Hyvinkää uusasukkaan silmin. mitä täällä voi tehdä?!

M23HVK

Muutin kauniimman puoleni perässä Hyvinkäälle reilu 2 vuotta sitten. Ennen sitä asuin reilun Hyvinkään kokoisessa järvenrantakaupungissa Itä-Suomessa ja yhden lukukauden kerkesin välissä käydä Espoossa.

Nyt on ruvennut ottamaan päähän tämä Hyvinkää alkuaikoja enemmän. Ensimmäisenä tylsänä hetkenä tulee mieleen, näin kesällä, että käynpä terassilla. Hyvinkään keskustassa olevat terassit sijoittuvat lähinnä Alepubin spurguterassiin, Pelikenttään tai sen vieressä olevaan räkälään. Näitä kaikkia yhdistää perhanan meluisa, Hyvinkään koko keskustan läpi menevä päätie. Onpa tosi rauhallista! Lisäksi kaikki ovat vielä helvetin pieniä paikkoja. Rosson terassi on osa ravintola eikä muutenkaan kovin viihtyisä.

Yksi viehättävä paikka on, kun menee radan oikeata puolta Lidl:lle päin. Jos kuvittelee, että radan tilalla on joki, saa tunnelmasta rauhallisen ja viihtyisän. Tänne joku pieni kahvila tai vastaava, niin siinäpä olisi miellyttävää. Missä on terassit, jossa voi lukea päivän lehdet, juoda kahvikupin ja vielä kaljan varoilta siihen sammuttamaan janon? Ei missään!

Kahvilat? Missä on Hyvinkäällä kahvilat missä voi hengailla ja tehdä melkeinpä samoja asioita mitä edellä mainitsin ja lisäksi soi vielä joku musiikki. Vaikka tekno tai hevi tai gospel, kunhan musiikki ei ole häiritsevän kovalla, että pystyy keskustelemaan? Kulmakonditoria täyttää jotkin kriteerit, mutta sen 30 celsiusasteen sisäilma 0,5 m^2 pöydillä ei houkuttele kesällä, lisäksi ympäristö on stressiä luova, ahdas ja meluisa. Ulkopöydät ovat ok, mutta niissäkin tämä ihana Hämeenkatu pilaa kaiken! Alakertaan voi mennä rauhoittumaan ja katselemaan SEINIÄ!

Olenpa kyyninen! Kyllä. Mutta, tämän pikku kylän kaupunkisuunnittelu viruu ja paljon. Jussintori matalaksi, citymarketin parkki kokokaan maan alle, puistoa tilalle ja sinne vähintään kesäkahviloita. Tai Jussintorin edestä katu poikki ja tilalle kävelykatu. Autot pääsevät kiertämään aivan hyvin muualta. Kävelykadulle voisi sallia tämän yhden tyhjän linja-auton liikenne kerran vuorokaudessa. Useissa muissa kaupungeissa PANOSTETAAN ihmisten viihtyvyyteen ainakin kesällä. Ei Hyvinkäällä. Kaupunkia kyllä lajennetaan ja kokoajan tulee uutta omakotitaloa joka puolelle, mutta pitäisikö keskustalle tehdä mitään? Mitä näiden uusperheiden nuoret tekevät tulevaisuudessa? Kirjaston edessä oleva isohko puisto (ilman puita) on todella ankea. Minkä takia siellä ei ole mitään aktiviteetteja? Vaikka joku hippi soittamassa selloa, että saadaan muitakin ääniä kuin jäätelökioskin vieressä olevien viritettyjen bimmereiden kolina..

Toki tekemistäkin löytyy. Voi käydä ulkouimalassa, jonne sisäänpääsy maksaa 4,20 €, voi käydä kuntosalilla, lenkkeilemässä, pyöräilemässä, hiihtämässä, rullaluistelemassa ym. liikuntaa, mutta ei ole mitään vapaa-ajan viettopaikkaa. Viikonloppuisin voi käydä dokaamassa. Vaihtoehtoina tähän on luotu mm. Level 5, Amarillo sekä Hopis. Muut eivät ole edes mainitsemisen arvoisia.

Antakaapa vinkkejä muut nuoret mitä ihmettä te teette tässä kaupungissa iltasin, ilman autoa ja ilman kavereita? Osa näköjään pyörii McDonaldsin nurkilla, mutta itselleni evät juuri 2 € tuplajuustot enää maistu. Vaikka kavereitakin olisi, ei niiden kanssa voi mennä pyörimään mihinkään.

Hyvinkäätä voisi verrata Pohjois-Koreaan; kaikki on harmaata ja ihmiset vain tulevat ja menevät, mutta ei ole välietappeja mihin pysähtyä. Kyllä sitä muissakin ~50k asukkaan kaupungeissa on kahviloita, ravintoloita, elämää ja torilla yleensä tapahtuu jotain!

Ja turha jänkätä, että "miksi asun täällä?", muutankin pois kuin mahdollista, mutta tämä ei ole viestin pointti.

Luulen, että muut ulkopaikkakunnilta tulleet tietävät mistä puhun..

87

16062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitun surkee kaupunki

      Tää on kusipäiden ja juoppojen paikka.Tehtaantyöläisten jälkeläiset asuttavat eipä voi suuria odottaa.Sun kannattaa häipyä jos aikomus on ystäviä löytää.Täällä on sisäsiittonen sakki johon ei kukaan normaali saa kontaktia.

      • Tsubu

        Todellakin ahdistava mesta...vaikka olen lähes 30v täällä asunut niin nyt viimeisen kahden vuoden aikana on menty todella alas..kaikista baareista on tullu räkälöitä joihin päästetään max 18v junnuja sotkemaan ja örveltään...naisia kierrätetään ku vuokraleffaa...turkkilaisten johdolla...muuttaisin myös jos voisin...paska paikka.


      • SatamaJätkänPoika
        Tsubu kirjoitti:

        Todellakin ahdistava mesta...vaikka olen lähes 30v täällä asunut niin nyt viimeisen kahden vuoden aikana on menty todella alas..kaikista baareista on tullu räkälöitä joihin päästetään max 18v junnuja sotkemaan ja örveltään...naisia kierrätetään ku vuokraleffaa...turkkilaisten johdolla...muuttaisin myös jos voisin...paska paikka.

        Olen huomannut saman asian, muuttakaa pois sieltä tumppukylästä ei siellä ole muita kuin pelkkiä räkälöitä pikkupillut örveltää. Tee niin kuin minä tein muuta pois sieltä. Asuin siellä 46v ja kaikki oli turhaa, muuta tänne Lahteen täällä on elämää, tasokkaita ravintoloita eikä teinit sekoile.


    • spuge

      Lisää vaan betonii niin ei aurinkokaan tähän persreikään paista! vittu miten voi olla kusinen paikka...

      • hesaboy

        Hyvinkääläisethän haluaa kaikki vihreätkohdat pois keskustasta ja lähialueilta. Jussintori ja citymarkethässäkkä pitäisi tosiaan purkaa pois.


    • uusiohyvinkääläine

      Viikot käy töissä, urheilemassa, kaupassa ja pönöttää neljän seinän sisällä... siinä mun hyvinkään elämä tällä hetkellä. Yhtään viikonloppua en oo täällä viihtyny, kerra yritin mutta oli lauantaipäivänä pakko ottaa auto alle ja lähtee pääkaupunkiseudun suuntaan. Kai sitä sitten jos jostain keksis vähän paikallisia tuttavia tjsp... mutta pakko kyllä sanoo että tossa sun tekstissä oli aika osuvia pointteja.

      • totta puhutte

        suurin osa, mutta kyllä täällä kylässä on paljon hyvääkin, kehitys vaan kulkee keskustan yms kauppakeskusten osalta hiukan hitaasti kun aina on joitain vastarannan kiiskiä valittamassa!Kävelykatu olisi todella hyvä homma,mutta siis eihän täällä ole pakko asua, kokeilkaa vaikka rixua tai keravaa niin voi hygekin tuntua jo paremmmalta=)ainakin sen kaupunkielämän suhteen..


      • hesaboy
        totta puhutte kirjoitti:

        suurin osa, mutta kyllä täällä kylässä on paljon hyvääkin, kehitys vaan kulkee keskustan yms kauppakeskusten osalta hiukan hitaasti kun aina on joitain vastarannan kiiskiä valittamassa!Kävelykatu olisi todella hyvä homma,mutta siis eihän täällä ole pakko asua, kokeilkaa vaikka rixua tai keravaa niin voi hygekin tuntua jo paremmmalta=)ainakin sen kaupunkielämän suhteen..

        Ei se kauppakeskus auta kaikkiin ongelmiin. Hyvinkään arvostelija törmää lähes aina "ei täällä ole pakko asua"sanontaan. Voisihan Hyvinkään kiisket joskus ottaa neuvoa palautteesta.
        Mitä siellä rixussa on niin kauheeta?
        Kovasti Hyvinkääläiset siellä käy kaupassa ja apteekissa.


      • totta virkot
        hesaboy kirjoitti:

        Ei se kauppakeskus auta kaikkiin ongelmiin. Hyvinkään arvostelija törmää lähes aina "ei täällä ole pakko asua"sanontaan. Voisihan Hyvinkään kiisket joskus ottaa neuvoa palautteesta.
        Mitä siellä rixussa on niin kauheeta?
        Kovasti Hyvinkääläiset siellä käy kaupassa ja apteekissa.

        voikun se kehitys olisikin meikäläisestä kiinni, mutta ne päättäjäthän täällä on varsinaisia syypäitä ovat ja kyllä se kauppakeskus toisi ainakin lisää erikoiskauppoja ja niitä kahviloitakin=)mitä Riihimäkeen tulee niin sehän se vasta betonilähiö onkin..itsekin hygeläisenä olen kyllä sitä mieltä, että täällä on liikaa "paikallaan junnaajia" jotka eivät halua ikinä mitään uutta kaupunkiin..tai jos haluavat sen toteutus kestää ikuisuuden..


      • Huhti
        totta virkot kirjoitti:

        voikun se kehitys olisikin meikäläisestä kiinni, mutta ne päättäjäthän täällä on varsinaisia syypäitä ovat ja kyllä se kauppakeskus toisi ainakin lisää erikoiskauppoja ja niitä kahviloitakin=)mitä Riihimäkeen tulee niin sehän se vasta betonilähiö onkin..itsekin hygeläisenä olen kyllä sitä mieltä, että täällä on liikaa "paikallaan junnaajia" jotka eivät halua ikinä mitään uutta kaupunkiin..tai jos haluavat sen toteutus kestää ikuisuuden..

        Lähes 18 vuotta Hyvinkäällä, ei töitä, ei ainakan vakipaikkaa. Ei mitään tekemistä, surkeita kahviloita, ainoa paikka, missä edes tykkäsin käydä, oli Jussintorin kahvila.
        Lisäksi jotenkin ahdistava, ja synkkä paikka.
        Mutta on siellä toki luontia rakastavalle Usmit ja Sveitsit.

        Kaksi vuotta sitten pääsin pois muuttamaan, nyt asun
        Vantaalla, ja aika paljon tyytväisempi.
        Mutta Hyvinkäällä toki käyn, sattuneesta syystä.


      • uusiohyvinkääläine
        hesaboy kirjoitti:

        Ei se kauppakeskus auta kaikkiin ongelmiin. Hyvinkään arvostelija törmää lähes aina "ei täällä ole pakko asua"sanontaan. Voisihan Hyvinkään kiisket joskus ottaa neuvoa palautteesta.
        Mitä siellä rixussa on niin kauheeta?
        Kovasti Hyvinkääläiset siellä käy kaupassa ja apteekissa.

        kertokaahan nyt hyvinkääläiset mikä siinä rixussa on niin hirveetä ettei siellä vois mistään hinnasta asua? Pari riihimäkeläistä naista taasen sanoivat etteivät voisi mitenkään asuu hyvingellä ja rixu on kuulemma niin paljon parempi paikka asua. No yöelämää on ainakin kehuttu rixussa paremmaks, ite en voi mihinkään mitään sanoo kun oon vaa pari kertaa rixussa vaihtanu junaa, muute en oo käyny. Heittäkää ny jotai kommenttia, puolustelua, perusteluita...


    • Ulledulledoff

      Minä ja perheeni muutimme Hyvinkäälle reilu vuosi sitten ja pahaa sanottavaa ei ole. Perheelliselle tämä on loistava paikka asua, mutta ymmärrän kyllä jos nuorille ei tekemistä riitä ja keskustan kehityksestä puistomaisempaan ja viihtyisämpään suuntaan olen ehdottomasti samaa mieltä. Muutamassa kaupungissa asuneena voisin sanoa, että lapsiperheiden asiat ovat aika hyvällä mallilla Hyvinkäällä. Rakennetaan uusia puistoja, toivottavasti myös päiväkoteja ja ennen kaikkea Hyvinkäällä on aivan loistavaa kunnallista leikkitoimintaa lapsille, mihin en ole missään muualla törmännyt. Hyvinkää-lisää maksetaan alle 2v lasten kotihoidosta, sekin on iso plussa lapsiperheille. Me olemme olleet varsin tyytyväisiä elämään Hyvinkäällä vaikka olemmekin kaivanneet vesistöä kun aina olemme veden lähellä asuneet, mutta ilmankin näköjään selviää :)

      Keskustan rakenne on siitäkin typerä, että ei ole oikein järkevää paikkaa mihin auton laittaisi parkkiin ja siitä kävisi lasten kanssa kaupoissa. En tarkota Prismaa tms. vaan erikoisliikkeitä. Ne ovat pitkän Hämeen-/Uudenmaankadun varrella ja auton saa parkkeerata monta kertaa, purkaa lapset autosta jne. jos haluaa useammassa minua kiinnostavassa liikkeessä käydä. Oltiin lomalla Rovaniemellä ja siellä ihastelin toimivaa kaupunkia, jossa laitoin auton keskustaan parkkiin ja kaikki löytyi neliönmuotoiselta alueelta, jolloin kävelyä ei tullut niin paljon pienille jaloille.

      • M23HVK

        Ensinnäkin. En ihmettele yhtään, että noinkin paljon on kanssani samaa mieltä siitä, että tämä kaupunki on ruma ja huono paikka asua nuorelle ihmiselle.

        Olen kyllä aistinut, että Hyvinkää on pikkulapsiperheille hyvä paikka asustella. Lisäksi keskusta on tosiaan sen verran pieni, että pystyy fillarilla menemään paikasta toiseen. Ihmettelen vain, kuinka keskusta voi olla vielä nykyäänkin noinkin huono, kun muissa kaupungeissa niihin panostetaan ja paljon. Ainakin Jyväskylässä ja Joensuussa on kovat remontit menossa keskustan uusimisessa joka on vain hyvä. Molemmissa kaupungeissa keskusta muuttui monin verroin viihtyisämmäksi, heti kun pistettiin kävelykadut pystyyn.

        Lapsiperhe tai ei. Eihän täällä ole edes ravintoloita missä käydä syömässä. Nämäkin pystyy laskemaan yhdellä kädellä; Amarillo, Obelix (hyvä!!), Medari, Rosso ja Harlekiini (vai mikä lie mannekiini?). Kyllä minun mielestäni yli 44 000 asukkaan kaupungissa pitäisi vähän panostaa muuhunkin, kuin lasten päivähoitoon.


    • alkuasukas

      Ihan asiaa kyllä puhut. Mutta ongelmana tässä on ollut lähinnä se että kaupungin päättäjillä on ollut joku ihme tahto laittaa vastaan ihan kaikessa kehittämisessä mitä tulee juuri kauppoihin ja kahviloihin. Mutta nythän vihdoin ja viimein, noin 20 vuoden jahkailun jälkeen, on tehty päätös uuden kauppakeskuksen rakentamisesta ja sitä myöden koko keskustan uusimisesta. Toivottavasti tässä kohtaa sitten tulee myös niitä VIIHTYISIÄ kahviloita ja ravintoloita ja tosian ennen kaikkea pois pääkadun jalkakäytäviltä.

      Tuohon listaasi voisi toki vielä lisätä sen että montako MIESTEN vaateliikettä täältä löytyy, ei ensimmäistäkään.

      Jos nyt vielä otetaan vertailukohteita niin esim Hämeenlinna on asukasluvultaan lähes identtinen Hyvinkään kanssa ja siltikin Hämeenlinnassa löytyy vaikka mitä.

      Täytyy kyllä sanoa että Hyvinkään alkuasukkaana en voi ymmärtää minkä ihmeen takia kaikenlaista kehitystä täällä aina vastustetaan?

      Valitettavasti joudun myöntämään että Helsingissä työssä käyvänä hoidankin kaiken asiointini ja kahvila ym reissut pääkaupunkiseudulla.

      • Paluumuuttaja

        Minä taas en ole löytänyt Hyvinkäältä yhtäkään lastenvaateliikettä, muutama aina ilmaantuu ja lopettaa tosi nopeeta, ei kai kannata...mietin vaan kannattaako perustaa uusia kahviloitakaan, että käykö niissä sitten kukaan?!
        itsekin haaveilen yrittäjyydestä, mutta kateellisten kansoittamaan hyvinkääseen mielelläni en putiikkiani perusta kun jaskanjauhajia varmasti riittää...vaikka niin kai muissakin pienissä maalaispitäjissä.


      • M23HVK
        Paluumuuttaja kirjoitti:

        Minä taas en ole löytänyt Hyvinkäältä yhtäkään lastenvaateliikettä, muutama aina ilmaantuu ja lopettaa tosi nopeeta, ei kai kannata...mietin vaan kannattaako perustaa uusia kahviloitakaan, että käykö niissä sitten kukaan?!
        itsekin haaveilen yrittäjyydestä, mutta kateellisten kansoittamaan hyvinkääseen mielelläni en putiikkiani perusta kun jaskanjauhajia varmasti riittää...vaikka niin kai muissakin pienissä maalaispitäjissä.

        Uskoisin, että hyvissä kahviloissa kyllä porukkaa käy. Kulma Konditoriassa käy porukka varmaan sen takia, kun se on ollut täällä nii pitkään. Paikkanahan se ei todellakaan ole erikoinen. Halpa kahvi ja paljon lehtiä, rento meininki ja hyvää musiikkia ja joku lapsiparkki, langaton netti jne. Eli enemmän innovointia ja vähemmän muilta kopioimista niin homma lähtee varmasti käyntiin!

        Muuten, yrittäjänä ei kannata pelätä jaskan pauhajia! Niitä on joka puolella, koska Suomessa ollaan kateellisia eikä iloisia toisten onnistumisista...


      • Tyytyväinen Vantaalta.
        M23HVK kirjoitti:

        Uskoisin, että hyvissä kahviloissa kyllä porukkaa käy. Kulma Konditoriassa käy porukka varmaan sen takia, kun se on ollut täällä nii pitkään. Paikkanahan se ei todellakaan ole erikoinen. Halpa kahvi ja paljon lehtiä, rento meininki ja hyvää musiikkia ja joku lapsiparkki, langaton netti jne. Eli enemmän innovointia ja vähemmän muilta kopioimista niin homma lähtee varmasti käyntiin!

        Muuten, yrittäjänä ei kannata pelätä jaskan pauhajia! Niitä on joka puolella, koska Suomessa ollaan kateellisia eikä iloisia toisten onnistumisista...

        Mä päätin jo kouluaikoina, et Hyvinkäältä haluan pois heti ku se on mahdollista. Sitten mahdollisuus tuli ja pääkaupunkiseudulla olen viihtynyt monta vuotta, ensin Espoossa nyt Vantaalla. Ja takaisin en ikinä Hyvinkäälle muuta. Siellä ei ole tosiaan yhtään mitään mulle.


      • huomannut
        Tyytyväinen Vantaalta. kirjoitti:

        Mä päätin jo kouluaikoina, et Hyvinkäältä haluan pois heti ku se on mahdollista. Sitten mahdollisuus tuli ja pääkaupunkiseudulla olen viihtynyt monta vuotta, ensin Espoossa nyt Vantaalla. Ja takaisin en ikinä Hyvinkäälle muuta. Siellä ei ole tosiaan yhtään mitään mulle.

        Muutin myös pois ja en palaa.

        Yrittäjä vihamielinen kaupunki, jos ei sovi politbyroolle..ja Karkkilan jälkeen kaiketi 2.kommunistisin enkä ihmettele.

        Yhteishyvää tarjotkoon kansaneläkelaitos.


      • siskonkumminkaima
        huomannut kirjoitti:

        Muutin myös pois ja en palaa.

        Yrittäjä vihamielinen kaupunki, jos ei sovi politbyroolle..ja Karkkilan jälkeen kaiketi 2.kommunistisin enkä ihmettele.

        Yhteishyvää tarjotkoon kansaneläkelaitos.

        Hyvinkäällä järjestettiin aikoinaan kateus ja kauna tapahtumaa noh tais olla liian tuttua ja se loppui.Kaupungin väki on kateellista, kaunaista sekä erittäin yksinkertaista.Vedä siitä johtopäätökset!


    • PASKA KYLÄ

      VVVEEMÄISIÄ IHMISIÄ HUONOA PALVELUA TALOUS KURALLA MITÄ VIELÄ HALUAT?

    • 30 -vuotias Hyvinkääläinen.

      Hyvinkää on ollut aina kuuluisa siitä, ettei täällä ole mitään tekemistä. Oli silloin kun olin nuori ja on sitä vieläkin.

      Kamaa vedetään paljon kuten muissakin radanvarsikaupungeissa kuten Järvenpää, kerava ym, mutta Hyvinkäällä vaan on se ero ettei täällä ole muuta tekemistä kuin vetää se pää sekaisin.

      Järvenpäästä ja Keravasta on sentää lyhyempi matka Helsinkiin, joten voi lähteä sinne etsimään jotain menoa jos omasta kaupungista ei sitä satu löytymään.

      Lapsiperheille Hyvinkää vaikuttaa hyvältä paikalta. Halvat tontit ja lähellä Helsinkiä. Golf -kenttäkin löytyy. Vaikuttaa paratiisilta! Ongelmia tuleekin sitten kun lapsesta tulee nuori.

      Jos välitätte lapsistanne niin koittakaa saada tänne Hyvinkäälle jotain harrastus mahdollisuuksia.. tai muussa tapauksessa lapsenne harrastukset eivät tule miellyttämään teitä.

      Itse muutan pois kunhan se tulee mahdolliseksi, joten mä en tänne kaipaa enää mitään.

      Ja jos luulette ettei se teidän mussukka lapsi kamaan koske, niin voin sanoa että nykynuorilla on hieman eri asenteet noihin asioihin kuin teidän nuoruudessa.

      (Sorry noi typot, en jaksa korjata tekstiä.)

      • 25v

        hyvä ettet yleistä...


    • ihmettelijä-

      Huvittavaa tässä keskustelussa on se että täällä on varsin paljon Hyvinkään haukkujia ja pois muuttaneita mutta siltikin käydään lukemassa Hyvinkää palstaa. Miksi ihmeessä jos tämä paikka on niin huono? Luulisi ettei sit kiinnosta enää kaupungin asiat muutenkaan jos ei asu täällä, vaan näyttää kuitenkin kiinnostavan?

      • M23HVK

        Ihmettele sinä vain mitä ihmettelet. Minäkin ihmettelen, kuinka tämä kaupunki on voinut olla näinkin huono kymmeniä vuosia.

        Ihmettelet miksi palstaa luetaan? Ehkä ihmiset haluavat sanoa mielipiteensä asioista tai yhtyä toisten mielipiteisiin, vaikka ei täällä enää asuisikaan. Tämä on mielestäni tosi hyvä. Olisi kiva nähdä tosin jokin positiivinenkin kommentti nuorten näkökulmasta tästä kaupungista. Palstaa myös varmasti luetaan ihan mielenkiinnosta "jahas mitäs siellä tapahtuu .. aha ei mitään"-asenteella.

        Joten sinäkin ihmettelijä, ihmettele mielipiteesi tästä kaupungistä tähän viestiketjuun äläkä sitä miksi ihmeessä ihmettelijät ihmettelevät.


      • Alan Mies
        M23HVK kirjoitti:

        Ihmettele sinä vain mitä ihmettelet. Minäkin ihmettelen, kuinka tämä kaupunki on voinut olla näinkin huono kymmeniä vuosia.

        Ihmettelet miksi palstaa luetaan? Ehkä ihmiset haluavat sanoa mielipiteensä asioista tai yhtyä toisten mielipiteisiin, vaikka ei täällä enää asuisikaan. Tämä on mielestäni tosi hyvä. Olisi kiva nähdä tosin jokin positiivinenkin kommentti nuorten näkökulmasta tästä kaupungista. Palstaa myös varmasti luetaan ihan mielenkiinnosta "jahas mitäs siellä tapahtuu .. aha ei mitään"-asenteella.

        Joten sinäkin ihmettelijä, ihmettele mielipiteesi tästä kaupungistä tähän viestiketjuun äläkä sitä miksi ihmeessä ihmettelijät ihmettelevät.

        Minä olen ainakin viihtynyt koko nuoruuteni mainiosti Hyvinkäällä. On paskapuhetta väittää, etteikö täällä muka olisi harrastusmahdollisuuksia. Kyllä täältä varmasti löytyvät kaikki mahdolliset perusurheilulajit ja muut kerhot, mitä muistakin vastaavan kokoisista kaupungeista. Tietysti jos haluaa surffailla sisähallissa tms. niin kannattaa muuttaa johonkin isompi kokoiseen kaupunkiin.

        Yksi Hyvinkään plussista on hyvät liikenneyhteydet; Helsingin keskustaan menee junalla puoli tuntia ja tiheillä junavuoroilla pääsee myöskin Hämeenlinnaan, Lahteen ja Tampereelle. Näiden yhteyksien ansiosta huono kauppavalikoimakaan ei kovin paljon haittaa ja tähänhän on tulossa korjausta lähitulevaisuudessa.

        Suurin miinus Hyvinkäällä on kuivuus. Itsekin pidän uimisesta kovasti ja olisi mukava käydä useammin esim. Usmissa, jos se vain olisi kohtuullisemman fillarimatkan päässä. Usein tuleekin käytyä uimalassa, jonka hienoutta ei moni syntyperäinen hyvinkääläinen tajua. Ulkopaikkakuntalaiset ovat sitä minulle monesti kehuneet. Toivottavasti vuosikymmeniä vanha tekojärvihanke vielä kaivettaisiin naftaliinistä, vettähän meillä kyllä Suokadun soilla riittäisi isompaankin lammikkoon.


      • mieltä
        Alan Mies kirjoitti:

        Minä olen ainakin viihtynyt koko nuoruuteni mainiosti Hyvinkäällä. On paskapuhetta väittää, etteikö täällä muka olisi harrastusmahdollisuuksia. Kyllä täältä varmasti löytyvät kaikki mahdolliset perusurheilulajit ja muut kerhot, mitä muistakin vastaavan kokoisista kaupungeista. Tietysti jos haluaa surffailla sisähallissa tms. niin kannattaa muuttaa johonkin isompi kokoiseen kaupunkiin.

        Yksi Hyvinkään plussista on hyvät liikenneyhteydet; Helsingin keskustaan menee junalla puoli tuntia ja tiheillä junavuoroilla pääsee myöskin Hämeenlinnaan, Lahteen ja Tampereelle. Näiden yhteyksien ansiosta huono kauppavalikoimakaan ei kovin paljon haittaa ja tähänhän on tulossa korjausta lähitulevaisuudessa.

        Suurin miinus Hyvinkäällä on kuivuus. Itsekin pidän uimisesta kovasti ja olisi mukava käydä useammin esim. Usmissa, jos se vain olisi kohtuullisemman fillarimatkan päässä. Usein tuleekin käytyä uimalassa, jonka hienoutta ei moni syntyperäinen hyvinkääläinen tajua. Ulkopaikkakuntalaiset ovat sitä minulle monesti kehuneet. Toivottavasti vuosikymmeniä vanha tekojärvihanke vielä kaivettaisiin naftaliinistä, vettähän meillä kyllä Suokadun soilla riittäisi isompaankin lammikkoon.

        kuin sinä..tuo kuivuus on minunkin mielestä iso miinus, se tekojärvi olisi todella hieno juttu, alueellahan on muutamia lammikoita jo.Eikun päättäjille painetta ja suunnitelmat uudestaan esille!!!


      • M23HVK
        Alan Mies kirjoitti:

        Minä olen ainakin viihtynyt koko nuoruuteni mainiosti Hyvinkäällä. On paskapuhetta väittää, etteikö täällä muka olisi harrastusmahdollisuuksia. Kyllä täältä varmasti löytyvät kaikki mahdolliset perusurheilulajit ja muut kerhot, mitä muistakin vastaavan kokoisista kaupungeista. Tietysti jos haluaa surffailla sisähallissa tms. niin kannattaa muuttaa johonkin isompi kokoiseen kaupunkiin.

        Yksi Hyvinkään plussista on hyvät liikenneyhteydet; Helsingin keskustaan menee junalla puoli tuntia ja tiheillä junavuoroilla pääsee myöskin Hämeenlinnaan, Lahteen ja Tampereelle. Näiden yhteyksien ansiosta huono kauppavalikoimakaan ei kovin paljon haittaa ja tähänhän on tulossa korjausta lähitulevaisuudessa.

        Suurin miinus Hyvinkäällä on kuivuus. Itsekin pidän uimisesta kovasti ja olisi mukava käydä useammin esim. Usmissa, jos se vain olisi kohtuullisemman fillarimatkan päässä. Usein tuleekin käytyä uimalassa, jonka hienoutta ei moni syntyperäinen hyvinkääläinen tajua. Ulkopaikkakuntalaiset ovat sitä minulle monesti kehuneet. Toivottavasti vuosikymmeniä vanha tekojärvihanke vielä kaivettaisiin naftaliinistä, vettähän meillä kyllä Suokadun soilla riittäisi isompaankin lammikkoon.

        Löyty pari Hyvinkään puolustajaakin, kun vähän potki. Hienoa!

        Junamatka kestää Helsinkiin vähintään 40 minuuttia ja 2 kertaa tunnissa oleva junayhteys ei mielestäni ole tiheä. Se on kyllä hyvä jos lähivuosina on tulossa muutosta shoppailutarjontaan, mutta "ei kauppoja tänne, koska Helsinkiin pääsee junassa 40minuutissa"-asenne on minusta turha, koska eipä paljon nappaa iltasella lähteä junalla töiden jälkeen Helsinkiin, kun seuraava junavuorokin lähtee vasta 35minuuutin päästä (jne).

        Ulkouimala on kyllä hyvä juttu. Harrastusmahdollisuuksia on, mutta muutapa ei sitten olekaan.


      • Alan Mies
        M23HVK kirjoitti:

        Löyty pari Hyvinkään puolustajaakin, kun vähän potki. Hienoa!

        Junamatka kestää Helsinkiin vähintään 40 minuuttia ja 2 kertaa tunnissa oleva junayhteys ei mielestäni ole tiheä. Se on kyllä hyvä jos lähivuosina on tulossa muutosta shoppailutarjontaan, mutta "ei kauppoja tänne, koska Helsinkiin pääsee junassa 40minuutissa"-asenne on minusta turha, koska eipä paljon nappaa iltasella lähteä junalla töiden jälkeen Helsinkiin, kun seuraava junavuorokin lähtee vasta 35minuuutin päästä (jne).

        Ulkouimala on kyllä hyvä juttu. Harrastusmahdollisuuksia on, mutta muutapa ei sitten olekaan.

        Niinpäs taitaakin tuo juna kestää 40 minuuttia, ei ole koskaan tullut niin kiireellää käytyä, että olisi tarkemmin tullut kelloa katsottua. Oikoradan myötähän meille piti tulla kolmas junavuoro tuntiin, mutta paskapuheiksihan nekin puheet osottautuivat, päin vastoin muutama ruuhkavuoro lakkautettiin. Eipä sillä, kyllä minä nykyisilläkin mukavasti liikkumaan pääseen, iltaisin ei suurta tarvetta ole yleensä käydäkään, lähinnä vaatekaupoissa kun tulee käytyä ja kerta per kuukausi riittäisi tähän tarkoitukseen.

        Ohimennen täytyy kyllä ruikuttaa hiukan vielä vr:n hinnoista. Miten on mahdollista, että Helsinkiin juna maksaa 8,30 € ja Hämeenlinnaan suurinpiirtein yhtäläinen matka samanlaisella junalla 5,50 €. Näin maalaisjärjellä ajatellen tuon Helsingin hinnan pitäisi olla pienempi, koska junatkin ovat aina täydempiä. Onko kukaan koskaan kysellyt tähän syytä? Tästä voisi avata oman keskustelunkin.


      • hinnoittelu
        Alan Mies kirjoitti:

        Niinpäs taitaakin tuo juna kestää 40 minuuttia, ei ole koskaan tullut niin kiireellää käytyä, että olisi tarkemmin tullut kelloa katsottua. Oikoradan myötähän meille piti tulla kolmas junavuoro tuntiin, mutta paskapuheiksihan nekin puheet osottautuivat, päin vastoin muutama ruuhkavuoro lakkautettiin. Eipä sillä, kyllä minä nykyisilläkin mukavasti liikkumaan pääseen, iltaisin ei suurta tarvetta ole yleensä käydäkään, lähinnä vaatekaupoissa kun tulee käytyä ja kerta per kuukausi riittäisi tähän tarkoitukseen.

        Ohimennen täytyy kyllä ruikuttaa hiukan vielä vr:n hinnoista. Miten on mahdollista, että Helsinkiin juna maksaa 8,30 € ja Hämeenlinnaan suurinpiirtein yhtäläinen matka samanlaisella junalla 5,50 €. Näin maalaisjärjellä ajatellen tuon Helsingin hinnan pitäisi olla pienempi, koska junatkin ovat aina täydempiä. Onko kukaan koskaan kysellyt tähän syytä? Tästä voisi avata oman keskustelunkin.

        on syvältä, itsekin valittanut heille siitä..esim hygestä keravalle maksaa juna n. 5 ekee..luulisi olevan silloin keravalta stadii reilu 3 ekee, mutta ylläri, hinta sama kuin hyge-kerava(reilu 5 euroo), eli kalliimmaksi tulee pysähtyä välillä keravalla kuin mennä suoraan stadiin hygestä, vr:n hinnat ovat jotenkin ei maalaisjärjellä ajateltuja!!!rahastuksestahan tuossa on samoin kysymys kuin välillä h-linna-hyvinkää, varmaan heti kun matkustusmäärät nousee nousevat hinnatkin tuolla välillä...


      • uimakari
        Alan Mies kirjoitti:

        Minä olen ainakin viihtynyt koko nuoruuteni mainiosti Hyvinkäällä. On paskapuhetta väittää, etteikö täällä muka olisi harrastusmahdollisuuksia. Kyllä täältä varmasti löytyvät kaikki mahdolliset perusurheilulajit ja muut kerhot, mitä muistakin vastaavan kokoisista kaupungeista. Tietysti jos haluaa surffailla sisähallissa tms. niin kannattaa muuttaa johonkin isompi kokoiseen kaupunkiin.

        Yksi Hyvinkään plussista on hyvät liikenneyhteydet; Helsingin keskustaan menee junalla puoli tuntia ja tiheillä junavuoroilla pääsee myöskin Hämeenlinnaan, Lahteen ja Tampereelle. Näiden yhteyksien ansiosta huono kauppavalikoimakaan ei kovin paljon haittaa ja tähänhän on tulossa korjausta lähitulevaisuudessa.

        Suurin miinus Hyvinkäällä on kuivuus. Itsekin pidän uimisesta kovasti ja olisi mukava käydä useammin esim. Usmissa, jos se vain olisi kohtuullisemman fillarimatkan päässä. Usein tuleekin käytyä uimalassa, jonka hienoutta ei moni syntyperäinen hyvinkääläinen tajua. Ulkopaikkakuntalaiset ovat sitä minulle monesti kehuneet. Toivottavasti vuosikymmeniä vanha tekojärvihanke vielä kaivettaisiin naftaliinistä, vettähän meillä kyllä Suokadun soilla riittäisi isompaankin lammikkoon.

        Tekojärvivestä pitäisi tehdä aloite tai muulla tavalla alkaa asiaa edistämään. Noitten lähilampien vedenpintaakin voisi nostella.


      • Alan toinen mies
        Alan Mies kirjoitti:

        Minä olen ainakin viihtynyt koko nuoruuteni mainiosti Hyvinkäällä. On paskapuhetta väittää, etteikö täällä muka olisi harrastusmahdollisuuksia. Kyllä täältä varmasti löytyvät kaikki mahdolliset perusurheilulajit ja muut kerhot, mitä muistakin vastaavan kokoisista kaupungeista. Tietysti jos haluaa surffailla sisähallissa tms. niin kannattaa muuttaa johonkin isompi kokoiseen kaupunkiin.

        Yksi Hyvinkään plussista on hyvät liikenneyhteydet; Helsingin keskustaan menee junalla puoli tuntia ja tiheillä junavuoroilla pääsee myöskin Hämeenlinnaan, Lahteen ja Tampereelle. Näiden yhteyksien ansiosta huono kauppavalikoimakaan ei kovin paljon haittaa ja tähänhän on tulossa korjausta lähitulevaisuudessa.

        Suurin miinus Hyvinkäällä on kuivuus. Itsekin pidän uimisesta kovasti ja olisi mukava käydä useammin esim. Usmissa, jos se vain olisi kohtuullisemman fillarimatkan päässä. Usein tuleekin käytyä uimalassa, jonka hienoutta ei moni syntyperäinen hyvinkääläinen tajua. Ulkopaikkakuntalaiset ovat sitä minulle monesti kehuneet. Toivottavasti vuosikymmeniä vanha tekojärvihanke vielä kaivettaisiin naftaliinistä, vettähän meillä kyllä Suokadun soilla riittäisi isompaankin lammikkoon.

        Hyvinkään kaupunki on täynnä tunareita joiden äly on apukoulutasoa.Apuva!


      • Alan kolmasnainen
        Alan toinen mies kirjoitti:

        Hyvinkään kaupunki on täynnä tunareita joiden äly on apukoulutasoa.Apuva!

        Onkohan ihan noin? Suon pohjavedet ja silleen?


      • Alan kolmasnainen
        Alan toinen mies kirjoitti:

        Hyvinkään kaupunki on täynnä tunareita joiden äly on apukoulutasoa.Apuva!

        Ja alystä on paha sanoa mitään...


      • Hyvinge
        Alan Mies kirjoitti:

        Minä olen ainakin viihtynyt koko nuoruuteni mainiosti Hyvinkäällä. On paskapuhetta väittää, etteikö täällä muka olisi harrastusmahdollisuuksia. Kyllä täältä varmasti löytyvät kaikki mahdolliset perusurheilulajit ja muut kerhot, mitä muistakin vastaavan kokoisista kaupungeista. Tietysti jos haluaa surffailla sisähallissa tms. niin kannattaa muuttaa johonkin isompi kokoiseen kaupunkiin.

        Yksi Hyvinkään plussista on hyvät liikenneyhteydet; Helsingin keskustaan menee junalla puoli tuntia ja tiheillä junavuoroilla pääsee myöskin Hämeenlinnaan, Lahteen ja Tampereelle. Näiden yhteyksien ansiosta huono kauppavalikoimakaan ei kovin paljon haittaa ja tähänhän on tulossa korjausta lähitulevaisuudessa.

        Suurin miinus Hyvinkäällä on kuivuus. Itsekin pidän uimisesta kovasti ja olisi mukava käydä useammin esim. Usmissa, jos se vain olisi kohtuullisemman fillarimatkan päässä. Usein tuleekin käytyä uimalassa, jonka hienoutta ei moni syntyperäinen hyvinkääläinen tajua. Ulkopaikkakuntalaiset ovat sitä minulle monesti kehuneet. Toivottavasti vuosikymmeniä vanha tekojärvihanke vielä kaivettaisiin naftaliinistä, vettähän meillä kyllä Suokadun soilla riittäisi isompaankin lammikkoon.

        Se tekojärvipäätös aikanaan oli Hyvinkään tyhmimpiä ja lyhyytnäköisempiä päätöksiä mitä täällä on tehty ja perustui pelkästään kateuteen.


      • SatamaJätkänPoika
        Alan Mies kirjoitti:

        Minä olen ainakin viihtynyt koko nuoruuteni mainiosti Hyvinkäällä. On paskapuhetta väittää, etteikö täällä muka olisi harrastusmahdollisuuksia. Kyllä täältä varmasti löytyvät kaikki mahdolliset perusurheilulajit ja muut kerhot, mitä muistakin vastaavan kokoisista kaupungeista. Tietysti jos haluaa surffailla sisähallissa tms. niin kannattaa muuttaa johonkin isompi kokoiseen kaupunkiin.

        Yksi Hyvinkään plussista on hyvät liikenneyhteydet; Helsingin keskustaan menee junalla puoli tuntia ja tiheillä junavuoroilla pääsee myöskin Hämeenlinnaan, Lahteen ja Tampereelle. Näiden yhteyksien ansiosta huono kauppavalikoimakaan ei kovin paljon haittaa ja tähänhän on tulossa korjausta lähitulevaisuudessa.

        Suurin miinus Hyvinkäällä on kuivuus. Itsekin pidän uimisesta kovasti ja olisi mukava käydä useammin esim. Usmissa, jos se vain olisi kohtuullisemman fillarimatkan päässä. Usein tuleekin käytyä uimalassa, jonka hienoutta ei moni syntyperäinen hyvinkääläinen tajua. Ulkopaikkakuntalaiset ovat sitä minulle monesti kehuneet. Toivottavasti vuosikymmeniä vanha tekojärvihanke vielä kaivettaisiin naftaliinistä, vettähän meillä kyllä Suokadun soilla riittäisi isompaankin lammikkoon.

        Katsos uudestaan aika, kyllä lyhin aika kestää 41 min ei 30 min.


      • Syntynyt Hyvinkäällä ja ede...
        SatamaJätkänPoika kirjoitti:

        Katsos uudestaan aika, kyllä lyhin aika kestää 41 min ei 30 min.

        No sillä ei nyt varmaan ole väliä kestääkö se matka sen 30 min vai 41 min. Pointti siinä jutussa oli varmaan tärkein. Ja tässä juuri huomaamme kuinka ystävällistä ja lämmin henkistä porukkaa täältä Hyvinkäältä löytyy... Hyvä Hyvinkää...


      • Alkuasukas
        Syntynyt Hyvinkäällä ja ede... kirjoitti:

        No sillä ei nyt varmaan ole väliä kestääkö se matka sen 30 min vai 41 min. Pointti siinä jutussa oli varmaan tärkein. Ja tässä juuri huomaamme kuinka ystävällistä ja lämmin henkistä porukkaa täältä Hyvinkäältä löytyy... Hyvä Hyvinkää...

        Niin paitsi jos käyt tuon satamajätkän galleria sivua katsomassa niin huomaat ettei hän edes asu Hyvinkäällä vaan Lahdessa. Jatkuvasti hänen kuitenkin pitää käydä Hyvinkään sivuilla rähjäämässä.


      • Columbo
        Alkuasukas kirjoitti:

        Niin paitsi jos käyt tuon satamajätkän galleria sivua katsomassa niin huomaat ettei hän edes asu Hyvinkäällä vaan Lahdessa. Jatkuvasti hänen kuitenkin pitää käydä Hyvinkään sivuilla rähjäämässä.

        "One more thing".

        Menee offtopic, mutta hän myös itse mainitsee tässä ketjussa, että on muuttanut _Hyvinkäältä_ pois _Lahteen_.


    • pillipiiparin ärhäkkä rakki

      ite muutin reilu kolme vuotta sitten miehen perässä tänne, tuumasin että hei kiva samankokonen kylä , ku entinen kotikylä Hämeenlinna... voi ketku, mikä tuppukylä tää on. alkuun viihdyin, tutustuin kaupunkiin jne mut nyt päivät menee samaa rataa, aamulla töihin, iltapäivällä kotiin, kauppaan, lenkille, nukkumaan... Ei oo tekemistä ja jos jotain on, niin sikahintasta! Ihmiset on jotenki sisäänpäinkääntyneitä, en oo yhtään uutta ystävää täältä saanu, vaikken tuppisuu olekaan. Baareissakaa ei jaksa enää käydä, siel on aina ne samat naamat naamareissaan. Äärettömän ruma kaupunki tää on, vesi puuttuu, onneks ees vähän vihreetä jossain. Oonki yrittäny käännyttää miestä, et muutettas johonki muualle, mut paljasjalkasena se tuntuu olevan ylitsepääsemätön ongelma.

    • M23HVK

      Vieläkään en mielestäni ole saanut konkreettisia ehdotuksia siitä mitä muuta tässä kaupungissa voi tehdä kuin urheilla ja käyttää lapsia päivähoidossa?

      • hkää 26v

        ...jotain esimerkkejä minkälaista aktiviteettia haet; ihmiset hakevat eri asioita... olen koko ikäni asunut hyvinkäällä ja "tekemistä" toki voisi olla välillä enemmän, mutta kyllä olen täällä pienen ikäni viihtynyt. tylsistymään en ole päässyt.


      • M23HVK
        hkää 26v kirjoitti:

        ...jotain esimerkkejä minkälaista aktiviteettia haet; ihmiset hakevat eri asioita... olen koko ikäni asunut hyvinkäällä ja "tekemistä" toki voisi olla välillä enemmän, mutta kyllä olen täällä pienen ikäni viihtynyt. tylsistymään en ole päässyt.

        Et ehkä ole nähnyt muita kaupunkeja? Tarkoitan siis, että et ole asunut missää muualla pidempään?

        Tarkoitan lähinnä tuollaista, mitä ensimmäisessä viestissäkin annoin ymmärtää eli ravintoloita, terasseja, kahviloita, puistoa tai muuta hengailumestaa. Mihin täällä voi mennä edes viltin kanssa esim. istumaan piknikille, kun joka puolella on niin rauhatonta (keskustassa).


      • Alan Mies
        M23HVK kirjoitti:

        Et ehkä ole nähnyt muita kaupunkeja? Tarkoitan siis, että et ole asunut missää muualla pidempään?

        Tarkoitan lähinnä tuollaista, mitä ensimmäisessä viestissäkin annoin ymmärtää eli ravintoloita, terasseja, kahviloita, puistoa tai muuta hengailumestaa. Mihin täällä voi mennä edes viltin kanssa esim. istumaan piknikille, kun joka puolella on niin rauhatonta (keskustassa).

        Näissä minä käyn...

        Ravintoloita: Obelix, Harlekiini, Medicin Man, Amarillo, kauppalankadun kiinalainen. Turkinpippurissa yllättävän hyviä grilliherkkuja, paikka muuten vähän nuhruinen.

        Terassit: Pelikenttä, Obelix, Istuva härkä

        Kahviloita: Leipompon kahviloissa pääosin itse käyn (2 x Viiala, Laine, Pullapuoti). Sittenhän keskustassa on tietysti nämä Santra, Taivaanlatva ja Kulmakonditorio, joiden kohderyhmään en selvästikään itse kuulu. Hyvinkäällä kahvilat menevät kyllä kiinni liian aikaisin, useimmat klo 17.

        Piknikille voisin kuvitella meneväni (jos harrastaisin) esim. Parantolan puistoon (varjoinen), Uikulle tai rautatien rakentajan puistoon (vai miksi sitä nyt taas kutsuttiinkaan). Jos haluaa oikein aurinkoiseen paikkaan mennä, niin voisina jokerina ehdottaa Martin puistoa, sieltä löytyy hyviä rauhallisia nurmialueita, eikä puita tosiaan ole häiritsemässä auringonottoa.

        Suosittelisin, että ostat fillarin ja käyt vähän katsastelemassa ympäristöä. Täällä on paljon paikkoja, joita ei moni perushygeläinenkään tiedä. Vaikuttaa siltä, ettei sinun parempipuoliskosikaan taida olla sitä aktiivisinta sorttia.


      • M23HVK
        Alan Mies kirjoitti:

        Näissä minä käyn...

        Ravintoloita: Obelix, Harlekiini, Medicin Man, Amarillo, kauppalankadun kiinalainen. Turkinpippurissa yllättävän hyviä grilliherkkuja, paikka muuten vähän nuhruinen.

        Terassit: Pelikenttä, Obelix, Istuva härkä

        Kahviloita: Leipompon kahviloissa pääosin itse käyn (2 x Viiala, Laine, Pullapuoti). Sittenhän keskustassa on tietysti nämä Santra, Taivaanlatva ja Kulmakonditorio, joiden kohderyhmään en selvästikään itse kuulu. Hyvinkäällä kahvilat menevät kyllä kiinni liian aikaisin, useimmat klo 17.

        Piknikille voisin kuvitella meneväni (jos harrastaisin) esim. Parantolan puistoon (varjoinen), Uikulle tai rautatien rakentajan puistoon (vai miksi sitä nyt taas kutsuttiinkaan). Jos haluaa oikein aurinkoiseen paikkaan mennä, niin voisina jokerina ehdottaa Martin puistoa, sieltä löytyy hyviä rauhallisia nurmialueita, eikä puita tosiaan ole häiritsemässä auringonottoa.

        Suosittelisin, että ostat fillarin ja käyt vähän katsastelemassa ympäristöä. Täällä on paljon paikkoja, joita ei moni perushygeläinenkään tiedä. Vaikuttaa siltä, ettei sinun parempipuoliskosikaan taida olla sitä aktiivisinta sorttia.

        Se on kyllä pakko myöntää, että parin vuoden aikana on vähän innostus laantuntu tuohon seikkailuun. Pyörällä kyllä tulee pyörittyä vaikka missä, mutta tuntuu että lähinnä joka paikka on täynnä omakotitaloja tai rakennustyömaita.

        Obelixin je Pelikentän terasseilla vit*uttaa lähinnä juuri se, että ohi ei mene ihmisiä, vaan autoja. Istuvassa härässä en olekaan käynyt. Pitää testata.

        Amarillolla on muuten viehättävä terassi siellä takapihalla minne paistaa VARJO, ja vieressä jotain helvetin metallitönikköjä :) Medari on kyllä ok iltaravinteli ja Obelixissa on helvetin hyvät safkat. Kiinalainen maistuu pahalta, kun on syönyt sitä liikaa. Harlekiinissakaan en muuten ole käynyt. Sinne siis.

        Parantolan puisto diskataan, mutta Martin puistoa pitää joskus testata.

        Kiitos vinkeistä.


      • Puttonen2007

        Alan Mies on kyllä nyt pahasti tutkalla. Tai ei siinä tapauksessa, jos on tullut siirryttyä jo isyyslomille tai muuten vaan haluaa leikkiä lintubongaria.

        Rehellisesti sanoen kaupungin keskusta vaikuttaa todella rappioituneelta vanhoine rakennuksineen sekä samoinen kymmeniä vuosia vanhoine ratkaisuineen. Itse olen Hyvinkäällä (Hygeläisittäinkö se meni) asunut yli 20 vuotta syntymästäni lähtien. Muutto muihin maisemiin jokinen aika sitten ja ohhoh kun mieli piristy.

        Tietysti jokaiseen paikkaan kyllästyy ajallaan, MUTTA. Hyvinkään keskusta. Alotellaan hämeenkadun Nordealta. Kuinka moni rakennus on päivittynyt, jäänyt jyrän alle tai konkreettisesti vaihtanut ulkoista olemustaan viimeisten vuosikymmenten aikana. Eipä yksikään. Kaupungin päättäjille tuntuu riittävän kirjastonaukion nurmen mullanvaihto kerran 3 vuodessa.

        Prisma on ainoa uusi ratkaisu ytimessä. Sielläkin Rosson terassilla jo yritystä, mutta valitettavasti kaatuu sijaintiin. Pääkadulle todellisia muutoksia ja sitä vettä nyt äkkiä johonkin. Ei tarvitse olla kilometrin levyinen allas. Kirjastonaukion muutoksia on taidettu arpoa jo vuositolkulla vailla tuloksia. Vanha funkkistyyli - sen voi säilyttää, vaikka pistäisikin paikkoja hieman uusiksi.

        Kyse ei ole paikoista, jossa voisit juoda alkoholia. Ihan perustavanlaatuisista ratkaisuista. Mites se "pikku-koppari=parkkialue kauppalan ja hämeenkadun risteyksessä. Siihen vaikka mitä muuta tahansa tilalle.

        Toria voisi päivittää myös ja rankalla kädellä.

        Taitaa suurin ongelma ollan kaupunginvaltuuston huonot suhteet rahoittajiin tai mistä lie johtuu, mutta kyllä keskustan pitäisi muuttua muutaman vuoden välein edes jollain tasolla.

        Harmaata paskaa koko kaupunki täys!


        -Puttonen-


      • Actiivo
        Puttonen2007 kirjoitti:

        Alan Mies on kyllä nyt pahasti tutkalla. Tai ei siinä tapauksessa, jos on tullut siirryttyä jo isyyslomille tai muuten vaan haluaa leikkiä lintubongaria.

        Rehellisesti sanoen kaupungin keskusta vaikuttaa todella rappioituneelta vanhoine rakennuksineen sekä samoinen kymmeniä vuosia vanhoine ratkaisuineen. Itse olen Hyvinkäällä (Hygeläisittäinkö se meni) asunut yli 20 vuotta syntymästäni lähtien. Muutto muihin maisemiin jokinen aika sitten ja ohhoh kun mieli piristy.

        Tietysti jokaiseen paikkaan kyllästyy ajallaan, MUTTA. Hyvinkään keskusta. Alotellaan hämeenkadun Nordealta. Kuinka moni rakennus on päivittynyt, jäänyt jyrän alle tai konkreettisesti vaihtanut ulkoista olemustaan viimeisten vuosikymmenten aikana. Eipä yksikään. Kaupungin päättäjille tuntuu riittävän kirjastonaukion nurmen mullanvaihto kerran 3 vuodessa.

        Prisma on ainoa uusi ratkaisu ytimessä. Sielläkin Rosson terassilla jo yritystä, mutta valitettavasti kaatuu sijaintiin. Pääkadulle todellisia muutoksia ja sitä vettä nyt äkkiä johonkin. Ei tarvitse olla kilometrin levyinen allas. Kirjastonaukion muutoksia on taidettu arpoa jo vuositolkulla vailla tuloksia. Vanha funkkistyyli - sen voi säilyttää, vaikka pistäisikin paikkoja hieman uusiksi.

        Kyse ei ole paikoista, jossa voisit juoda alkoholia. Ihan perustavanlaatuisista ratkaisuista. Mites se "pikku-koppari=parkkialue kauppalan ja hämeenkadun risteyksessä. Siihen vaikka mitä muuta tahansa tilalle.

        Toria voisi päivittää myös ja rankalla kädellä.

        Taitaa suurin ongelma ollan kaupunginvaltuuston huonot suhteet rahoittajiin tai mistä lie johtuu, mutta kyllä keskustan pitäisi muuttua muutaman vuoden välein edes jollain tasolla.

        Harmaata paskaa koko kaupunki täys!


        -Puttonen-

        Jospa muualta tulevat muuttajat, joilla on visioita hankkiutuisivat valtuustoon tai muuten tarttuisivat muulla tavalla toimeen.
        Kaupunki on kuintenkin asukkaidensa näköinen ja oloinen paikka.
        Muutosta ei saa, jos ei ole visioita, aktivisuutta ja oikeaa asennetta.


      • Alan Mies
        Puttonen2007 kirjoitti:

        Alan Mies on kyllä nyt pahasti tutkalla. Tai ei siinä tapauksessa, jos on tullut siirryttyä jo isyyslomille tai muuten vaan haluaa leikkiä lintubongaria.

        Rehellisesti sanoen kaupungin keskusta vaikuttaa todella rappioituneelta vanhoine rakennuksineen sekä samoinen kymmeniä vuosia vanhoine ratkaisuineen. Itse olen Hyvinkäällä (Hygeläisittäinkö se meni) asunut yli 20 vuotta syntymästäni lähtien. Muutto muihin maisemiin jokinen aika sitten ja ohhoh kun mieli piristy.

        Tietysti jokaiseen paikkaan kyllästyy ajallaan, MUTTA. Hyvinkään keskusta. Alotellaan hämeenkadun Nordealta. Kuinka moni rakennus on päivittynyt, jäänyt jyrän alle tai konkreettisesti vaihtanut ulkoista olemustaan viimeisten vuosikymmenten aikana. Eipä yksikään. Kaupungin päättäjille tuntuu riittävän kirjastonaukion nurmen mullanvaihto kerran 3 vuodessa.

        Prisma on ainoa uusi ratkaisu ytimessä. Sielläkin Rosson terassilla jo yritystä, mutta valitettavasti kaatuu sijaintiin. Pääkadulle todellisia muutoksia ja sitä vettä nyt äkkiä johonkin. Ei tarvitse olla kilometrin levyinen allas. Kirjastonaukion muutoksia on taidettu arpoa jo vuositolkulla vailla tuloksia. Vanha funkkistyyli - sen voi säilyttää, vaikka pistäisikin paikkoja hieman uusiksi.

        Kyse ei ole paikoista, jossa voisit juoda alkoholia. Ihan perustavanlaatuisista ratkaisuista. Mites se "pikku-koppari=parkkialue kauppalan ja hämeenkadun risteyksessä. Siihen vaikka mitä muuta tahansa tilalle.

        Toria voisi päivittää myös ja rankalla kädellä.

        Taitaa suurin ongelma ollan kaupunginvaltuuston huonot suhteet rahoittajiin tai mistä lie johtuu, mutta kyllä keskustan pitäisi muuttua muutaman vuoden välein edes jollain tasolla.

        Harmaata paskaa koko kaupunki täys!


        -Puttonen-

        Keskustaanhan olen itsekin toivonut muutoksia ja pari suurempaa hanketta onkin vireillä. Ekakorttelin rakentamisen on vihjailtu alkavan jo tämän vuoden loppupuolella, epäilen kyllä aloituksen venyvän ensi vuoden puolelle.

        Keskustakorttelin itäosa:

        http://tinyurl.com/2hvrtq

        Tämä hanke sisältää mm. kahviloita ja ravintoloita kirjastoaukion reunamille.

        ------------------------------

        Ekakortteli radalta päin:

        http://tinyurl.com/24lvtj
        (Lisää kuvia löytyy kaupungin sivuilta, kaavoituksen alta.)

        Ekakortteliin on tulossa ainakin hotellin laajennus ja vaatekauppoja, käsittääkseni ainakin H&M, sekä viinakauppa.

        Noista terasseista muuten aikaisemmassa viestissä jäi pois Baanapubin uusittu terassi, joka on mielestäni erittäin viihtyisä. Pubihan muuten on aikalailla räkälä.


      • Puttonen2007
        Alan Mies kirjoitti:

        Keskustaanhan olen itsekin toivonut muutoksia ja pari suurempaa hanketta onkin vireillä. Ekakorttelin rakentamisen on vihjailtu alkavan jo tämän vuoden loppupuolella, epäilen kyllä aloituksen venyvän ensi vuoden puolelle.

        Keskustakorttelin itäosa:

        http://tinyurl.com/2hvrtq

        Tämä hanke sisältää mm. kahviloita ja ravintoloita kirjastoaukion reunamille.

        ------------------------------

        Ekakortteli radalta päin:

        http://tinyurl.com/24lvtj
        (Lisää kuvia löytyy kaupungin sivuilta, kaavoituksen alta.)

        Ekakortteliin on tulossa ainakin hotellin laajennus ja vaatekauppoja, käsittääkseni ainakin H&M, sekä viinakauppa.

        Noista terasseista muuten aikaisemmassa viestissä jäi pois Baanapubin uusittu terassi, joka on mielestäni erittäin viihtyisä. Pubihan muuten on aikalailla räkälä.

        Hyviä ajatuksiahan noissa on, mutta toteutus on sitten eri. Baanapub.. no terve. Kaupungissa asuu muitakin kun dockers housuille seilaavia 40 ikäisiä huulipunanaamoja.


      • sheila_s_
        Puttonen2007 kirjoitti:

        Hyviä ajatuksiahan noissa on, mutta toteutus on sitten eri. Baanapub.. no terve. Kaupungissa asuu muitakin kun dockers housuille seilaavia 40 ikäisiä huulipunanaamoja.

        Turha vikinä pois, itse hyvinkäälle 5 vuotiaana muuttaneena ja 2007 alussa poismuuttaneena( 99-01 ulkomailla asuneena) voin todeta että kyllä siellä niitä paikkoja löytyy. Ja tässä tosiaan alaikäinen ppuhuu,joka ei edes pääse oikein sisäännäihin vähäisiin menomestoihin.
        Kirjaston nurtsi on tyhjyydessään oiva paikka, eipä ole puita varjotstamassa ja viilentämässä, ja onhan siinä nurtsin sivussa omenapuita varjonpalvojille. Medari on hyvä paikka myös iltapäivisin kaveriporukassa. Ulkouimala on hvyä hengauspaikka vaikka hieman maksaakin.
        Jos jaksaa voi lähteä biitsille sääksiin tai usmiin.
        Hakalankallio on loistopaikka öisin jos pitää kitaramusiikista ja on edes etäisesti tutustunut johonkuhun siellä hengaavaan.Tai voi sinne itse eksyä paiklallekkin ei ne pois heitä,tosin poliisit saattavat luulla ryyppääväksi nuorisojoukoksi...mutta harvemmin näin käy.


      • SatamaJätkänPoika
        Alan Mies kirjoitti:

        Näissä minä käyn...

        Ravintoloita: Obelix, Harlekiini, Medicin Man, Amarillo, kauppalankadun kiinalainen. Turkinpippurissa yllättävän hyviä grilliherkkuja, paikka muuten vähän nuhruinen.

        Terassit: Pelikenttä, Obelix, Istuva härkä

        Kahviloita: Leipompon kahviloissa pääosin itse käyn (2 x Viiala, Laine, Pullapuoti). Sittenhän keskustassa on tietysti nämä Santra, Taivaanlatva ja Kulmakonditorio, joiden kohderyhmään en selvästikään itse kuulu. Hyvinkäällä kahvilat menevät kyllä kiinni liian aikaisin, useimmat klo 17.

        Piknikille voisin kuvitella meneväni (jos harrastaisin) esim. Parantolan puistoon (varjoinen), Uikulle tai rautatien rakentajan puistoon (vai miksi sitä nyt taas kutsuttiinkaan). Jos haluaa oikein aurinkoiseen paikkaan mennä, niin voisina jokerina ehdottaa Martin puistoa, sieltä löytyy hyviä rauhallisia nurmialueita, eikä puita tosiaan ole häiritsemässä auringonottoa.

        Suosittelisin, että ostat fillarin ja käyt vähän katsastelemassa ympäristöä. Täällä on paljon paikkoja, joita ei moni perushygeläinenkään tiedä. Vaikuttaa siltä, ettei sinun parempipuoliskosikaan taida olla sitä aktiivisinta sorttia.

        Kyllä noissa kaikissa mainituissa paikoissa on, tenukeppejä. Ei tulisi mieleenkään mennä noihin paikkohin. Kannttaa tulla tänne Lahteen.


      • Alan Mies
        Puttonen2007 kirjoitti:

        Hyviä ajatuksiahan noissa on, mutta toteutus on sitten eri. Baanapub.. no terve. Kaupungissa asuu muitakin kun dockers housuille seilaavia 40 ikäisiä huulipunanaamoja.

        Voi sinua raukkaa, kun on noin tärkeätä ketä muita siellä terassilla istuu. Itse kun yleensä ystävieni kanssa olen istumassa, niin ei hirveästi haittaa ketä viereisessä pöydässä istuu. Pääasia, että paikka on suht siisti ja viihtyisä, mitä eittämättä Baanapubin terassi nykyisellään on, vielä voisivat sisätilat rempata.


      • Älyvapaa Hyvinkää
        Alan Mies kirjoitti:

        Voi sinua raukkaa, kun on noin tärkeätä ketä muita siellä terassilla istuu. Itse kun yleensä ystävieni kanssa olen istumassa, niin ei hirveästi haittaa ketä viereisessä pöydässä istuu. Pääasia, että paikka on suht siisti ja viihtyisä, mitä eittämättä Baanapubin terassi nykyisellään on, vielä voisivat sisätilat rempata.

        Baanabubi nimikin jo sanoo missä mennään.Hyvinkään suurin puute on että sivistys kiertää kyseisen kylän kaukaa.Tänne on keskittynyt tuo turhapurojen jopukko joka jodlaa mäyräkoiriensa kanssa ja väliin kun euroja riittää istuu sitä litkua läntäämässä noissa paanapupeissaan.Säälittävää porukkaa ei voi ku ihmetellä.


      • ..................
        Älyvapaa Hyvinkää kirjoitti:

        Baanabubi nimikin jo sanoo missä mennään.Hyvinkään suurin puute on että sivistys kiertää kyseisen kylän kaukaa.Tänne on keskittynyt tuo turhapurojen jopukko joka jodlaa mäyräkoiriensa kanssa ja väliin kun euroja riittää istuu sitä litkua läntäämässä noissa paanapupeissaan.Säälittävää porukkaa ei voi ku ihmetellä.

        Sinä se tunnutkin olevan todella sivistynyt yksilö, et osaa edes kirjoittaa:) tuskin sulta mikään muukaan elämään liittyvä onnistuu.


      • paikkuri
        .................. kirjoitti:

        Sinä se tunnutkin olevan todella sivistynyt yksilö, et osaa edes kirjoittaa:) tuskin sulta mikään muukaan elämään liittyvä onnistuu.

        Tunnustan. Olen Hyvinkääläinen, enkä edes jaksnut lukea noita kaikkia ruikutuksia. Jos tämä on niin paska paikka, niin mistähän johtuisi, ettei se yläpuolella jossain ruikuttanut "paskiainen" olisi syynä siihen, että kuppilat ovat muuttuneet räkälöiksi, joissa örvelletään ja vaihdetaan naista. Yksinkertainen lääke sinulle ruikuttaja: älä mene niihin kuppiloihin örveltämään ja pokaamaan itsellesi vähän käytettyä tai hyvin kierrätettyä naista! Ja se lahteen muuttanut heppu sieltä keskustelujen alkupäästä: ole hyvä vaan ja mollaa Hyvinkäätä, nyt ei puhuttukaan Lahdesta, josta olen kuullut seuraavan väitteen, Siellä ei asu ihmisiä eikä hulluja, vaan lahtelaisia (ne on vielä pahempia) kuulemma varsinaisia riitapukareita. Ja kuinkahan moni näistä valittajista olisi missään tyytyväisiä, ette te mistään löydä suurkaupunkia, jossa kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä, silmän kantamattomissa, hiljaisen aution moottoritien varressa, merinäköalalla, järven rannassa, metsän reunassa, keskellä mukavia pikkukuppiloita, joissa ei ole muita asiakkaita häiritsemässä sinua. Hyvinkää on ihan mukava paikka asua, jos joku kanssaihminen sinua niin häiritsee, niin katso peiliin, ehkäpä se oletkin juuri sinä!


      • ^Fructis
        paikkuri kirjoitti:

        Tunnustan. Olen Hyvinkääläinen, enkä edes jaksnut lukea noita kaikkia ruikutuksia. Jos tämä on niin paska paikka, niin mistähän johtuisi, ettei se yläpuolella jossain ruikuttanut "paskiainen" olisi syynä siihen, että kuppilat ovat muuttuneet räkälöiksi, joissa örvelletään ja vaihdetaan naista. Yksinkertainen lääke sinulle ruikuttaja: älä mene niihin kuppiloihin örveltämään ja pokaamaan itsellesi vähän käytettyä tai hyvin kierrätettyä naista! Ja se lahteen muuttanut heppu sieltä keskustelujen alkupäästä: ole hyvä vaan ja mollaa Hyvinkäätä, nyt ei puhuttukaan Lahdesta, josta olen kuullut seuraavan väitteen, Siellä ei asu ihmisiä eikä hulluja, vaan lahtelaisia (ne on vielä pahempia) kuulemma varsinaisia riitapukareita. Ja kuinkahan moni näistä valittajista olisi missään tyytyväisiä, ette te mistään löydä suurkaupunkia, jossa kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä, silmän kantamattomissa, hiljaisen aution moottoritien varressa, merinäköalalla, järven rannassa, metsän reunassa, keskellä mukavia pikkukuppiloita, joissa ei ole muita asiakkaita häiritsemässä sinua. Hyvinkää on ihan mukava paikka asua, jos joku kanssaihminen sinua niin häiritsee, niin katso peiliin, ehkäpä se oletkin juuri sinä!

        Minun käsittääkseni tämän viestiketjun alkuperäinen tarkoitus oli herättää keskustelua siitä, MITÄ HYVINKÄÄLLÄ VOI TEHDÄ. Nyt tämä on mennyt siihen kenen mielestä tämä on ihan paska paikka ja kenen mielestä ei. Joten sinäkin "paikkuri", joka ilmeisesti viihdyt täällä erittäinkin hyvin, voisit antaa meille ei-viihtyville vinkkejä miten täällä saa ajan mielekkäästi kulumaan.


    • random

      repesin sun tekstille, sanonpa että Hyvinkää on tasokkaampi paikka kun Helsinki. Sano mulle kaupunki missä EI ole kunnollista terassia meluavan tien varressa, sen mäki haluun nähdä!?!?
      Ja jos haluat piknikille mennä tai muuten vaa puistoissa olla niin sopivia on esim. Parantolan puisto, kirjasto-aukiolle voit ottaa vaikka viltin mukaan ja sinne menee makoileen. Rosso ei muka ei kovin viihdyttävä paikka, samanlaisia ne kaikki paskat on ympäri suomea, taitaa olla sinussa se vika eikä kaupungissa! Aktiviteettejä löytyy niin pe*keleesti, mee vaikka martin puistoon siellä voit pelata jalkapalloa aina frisbee golfiin asti! Ottaa sen auton/pyörän ym. ja tutustuu kaupunkiin eikä ajele sitä uudenmaankatu/hämeenkatua edestakaisin ja mieti että mitä hel*ettiä täällä voi tehdä!

      • M23HVK

        Kahden vuoden aikana on kyllä tullut pyöräiltyä täällä vaikka missä. Itseasiassa näin kesällä lähes joka päivä luistelemassa, pyöräilemässä tai lenkillä. Siinäpä ne aktiviteetit ovatkin.

        Martin puistossa kävin ensimmäistä kertaa viikonloppuna. Se on kyllä ihan miellyttävä paikka. Tämän viestiketjun saattelemana olenkin yrittänyt skarpata ja nähdä paikkaa eri silmin, siinä kuitenkaan onnistumatta. Jotenkin myös aistin, etten ole yksin mielipiteineni mitä lueskelin muiden vastauksia.

        Yhteenvetona voisinkin vetästä, että keskusta kaipaa tässä kaupungissa radikaalia muutoksia (kaupat, ravintelit, tesset, kahvilat yms). Kyllähän täällä harrastaa voi mutta.. no joo ei viiti toistaa itseään montaakymmentä kertaa..

        Mielipiteitä on monia, mutta Hyvinkäätä ja Helsinkiä mielestäni turha verrata keskenään missään suhteessa. Tässä muutama esimerkki kaupungeista missä voi juoda päiväkahvin ja oluen ilman äänekästä pääkatua (tai katua) vieressä: Joensuu, Turku, Jyväskylä, Porvoo, Kotka, Budapest. Tokihan näistäkin löytyy myös vaihtoehtoja jos haluaa pääkadun meteliä kuunnella.


      • AnnDonahue

        Haha miten ihanaa kun ihmiset muuttuvat noin agressiivisiksi, kun asioista vois keskustella asiallisestikin! :D Se on varmaan niin, jos on täällä ikänsä asunut (plus ne 15 lapsuudenkaveria ympärillä), eikä muusta tiedä, niin ai että kun on Hyvinkää maailman paras paikka asua. ;)Pelottaahan se nyt maalta lähteä Helsinkiin, kun on kolme autoa enemmän joiden alle voi jäädä, hui! :DD Sinäkin herra agressiivi voisit käydä avaamassa silmiäsi muuallakin kuin hämeenkatu-uudenmaankatu -akselilla.


      • on todellakin
        M23HVK kirjoitti:

        Kahden vuoden aikana on kyllä tullut pyöräiltyä täällä vaikka missä. Itseasiassa näin kesällä lähes joka päivä luistelemassa, pyöräilemässä tai lenkillä. Siinäpä ne aktiviteetit ovatkin.

        Martin puistossa kävin ensimmäistä kertaa viikonloppuna. Se on kyllä ihan miellyttävä paikka. Tämän viestiketjun saattelemana olenkin yrittänyt skarpata ja nähdä paikkaa eri silmin, siinä kuitenkaan onnistumatta. Jotenkin myös aistin, etten ole yksin mielipiteineni mitä lueskelin muiden vastauksia.

        Yhteenvetona voisinkin vetästä, että keskusta kaipaa tässä kaupungissa radikaalia muutoksia (kaupat, ravintelit, tesset, kahvilat yms). Kyllähän täällä harrastaa voi mutta.. no joo ei viiti toistaa itseään montaakymmentä kertaa..

        Mielipiteitä on monia, mutta Hyvinkäätä ja Helsinkiä mielestäni turha verrata keskenään missään suhteessa. Tässä muutama esimerkki kaupungeista missä voi juoda päiväkahvin ja oluen ilman äänekästä pääkatua (tai katua) vieressä: Joensuu, Turku, Jyväskylä, Porvoo, Kotka, Budapest. Tokihan näistäkin löytyy myös vaihtoehtoja jos haluaa pääkadun meteliä kuunnella.

        se että täällä saa yhdeltä blondilta melkein jokainen paikallinen ukko. Keikuttaa niin hitosti.


      • M23HVK
        on todellakin kirjoitti:

        se että täällä saa yhdeltä blondilta melkein jokainen paikallinen ukko. Keikuttaa niin hitosti.

        Hienoa. Viestissäsi jäi hieman epäselväksi, että mitä ne siltä blondilta saa? Ainut mitä minä olen saanut eräältä blondilta, taisi olla nimeltään Liisa Parkki, oli sakko.

        On se hienoa, että tämä keskustelualue on anonyymi, näin saadaan pidettyä keskustelun taso aisoissa.


      • Alan kolmasnainen
        M23HVK kirjoitti:

        Kahden vuoden aikana on kyllä tullut pyöräiltyä täällä vaikka missä. Itseasiassa näin kesällä lähes joka päivä luistelemassa, pyöräilemässä tai lenkillä. Siinäpä ne aktiviteetit ovatkin.

        Martin puistossa kävin ensimmäistä kertaa viikonloppuna. Se on kyllä ihan miellyttävä paikka. Tämän viestiketjun saattelemana olenkin yrittänyt skarpata ja nähdä paikkaa eri silmin, siinä kuitenkaan onnistumatta. Jotenkin myös aistin, etten ole yksin mielipiteineni mitä lueskelin muiden vastauksia.

        Yhteenvetona voisinkin vetästä, että keskusta kaipaa tässä kaupungissa radikaalia muutoksia (kaupat, ravintelit, tesset, kahvilat yms). Kyllähän täällä harrastaa voi mutta.. no joo ei viiti toistaa itseään montaakymmentä kertaa..

        Mielipiteitä on monia, mutta Hyvinkäätä ja Helsinkiä mielestäni turha verrata keskenään missään suhteessa. Tässä muutama esimerkki kaupungeista missä voi juoda päiväkahvin ja oluen ilman äänekästä pääkatua (tai katua) vieressä: Joensuu, Turku, Jyväskylä, Porvoo, Kotka, Budapest. Tokihan näistäkin löytyy myös vaihtoehtoja jos haluaa pääkadun meteliä kuunnella.

        Taitaapa ainakin terassien asiakkaat haluta paikan juuri pääkadun viereen, että sieltä voi rehvastella ilman paitaa ja huudella ohi kulkeville ihmisille.


    • MAA8

      Itsekin pari vuotta täällä asuneena olen harmitellut kaupungin vaisua keskustaa. Hyvinkään keskusta on levinnyt liian laajalle alueelle. Kunnollista ydinkeskustaa ei ole muodostunut. Kauppoja ja palveluja on, mutta ne ovat kaukana toisistaan. Omasta mielestäni Hyvinkään keskustan suurin ongelma on rautatie. Se kulkee keskustan halki ja rikkoo sen rakenteen ja on estänyt kunnollisen ydinkeskustan muodostumisen. Jos radan voisi kattaa keskustan kohdalta ja rakentaa liiketiloja sen päälle niin tilanne voisi korjautua. Tosin uusi liikekeskuskin voi auttaa tilannetta jos keskustan painopiste siirtyy sen ympärille.

      • hesaboy

        Ei tuo keskusta niin kovin laajalle ole levinny.
        Toisaalta keskustaa ei kannata tehdä kauhean sumpuksi. Tälläkään hetkellä kukaan ei pääse mihinkään, jos on yli 20 ihmistä liikkeellä.


      • bongari

        Kauppojen ongelma Hyvinkäällä on loppu, ei oo, ei tuu, eikä tilata asenne. Moinen asenne kyllä houkuttaa ajelemaan etelään sinne mistä tietää, että tavaraa saa.
        Kauppakeskus olisi voitu sijoitaa vaikka vanhan kaupunginvarikon paikalle, mutta kaupunki haluaa mieluummin ylikalliita asuntoja keskustaan.


    • MAA8

      Itsekin pari vuotta täällä asuneena olen harmitellut kaupungin vaisua keskustaa. Hyvinkään keskusta on levinnyt liian laajalle alueelle. Kunnollista ydinkeskustaa ei ole muodostunut. Kauppoja ja palveluja on, mutta ne ovat kaukana toisistaan.

      Omasta mielestäni Hyvinkään keskustan suurin ongelma on rautatie. Se kulkee keskustan halki ja rikkoo sen rakenteen ja on estänyt kunnollisen ydinkeskustan muodostumisen.

      Jos radan voisi kattaa keskustan kohdalta ja rakentaa liiketiloja sen päälle niin tilanne voisi korjautua. Tosin uusi liikekeskuskin voi auttaa tilannetta jos keskustan painopiste siirtyy sen ympärille.

    • nyt minunkin

      ottaa osaa keskusteluun.. Minä viihdyn erittäin hyvin Hyvinkäällä,tekemistä on vaikka kuinka.. Olen nyt asunut täällä kolme vuotta ja aiemmin asuin todella pienellä paikkakunnalla jossa ei ollut kuin pari ruokakauppaa ja pankki joten osaan arvostaa kaikkia lähellä olevia palveluja. Ei tarvitse matkustaa bussilla ensin reilua tuntia ennenkuin pääsee vaatekauppoihin tai hoitamaan virallisia asioita mm. kelaan. Täällä on kaikki kävelymatkan päässä. Harrastusmahdollisuuksia on todella paljon ympäri kaupunkia. Ja kun juna menee n. puolen tunnin välein kumpaakin suuntaan, ei se mielestäni ole harvoin! Kun ennen pääsi menemään bussilla "kaupunkiin" parin tunnin välein,oli se harvoin..Minusta te olette liian mukavuuden haluisia(ellette jopa laiskoja) jos tarvitsette junan viemään teidät heti kun itse haluatte,ettekä voi sitä muutamaa vaivaista minuuttia odottaa.. Olisihan joku uimakelpoinen lätäkkö mukava,mutta luulempa että sellainen maksaa liikaa,mielummin niillä rahoilla kohennetaan vaikka terveydenhuoltoa (joka muuten on todella huonoa verrattuna siihen mihin olin tottunut). Mutta minä olen sitä mieltä että jos tämä kaupunki on kerta niin paska ihmisineen ja palveluineen,kannattaa muuttaa muualle eikä valittaa siitä keskustelupalstoilla..

      • M23HVK

        Kysehän ei nyt olekaan siitä onko kaupunki paska vai ei, vaan siitä mitä täällä voi tehdä. Hyvä, että annat kortesi kekoon! Lisäksi se ei ole valittamista jos keskustelufoorumeilla kysellään muiden mielipiteitä tai parannusehdotuksia. Se on keskustelua - ei valittamista. Esimerkiksi offtopikkina, että esim. talvella ei paljon maistu junilla kulkea kun ne on myöhässä kuitenkin, kun siellä joku pendolino on poikittain 2cm lumikerroksen päällä. Onko tämä valittamista? Ei ole. Kun junasta maksaa yli 8 euroa suunta, on oikeus - ehkä jopa velvollisuus vaatia, sen aikataulussa pysymistä!

        Voin kyllä kuvitella, että mm. maaseudulta tulleet missä kulkuyhteyksiä on todella vähän, Hyvinkää tuntuu paratiisilta. Terveydenhuollosta saati KELA:sta en osaa sanoa mitään. Se on hyvä jos Hyvinkäällä ne toimii, mutta tässä ketjussa taisi joku kerran todetakin, että tässä kylässä kyllä peruspalvelut toimii. Nähkeehän sen jo juoppojen määrästä :)

        Lyhyesti kiteytettynä: kaikki keskustelu ei ole valitusta.


    • alkuasukas

      Nyt muuten ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin että mitäpä sitten edellisessä asuinpaikassasi sinulla oli tapana tehdä? Ja toisaalta miksi et voisi samoja puuhia tehdä täälläkin? Ellei sitten tapanasi tosiaan ollut vain kierrellä baareissa ja terasseilla ;). Ei tämä ehkä kaikista viihtyisimpiä kaupunkeja ole mutta ehkä se on myös omasta asenteesta kiinni.

      Kyllähän täällä kuitenkin tapahtuukin. Näin kesällä täällä järkätään katukoris tapahtuma, katuautojen kiihdytyskisat lentokentällä, vauhtipuistossa http://www.hyua.fi/pages/vauhtipuisto.php motocrossia ja jokamiesluokan kisoja , karting kisoja tai voit ostaa itsellesi RC-auton ja mennä samaiseen paikkaan ajamaans sillä, aikaa ja rahaa menee, noissa pesis otteluissa näyttää käyvän melkoisen paljon porukkaa viikonloppuisin jne. Joko olet tutustunut Suomen Rautatiemuseoon http://www.rautatie.org/ tai jos ulkoilu/luonto kiinnostaa pätkääkään niin kävelemään tuonna Kytäjän ja Usmin seudulle josta löytyy vaikkapa laavuja ja grillailu paikkoja, eikun makkarat mukaan reppuun. Tai poikkea vaikka lentokentällä ja alat harrastamaan purjelentoa http://www.kolumbus.fi/hyik/Lentokentta.htm , kaikkea löytyy, se on vain omasta aktiivisuudesta kiinni jääkö kotiin makaamaan ja märehtimään surkeaa oloaan.

      • M23HVK

        Silloin kun asuin Espoossa yhden koululukukauden: pimeässä pelkäsin puukkoja ja Yön Timoja. Asuin siis Espoon Keskuksesa, aivan kauhea paikka! Viikonloppusin kävin täällä Hyvinkäällä.

        Sitä ennen. Hmm.. Ehkä minulla oli vaan sitten enemmän kavereita keiden kanssa tehdä asioita (vaikka en kyllä tainnut muuta tehdä kun mennä jonkun luokse puhumaan paskaa ..) Nykyisin on niin kiire, että lähinnä kaipaisin tommosta pikatekemistä, eli terassi ja kahvittelu ja päivän lehdet. Olisi muuten helvetin hyvä jos kirjaston lehtisalissa olisi kahvio!! :)

        Olen käynyt valokuvailemassa noita purjekoneita viime kesänä. Rautatiemuseokin on käymättä, odotan ikään kuin että tuliis vieraita jotka olisivat siitä myös kiinnostuneita. Itse kyllä olen. Luontokin kiinnostaa. Onko sulla enempi tietoa noista Kytäjän ja Usmin maaston reiteistä, joskus yritin netistä katsoa, mutta ei sattunut silloin silmään.

        Kiitos vinkeistä.


      • alkuasukas
        M23HVK kirjoitti:

        Silloin kun asuin Espoossa yhden koululukukauden: pimeässä pelkäsin puukkoja ja Yön Timoja. Asuin siis Espoon Keskuksesa, aivan kauhea paikka! Viikonloppusin kävin täällä Hyvinkäällä.

        Sitä ennen. Hmm.. Ehkä minulla oli vaan sitten enemmän kavereita keiden kanssa tehdä asioita (vaikka en kyllä tainnut muuta tehdä kun mennä jonkun luokse puhumaan paskaa ..) Nykyisin on niin kiire, että lähinnä kaipaisin tommosta pikatekemistä, eli terassi ja kahvittelu ja päivän lehdet. Olisi muuten helvetin hyvä jos kirjaston lehtisalissa olisi kahvio!! :)

        Olen käynyt valokuvailemassa noita purjekoneita viime kesänä. Rautatiemuseokin on käymättä, odotan ikään kuin että tuliis vieraita jotka olisivat siitä myös kiinnostuneita. Itse kyllä olen. Luontokin kiinnostaa. Onko sulla enempi tietoa noista Kytäjän ja Usmin maaston reiteistä, joskus yritin netistä katsoa, mutta ei sattunut silloin silmään.

        Kiitos vinkeistä.

        Heh, itse kun kävin viime kesänä siellä Espoon asuntomessuilla niin itsekseni ajattelin että tämä paikka se vasta kaukana on eikä siellä edes ole mitään. Kaikki palvelut todella kaukana. Se on niin suhteellista :).

        Tuota juuri tarkoitinkin tuolla kysymykselläni että kun vaihtaa paikkakuntaa niin valitettavasti kaveritkin siinä samalla häviää. Kyllähän yleensä samoja juttuja voi kuitenkin tehdä ihan missä tahansa paikkakunnalla, se onkin asia erikseen onko sitten seuraa.

        Noista kahviloista tuli mieleen että onhan vielä siinä Citymarketin yläkerrassa, Seppälään mennessä se pieni kahvila (en muista sen nimeä), viihtyisä pikku paikka jossa itsekin muistan käydä ihan liian harvoin. Mutta kirjastossa kahvia, ei taida sellaista olla missään? Ihan varmaankin jo siitäkin syystä ettei sitä kahvia sitten läikyteltäisi lehdille ja kirjoille, vaikka idea sinänsä oliskin hyvä. Ja onhan tuo Rosson kahvilapuoli ainakin minusta viihtyisä paikka. Siitä terassista muuten voisi tulla paljon terassimaisempi jos siinä olisi esim oikea aita sen naruvirityksen sijaan. Pitäis varmaan käydä heittämässä vinkki Rosson tarjoilijoille.

        Juuri tänään kävin itsekin vähän valokuvailemassa tuolla Kytäjän seudulla ja siellä olevassa infotaulussa mainittiin että karttoja saisi matkailuneuvonnasta (Hämeenkatu 3) mutta nyt kun selailin Hyvinkään kaupungin sivuja niin osoite on ilmeisesti vaihtunut.

        Noilla linkeillä varmaankin pääset alkuun:
        http://www.hyvinkaa.fi/index.asp?id=5084F0BFCA83458884BB633018C00D0B&data=1,00308B787886459385F296A5AFD4FA74,F729CE88609C403683CC80E99F561248&tabletarget=data_1&laytmp=etusivu

        Tuossa juttua ulkoilureiteistä:
        http://www.hyvinkaa.fi/modules/page/show_page.asp?id=CFA636DE9B124D5A992684B6EE626684&tabletarget=data_1&MENU_2_activeclicked=778C426841B54986A4A27A742BF59FC5&MENU_2_open=true&pid=92E982A5CB8C4514822CD543CD021B1B&layout=sisasivu

        Ja tuolta löytyy jotain karttoja mutta paremmat varmaan saa sieltä kaupungin matkailuneuvonnasta jonka yhteystiedot myös näkyy sivun alalaidassa:
        http://www.hyvinkaa.fi/index.asp?id=116D3C1138AB4C05BE0B551B2B76548F&tabletarget=&pid=92E982A5CB8C4514822CD543CD021B1B&laytmp=sisasivu

        Toivottavasti löydät jotain itsellesi sopivaa. Huomasin nyt itse että noista Hyvinkään nettisivuista on aika vaivalloista mitään löytää mutta jos viitsii vähän käyttää aikaa niin löytyy sieltä. Ja tulevana lauantaina on Rautatiemuseolla Fergusonien kokoontumisajo, sinne vaan, oma traktori mukaan ;) http://www.rautatie.org/web/fi/eventdet.asp?id=48


      • M23HVK
        alkuasukas kirjoitti:

        Heh, itse kun kävin viime kesänä siellä Espoon asuntomessuilla niin itsekseni ajattelin että tämä paikka se vasta kaukana on eikä siellä edes ole mitään. Kaikki palvelut todella kaukana. Se on niin suhteellista :).

        Tuota juuri tarkoitinkin tuolla kysymykselläni että kun vaihtaa paikkakuntaa niin valitettavasti kaveritkin siinä samalla häviää. Kyllähän yleensä samoja juttuja voi kuitenkin tehdä ihan missä tahansa paikkakunnalla, se onkin asia erikseen onko sitten seuraa.

        Noista kahviloista tuli mieleen että onhan vielä siinä Citymarketin yläkerrassa, Seppälään mennessä se pieni kahvila (en muista sen nimeä), viihtyisä pikku paikka jossa itsekin muistan käydä ihan liian harvoin. Mutta kirjastossa kahvia, ei taida sellaista olla missään? Ihan varmaankin jo siitäkin syystä ettei sitä kahvia sitten läikyteltäisi lehdille ja kirjoille, vaikka idea sinänsä oliskin hyvä. Ja onhan tuo Rosson kahvilapuoli ainakin minusta viihtyisä paikka. Siitä terassista muuten voisi tulla paljon terassimaisempi jos siinä olisi esim oikea aita sen naruvirityksen sijaan. Pitäis varmaan käydä heittämässä vinkki Rosson tarjoilijoille.

        Juuri tänään kävin itsekin vähän valokuvailemassa tuolla Kytäjän seudulla ja siellä olevassa infotaulussa mainittiin että karttoja saisi matkailuneuvonnasta (Hämeenkatu 3) mutta nyt kun selailin Hyvinkään kaupungin sivuja niin osoite on ilmeisesti vaihtunut.

        Noilla linkeillä varmaankin pääset alkuun:
        http://www.hyvinkaa.fi/index.asp?id=5084F0BFCA83458884BB633018C00D0B&data=1,00308B787886459385F296A5AFD4FA74,F729CE88609C403683CC80E99F561248&tabletarget=data_1&laytmp=etusivu

        Tuossa juttua ulkoilureiteistä:
        http://www.hyvinkaa.fi/modules/page/show_page.asp?id=CFA636DE9B124D5A992684B6EE626684&tabletarget=data_1&MENU_2_activeclicked=778C426841B54986A4A27A742BF59FC5&MENU_2_open=true&pid=92E982A5CB8C4514822CD543CD021B1B&layout=sisasivu

        Ja tuolta löytyy jotain karttoja mutta paremmat varmaan saa sieltä kaupungin matkailuneuvonnasta jonka yhteystiedot myös näkyy sivun alalaidassa:
        http://www.hyvinkaa.fi/index.asp?id=116D3C1138AB4C05BE0B551B2B76548F&tabletarget=&pid=92E982A5CB8C4514822CD543CD021B1B&laytmp=sisasivu

        Toivottavasti löydät jotain itsellesi sopivaa. Huomasin nyt itse että noista Hyvinkään nettisivuista on aika vaivalloista mitään löytää mutta jos viitsii vähän käyttää aikaa niin löytyy sieltä. Ja tulevana lauantaina on Rautatiemuseolla Fergusonien kokoontumisajo, sinne vaan, oma traktori mukaan ;) http://www.rautatie.org/web/fi/eventdet.asp?id=48

        Kiitos linkeistä! On muuten huonot noi nettisivutkin, mutta se on sitten toinen juttu. (tää on sitä valitusta: eli haukkumista ilman perusteluja) :)

        Joskus olen noita samoja karttoja katsellut, mutta esim. tässä ulkoa muistettavasssa osoitteessa olevassa kuvassa ei ole edes mittakaavaa http://www.hyvinkaa.fi/modules/image/show_image.asp?id=9E8543E900A64FB9A653B43F717ACA37&itemtype=000FBF7C57C74F92A4D8366076D8D165&layout=sisasivu

        Pitänee siis käydä hakemassa noita karttoja tuolta itsepalvelusetistä, kun sopivasti menee kello 16 kiinni toi matkailuneuvontalafka.


      • Alan Mies
        M23HVK kirjoitti:

        Silloin kun asuin Espoossa yhden koululukukauden: pimeässä pelkäsin puukkoja ja Yön Timoja. Asuin siis Espoon Keskuksesa, aivan kauhea paikka! Viikonloppusin kävin täällä Hyvinkäällä.

        Sitä ennen. Hmm.. Ehkä minulla oli vaan sitten enemmän kavereita keiden kanssa tehdä asioita (vaikka en kyllä tainnut muuta tehdä kun mennä jonkun luokse puhumaan paskaa ..) Nykyisin on niin kiire, että lähinnä kaipaisin tommosta pikatekemistä, eli terassi ja kahvittelu ja päivän lehdet. Olisi muuten helvetin hyvä jos kirjaston lehtisalissa olisi kahvio!! :)

        Olen käynyt valokuvailemassa noita purjekoneita viime kesänä. Rautatiemuseokin on käymättä, odotan ikään kuin että tuliis vieraita jotka olisivat siitä myös kiinnostuneita. Itse kyllä olen. Luontokin kiinnostaa. Onko sulla enempi tietoa noista Kytäjän ja Usmin maaston reiteistä, joskus yritin netistä katsoa, mutta ei sattunut silloin silmään.

        Kiitos vinkeistä.

        Tässä viestissä olet oikeilla jäljillä. Itselleni on ainakin selvää, että parhaiten viihdyn siellä missä voin tavata ystäviäni mahdollisimman paljon. Toki monet väittävät, että toisella puolella maapalloakin olisi hyviä asuinpaikkoja, mutta itse en uskoisi siellä viihtyväni. Ehkä viihtymiseesi vaikuttaa tosiaan kavereiden puute? Sosiaalisten suhteiden tärkeyden kait huomaa vasta sitten, kun niistä on puutetta, itsellänikin on tästä kokemusta.


      • Hyvinkääläinrn
        M23HVK kirjoitti:

        Silloin kun asuin Espoossa yhden koululukukauden: pimeässä pelkäsin puukkoja ja Yön Timoja. Asuin siis Espoon Keskuksesa, aivan kauhea paikka! Viikonloppusin kävin täällä Hyvinkäällä.

        Sitä ennen. Hmm.. Ehkä minulla oli vaan sitten enemmän kavereita keiden kanssa tehdä asioita (vaikka en kyllä tainnut muuta tehdä kun mennä jonkun luokse puhumaan paskaa ..) Nykyisin on niin kiire, että lähinnä kaipaisin tommosta pikatekemistä, eli terassi ja kahvittelu ja päivän lehdet. Olisi muuten helvetin hyvä jos kirjaston lehtisalissa olisi kahvio!! :)

        Olen käynyt valokuvailemassa noita purjekoneita viime kesänä. Rautatiemuseokin on käymättä, odotan ikään kuin että tuliis vieraita jotka olisivat siitä myös kiinnostuneita. Itse kyllä olen. Luontokin kiinnostaa. Onko sulla enempi tietoa noista Kytäjän ja Usmin maaston reiteistä, joskus yritin netistä katsoa, mutta ei sattunut silloin silmään.

        Kiitos vinkeistä.

        Mene Rautatiemuseoon elokuun puolella. Silloin siellä pidetään museopäivä, jolloin tekemistä ja nähtävää siellä on paljon enemmän kuin normaalina päivänä.

        Hyvinkäällä on myös kuntosaleja useampi kpl, uimala on myös hyvä paikka viihtyä. Luontoa löytyy kun viitsii vaikkapa Sveitsin metsään mennä, löytyypä sieltä myös erinomainen lähde, josta voi hörpätä vettä ohimennen. Talvisin siellä on latuja. Myös Usmi sun muut pöpeliköt ovat yllättävän lähellä, jos metsään tosissaan haluaa.

        Jos haluaa mennä uimaan, eikä maksaa siitä, maauimala Ahdenkalliossa voi olla tutustumisen arvoinen paikka. Auringonpalvojille hyvä. Uimareille liian pieni ja lapsien täyttämä.

        Itse olen asunut kymmenen vuotta Hyvinkäällä, viihdyn täällä. Tämäkin johtunee siitä, että on harrastuksia ja ystäviä, joiden kanssa voi treffata.

        Keskusta on oikeasti harmaa, mutta kirjaston puisto piristää sitä hieman, kuten myös uudistettu kallio (vaikka se onkin juoppojen kokouspiste, on sille sentään yritetty tehdä jotain). Odotan mielenkiinnolla minkälaiseksi keskusta muuttuu remontin myötä, tosin remontin ajan taitaa olla silkka mahdottomuus kulkea siitä autolla läpi.

        Kauppalankadun pikkuisille liikerakennuksille voisi olla hyvä tehdä jotain, kasvattaa niitä vaikka tms. Myös Aseman koulun paikka olisi mielestäni syytä miettiä uudelleen. Siihen saisi rakennettua vaikka mitä viihdykettä tilalle. Eipä se puukouluosuus siitä ole enää hyvä, vaikka se juuri entisöitiinkin...


    • H777

      Heh heh topikin aloittajan teksti on lähes kuin omia ajatuksiani. Itse olen asunut Hyvinkäällä n. 20 ensimmäistä ikävuottani, sen jälkeen vajaan kymmenen vuotta Länsi- sekä Itä-Helsingissä, Keski-Euroopassa parissakin kaupungissa sekä Vaasassa. Vajaa pari vuotta sitten palauduin työn perässä takaisin Hyvinkäälle. Hyvinkää oli minulle ”tuttu ja turvallinen” kompromissi, koska täällä on yksinasuvallakin mahdollisuus asunnonostoon ja olosuhteiden muuttuessa työssä voisi käydä Hämeenlinnan ja Helsingin suunnilla.

      Jos nyt tulkitsen alkuperäisen kirjoittajan ajatuksia oikein, niin sinäkin kaipaat elinympäristöltäsi laatua, tasoa ja estetiikkaa. Toisin sanoen olet ehkä valmis, kuten minä, maksamaan kahvikupistasi vaikka kympin, kunhan voit juoda kahvisi nauttien samalla ympäristöstä. Aikaisemmassa elämässäni minulla oli tapana käydä kerran tai parikin päivässä jossain idyllisessä paikassa, nauttia kahvi, pari tupakkaa, lukea lehdet, nauttia auringosta, sekä katsella ympäristöä siinä samalla. Hyvinkäällä en ole löytänyt tähän sopivaa paikkaa, koska pääkadun tasottomat paikat eivät tarjoa muuta kuin pelkän kahvin, ilman elämän laatua. Kulmakonditoriassa on ehkä kaupungin parhaat tuotteet, mutta se on ankean näköisessä rakennuksessa ja kulmauksessa. Tuolta Hyvinkään kaupungin nettisivuilta löytyi kuitenkin muutama kahvila: Villatehtaalla oleva Cafe Crokant sekä Rautatiemuseolla oleva Cafe Strömberg, jotka pitää käydä tsekkaamassa heti alkavalla viikolla. Jos ei niistäkään ole mihinkään, niin jatketaan sitten kahville ajelua Hgin keskustaan tai ehkä se on perustettava oma kahvila :)

      Itse vietän melko vähäisen vapaa-aikani koiran kanssa kävellen ristiin rastiin viihtyisimmiksi havaitsemiani paikkoja, kuten Parantola, Puolimatkan metsä- ja asuinalueet, Kruununpuisto, Torikadun päässä oleva suoalue, Sveitsi, vinttikoirarata sekä Kytäjä. Keskustassa tulee käveltyä lähinnä juurikin niitä radan varren pyöräteitä Hämeenkadun ja Urakansillan välillä sekä kuljettua Hyvinkäänkadun ja Läntisen ohikulkutien välissä olevia vanhan katsastuskonttorin ”metsäteitä”. Nuo paikat on tulleet kyllä jo niin tutuiksi, ettei niistä saa enää niin paljoa irti, kuin aikaisemmin. Pitänee hakea ensi viikolla minunkin niitä ulkoilualueiden karttoja ja laajentaa reviiriä alueille, joita ei ole tullut vielä koluttua läpi.

      Toivottavasti Hyvinkään keskustan kehittäminen etenisi tulevaisuudessa vauhdilla. Tulevat projektit lupaavat jo parempaa, mutta toivottavasti tällä kertaa ei sorruta niiden kaikkein halvimpien harmaiden betonikasojen rakentamiseen.

      Oma mielipiteeni asuinpaikan valinnasta on se, että täydellisyyttä ei ole omassakaan ja kaikki paikat on enemmän tai vähemmän kompromisseja. Siellä missä on paljon toimintaa, viihtyisiä kahviloita ja töitä, on asuntojen hinnat ylittäneet ainakin sinkkujen kiputason. Jos taas hakeutuu kauemmas pk-seudusta, on työmahdollisuudet jo paljon rajoitetummat, riippuen tietysti millä sektorilla ja minkä koulutustason duunissa työskentelee. Ulkomailtakaan ei taida täydellistä paikkaa löytää, ainakaan minä en siinä onnistunut.

      • M23HVK

        Erittäin hyvin tulkittu. Muotoilit lauseet paremmin kuin minä itse. Eli kaipaan todellakin estetiikkaa ja ympäristöä ja kavereita tietenkin, mutta ne ei varsinaisesti liity Hyvinkään ulkoasuun. Käväsin Ilosaarirockeilemassa Joensuussa ja sinne oli ilmestynyt ainakin yksi uusi viehättävä kahvila Cofee Shop .. eikun siis Coffee House ;)

        Täydellisyyden tavoittelu on paskapuhetta, koska en usko sellaista olevankaan, mutta todella kaunista ympäristöä löytyy ainakin Kanadan Vancouverista .. ja siistiä.

        Joutuu käydä testaamassa tuon Rautatiemuseon Strömbergin joku päivä!


    • male 36

      Hyvinkää on aika lailla helsingin lähiö ja ei mikään alueensa keskus, tyyliin Hämeenlinna tai Rovaniemi. Valitettavasti näin. Toivottavasti etenkin keskusta kehittyy tulevaisuudessa ja saadaan esim miesten vaateliikkeitä ja viihtyisiä ravinteleita. Ite olen jo niin vanha että hopia riittää mulle, mutta mukavia terasseja kaipaan...aijai niin Sibiza aikoja!!!

      • Sibizaa kaipaava

        Miksei sitä voida avata uudelleen, olisi rauhallinen paikka meillekin, jotka ei halua ihan kadulla liikenteen melussa nautiskella olutta yms.


      • sibizaaaan
        Sibizaa kaipaava kirjoitti:

        Miksei sitä voida avata uudelleen, olisi rauhallinen paikka meillekin, jotka ei halua ihan kadulla liikenteen melussa nautiskella olutta yms.

        Joo, sairaan iso ääni myös minulta Sibizalle.

        Siellä pidettiin 80- ja 90-luvuilla tosi kivoja pippaloita!


    • juoppo..

      Hyvikää perustuu juoppouteen ja kommunismiin täällä oli ns parantola Venäläisille juopoille eli tämä paikka on juopoille.

      • ...

        Koska elämäni ei perustu kahviloihin/baareihin/ravintoloihin. Toki jokin raskaampaan musiikkiin pohjautuva yökerho olisi tervetullut, samoin muutamia vaate- ja kenkäkauppoja saisi olla lisää. Kuten perus H&M...


    • turharuikuttaa

      Kyllä täällä Hyvinkäällä on yksi oikein harvinaisen viihtyisä kahvila, joka vain on valitettavasti hieman syrjässä keskustasta. Itse kahvila on idyllinen ja kesäisin sisäpihalla on runsaasti pöytiä ja tuoleja. Ja tämä kahvilahan on tietysti Mummon Mökki-niminen ja sijaitsee Julia-elokuvateatteria vastapäätä Hämeenkadun toisella puolella. Niin ja sisäpihalla tosiaan. Siinä kadun varressa on myös kahvila, se Laineen kahvila.

      • MummonMökin fani

        Kummankin aukioloajat on vaan varsin rajalliset.Ymmärrettävästi, ei varmaan kovin kannattavaa ole pitää myöhempään auki.


    • anonymooooooo

      No nyt näin vuonna 2012 tämä Hyvinkääkin on ihan mukavaksi paikaksi muuttunut .

    • pysähtynyt on tämä

      Mikä ihme sen olis mihinkään muuttanut??????????????????????????

    • 1.5 v hyvinkäällä

      Juu, ei täällä hyvinkäällä ainakaan selvinpäin saa aikaa kulumaan...
      Maailman ankein kaupunki!!!!!

      • hgfewqasv

        no mitäköhän kaikkea ihanaa sitten unelmienne kaupungissa pitäisi olla? en ymmärrä aiheesta valittajia, sillä asenne tuntuu olevan niin aikamme tuotetta:

        "asun täällä, viihdyttäkää minua"

        mielestäni kyseessä on todellakin mielikuvituksen tai ehkä vahvemmin näköalan puutetta


    • Anonyymi

      Mitä Hyvinkäällä voi tehdä? Täältä voi ja kannattaa muuttaa vittuun! Yli kahdenkymmenen vuoden kokemuksella täällä ei muuta kun kaverit kuole ja kylä kukkii pelleistä omaa persettä edustavista sellaisista! Mulkuista!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2786
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2086
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe