Veteraani neuvoo

Nyt on muutamalla kotimaisella amatööri-sivustolla noussut kohu tästä Classic Airframesin 1:48 valmismallista (DO-17) Kaikennäköstä arvostelua
malli on saanut osakseen, kun joku "mestari" on havainnut ettei koneen muodot täsmää piirustusten kanssa. Ennen kuin rupeatte sahailemaan mallejanne, niin tietäkää muutama juttu: olen usein törmännyt sellaiseen seikkaan tehdessäni pienoismallin kokonaan itse, että piirustukset eivät täsmää aidon lentokoneen, panssarivaunun tms. kanssa ja samaa lentokonetyyppiä valmisti usea eri tehdas.
Eri tehtaat puolestaan tekivät omia ratkaisujaan
koneen kokoamisprosessin aikana, joten se kalliihkon puoleinen mallinne saattaa sittenkin olla oikean muotoinen ja mittainen. Joka tapauksesa ainoa oikea tapa tietää totuus on mennä tutkimaan oikeaa DO-17 konetta omin henkilökohtaisin ottimin ja usein silmäparein varustettuina museoon ja ruveta sitten vasta heittämään kommentteja kehiin.


"Kertaus on opintojen äitipuoli"


MarttyyriMallari-TTt

10

1618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMm-TTt

      Voi että se marttyyri on taas niin viisaana että... voi herranjestas sentään. Sai taas banskua oikeilta mallailusaiteilta niin tuli tänne esittämään. Ihme juttu miten voi poloisella olla tarve vääntää.

      • No niin, olipas siinä oikein asiantuntijan mielipide Classic Airframesin Do-17 mallista. En minä mitään banneja ole saanut, mutta mitäpä minä edes noille saiteille menisin kirjoittelemaan, koska siellähän on sinunkaltaisia asiantuntijoita.


        "Ei sinusta mitään tule"


        MarttyyriMallari-TTt


      • MMm-TTt
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        No niin, olipas siinä oikein asiantuntijan mielipide Classic Airframesin Do-17 mallista. En minä mitään banneja ole saanut, mutta mitäpä minä edes noille saiteille menisin kirjoittelemaan, koska siellähän on sinunkaltaisia asiantuntijoita.


        "Ei sinusta mitään tule"


        MarttyyriMallari-TTt

        Ai et vai? Näin webmaster kertoi ja samantien loppui naurettavat häiriköinnit nimimerkeilläsi ja asiallinen mallailukeskustelu jatkui.
        "en mää mitään banneja oo saanu ku mää vaan en viitti sinne enää kirjottaa" HAHHAHAHAHAHA


      • MMm-TTt kirjoitti:

        Ai et vai? Näin webmaster kertoi ja samantien loppui naurettavat häiriköinnit nimimerkeilläsi ja asiallinen mallailukeskustelu jatkui.
        "en mää mitään banneja oo saanu ku mää vaan en viitti sinne enää kirjottaa" HAHHAHAHAHAHA

        Vain niin, minä kun en ole kyseisellä forumilla kirjoitellut ainakaan vuoteen, koska jo edellinen webmaster antoi bannit sinne. Mistä tällä kertaa oli kyse, rahastako?


        "Mielipidevapaus taas vaarassa"


        MarttyyriMallari-TTt


    • MattiMallari

      Miten sinä mallareiden kruunaamaton kuningas olet sekaantunut muovimalleihin millään tavalla? Olemme luottaneet sinuun kuin kallioon ettet näihin päin edes katsahda ja kuitenkin olet sen tehnyt!!! Upeaa, kun jollain on otetta ja osaamista mallin syvimmän olemuksen löytämiseen ja vielä taidot äärimmäisen tarkan pienoismallin tekemiseen.

      Ikävä puoli asiassa on vain se virtuaalisuus - kun vielä saisit niistä malleista sellaisia, että ne voisi tavallinen kuolevainenkin nähdä. Nyt ne voi nähdä vain asiaan vihkiytynyt harrastaja, jollaisia ei Suomesta löydy tiettävästi montaa.

      "Keisarin uudet vaatteetko?"

      • Tässä on taas joku kiihkoilija asialla. Minä en puuttunut millään tavalla muovisiin malleihinne, vaan kerroin että mihinkään piirustuksiin ei ole luottamista. Jotkut niistä saattavat pitää paikkaansakin, mutta erheitä löytyy niin monista etten suosittele ainoastaan piirustuksien kyyläämistä, ok?


        "Webmasterina toimii poliisin vasikka"


        MarttyyriMallari-TTt


      • -Kooma-

        Voisiko olla niin, että MarttyyriMallari on tehnyt 100% täydellisen pienoismallin juuri niistä Keisarin uusista vaatteista.
        Marttyyrin tämänkertainen avaus antaa aihetta epäillä hänen sotkeutuneen jopa elinkauppaan; hän kehoittaa tekemään museoreissun useilla silmäpareilla varustautuneena.

        "Antaa kaikkien hukkien kakkia"

        -Kooma-


      • -Kooma- kirjoitti:

        Voisiko olla niin, että MarttyyriMallari on tehnyt 100% täydellisen pienoismallin juuri niistä Keisarin uusista vaatteista.
        Marttyyrin tämänkertainen avaus antaa aihetta epäillä hänen sotkeutuneen jopa elinkauppaan; hän kehoittaa tekemään museoreissun useilla silmäpareilla varustautuneena.

        "Antaa kaikkien hukkien kakkia"

        -Kooma-

        ja heitä joku arvio tästä teidän muovisesta DO-17 koneesta. Jos tämän aiheen olisi aloittanut joku muu kuin MarttyyriMallari-TTt, niin olisi tullut kaikennäköistä asiallista arviota aiheesta-ehkä.



        "Jos et omaa keskustelutaitoa, niin pidä turpasi kiinni"


        MarttyyriMallari-TTt


      • MattiMallari
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        ja heitä joku arvio tästä teidän muovisesta DO-17 koneesta. Jos tämän aiheen olisi aloittanut joku muu kuin MarttyyriMallari-TTt, niin olisi tullut kaikennäköistä asiallista arviota aiheesta-ehkä.



        "Jos et omaa keskustelutaitoa, niin pidä turpasi kiinni"


        MarttyyriMallari-TTt

        Keskusteluhan on aivan asiallista. Olen itsekin tekemässä virtuaalimallia mainitusta DO-17:sta ja siksi suuntaan kuvitellulle museokierrokselle kuvaamaan kaikki olemassaolevat variaatiot ja niiden poikkeamat. Lupaan laittaa virtuaalisen kuvan mielikuvitusmallistani samalle foorumille, jossa olemme ihailleet upeaa panssarivaunumallia.

        "Asiallisuus on lukijan mielikuvituksessa"


      • -Kooma-
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        ja heitä joku arvio tästä teidän muovisesta DO-17 koneesta. Jos tämän aiheen olisi aloittanut joku muu kuin MarttyyriMallari-TTt, niin olisi tullut kaikennäköistä asiallista arviota aiheesta-ehkä.



        "Jos et omaa keskustelutaitoa, niin pidä turpasi kiinni"


        MarttyyriMallari-TTt

        Kuka tahansa, joka olisi kirjoittanut yhtä provon ja väärää faktaa omaavan aloituksen aiheesta, olisi saanut samantyylisen vastauksen. Oikeastaan sinut kun tietää vain kiusantekijäksi, joka ei oikeasti mallaile, niin menet vain vitsistä.
        En arvioi Dornierin sarjaa itsessään, mutta uskon kun asiaan perehtyneet sanovat mittojen olevan päin TTt:tä.

        "Tee ensin malli, muuta vasta sitten mallailumaailmaa"

        -Kooma-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe