olen entine todistaja,nostin kytkintä kun olin 18v,jos en sitä olisi tehnyt niin en enää tässä hengittäisi.jehovalaisuus teki minusta tietyllä lailla tunne vammaisen.kamut meni..meni kaikki mutta henki säästyi ja vuosien mittaan olen ollut iloinen päätöksestäni joka maksoi minulle kaverit,isän,siskot,veljen..ym ym ym.tipuin tyhjiöön jossa kamuja ei ole ja kukaan sinua ei auta vaikka kuinka itkisit ja anelisit.joten ne ketkä ovat uskonnon uhreja tiedän tasan tarkkaan miltä teistä tuntuu.apua tarvitset mutta mistään sitä et saa.onko vastaavanlisia kokemuksia tai kohtalo tovereita.?terv.christian
entinen jehovan todistaja
7
1073
Vastaukset
- -Arska-
Osaan kuvitella mistä sinusta tuntuu.
Minut onneksi erotettiin jo vuosikymmeniä sitten. Alotin tupakoinnin jotta erotettaisiin. Lopetin tosin heti kun koko prosessi oli ohi.
Olen mielestäni henkisesti vahva mutta ei se todellakaan helppoa ollut. Onneksi vaimoni jäi myös sivuun ja kotona ei siis ole ollut ongelmia.
Myöskään vanhempani tai suku ei ole ollut hylkäämässä.
Usko vain että kun voi käyttää omaa päätään ja harkintaansa, ei ole minkään järjestön vanki.
Uskon silti yhä Jumalaan mutta en ihmisvetoiseen...
-Arska-- hirvas
keskustellut jehovien kanssa ja korvaani jäi sana orjaluokka, tai Johannes luokka..?
Raamattu ei tunne kumpaakaan, mutta he olivat oikeassa siinä, että olivat todella orjaluokka - VT seuran orjia.
Sitä he eivät tietysti hyväksy, koska heille on syötetty päähän sanalle aivan eri merkitys Brooklynin taholta.
Säälittää koko porukka, koska JT järjestöön kuuluvia holhotaan lahkon taholta kuin vähä-älyisiä. - resident evil4
kiitos viestistä,jos nyt oikein laskin niin 18vuotta olen ollu ns.kuivilla.en minäkään noin vaan päässy sieltä pois,piti tehä kaiken maailman temppuja että pääsin pois.mulla hylkäs veli ja toinen sisko.äiti ja isä sekä nuorempi ei.mutta mikään ei korvaa menetettyä aikaa.kas kun rupee käyttämään omaa päätään,järkeä,niin sinulla on yhtä äkkiä näitten vanhinten ym mielestä vakavia ongelmia.uskon jumalaan minäkin vielä mutta omalla tavallani.minusta oikea jumala hyväsyy sinut sellaisena kuin olet,ei siihen pukua ja hametta tarvita.katkera olin en enää.vuodet tehneet tehtävänsä mutta koskaan en anna anteeksi,paitsi äidilleni ja isä vainaalle,vanhemmat haluavat aina lastensa parasta.ei ole heidän vikansa jos kusetus ja aivopesu on tehnyt tehtävänsä.mutta minua huolettaakin ne mitkä käyvät tätä prosessia ja tarvitsevat apua saamatta sitä.he eivät osaa etsiä koska heidät on eristetty kaikesta.itse kävin kaiken tän kantapään kautta.mulla on yksi kamu ei enempää,ystäviä ja seuraa kaipaan.siinä mielessä jehovat teki minusta vammaisen,tavallaan sosiaalisessa mielessä.mutta silti,mikä ihminen on jos se ei saa käyttää järkeään,tehdä omia valintojaan ja virheitään??ei mitään.se mitä tein päästäkseni sieltä pois niin tekisin sen uudestaan.ihmisen pitää olla vapaa,vapaa valita ja uskoa.
- tätä kysyn
että pieni vauva voidaan ryöstää äidiltä (ei jehovantodistaja, joka syynä) ja että lapsi viedään häneltä täysin. Tällaista pahuutta en voi ymmärtää. Se on loukkaus äitiä kohtaan, vauvaa kohtaan ja yleistä moraalisa kohtaan. Se on rikos. Miksi näin kuitenkin voi tapahtua.
Koska olet entinen jt. saattanet kertoa, miksi tällainen juttu voi mennä tässä yhteiskunnassa läpi? - residentevil4
tätä kysyn kirjoitti:
että pieni vauva voidaan ryöstää äidiltä (ei jehovantodistaja, joka syynä) ja että lapsi viedään häneltä täysin. Tällaista pahuutta en voi ymmärtää. Se on loukkaus äitiä kohtaan, vauvaa kohtaan ja yleistä moraalisa kohtaan. Se on rikos. Miksi näin kuitenkin voi tapahtua.
Koska olet entinen jt. saattanet kertoa, miksi tällainen juttu voi mennä tässä yhteiskunnassa läpi?kyllä voin uskoa että lapsesi on viety.miksi?koska jehovat keksivät aina mitä uskomattomimpia valheita ollakseen oikeassa ja saadakseen tahtonsa läpi.sillon kun ite olin siinä mukana niin törmäsin mitä uskomattomimpiin juttuihin.se että houkuttelevat ihmisen muuttamaan testamentin omaksi edukseen on pientä,todella pientä
resident evil4 kirjoitti:
kiitos viestistä,jos nyt oikein laskin niin 18vuotta olen ollu ns.kuivilla.en minäkään noin vaan päässy sieltä pois,piti tehä kaiken maailman temppuja että pääsin pois.mulla hylkäs veli ja toinen sisko.äiti ja isä sekä nuorempi ei.mutta mikään ei korvaa menetettyä aikaa.kas kun rupee käyttämään omaa päätään,järkeä,niin sinulla on yhtä äkkiä näitten vanhinten ym mielestä vakavia ongelmia.uskon jumalaan minäkin vielä mutta omalla tavallani.minusta oikea jumala hyväsyy sinut sellaisena kuin olet,ei siihen pukua ja hametta tarvita.katkera olin en enää.vuodet tehneet tehtävänsä mutta koskaan en anna anteeksi,paitsi äidilleni ja isä vainaalle,vanhemmat haluavat aina lastensa parasta.ei ole heidän vikansa jos kusetus ja aivopesu on tehnyt tehtävänsä.mutta minua huolettaakin ne mitkä käyvät tätä prosessia ja tarvitsevat apua saamatta sitä.he eivät osaa etsiä koska heidät on eristetty kaikesta.itse kävin kaiken tän kantapään kautta.mulla on yksi kamu ei enempää,ystäviä ja seuraa kaipaan.siinä mielessä jehovat teki minusta vammaisen,tavallaan sosiaalisessa mielessä.mutta silti,mikä ihminen on jos se ei saa käyttää järkeään,tehdä omia valintojaan ja virheitään??ei mitään.se mitä tein päästäkseni sieltä pois niin tekisin sen uudestaan.ihmisen pitää olla vapaa,vapaa valita ja uskoa.
Jälkiviisasta ihmettelyä, mutta en todellakaan ymmärrä, miksi monet ovat varta vasten tehneet "kaikenlaisia temppuja" päästäkseen eroon. Vartiotornin todistajathan saavat niistä vain vettä myllyynsä. Eikö se ole aina ollut ilmoitusasia?
- "valo"
... olen itse ateisti. Mutta olen varma että olet oikeilla jäljillä..... Sinun pitää löytää se oma mihin uskot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264