Ainahan sanotaan, että tota huulilävistystä ei saa desifioida, koska kuivattaa ihoa. Yksi kaveri kuitenkin neuvo mua ostamaan apteekista betadine-ainetta ja sano että se käy lävistyksen hoitoon, eikä kuivata ihoa. Onko kenelläkään kokemuksia siitä, tai muista vastaavista aineista..? Kuuluuko tuota betadinea käyttää ainoastaan jos lävistys on jo tulehtunut, vai voiko sitä tosiaan käyttää "ennaltaehkäisevästi" hoitovaiheessa? Mulla on ollu lävistys muutaman päivän...
Huulilävistyksen hoito/desifiointi
20
9514
Vastaukset
- parempi.
Osta ennemmin apteekista pullo Septidin-merkkistä puhdistusainetta. Ei kirvele, ei kuivata, ja tätä yleensä suositellaan aina lävistysten puhdistukseen. Kun itse pari vuotta sitten otin huulilävistyksen, purskuttelin suuvedellä aamuin illoin ja pyyhin septidiniin kastetulla vanupuikolla pari kertaa päivässä lävistyksen ympäristöä, ja itse lävistysreikää, kumminkin niin ettei korua tarvi ottaa pois.
- NÄIN.
Älä missään nimessä puhdista septidinillä lävistystä. Sehän on juuri sitä kuivattavaa ja huonoa desifiointiainetta! Ja sitähän EI nimenomaan suositella lävistykseen. Käyppä vaikka Yazka.com:issa tsekkaa lävistyksen hoito-ohjeita. Itse kun aikoinaan kävin laittamassa huonossa paikassa kulmaan ja siellä neuvottiin käyttämään septidiniä..ei mennyt kauankaan kun lävistys kuivui, tulehtui ja kasvoi ulos. Huulilävistys ei tarvitse mitään muuta kuin huuhtelua kuumalla vedellä aamuin illoin ja ruokailun jälkeen.
- kävi
NÄIN. kirjoitti:
Älä missään nimessä puhdista septidinillä lävistystä. Sehän on juuri sitä kuivattavaa ja huonoa desifiointiainetta! Ja sitähän EI nimenomaan suositella lävistykseen. Käyppä vaikka Yazka.com:issa tsekkaa lävistyksen hoito-ohjeita. Itse kun aikoinaan kävin laittamassa huonossa paikassa kulmaan ja siellä neuvottiin käyttämään septidiniä..ei mennyt kauankaan kun lävistys kuivui, tulehtui ja kasvoi ulos. Huulilävistys ei tarvitse mitään muuta kuin huuhtelua kuumalla vedellä aamuin illoin ja ruokailun jälkeen.
mulle. paskapaikassa laitoin ja mikään läväri ei oo parantunu kunnolla. sielläkin neuvottiin käyttämään septidiniä. tästä eteenpäin ajan mielummin 250km toiselle lävistäjälle, ku käyn täs meän kaupunkin lävistäjällä.
- jo.......
NÄIN. kirjoitti:
Ei tulehtunut kertaakaan eikä kuivunut vaikka septidiniä käytin. Toimi ainakin mulla.
- MinnaJJJ
Hei!
Kävin itse ottamassa viime viikolla huulilävistyksen Oulun Igorilla, ja seuraavat ohjeet sain ;
kuumalla vedellä huuhtelu muutamia kertoja päivässä, merisuolaliuos pari kertaa viikossa, jos alkaa kuivumaan voi jättää pois.
Oral-B (apteekista) muutaman kerran viikossa/kerran päivässä purskutella se 15 sek. kerrallaan.
Aina ruuan jälkeen vedellä purskuttelu, jottei ruokaa jää muhimaan ja tulehduttamaan lävistystä.
:)- aloittaja...
...pitääkö suuveden olla just tuota oral-b:tä vai käykö ihan kaupasta ostettukki?? Mulla tällä hetkellä jotai vademecumia... Paljonko maksaa Oral-B?
- suolaliuoksesta
aloittaja... kirjoitti:
...pitääkö suuveden olla just tuota oral-b:tä vai käykö ihan kaupasta ostettukki?? Mulla tällä hetkellä jotai vademecumia... Paljonko maksaa Oral-B?
eli mitä tarkotatte suolaliuoksella? Vettä ja suolaa? eli pitääkö vesi ensin keittää ja sekottaa siihen suolaa? Silläkö sitten "huuhdellaan" vai?
- Tiukuting
suolaliuoksesta kirjoitti:
eli mitä tarkotatte suolaliuoksella? Vettä ja suolaa? eli pitääkö vesi ensin keittää ja sekottaa siihen suolaa? Silläkö sitten "huuhdellaan" vai?
suolaliuoksella tarkotetaan vedestä ja merisuolasta tehtyä liuosta..ja siihen on sit niin montaa eri ohjetta etten uskalla lähteä mitään niistä sanomaan..mutta jos jotenki saat siitä yhtä suolasta ku omat kyyneleet niin sillon on suhde oikea..kaikkein helpoimmalla pääset ku menet ja ostat apteekista valmista suolaliuosta jota sitä lämmität pikkuannoksen vaikka vesihauteessa ja haudot siihen kastetulla vanulapulla lävärii noin 5-10 min jonka jälkeen huuhdellaan iho vedellä..käsittelyy suositellaan noin kerta viikkoon, mut ohjeet riippuu iha siitä kuka ne antaa.. mut kuitenki.. :o)
- MinnaJJJ
suolaliuoksesta kirjoitti:
sain tästä suolaliuoksesta tälläiset ohjeet,(näitä toki löytynee useampikin, mutta itse olen käyttänyt tätä) kiehauta 2dl vettä ja lisää yks ruokalusikallinen merisuolaa ja anna jäähtyä hieman ja kasta esimerkiksi vanulappu ja haudo sillä lävistystä.
Toivottavasti onnistuu :) - minnajjj
aloittaja... kirjoitti:
En uskalla mennä sanomaan mitään onko sopivaa ihan kaupasta ostettu, ehkä se voi olla mutta asia kannattaa varmistaa lävistäjältä. Oral-b on siitä suositeltavaa että se on antibakteerinen suuvesi joka sisältää klooriheksidiini glukonaattia jonka on todistettu auttavan estämään bakteerien kasvua suussa :)
Hinnasta en osaa sanoa koska en itse käynyt purkkia ostamassa, mutta luultavimmin se ei ole kovinkaan kallis. :) - minnajjj
MinnaJJJ kirjoitti:
sain tästä suolaliuoksesta tälläiset ohjeet,(näitä toki löytynee useampikin, mutta itse olen käyttänyt tätä) kiehauta 2dl vettä ja lisää yks ruokalusikallinen merisuolaa ja anna jäähtyä hieman ja kasta esimerkiksi vanulappu ja haudo sillä lävistystä.
Toivottavasti onnistuu :)eli siis, pahoitteluni ja korjaus.
- lävistyksen tehnyt
itse tein pari päivää sitten huulilävistyksen ja putsaan aamuin illoin juoksevalla vedellä
korun , ilman että otan sen pois . Pyörittelen palloa että vedi pääsee liikkumaan
ja jos huuli turpoaa imeskelen jäitä. ja suolaliuosta käytän aamuin illoin.
aluksi minulla oli liian pieni tappi joten se meni huulen sisälle ja lävistäjä
ei suostunut ottamaan sitä pois ,koska tein sen ite lopuksi sain tapin pois
ja odotan että koru parantuu ,ja putsaan korun päivittäin ettei se tulehtuisi
otin itse perjantaina huulilävistyksen ja mun käskettiin purskutella corsodyl nimisellä suuvedellä(saa apteekista) maksaa 5.99e aia ruokailun ja jos polttaa niin tupakan jälkeen.
- ihkuomena
aiikas vanha keskustelu :O Mut tein ite 2 päivää sitte huulee labretin desifioin neulan ja korun. Ja nyt en oo varma onkse tulehtunu vai onkse normaali. olen pessyt sitä 3 kertaa päivässä lämpimällä vedellä se on hieman punainen ympäriltä javähän turvonnut onko syytä huoleen ? Nii ja voiko suolaliuoksen tehdä normaalista jodittomasta suolasta ?
- kokemusta on
Kun itse otin huulilävistyksen, desinfioin sitä aluksi septidinillä mutta lävistys alkoi vain punoittaa entistä enemmän. Sitten vaihdoin sen betadineen, ja alkoi melkein heti parantua. Lisäksi laitan bepanthen-voidetta lävistyksen ympärillä olevalle iholle, joka estää kuivumisen.
Minusta tuntuu että kaikille sopii erilaiset puhdistus aineet, että kannattaa vain kokeilla mikä tuntuu parhaalta. - Moi. :))
Itse otin eilen, eikä se tulehdu jos purskuttelet vedellä joka aterian jälkeen. Kipeähän se on kun koskettelee kielellä, jos ei jatkuvasti niin ainakin vähän väliä. Ulkoista suihketta käytän aamuisin ja iltaisin. :)
- nennuu
Mie meen maanantaina ottamaan labretin.. Jännittää vähän :) Mites muuten meikkaaminen... Pittääkö varoa, ettei meikkivoidetta yms. mene lävistykseen?
- towardthebrightlight
Minä olen saanut lävistämöstä ohjeet että lävistysten puhdistukseen sopii joko Asept tai Septidin. Alkoholia sisältäviä puhdistusaineita kuten Neoamiseptia ei saa käyttää. Mutta tässäkin kai on vähän eroja että mikä sopii kenellekin parhaiten. Minä en ole koskaan viitsinyt läträtä sen suolaliuoksen kanssa vaan olen käyttänyt Septidiniä. Minulle siitä ei ole ollut mitään haittaa.
Nimimerkille nennuu: minä ainakin olen välttänyt meikkejä, ja myös kasvovesiä ja voiteita. En tiedä mikä "virallinen" ohje tästä asiasta on. - sannikp
Kun itse otin huuleen lävistyksen n2vuotta sit niin lävistäjän ohjeistuksella söin viikon ajan yhden buranan päiväs ettei tulehdu, huuhtelin kylmällä vedellä ja puhdistin korua joka ilta suolaliuoksella. Eli keitin suolavettä ja puhdistin pumpulipuikolla ja eikä koskaan tulehtunnu ja nytkin voi hyvin.
- minä vaa :D
heh ite otin paripäivää sitten lävärin. Oon kastanu vanupuikkoo veteen ja sillä pyyhkiny ulkoo, huulikorun sisäsyrjät. Vedellä oon aina sillon tällön purskutellu yleensä ainakin ruuan jälkeen. Mut en oo vahtinu sitäkään niin tarkaan :D Suuvettä en itse pysty käyttämään koska sit purskutellaa jo vähän jotain muutakin. (En tiedä miks ) mut hampaita perry normaalisti ja aina levittäny vähän tohon korun päälle (sisäpuolelle ) sormella hammastahnaa :D En ottanu ees missään liikkeessä, vaan kaveri teki .D Kaikki voi pitää ihan hulluna mut hei niin mä oon :D Mietin koko ajan onko tää ollu ny normaali ja näytin sukulaiselle joka tekee lävistyksiä. Se kysy koska oon ottanu. Ja kun kerroin niin se ihmetteli et miten voi olla niin hyvän näkönen .D Mut se minkä oon nyt oppinu on se et ei voi antaa ohjeita lävistyksen putsaamiseen vaan omiakokemuksia ja vinkkejä koska kaikki me ollaan erilaisia ja iho reagoi eritavalla kaikilla. Ite oon selvinny vähäsellä hoidolla hyvä niin en jaksais hoitaa noin perusteelisesti :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252048
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221420Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631151Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111069Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti101017- 87928
- 80809
- 17787
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16731Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107671