TM:n maasturivertailu

Maas-turisti

Milloinkahan ne tuolla Tekniikanmaailmassa ymmärtää laittaa oikeesti 4 kovinta maasturia vertailuun tuossa 60-70 Ke luokassa? Ihan ihmetyttää, miten markkinavoimat ratkaisee, eikä oikeasti puhdas ja puolueeton vertailu:

(satunnainen järjestys)

1. Toyota Land Cruiser 3.0
2. Mercedes-benz 320 CDI
3. Jeep Grand Cherokee 3.0CRD
4. Land Drover Discovery 3 (2.7x)

Ovat samaa hintaluokkaa ja konekokoa. Kilpailevat selvästi samassa luokassa.

Ja ei mitään "esittely" -juttua, vaan kunnon intensiivi-vertailu kunnon kilometrimäärillä, ajotavoilla ja maastoilla.

nm
Ihmetellyt jo pitkään

31

10431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maasturi-mikko

      Mikäs tuo Mersu on? C-malliko?

      Maastureita kun on kolme eli ML 320 CDI, GL 320 CDI ja G 320 CDI. Mikäs noista olisi passeli?

      • Maas-turisti

        No hinta ratkaisee. Eli silloin lähimpänä on ML 320 CDI 4Matic A (tosin vähän yläkanttiin).


    • totuutta

      Testit on tietysti kivoja lukea,mutta todellisuuden kanssa niillä on aika vähän tekemistä. Kaikki testit voittanut Land Rover Discovery 3 on 100.000 km aikana osoittautunut melkoiseksi ongelmakasaksi. En voi suositella kenellekkään.

      • Maas-turisti

        Juuri tätä tarkoitin. Ei mitään esittelyajoja, mitä yleensä lehdet on pullollaan näissä tämän luokan maastureissa.


      • Äks-See 90

        Edellisen mallin ML Mersu oli laadultaan aivan luokaton ja on rankattu jenkkien kuluttajatutkimuksissa aivan pohjamutiin. Myöskään saksalaisissa ADACin ym. tutkimuksissa ML on todellinen mutapainija.

        Entäpä XC 90 Volle?

        Voi h****tti, mikä vikapesä on ollut 85 tkm matkalla. Omalta kohdaltani kaikkien autojeni ennätys, tuolla matkalla 11 kertaa takuuasioissa Volvo-korjaamolla. Esim. takapyörien laakereita on uusittu parhaimmillaan 6 tkm ajon jälkeen.


      • Lasse 43 v

        Itselläni on selkeästi paremmat kokemukset Discovery 3:sta. Perheessämme on 11/2005 rekisteröity 2.7 TD SE manual Disco 3 jolla nyt ajettu 74 tkm. Erinomainen aja, todella hiljainen ja upea kyyti. Kuutoskone vääntää hyvin ja on hiljainen. Ilmajousitus toimii kaikenlaisilla teillä, myös motarin kaarteissa loistavasti, ei kallistele ja nyöki kuten vieterijousiset maasturit. Vetoautona Dsico 3 on todella vakaa, 1500 kg kärryä ei huomaa (3.5 t koukku). Turvallinen kyyti kun ajettavuus on huippua, antirollover jne. sähkösysteemit (pisin lyhennelista kaikista maastureista)) ja massaakin on peräti 2700 kg. Autona monipuolisin ja paras mitä meillä on koskaan ollut, aikaisemmat kokemukset Audeista A6 quattro, Honda CRV, BMW 5 touring sekä kymmenkunta muuta kinneriä aikaisemmin.

        Ihan alussa Discoon oli tarvetta käydä päivittämässä softat yhteensä kolme kertaa, osaava huolto olisi selvinnyt yhdellä kerralla noista. Lisäksi kerran meni ilmajousituksen korkeussensori rikki(made by Sendo in Japan..) jolloin autolla ei voinut ajaa. Takuukorjauksia ollut nyt 4 reissua ja tilalle sai mielenkiintoisia sijaisautoj joten ei valittamista siinäkään suhteessa. Viimeksi ajelin päivän S mallin R type jaggella päivän, hyvin kiihtyi ja nahkapenkit tuoksui kuvasti :=)

        Suosittelen Disco 3:sta siis.

        Lasse 43 v


      • korjauksia
        Lasse 43 v kirjoitti:

        Itselläni on selkeästi paremmat kokemukset Discovery 3:sta. Perheessämme on 11/2005 rekisteröity 2.7 TD SE manual Disco 3 jolla nyt ajettu 74 tkm. Erinomainen aja, todella hiljainen ja upea kyyti. Kuutoskone vääntää hyvin ja on hiljainen. Ilmajousitus toimii kaikenlaisilla teillä, myös motarin kaarteissa loistavasti, ei kallistele ja nyöki kuten vieterijousiset maasturit. Vetoautona Dsico 3 on todella vakaa, 1500 kg kärryä ei huomaa (3.5 t koukku). Turvallinen kyyti kun ajettavuus on huippua, antirollover jne. sähkösysteemit (pisin lyhennelista kaikista maastureista)) ja massaakin on peräti 2700 kg. Autona monipuolisin ja paras mitä meillä on koskaan ollut, aikaisemmat kokemukset Audeista A6 quattro, Honda CRV, BMW 5 touring sekä kymmenkunta muuta kinneriä aikaisemmin.

        Ihan alussa Discoon oli tarvetta käydä päivittämässä softat yhteensä kolme kertaa, osaava huolto olisi selvinnyt yhdellä kerralla noista. Lisäksi kerran meni ilmajousituksen korkeussensori rikki(made by Sendo in Japan..) jolloin autolla ei voinut ajaa. Takuukorjauksia ollut nyt 4 reissua ja tilalle sai mielenkiintoisia sijaisautoj joten ei valittamista siinäkään suhteessa. Viimeksi ajelin päivän S mallin R type jaggella päivän, hyvin kiihtyi ja nahkapenkit tuoksui kuvasti :=)

        Suosittelen Disco 3:sta siis.

        Lasse 43 v

        Mielestäni neljässä takuukorjauksessa on 4 liikaa, ei ole japskeja tarvinnut sellaisissa käyttää.


      • kuwahara
        korjauksia kirjoitti:

        Mielestäni neljässä takuukorjauksessa on 4 liikaa, ei ole japskeja tarvinnut sellaisissa käyttää.

        Voi, Voi, ei nuo japskitkaan enään ilman ongelmia selviä takuu-aikanakaan. Nuo Turkin mallit varsinkin, milloin lähtee maalit kahvoista ym. käsittämätöntä. aika paljon on takaisin kutsujakin japskeillekin kertynyt. Et silleen.


      • Piiitkä kokemus
        kuwahara kirjoitti:

        Voi, Voi, ei nuo japskitkaan enään ilman ongelmia selviä takuu-aikanakaan. Nuo Turkin mallit varsinkin, milloin lähtee maalit kahvoista ym. käsittämätöntä. aika paljon on takaisin kutsujakin japskeillekin kertynyt. Et silleen.

        Tässä on turha ryhtyä valmistusmaan mukaan autojen ongelmia luokittelemaan.
        Juttu kun taitaa olla perin yksinkertainen: mitä uudenaikaisempi auto (henkilöauto, kuorma-auto, paku, maasturi), sitä enemmän niitä takuukorjauksia ja takaisinkutsuja tulee.
        Simppelisti siksi että vekottimet käyvät yhä monimutkaisemmiksi.
        Yhä lisää elektroniikkaa ja muuta teknistä hienoutta.
        Jos saisin jostain uuden Toyota HJ61 maasturin niin ostaisin heti, sillä edellisessä on mittarissa 598 000 km. Ollut mulla uudesta asti, eikä ainoatakaan takuuongelmaa. Ei sen puoleen muutakaan ongelmaa.
        Mutta eihän tuota autoa ominaisuuksiltaan voi verrata tämän päivän autoihin.
        Itse kuitenkin olen ärtyisä tyyppi, ja hikeennyn ellei auto toimi. Arvostan siis enemmän mahdollisimman suurta luotettavuutta kuin herkkuja, niin kauan kun herkut tuottavat ongelmia, hehheh.


      • .......
        Piiitkä kokemus kirjoitti:

        Tässä on turha ryhtyä valmistusmaan mukaan autojen ongelmia luokittelemaan.
        Juttu kun taitaa olla perin yksinkertainen: mitä uudenaikaisempi auto (henkilöauto, kuorma-auto, paku, maasturi), sitä enemmän niitä takuukorjauksia ja takaisinkutsuja tulee.
        Simppelisti siksi että vekottimet käyvät yhä monimutkaisemmiksi.
        Yhä lisää elektroniikkaa ja muuta teknistä hienoutta.
        Jos saisin jostain uuden Toyota HJ61 maasturin niin ostaisin heti, sillä edellisessä on mittarissa 598 000 km. Ollut mulla uudesta asti, eikä ainoatakaan takuuongelmaa. Ei sen puoleen muutakaan ongelmaa.
        Mutta eihän tuota autoa ominaisuuksiltaan voi verrata tämän päivän autoihin.
        Itse kuitenkin olen ärtyisä tyyppi, ja hikeennyn ellei auto toimi. Arvostan siis enemmän mahdollisimman suurta luotettavuutta kuin herkkuja, niin kauan kun herkut tuottavat ongelmia, hehheh.

        Periaatteessa ,juu mutta japsit eivät nykypäivänä olekaan niin sähköistetty. Ja jos osat tehdään ja testataan kunnolla niin ne toimii....


      • isukki_ajaa
        Äks-See 90 kirjoitti:

        Edellisen mallin ML Mersu oli laadultaan aivan luokaton ja on rankattu jenkkien kuluttajatutkimuksissa aivan pohjamutiin. Myöskään saksalaisissa ADACin ym. tutkimuksissa ML on todellinen mutapainija.

        Entäpä XC 90 Volle?

        Voi h****tti, mikä vikapesä on ollut 85 tkm matkalla. Omalta kohdaltani kaikkien autojeni ennätys, tuolla matkalla 11 kertaa takuuasioissa Volvo-korjaamolla. Esim. takapyörien laakereita on uusittu parhaimmillaan 6 tkm ajon jälkeen.

        Mitäs vuosimalli xc90:si olikaan? 03-04 autot tosiaan olivat kovasti rempattavana. Meillä on 06 tuolla uudella D5:lla ja nyt 40 tkm takana. Loistava auto, yksi marginaalinen takuukorjaus ja yksi takaisinkutsu (raidetangonpäät) - hyvä että pistävät kuntoon. Ehdottomasti suosittelen autoa.


      • Land Crruiserikaan
        Piiitkä kokemus kirjoitti:

        Tässä on turha ryhtyä valmistusmaan mukaan autojen ongelmia luokittelemaan.
        Juttu kun taitaa olla perin yksinkertainen: mitä uudenaikaisempi auto (henkilöauto, kuorma-auto, paku, maasturi), sitä enemmän niitä takuukorjauksia ja takaisinkutsuja tulee.
        Simppelisti siksi että vekottimet käyvät yhä monimutkaisemmiksi.
        Yhä lisää elektroniikkaa ja muuta teknistä hienoutta.
        Jos saisin jostain uuden Toyota HJ61 maasturin niin ostaisin heti, sillä edellisessä on mittarissa 598 000 km. Ollut mulla uudesta asti, eikä ainoatakaan takuuongelmaa. Ei sen puoleen muutakaan ongelmaa.
        Mutta eihän tuota autoa ominaisuuksiltaan voi verrata tämän päivän autoihin.
        Itse kuitenkin olen ärtyisä tyyppi, ja hikeennyn ellei auto toimi. Arvostan siis enemmän mahdollisimman suurta luotettavuutta kuin herkkuja, niin kauan kun herkut tuottavat ongelmia, hehheh.

        ole yhtään huoltojen ulkopuolista korjausta vaatinut. Kilometrejä ei toki yhtä paljon kuin omassasi, mutta en menisi uudenkaan luotettavuutta omien kokemusten perusteella moittimaan.

        Ai niin, vajaan neljän vuoden jälkeen piti vaihtaa ajovalopolttimo, että ei tämä toki ihan viaton ole ollut ...


    • Selftester

      Mihin sinä lehtivertailuja tarvitset? Mene kauppaan ja ota jokainen koeajettavaksi samanlaiselle testireitille. Saat ikioman vertailun omiin tarpeisiisi. Niin minäkin tein, en tosin tuon luokan autoille.
      Todellinen käytettävyys ei silti selviä (lehti)testienkään perusteella. Mikä auto on parhaimmin toiminut 5-10 vuoden käyttöiän, selviää vasta ajan mittaan.

      • Maas-turisti

        No nyt et tainnut ihan ymmärtää mitä tarkoitin.

        Tottahan toki "ESITTELY" ajot ovat aina mahdollisia itse tehdä, mutta jos haluaa kunnon testaukset ja mittaukset niin ei sellaisia laitteita ei-ammattilaiselta löydy.

        Lisäksi jos autolla ajetaan esim. 50tkm niin mistäpä saan 4 autoa koeajettavaksi... ei kyllä ne on ensin ostettava "sanoo myyjä" ;)

        Eli kunnon kestotesti kaikille 4 mallille. Lisäksi mitattaisiin oikeasti vetokyvyt eri tilanteissa, maastossa etenemiskyvyt, tiellä liikkuminen käytännössä, ajonvakautus elektroniikan toiminta, ilman vakautuksia, lukkojen riittävyys jne jne (painotettaisiin maasturilta vaadittavia ominaisuuksia nimenomaan ottaen huomioon myös perus tiekäyttäytyminen).

        Olisi todella mielenkiintoinen juttu. Maksaisin tuollaisesta vertailusta vaikka extraa, jos jostain vain sellaisen saisi.


      • Erilaiset autot
        Maas-turisti kirjoitti:

        No nyt et tainnut ihan ymmärtää mitä tarkoitin.

        Tottahan toki "ESITTELY" ajot ovat aina mahdollisia itse tehdä, mutta jos haluaa kunnon testaukset ja mittaukset niin ei sellaisia laitteita ei-ammattilaiselta löydy.

        Lisäksi jos autolla ajetaan esim. 50tkm niin mistäpä saan 4 autoa koeajettavaksi... ei kyllä ne on ensin ostettava "sanoo myyjä" ;)

        Eli kunnon kestotesti kaikille 4 mallille. Lisäksi mitattaisiin oikeasti vetokyvyt eri tilanteissa, maastossa etenemiskyvyt, tiellä liikkuminen käytännössä, ajonvakautus elektroniikan toiminta, ilman vakautuksia, lukkojen riittävyys jne jne (painotettaisiin maasturilta vaadittavia ominaisuuksia nimenomaan ottaen huomioon myös perus tiekäyttäytyminen).

        Olisi todella mielenkiintoinen juttu. Maksaisin tuollaisesta vertailusta vaikka extraa, jos jostain vain sellaisen saisi.

        Testata ja mittailla voidaan vaikka miten pitkään, ja ihan hyvä ajatus, mutta maastureilla jos millä on niin erilaiset käyttäjät niin erilaisine käyttökohteineen että aika vaikea on kattavaa käsitystä laajastakaan testistä saada.

        Noin esimerkkinä: minulle maasturit ovat aina olleet pääsääntöisesti raskaiden perävaunujen vetureita. Varsinaisilla maastoajo-ominaisuuksilla ei minulle suurta merkitystä ole, jos toki arvostan 100% lukkoja.

        Joku toinen arvostaa nimenomaan maasto-ominaisuuksia (vaikka en kyllä ymmärrä miksi, Off Road vehkeet ovat erikseen), ja maasto-ominaisuuksilla en tarkoita metsäautoteillä enkä mökkiteillä köröttelemistä.

        Lumessa etenemiskyky on minulle tärkeä, toiselle ei.

        Ajoasento ja penkit ovat minulle äärimmäisen tärkeitä - lonkat liekeissä olen 80-luvun alusta tuollaisia 500 - 1000 kilometrin päivälenkkejä heitellyt HJ60 - HJ61 autoilla!

        Minulle esimerkiksi Toyota HJ61 vm 1989 olisi täydellinen auto tänäänkin, jos sellaisen saisi uutena ja kunnon istuimella ja ajoasennolla varustettuna.

        Että aika vaikea on kunnollista kattavaa maasturitestiä tehdä. Mutta parempi vähä kuin ei mitään, joten en missään nimessä vastusta Maas-turistin ehdotusta.


      • Maas-turisti
        Erilaiset autot kirjoitti:

        Testata ja mittailla voidaan vaikka miten pitkään, ja ihan hyvä ajatus, mutta maastureilla jos millä on niin erilaiset käyttäjät niin erilaisine käyttökohteineen että aika vaikea on kattavaa käsitystä laajastakaan testistä saada.

        Noin esimerkkinä: minulle maasturit ovat aina olleet pääsääntöisesti raskaiden perävaunujen vetureita. Varsinaisilla maastoajo-ominaisuuksilla ei minulle suurta merkitystä ole, jos toki arvostan 100% lukkoja.

        Joku toinen arvostaa nimenomaan maasto-ominaisuuksia (vaikka en kyllä ymmärrä miksi, Off Road vehkeet ovat erikseen), ja maasto-ominaisuuksilla en tarkoita metsäautoteillä enkä mökkiteillä köröttelemistä.

        Lumessa etenemiskyky on minulle tärkeä, toiselle ei.

        Ajoasento ja penkit ovat minulle äärimmäisen tärkeitä - lonkat liekeissä olen 80-luvun alusta tuollaisia 500 - 1000 kilometrin päivälenkkejä heitellyt HJ60 - HJ61 autoilla!

        Minulle esimerkiksi Toyota HJ61 vm 1989 olisi täydellinen auto tänäänkin, jos sellaisen saisi uutena ja kunnon istuimella ja ajoasennolla varustettuna.

        Että aika vaikea on kunnollista kattavaa maasturitestiä tehdä. Mutta parempi vähä kuin ei mitään, joten en missään nimessä vastusta Maas-turistin ehdotusta.

        ideoita, mitkä pitäisi olla mukana testissä.

        Juuri näin. Kaikenlaisia eri tarpeita pitäisi huomioida, jotta mahdollisimman monelle olisi jotain hyötyä... (100% tietysti on täysi mahdottomuus)

        Vaan liekö tosiaan TM enää mikään järkevää testaa. Sitähän tässä kritisoin...


    • hmmmm.....

      Tuota, 4 kovinta???

      Mersun ML on ominaisuuksiltaan ja käytännön etenemiskyvyltään sekä rakenteeltaan lähempänä citymaasturia...

      Mutta testi listaasi lisäisin vielä nämä kaksi aika kovaa maasturia...

      Nissan Patrol
      Mitsubishi Pajero

      TM tai tuulilasi, ei ne vertailut enää nykyään vakuuta ollenkaan...

      Edellisen kerran joskus vuonna 2000 oli vertailussa diesel maasturit Jeep Grand Cherokee, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero ja MB ML ...
      Noh aravatakin saattaa että mersu voitti, vaikka muihin kolmeen verrattuna on maasturina varmasti huonoin noista neljästä... Maantiellä varmaan menee juu, mutta jos kerta maasturivertailu tehdään niin ....

      • Lärspepi

        Patrolko?? Taitaa myynti olla jotain 0 - 2 kappaletta vuositasolla. Eiköhän se Pathfinder kuuluisi tuohon joukkoon?


      • polunlöytäjä
        Lärspepi kirjoitti:

        Patrolko?? Taitaa myynti olla jotain 0 - 2 kappaletta vuositasolla. Eiköhän se Pathfinder kuuluisi tuohon joukkoon?

        Jos Pathfinderilla tuohon ryhmään lähdetään, niin hinnan puolesta voitaisiin samantien ottaa kaksi Nissania.

        Se tietysti tuplaisi hyvät ominaisuudet, mutta niin kyllä miinuksetkin. :)



        Älä ota sitä vakavasti, Pathfinder on omalla rahalla autoileville todella hyvä vaihtoehto, mutta tuo esitetty ryhmä menee kyllä ylempään luokkaan.


      • hmmm.....
        Lärspepi kirjoitti:

        Patrolko?? Taitaa myynti olla jotain 0 - 2 kappaletta vuositasolla. Eiköhän se Pathfinder kuuluisi tuohon joukkoon?

        juu toki pathfinderikin käy, mikäs siinä. Patroliako myydään noin vähän, uskon että syy on aivan liian vähäinen mainostus. Harva sellainen joka ei muuten ole maastureihin perehtynyt, tietää minkä näköinen tai millainen patrol edes on nykyään...


    • Still alive?

      Ai Patrolko on vielä olemassa..minäkin luulin että se on jo poistunut valmistusohjelmasta, kun sitä ei oikein missään noteerata, Mutta hyvä jos se vielä elää!

      • Maasturi!

        Siinähän on näköjään vielä jäykät akselit, kytkettävä neliveto ja kytkettävä taka-akselin lukko! Eli kaikki mitä oikeassa maasturissa on aina ollut.


      • .....
        Maasturi! kirjoitti:

        Siinähän on näköjään vielä jäykät akselit, kytkettävä neliveto ja kytkettävä taka-akselin lukko! Eli kaikki mitä oikeassa maasturissa on aina ollut.

        Miten niin lukko? Käsittääkseni takakallistuksen vakaajan voi ottaa nappulasta pois kun ei tarvi mutta lukkoa ei vissin ole. Vai onko, korjatkaa jos tiedätte varmasti.


      • lukko
        ..... kirjoitti:

        Miten niin lukko? Käsittääkseni takakallistuksen vakaajan voi ottaa nappulasta pois kun ei tarvi mutta lukkoa ei vissin ole. Vai onko, korjatkaa jos tiedätte varmasti.

        On siinä lukko takana.


      • Nisssan...
        ..... kirjoitti:

        Miten niin lukko? Käsittääkseni takakallistuksen vakaajan voi ottaa nappulasta pois kun ei tarvi mutta lukkoa ei vissin ole. Vai onko, korjatkaa jos tiedätte varmasti.

        Patrol alkaa noilla kriteereillä mennä jo defenderiä paremmaksi,.. Se joustaa aika hyvin vielä kun kallistuksenvakainkin on pois ja lukko vielä päälle niin kyllä pitäis päästä.


      • ON ON
        ..... kirjoitti:

        Miten niin lukko? Käsittääkseni takakallistuksen vakaajan voi ottaa nappulasta pois kun ei tarvi mutta lukkoa ei vissin ole. Vai onko, korjatkaa jos tiedätte varmasti.

        Ei taida nykyisin olla vakiona kuin Pajerossa ja Patrollissa...


      • Mitenlie
        Maasturi! kirjoitti:

        Siinähän on näköjään vielä jäykät akselit, kytkettävä neliveto ja kytkettävä taka-akselin lukko! Eli kaikki mitä oikeassa maasturissa on aina ollut.

        Tuodaanko Patukkaa oikeasti Suomeen? Tänä vuonna sitä ei ole näemmä rekisteröity yhtään kappaletta. Eikä siitä ole testejä eikä muita juttuja olllut alan lehdissä eikä TV:ssä...Luulisi olevan ihan potentiaalinen peli.


      • Asianlaita?
        Maasturi! kirjoitti:

        Siinähän on näköjään vielä jäykät akselit, kytkettävä neliveto ja kytkettävä taka-akselin lukko! Eli kaikki mitä oikeassa maasturissa on aina ollut.

        Tuodaanko Patukkaa oikeasti Suomeen? Tänä vuonna sitä ei ole näemmä rekisteröity yhtään kappaletta. Eikä siitä ole testejä eikä muita juttuja olllut alan lehdissä eikä TV:ssä...Luulisi olevan ihan potentiaalinen peli.


      • oikeassa
        ON ON kirjoitti:

        Ei taida nykyisin olla vakiona kuin Pajerossa ja Patrollissa...

        ei taida noista mistään vertaillussa olleesta löytyä kunnon lukkoja.. ja niitä tarvitaan jos kerran maastureita verrataan eikä mitään katumaastureita kuten tuossa testissä on tehty. Pajerossakin on lukkoja varmasti tarpeeksi ja hintakin olisi sopinut tuohon vertailuun, mutta parhaathan sieltä on pois jätetty. Eihän muuten kukaan katumaasturia ostaisi kun siinä ei ole edes kunnon kuljetustilaa ja puhumattakaan maasto-ominaisuuksista..
        No nuo katumaasturit onkin tarkoitettu sen jatkoksi ja naapurille näyttämiseen että kuin hyvin meillä menee..
        Menisivät koittamaan esim. motocross radalle ja katsotaan kuka selviää reitin vai tarviiko osa hinata muilla maastureilla pois kun jäävät mahastaan kiinni ja kaivavat itsensä jumiin kun ne oikeat nelivedot ja lukot puuttuu :-)


      • uskon näin
        Mitenlie kirjoitti:

        Tuodaanko Patukkaa oikeasti Suomeen? Tänä vuonna sitä ei ole näemmä rekisteröity yhtään kappaletta. Eikä siitä ole testejä eikä muita juttuja olllut alan lehdissä eikä TV:ssä...Luulisi olevan ihan potentiaalinen peli.

        uskon kyllä että tuodaan, ainakin nettisivuilla on esitelty, olisivat varmaan ottaneet pois jos ei tuotaisi. Syy harvinaisuuteen on että mainostetaan aivan liian vähän, käytännössä ei ollenkaan. Jos patrollista pistettäisiin pienikin mainoskampanja käyntiin, uskoisin että ostajia ja testaajia löytyisi ja auto alkaisi kiinnostaa. Patrol sai muistaakseni 2005 tai 2006 pienen "faceliftin". Laittavat sen varmaan kohta kokonaan uusiksi, toivottavasti eivät poista jäykkiä akseleita tai takalukkoa. Muualla, esim. australiassa patrol on käsittääkseni aika suosittu maasturi nykyään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moikka rakas

      Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6565
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

      Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2261
    3. Mitä haluaisit kysyä

      Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

      Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      83
      1235
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

      Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

      Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      81
      915
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

      Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

      Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

      Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe