REMMIT

dsdsdfs

Missä liikkeissä käytätte remmejä.

Itse maastavedossa, SJMV:ssä, kulmasoudussa, leuassa sekä sivutaivutuksessa käsipainolla.

24

2350

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WDR

Remmejä ei tarvitse eikä niitä kannata käyttää. Parhaiten kehittyy ilman.

• +++++

Jos tavoite on lihaksen kasvatus eikä voimanosto niin remmejä kannattaa käyttää kaikissa liikkeissä joissa ne helpottavat suoritusta.

Ainoa miinus voi olla se että forkut eivät kasva niin hyvin kuin ilman remmejä mutta niitä voi sitten treenata erikseen.

• WDR
        +++++ kirjoitti:

Jos tavoite on lihaksen kasvatus eikä voimanosto niin remmejä kannattaa käyttää kaikissa liikkeissä joissa ne helpottavat suoritusta.

Ainoa miinus voi olla se että forkut eivät kasva niin hyvin kuin ilman remmejä mutta niitä voi sitten treenata erikseen.

Mielestäni remmejä tai vyötä ei kannata käyttää sen enempää kehonrakennuksessa kuin voimanostossakaan.Ne haittaavat luonnollista kehitystä. Hanskat voivat olla ihan hyvät varusteet joissain liikkeissä, mutta niitäkään ei tarvita. Kädet tottuu.

• 63-v
        WDR kirjoitti:

Mielestäni remmejä tai vyötä ei kannata käyttää sen enempää kehonrakennuksessa kuin voimanostossakaan.Ne haittaavat luonnollista kehitystä. Hanskat voivat olla ihan hyvät varusteet joissain liikkeissä, mutta niitäkään ei tarvita. Kädet tottuu.

Aikoinaan vedin kaiken sormilukolla tai avokouralla.

Kerran kun rourasta kuoriutui käsiintynyt nahka vereslihaa myöten niin ryhdyi kiltisti käyttämään remmejä.
        Osa täytyi tietenkin vetää sormilukolla kisatilanteita varten.

• ..palataan asiaan kun siirryt miesten painoihin! ;)

• WDR
        TheOne kirjoitti:

..palataan asiaan kun siirryt miesten painoihin! ;)

Isot pojat kiusaa!! Jos Isojen poikien raudat alkaa kakkosella ja on kolminumeroisia niin sinne en pääse ikinä.

• WDR kirjoitti:

Isot pojat kiusaa!! Jos Isojen poikien raudat alkaa kakkosella ja on kolminumeroisia niin sinne en pääse ikinä.

..kunhan et kerro mun äidille tai saan selkääni...

• asdfkljas
        WDR kirjoitti:

nuo on KYNISpainoja, ISOJEN poikien painot alkaa nelosella! kysy vaikka TheOne:lta ;)

• Raahka

En käytä missään liikkeessä.

En muuten myöskään vyötä mutta sitä ei taidettu kysyä :)

• bodywoman
    • 63-v

Remmit kaikissa raskaammissa vedoissa.
      Varsinkin rinnalle- ja tempausvetoihin saa terävyyttä.

Työttömyyseläkeläisellä ei enää ole tulos- eikä näyttämistavoitteita.
      Oma kunto ja terveys tärkeimmät.

Jos remmien käytön jälkeen vetäisin 70% raudat vaikka sormilukolla niin näppini olisivat paivätolkulla kuin nippu kyrpiä häissä.

Remmien käyttö likimain ehkäisee kyynärvarsien kehityksen ja kokonaan kämmenten kuoriutumisen.

• asölkasldö

kaikissa vetoliikkeissä missä ekat sarjat menee ilman remmejä mutta loput sarjat jäisivät vajaiksi näppien väsymisen takia

• Lifter

Lajini on voimanosto ja ilman remmejä grippi paranee luonnostaa. Jos vaan on mankkua ja sopivan karkea tanko, niin ei se treenaaminen jää enää näpeistä kiinni. Selkä väsyy ensin. Teen esim. maven myötäotteella niin pitkälle kuin se tanko fiksusti käsissä pysyy (se ei kyllä ole pitkälle). Sen jälkeen ristiote.

Painonnostossa liikkeen nopeus on sitten ihan eri luokka ja repii varmasti näppejäkin enemmän (mutu). Jossain souduissa ovat varmasti hyödylliset. Ei kuse heti tekniikka gripin pitämisen takia. Omistan muuten remmit jossain kaapin nurkassa. Olisiko tekniikkaneuvoja miten ne saa helposti paikalleen? Muutaman kerran kokeillut ja se on melkoista säätämistä.

• ..se lienee kaikilla sitä säätämistä ja kokeilua alussa et miten ne remmit saa parhaiten kohdille, eikä ole liian kireällä tai löysällä...

..ajan kanssa tulee tuntumaa...en muuta neuvoa tohon osaa sanoa....

• rakenne?

1. Suorat hihnat?
        2. Simukassa luistava keksintö?
        3. "Perinteiset" kiinteällä silmukalla?

Minusta 2:n on hankalin käyttää. Pitää passata ja kiristellä. Kädet tahtovat jäädä eri tiukkuuteen.
        Kiristävät rannetta.

1. On helpompi.

3. On minulle paras. Tankoon pyöritellen saa haluamaansa kireyteen. kumpikin ranne yhtä tiukalle. Ei kiritä turhaan ym.
        Voi johtua tottumuksestakin.
        Olen aina tehnyt ne itse. Sen verran on saappaanvarsia löytynyt.
        Ensimmäiset noin 45-vuotta sitten.

• Lifter
        rakenne? kirjoitti:

1. Suorat hihnat?
        2. Simukassa luistava keksintö?
        3. "Perinteiset" kiinteällä silmukalla?

Minusta 2:n on hankalin käyttää. Pitää passata ja kiristellä. Kädet tahtovat jäädä eri tiukkuuteen.
        Kiristävät rannetta.

1. On helpompi.

3. On minulle paras. Tankoon pyöritellen saa haluamaansa kireyteen. kumpikin ranne yhtä tiukalle. Ei kiritä turhaan ym.
        Voi johtua tottumuksestakin.
        Olen aina tehnyt ne itse. Sen verran on saappaanvarsia löytynyt.
        Ensimmäiset noin 45-vuotta sitten.

Eli silmukalla varustetut kiristyvät. Ovat myös noin 3-4cm leveät joten sekin varmaan hankaloittaa. Pitää vissiin harjoitella ihan vaan pyrittelyä hetken.

Eli mistä osasta vartta olet tehnyt? Varmaankin se hihna? Ja sitten kiinteä ommel sopivaan kireyteen?

• rakenne?
        Lifter kirjoitti:

Eli silmukalla varustetut kiristyvät. Ovat myös noin 3-4cm leveät joten sekin varmaan hankaloittaa. Pitää vissiin harjoitella ihan vaan pyrittelyä hetken.

Eli mistä osasta vartta olet tehnyt? Varmaankin se hihna? Ja sitten kiinteä ommel sopivaan kireyteen?

Omat olen tehnyt noin 3cm leveiksi.
        Tarvitsee koko varren pituuden. Ei varren takasaumaa remmiin.

Lenkki riittävän väljäksi että kämmen menee sormia hieman supistaen helposti läpi.

Kiinnitys: Araldiittia väliin ja sisarniitillä kiinni.

Kyllä kaverit niitä lenksumallejakin käyttävät. Olen kokeillut mutta ovat minulle pirun hankalat.

Jos omien rakentamismahdollisuutta ei olisi. Ei enää olekaan, varret loppuivat mutta nykykäytöllä nämä kestävät hautaan saakka kunhan eivät häviä.

Tekisin niistä lenksumalleista kiinteät.
        En yllytä. Hae itsellesi sopiva käyttötekniikka!

• 63-v

Eipä ole näköjään kovin monelta kämmenet revenneet.
      Repeävät siinä vaiheessa kun känsät ovat kasvaneet riittävän paksuiksi.

Painonnostossa remmien käyttö on kauhun tasapainon hakua.

Tempaus- ja rinnallevedoissa kämmenet taatusti repeävät ilman remmejä.
      Toisinaan repeävät remmien kanssakin koska osa vedoista täytyy treenata kuitenkin sormilukolla.

Remmien kanssa saa myös treenattua hiukan paremmin räjähtävyyttä.
      Hanskojen käyttö on lajipiirteitä ajatellen vaihtoehtona heikoin.

• WDR

Varmasti hyvin pitkälti kiinni treenitavasta, liikkeistä,tavoitteista ja lajista jota harrastaa. Joitain vuosia sitten itsekkin käytin kaikkia mahdollisia apuväleitä ja kortsuja, mutta lopulta huomasin kehittyväni parhaiten juurikin ilman mitään.Tällä hetkellä verskat ja paita riittää. :)

• Lifter

on revennyt, ja kestävät kauan parantua jos treenaa samalla. Yksi hyvä keino mitä itse käytän on käsirasva ja kynsisakset. Rasva pehmentää käsiä. Kynsisaksilla olen leikkaillut noita känsiä ohuemmiksi silloin tällöin. Kuulostaa aika rujolta, mutta kyllä känsät lähtee! Katsotaan jos saan remmit tuntumaan hyviltä, niin voisi niitä joissain liikkeissä käyttää. Voimanostossa kun se räjähtävyys ei ole painonnoston luokkaa, ja kisoissa niitä ei kuitenkaan saa käyttää.

• T EMMI

HEITTÄKÄÄ REMMIT HEVON VITTUUN!
      REMMEJÄ EI TARVITSE MISSÄÄN MUUSSA KUIN MAKUUHUONEESSA.
      ÄMMÄT KÄYTTÄÄ REMMEJÄ.
      SE ON FAKTA.

• dsdfs

Yleisesti ottaen kannattaa käyttää mieluummin magnesiumia kuin remmejä.

Poikkeuksena minusta leuanveto silloin kun tanko on karhentamaton. Tällöin magnesium ei minusta juuri auta, mutta remmit tuovat suoritukseen monta toistoa lisää.

• 63-v

Tälläisen heikkonäppisen on täytynyt leuanvedossakin käyttää remmejä viimeistään silloin kun lisäpainossa on tultu 50%:n ja yli sen tasolle.

• 63-v
        63-v kirjoitti:

Tälläisen heikkonäppisen on täytynyt leuanvedossakin käyttää remmejä viimeistään silloin kun lisäpainossa on tultu 50%:n ja yli sen tasolle.

että tarkoitin prosentteja omasta painosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      46
      3030
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2854
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2306
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1276
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe