ja siten myös valtava määrä erilaisia vaikutuksia, joita ne voivat ihmiselle aiheuttaa. - rytmihäiriöt
pikku Myy kirjoitti:
Sydäntykytyksiä, epäsäännöllisiä lyöntejä ja korkea pulssi minullekin tulee homealtistuksesta. Ja minähän todetusti en kärsi mielenterveysongelmista...Jotkut lääkkeet voivat estää kaliumin pääsyn solun sisään ja tekevät siis päinvastaista työtä kuin mikrobien myrkyt. Eli lääkäreilläkään ei ole helppoa näissä asioissa.
Jokaisen olisi hyvä tarkastaa, ettei ainakaan itse käytä useampia sellaisia lääkkeitä, jotka aiheuttavat elektrolyyttihäiriöitä sydämen toiminnassa. Sellaisia hengityselinsairauksien lääkkeitä ovat:
Salbutamoli (Airomir, Buventol, Redol Comp,
Ventoline)
Terbutaliini (Bricanyl)
Formoteroli (Foradil, Formoterol, Oxis, Symbicort)
Salmeteroli (Seretide, Serevent)
Muista löytyy tietoa täältä:
http://www.kuopionlaakeinformaatiokeskus.fi/kysymys/kysymys2-06.pdf - astmaatikolle?
rytmihäiriöt kirjoitti:
Jotkut lääkkeet voivat estää kaliumin pääsyn solun sisään ja tekevät siis päinvastaista työtä kuin mikrobien myrkyt. Eli lääkäreilläkään ei ole helppoa näissä asioissa.
Jokaisen olisi hyvä tarkastaa, ettei ainakaan itse käytä useampia sellaisia lääkkeitä, jotka aiheuttavat elektrolyyttihäiriöitä sydämen toiminnassa. Sellaisia hengityselinsairauksien lääkkeitä ovat:
Salbutamoli (Airomir, Buventol, Redol Comp,
Ventoline)
Terbutaliini (Bricanyl)
Formoteroli (Foradil, Formoterol, Oxis, Symbicort)
Salmeteroli (Seretide, Serevent)
Muista löytyy tietoa täältä:
http://www.kuopionlaakeinformaatiokeskus.fi/kysymys/kysymys2-06.pdfListassasi oli kolme minulle tärkeää lääkettä. Kaikissa niissä on mukana avaavaa lääkettä, toisinaan käyttämäni kortisonilääke ei sisältynyt listalle. Mikä avaava lääke ei aiheuta elektrolyyttihäiriöitä sydämen toiminnassa?
- Homeherkkä
pikku Myy kirjoitti:
Ensin vastaus kysymykseen: En tiedä mitä on mitattu, sanottiin vaan kaaliumin arvo, ja määrättiin lääkettä. Toivon mukaan ne tietävät mitä ne tekee!
Aspergillus
Chateomium
Cladosporium
Ulocladium
Zygomycetes
Alternaria
Ulocladium
Penicillium
Arthrinium
Hiivat
Trichoderma
Paecilomyces
Aerobasidium
"Tunnistamaton"
Geotrichum
Acremonium
Aspergillus niger
Oidiodendron
Thysanphora
Hyalodendron
Phoma
Rhinocladiella
Oedocephalum
Tritirachium
Chrysosporium
Botrytis
Aspergillus fumigatus
Aspergillus "muu"
ScopulariopsisTyöpaikallasihan on edustettuina miltei koko allergisoiva kosteusvauriomikrobikirjo, eli coktail.
Varastopunkit näyttävät puuttuvat.
Kertoisitko mitä vasta-aineita verestäsi on löydetty, mikä taho suoritti mittauksen ja missä laboratoriossa moinen coktailkirjo on todettu? - Homeherkkä
arvailla kirjoitti:
mitä tuollainen coktail pitää sisällään ja mitä se voi aiheuttaa.
Pelkästään Aspergilluksetkin voivat tuottaa useita kymmeniä erilaisia toksiineja. Penicillium-lajeja on satoja jne.. Kaikenlisäksi erilaiset kannat käyttäytyvät erilailla ja aineenvaihduntatuotteiden tuotanto ja laatu on riippuvainen myös siitä, millä alustalla tai minkälaisissa olosuhteissa muuten ne kasvavat.
Kun on mitattu kahden eri lajin tuottamien toksiinien yhteisvaikutuksia, on haivaittu, että ne voimistavat toistensa vaikutusta. Tuollaisessa coktailissa on ääretön määrä erilaisia yhdistelmämahdollisuuksia ja siten myös valtava määrä erilaisia vaikutuksia, joita ne voivat ihmiselle aiheuttaa.En ole nähtyt yhtään tieteellistä tutkimusta siitä kuinka monella prosentilla kosteusvauriomikrobien pakkohengittämisestä "oireilevilla"/ammattitautitodetuilla on todettu kosteusvauriohomeiden ja/tai -bakteereiden (sädesieni) tuottamia toksiineja.
Tieteellisä mittatikkujahan löytyy niin toksiinien kuin kemikaalienkin toteamiseen. - pikku Myy
Homeherkkä kirjoitti:
Työpaikallasihan on edustettuina miltei koko allergisoiva kosteusvauriomikrobikirjo, eli coktail.
Varastopunkit näyttävät puuttuvat.
Kertoisitko mitä vasta-aineita verestäsi on löydetty, mikä taho suoritti mittauksen ja missä laboratoriossa moinen coktailkirjo on todettu?Varastopunkkeja ei ole edes tutkittu/etsitty. Erikoisia muuarhaisia meillä oli. Piti varoa, ettevät ne jääneet kenkiin tai työlaukkuun... Tuli erikoisryhmä tutkimaan ja hävittämään niitä.
Vastaaineita (IgE) löydettiin kun vereni lähetettiin aikaisemmassa tapauksessa Kuopioon, mutta silloin kun TTL suoritti kokeet ei löydetty yhtään mitään. Otettiin yksi putki verta, ja testattiin kaikkia mahdollisia lajeja... Vastaukset tulivat noin viikossa... Hmmm... Kuopion laboratorio halusi paljon verta ja tutkimus kesti neljä viikkoa. Ei ole verestäni tutkittu kaikkia lajeja.
Suomen sisäilmaston mittauspalvelu (SSM) otti vanhan ajan ilmanäyytteitä (EI Andersén-mittaus). En löydä tietoja laboratoriosta tutkimuspapereista. Tutkivien ihmisten nimet löytyy kyllä. - Jälleen kerran
kalium? kirjoitti:
Esim. valinomysiini on siis mitokondriomyrkky eli se tekee solukalvon kaliumioneja läpäiseväksi.
suoraan mitokondrioihin.
Trichoderma harzianum on myrkyllisiä peptaiboleja tuottava sieni, joka esiintyy kosteusvaurio rakennuksissa. Myrkky aerolisoituu: se voidaan todeta siittiötestillä, myrkky tekee kaliumkanavia solun kalvoihin. Tämä aiheuttaa kalium tasapainon järkkymisen ja esim. sydänkohtauksia. Jotkut myrkyistä ovat joni kanavia tuottavia, ne oikosulkevat solujen viestijärjestelmän.Asia on tasan päinvastoin. Kaliumpitoisuus on suurempi solun sisällä kuin ulkopuolella. Onko tästä vedettävä sitten se johtopäätös, että homeet suojaavat rytmihäiriöiltä?
- Jälleen
monella vajetta kirjoitti:
jo vuosia on toitotettu että syömme liikaa suolaa. Ja pitäähän se toisilla paikkansa. Pahimpia ovat pansuolat ym.lisätyt tai puhdistetut versiot.
Parhaiten ja terveellisemmin saat kaliumin merisuolasta. Siirry siihen ja aluksi voit käyttää vähän runsaammin. Se on muutenkin elimistöystävällisempi ja ravintorikkaampi.Merisuolassa ei ole käytännössä paljoakaan enempää kaliumia kuin normaalissa pöytäsuolassa, eli hyvin vähän. Pääosassa on siinäkin natriumkloridi (94 %). Pansuolassa kaliumia on taas moninkertaisesti eli 28 %. Kaliumlähteenä pansuola on siis huomattavasti parempi kuin merisuola. Mitä tulee merisuolan elimistöystävällisyyteen, on väite pelkän perustelemattoman myyntipuheen tasolla.
Mikähän siinä on, että nimenomaan tällä palstalla heitellään "varmana tietona" mitä pölhöimpiä heittoja, joiden oikea laita olisi ymmärrettävissä pelkästään olemalla hereillä yläasteen terveystietotunneilla? Minusta olisi parempi olla hiljaa kuin esittää tietoniekkaa köyhillä eväillä. Joku herkkäuskoisempi voisi ottaa väitteistä neuvoakin. Ja niitä herkkäuskoisiahan täällä riittää. - ja terveellistä
Jälleen kirjoitti:
Merisuolassa ei ole käytännössä paljoakaan enempää kaliumia kuin normaalissa pöytäsuolassa, eli hyvin vähän. Pääosassa on siinäkin natriumkloridi (94 %). Pansuolassa kaliumia on taas moninkertaisesti eli 28 %. Kaliumlähteenä pansuola on siis huomattavasti parempi kuin merisuola. Mitä tulee merisuolan elimistöystävällisyyteen, on väite pelkän perustelemattoman myyntipuheen tasolla.
Mikähän siinä on, että nimenomaan tällä palstalla heitellään "varmana tietona" mitä pölhöimpiä heittoja, joiden oikea laita olisi ymmärrettävissä pelkästään olemalla hereillä yläasteen terveystietotunneilla? Minusta olisi parempi olla hiljaa kuin esittää tietoniekkaa köyhillä eväillä. Joku herkkäuskoisempi voisi ottaa väitteistä neuvoakin. Ja niitä herkkäuskoisiahan täällä riittää.ei siinä tarvita mainospuheita, sillä sen markkinahintakin on huomattavasti alhaisempi kuin pansuolan ym.
http://www.risetti.fi/merisuol.htm - hyvää tietoa merisuolasta
Jälleen kirjoitti:
Merisuolassa ei ole käytännössä paljoakaan enempää kaliumia kuin normaalissa pöytäsuolassa, eli hyvin vähän. Pääosassa on siinäkin natriumkloridi (94 %). Pansuolassa kaliumia on taas moninkertaisesti eli 28 %. Kaliumlähteenä pansuola on siis huomattavasti parempi kuin merisuola. Mitä tulee merisuolan elimistöystävällisyyteen, on väite pelkän perustelemattoman myyntipuheen tasolla.
Mikähän siinä on, että nimenomaan tällä palstalla heitellään "varmana tietona" mitä pölhöimpiä heittoja, joiden oikea laita olisi ymmärrettävissä pelkästään olemalla hereillä yläasteen terveystietotunneilla? Minusta olisi parempi olla hiljaa kuin esittää tietoniekkaa köyhillä eväillä. Joku herkkäuskoisempi voisi ottaa väitteistä neuvoakin. Ja niitä herkkäuskoisiahan täällä riittää.jos et usko niin lue ja opi käyttämään merisuolaa:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=18335&highlight=&sid=8e689ed975d6f6da8e66beda92217962 - ne faktat
hyvää tietoa merisuolasta kirjoitti:
jos et usko niin lue ja opi käyttämään merisuolaa:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=18335&highlight=&sid=8e689ed975d6f6da8e66beda92217962Jaa, että suolaan täytyy lisätä kloridia...Voi elämän kevät mitä pellejä.
- Vikaa
Todennäköisesti oireesi johtuvat kilpirauhasesta. Homeet vaikuttavat voimakkaasti kilpirauhasen toimintaan, joka aiheuttaa sydämentykytyksen. Paniikkihäiriössä juuri kilpirauhasen toiminta on häiriintynt, sen vuoksi oireet muistuttavat paniikkikohtausta. Käänny koulutetun homeopaatin puoleen, häneltä voit saada apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154