Haluaisin tietää onko jollain muulla ollut samoja oireita ja mikä näihin oireisiin oli syynä?
Eli, pelaan jalkapalloa ja minulla on ollut vasen nivunen kipeänä neljä kuukautta. Kipu estää täysillä juoksemisen ja kiihdyttämisen. Olen vähentänyt koko ajan harjoittelua ja nyt olen ollut lääkäreiden ohjeiden mukaan täysin ilman liikuntaa 3 viikkoa, mutta se ei tunnu auttavan. Lääkärit ja fysioterapeutit eivät ole löytäneet syytä, eikä magneettikuvissa näkynyt mitään. Kipu tuntuu kun puristan jalkoja yhteen, eli käytän lähentäjiä. Myös istuessa tuolilla ja jalat maassa reisiä sivuttain heiluttaessa tuntuu vihlovaa kipua alueella sisäreisi/nivunen.
Nivuskipu
10
11291
Vastaukset
- hoidettu
Kuvaamasi oire on hyvin tyypillinen eräs SI-nivelen virheasennon aihettuamista ongelmista.
Eikö kukaan ole tutkinut sinua kuten selkäpotilaan kliinisiin tutkimuksiin kuuluu?
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Kuva:TFA_0318.jpg
Ai mutta kun ne lekurit ei tajua, että tuollainen on edes mahdollista. Tai ne harvat, jotka kyseiseen ongelmaan edes uskovat eivät tajua, että tuo voi aiheuttaa ongelmia selän lisäksi muuallekin. Lukaisepa ja kuuntele mitä fysiatri kertoo:
http://www.selkasivut.fi/selka/turunen/turunen.html
Tuo on hyvin yleinen ongelma, mutta erittäin huonosti tunnettu. Alle 1% lääkäreistä (lähinnä fysiatrit) tunnistaa ongelman ja ehkä n. 0,01% heistä osaa sen korjata.- tyypillinen juttu
vastauksesi sinulle tyypillistä,eikö tullu mieleesi,että voi olla vaikka tyrä?
Urheilevalla pojallani oli samankaltaisia oireita,hänellä oli nivustyrä. - hoidettu
tyypillinen juttu kirjoitti:
vastauksesi sinulle tyypillistä,eikö tullu mieleesi,että voi olla vaikka tyrä?
Urheilevalla pojallani oli samankaltaisia oireita,hänellä oli nivustyrä.Tietenkin voi olla paljon muutakin.
Mutta miksi se tyrä tuli? Siihenkin on oltava syy. Jos lantio on epäsymmetrinen ja toimii epäsymmetrisesti, niin se altistaa tyrälle. - edelleen kyllästynyt
Itseasiassa luettuani tuon tekstisi Turusesta, huomaan että minulla on ollut aiemmin monia oireita jotka hän mainitsee. Viime kesänä ihmettelin pakarakramppejani, yhdessä vaiheessa oli jopa lamauttava niska/yläselän kipu joka alkoi äkisti palloa puskiessa, joskus aiemmin perinteistä hiihtäessä ristiselän kipua, joka esti hiihtämisen, ödeema vasemman lonkan koukistajassa.. Suoliluiden päitä peukaloiden avulla katsoessa näyttää, että oikea olisi hieman ylempänä ja vastaavasti oikea olkapää on hieman alempana. Aion puhua asiasta ja ristisuolinivelestä urheilulääkärin kanssa kun minulla on seuraava käynti.
Ajattelin myös, että ehkä kannattaisi varata aika Turuselta, mutta hänen vastaanottonsa ovat aika kaukana. Sattuisitko Parannettu tietämään ketään toista henkilöä, mieluummin lääkäriä kuin kansanparantajaa, joka Läntisessä Suomessa hallitsee samat asiat kuin Turunen? - se kyllästynyt
edelleen kyllästynyt kirjoitti:
Itseasiassa luettuani tuon tekstisi Turusesta, huomaan että minulla on ollut aiemmin monia oireita jotka hän mainitsee. Viime kesänä ihmettelin pakarakramppejani, yhdessä vaiheessa oli jopa lamauttava niska/yläselän kipu joka alkoi äkisti palloa puskiessa, joskus aiemmin perinteistä hiihtäessä ristiselän kipua, joka esti hiihtämisen, ödeema vasemman lonkan koukistajassa.. Suoliluiden päitä peukaloiden avulla katsoessa näyttää, että oikea olisi hieman ylempänä ja vastaavasti oikea olkapää on hieman alempana. Aion puhua asiasta ja ristisuolinivelestä urheilulääkärin kanssa kun minulla on seuraava käynti.
Ajattelin myös, että ehkä kannattaisi varata aika Turuselta, mutta hänen vastaanottonsa ovat aika kaukana. Sattuisitko Parannettu tietämään ketään toista henkilöä, mieluummin lääkäriä kuin kansanparantajaa, joka Läntisessä Suomessa hallitsee samat asiat kuin Turunen?Nimimerkkisi olikin Hoidettu..
- hoidettu
edelleen kyllästynyt kirjoitti:
Ajattelin myös, että ehkä kannattaisi varata aika Turuselta, mutta hänen vastaanottonsa ovat aika kaukana. Sattuisitko Parannettu tietämään ketään toista henkilöä, mieluummin lääkäriä kuin kansanparantajaa, joka Läntisessä Suomessa hallitsee samat asiat kuin Turunen?Vastaavia fysiatreja ei ilmeisesti ole Suomessa.
Mutta fysiatri Timgreniä voisit kokeilla. Hän on toinen eri polkuja tallaava kuin muut fysiatrit:
http://www.kristittylaakari.fi/LANTIO.htm
Ja tiedot siis:
http://www.kristittylaakari.fi
- Mölkky
Nivustyrä, nivusen revähdys (revähdykset voivat kestää viikoista kuukausiin parantua) tai sitten Si-nivelen toiminnassa vikaa.
Katso alla oleva linkki:
http://www.fysiatria.net/SI-nivelkipu2.html- Arnikki
Minulla oli oikeassa nivusessa kipua ja kävellessä aloin ontumaan. Tyrää tai jotain bursiittia ajattelin, mutta sieltä löytyikin lonkkakuluma. Pitkään ei kärsi kävellä eikä pyöräillä. Juoksupyrähdyksistä puhumattakaan.
Joudun syömään kipulääkkeitä. Lihakset pääsivät huonoon kuntoon, mutta kyllä se lihaspanssari on tarkoitus saada timmiin kuntoon tukemaan selkää ja lonkkaa.
- Hellimariatta
24/03-12. Aamulla heti sängystä noustessani oikeapuoleiseen nivukseeni viilsi,
kuin kuvatakseni tunnetta --kuin ois terävällä puukolla pistetty.Minulla oli asunnon muutto päällä ,enkä ehtinyt sinä päivänä sitä kummemmin ajattelemaan. Vaanpa25/03 olin "jalaton"( kipuherkkä en ole), mutta nyt tiedän mitä SÄRKY on. On kuvatty lonkka --ei mitään vikaa !kuitekin nyt kipuillut jo kuitenkin kovin tulehduslääkkein tuettuna, nyt 9/04 -jo kuin pienin askelin tyyntymäsä,vaan vielläkin tuntumassa.Lääkärini kehoitti kunnon heirojalle menoa,niinpä nyt onkin huomenna 10/04 aika.koska ja kun ei lääkärin kovakaan painelu nivuseen tuntunut kivulta!
Olen yksin ja ymmällä,mitä seuraavaksi.Röngtenissä tuli lääkärin mukaan ´tieto pelosta etäispesäkkeisiin, joita ei ilmennyt. Olen sairastanut rintasyövän ,että 7/5 -12
tulee siitä kymmenen vuotta. - Terhii
Minulla alkoi toisen jalan/nivusen kivut polvileikkauksen jälkeen. Jaloissa ei mInittavaa pituuseroa, mutta jalka suoristettiin. Ei sen jälkeen ole mennyt näemmä samaan tahtiin toisen koiven kanssa, vaikka leikkaus onnistui ja polvesta tuli hyvä ja kivuton. En oikein tiedä kenelle asian kanssa menisin. Lonkassa ei kulumaa. Venyttely ei auta,
, ajattelin lihaskireyttä kun on ollut kaikenmoista jännitystä ja polvea on tietysti pitänyt treenata jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822