Missä on Sosialismi?

huhuu....

kaikki vaahtoo, vaahto suupielissä Kommunismista. Mihin olette unohtaneet Sosialismin? Niillä on ero kuin yöllä ja päivällä. Sosialismi on teoriaa siinä missä Jumala uskovaisille. Kommunismi on käytännön riistoa siinä missä Kapitalismikin.

3

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sosialismi nimittäin.

      Katso Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen Forssan ohjelmaa vuodelta 1903. Silloinhan demarit ja kommarit olivat vielä suloisessa sovussa keskenään ja ohjelmaa olivat laatimassa mm. Eetu Salin, Edvard Valpas ja Taavi Tainio. Otto-Wille Kuusinen oli silloin vielä vanhasuomalainen ja alkiolainen.

      http://www.sdp.fi/fi/sdp-arkisto/vanhoja_ohjelmia/periaatteet_1903

      Ohjelman kaikki tavoitteet on saavutettu ja ylitettykin, lukuunottamatta yleistä kieltolakia väkijuomien valmistamisen ja myymisen suhteen.

      • Oma etu paras etu?

        Kuten tuolla mainittiin sosialistien 1903 vaatimat parannukset saavutettiin aika nopeastikin, kun kaikki saivat äänioikeuden. Vähäosaisia oli silloin enemmistö ja he pystyivät massallaan määräämään tahdin, jolla saatiin yhteiskunnasta oikeudenmukaisempi ja jaettua kapitalistien omaisuutta kansalle mm. verotuksen mm. omaisuus- ja perintöverojen avulla.

        Nyt monet näiden sosialistien perillisistä ovat jo monta sukupolvea vaurastuneet ja ovat hyvin etuoikeutettua yhteiskuntaluokkaa. Niinpä he äänestävät kokoomusta ja vaativat mm. omaisuus- ja perintöverojen poistamista, yhteiskunnan terveydenhuollon alasajamista. Läpihän nämä vaatimukset tänään menee, kun aikoinaan demareita äänestäneiden sosialisoijien lapset ovat vuorostaan perimässä ja yhteiskunnan koulutuksen turvin hyvissä ammateissa, joista heillä on varaa maksaa yksityisä lääkäreitä, kouluja ym. Näitä ihmisiä on nykyään paljon, kuten aikaisemmin oli heikko-osaisia ja näin heidän tahtonsa täyttyy. Tämä osoittaa, että valitettavasti monen sosialisteja äänestäneen arvot eivät ole olleet yhtään sen parempia, kuin pahimpien kapitalistien. Omaa etua molemmat luokat ovat ajaneet ja oikeasti solidaariset ihmiset ovat tässä maailmassa vähemmistönä. Yhteisestä kassasta jakamisen pitää heti loppua, kun ei itse ole saama puolella! Ettäs kehtaavat!


      • Bandiera rossa
        Oma etu paras etu? kirjoitti:

        Kuten tuolla mainittiin sosialistien 1903 vaatimat parannukset saavutettiin aika nopeastikin, kun kaikki saivat äänioikeuden. Vähäosaisia oli silloin enemmistö ja he pystyivät massallaan määräämään tahdin, jolla saatiin yhteiskunnasta oikeudenmukaisempi ja jaettua kapitalistien omaisuutta kansalle mm. verotuksen mm. omaisuus- ja perintöverojen avulla.

        Nyt monet näiden sosialistien perillisistä ovat jo monta sukupolvea vaurastuneet ja ovat hyvin etuoikeutettua yhteiskuntaluokkaa. Niinpä he äänestävät kokoomusta ja vaativat mm. omaisuus- ja perintöverojen poistamista, yhteiskunnan terveydenhuollon alasajamista. Läpihän nämä vaatimukset tänään menee, kun aikoinaan demareita äänestäneiden sosialisoijien lapset ovat vuorostaan perimässä ja yhteiskunnan koulutuksen turvin hyvissä ammateissa, joista heillä on varaa maksaa yksityisä lääkäreitä, kouluja ym. Näitä ihmisiä on nykyään paljon, kuten aikaisemmin oli heikko-osaisia ja näin heidän tahtonsa täyttyy. Tämä osoittaa, että valitettavasti monen sosialisteja äänestäneen arvot eivät ole olleet yhtään sen parempia, kuin pahimpien kapitalistien. Omaa etua molemmat luokat ovat ajaneet ja oikeasti solidaariset ihmiset ovat tässä maailmassa vähemmistönä. Yhteisestä kassasta jakamisen pitää heti loppua, kun ei itse ole saama puolella! Ettäs kehtaavat!

        Ihmiset ajavat usein itsekkäästi omaa etuaan ja silloin on luonnollista, että vaurastuessa ajatusmaailma monilta muuttuu. Ihminen, joka kuuluu poliittiseen liikkeeseen ajaakseen omaa etuaan luonnollisesti vaihtaa liikettä kun oma etu sitä vaatii. Monilla demareilla ja sosialisteilla on ollut vain tarve saada parempia etuisuuksia ja enemmän palkkaa. Oikeudenmukaisuus, sosialismin teoria ja maailman työväen yhteisrintama ovat olleet vain tekosyitä.

        On hienoa, että elintaso Suomessa on parantunut ja suomalaisilla menee hyvin. Se tapahtuu kuitenkin maailman työtätekevän köyhälistön kustannuksella. Ihminen ei tosiaankaan useimmiten kykene näkemään oman yhteiskunnallisen tilansa yli maailmaa kokonaisvaltaisesti. Yhteiskunnalliset suhteet muovaavat ihmisten toiminnan ja ihminen on ympäristönsä suora tuote. Siksi nykyisessä kaupallisen median ja maailmanlaajuisen kapitalismin hallitsemassa suomalaisessa kulttuuri-ilmapiirissä ihmiset eivät luonnostaan kykene tajuamaan sitä, mikä olisi pitkällä tähtäimellä heidän etunsa mukaista. Markkinamiehet tuhoavat tempuillaan senkin vähän moraalisen selkärangan mikä on säästynyt perintönä aiemmilta sukupolvilta. Ihmisiä kannustetaan alhaisuuteen, päihteisiin, läheisten laiminlyöntiin ja perversioihin. Itsekkyys on harha, joka ei vastaa ihmisen luontoa ja kun vain yhteiskuntaa saadaan parannettua, myös ihmisten käytös muuttuu elämää vaalivaksi ja rakastavaksi.

        Lisäksi monet sosialismia kannattaneet ovat osallistuneet sosialismille vieraaseen toimintaan, kaikenlaiseen hippimeininkiin. Jos on alun perinkin äänestänyt vasemmistoa vain kapinoidakseen isäänsä vastaan tai muusta keinotekoisesta syystä, ei ideologinen vakaumus ole ollut koskaan järin suurta. Tällaisilta ihmisiltä ei voi myöskään odottaa kovin paljoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe