hei, 2005 kesällä heräsin keskellä yötä hikisenä ja tuntui kun sydän olisi tahtonut ulos rinnasta, pulssi löi kiivasti koko ajan. Oireet jatkuivat hikisinä ja ahdistavina ja hakeuduin lääkäriin. Selitin lääkärille oudot tunteet sydämen kohdalla, hikisyyden ja pulssin lyönnit.
Lääkäri (terveyskeskus lääkäri) määräsi sydän filmiin ja verikokeisiin,mitään ei löytynyt.Ainoastaan pulssi oli yli 100.
Meni 2 viikkoa ja oireet vain pahenivat ja jatkuivat, sitten nousi yli 39 kuume. Hakeuduin takaisin lääkäriin ja samat testit muutama lisä näyte otettiin. Ainoa löydös oli korkea tulehdu arvo, söin antibiootteja kaksi viikkoa ja makasin sängyn pohjalla, kunne helpotti.
Lääkäri pyysi apua hematologiselta josta ohjattiin ultraan ja lisä verikokeisiin. Löydös oli melkein kolminkertainen perna. Verikokeissa oli pieniä heittoja mutta "kenelläkään ei voi olla ihan priima veri" -lääkäri totesi.
meni 2 kuukautta ja pääsin lisä tutkimuksiin hematologiselle, missä tehtiin varjo-aine/viipale kuvaus, lyy-ydin punktio ja verikokeita. Mitään ei löytynyt vain pieniä heittoja veressä ja "hieman kookkaampi perna" (eli perna oli lähtenyt kutistumaan)
Nyt uä verikokeet puolen-vuoden välein.
Silloin tällöin perna vielä oireilee esim, muutaman alkoholi annoksen jälkeen tai rasvaisen ruuan yms. Silloin tunnen itseni väsyneeksi ja pernan kohdalla on paineen tunnetta. Välillä perna tuntuu oireilevan ilman "syytäkin".
Onko kenelläkään käynyt samoin? onko kenellkään tietoa mikä minua vaivaa?
Lääkärit eivät ole antaneet diagnoosia mutta puhuvat esimerkikis infektiosta, mutta eikö sellaisestakin olisi jo parantunut 2 vuodessa.
Auttakaa ja kertokaa, kokemuksista ja tiedoistanne.
pelokas 22v
perna ja hematologia...
2
1457
Vastaukset
- Että...
Sairastit jonkun virustulehduksen, joka suurensi pernasi. Kuten kontrollissa todettiin, oli pernasi toipunut ja labrat myös. Nuo tuntemuksesi, joita kuvailet, eivätkä liity pernaan, mutta korviesi väli on herkistynyt turhaan siihen suuntaan.
- Nimetön
Toivon todella että mulla on "vika korvien väissä". Aika aidolta se paineen tunne pernan kohdalla, kiristys selässä ja kylkikaarissa tuntuu.
Miksi vielä kuitenkin kontrolleja? jos kyse on viiruksesta..
Tahtoisin todella tietää mikä minulla oli/on.
Pelottaa niin paljon, minulla on pieni tyttö lapsikin..
Toivon että uskaltaisitte vastailla lisää=) pienikin tieto tai tiedon muru on minulle suurta plussaa, muiden kokemuksiakin kaipaan asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745