Kysymys suurimmasta käskystä

Kun fariseukset kuulivat että Jeesus oli tukkinut saddukseuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetuksille:"opettaja mikä on lain suurin käsky?"Jeesus vastasi:"Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi." Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
Toinen yhtä tärkeä on tämä:"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."Näiden varassa on laki ja profeetat.
Matt.22:34-40
Miksi silti on niin paljon tuomionhenkeä?
Se on surullista.

6

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • armahtajasi

      Kuinka kauan sinun pitää ruikuttaa armoa? Oletko tilaustuote hellareiden tarkitusperiä varten? Pystytkö itse luomaan omaa elämääsi? Sinä jokatapauksessa säälität minua.

      • ...

        Noinko sinua on kotona opetettu kohtelemaan naista? Noinko sinua on opetettu kohtelemaan heikoilla olevaa ja kyselevää ihmistä? Häpeä - jos vielä hävetä osaat!


      • katsokaahan itse peiliin
        ... kirjoitti:

        Noinko sinua on kotona opetettu kohtelemaan naista? Noinko sinua on opetettu kohtelemaan heikoilla olevaa ja kyselevää ihmistä? Häpeä - jos vielä hävetä osaat!

        arvoisat "vanhimmat", kuinka itse pyritte syyllistämään aloituksen tekijän kaltaisia tyttörukkia. Etsimällä etsitte raamatusta irtolauseita ja taakkoja, joita sysäätte heikompiosaisten harteille, itse niihin ette halua kajota. MINÄ aidosti SÄÄLIN näitä "pommitustenne" kohteena olevia, senkin iso ROTTA.


    • eräsajattelija

      -suomalaisuuteen on oikein iskostettu äidin rintamaidossa sellainen asia,että kaikki pitää ansaita !
      -jos vielä joku pelastuksen saa otettua armosta vastaan niin se on jo suuri saavutus,-mutta kohta tämän jälkeen on taas alettava töihin,jotta kelpais
      Jumalalle !
      -ja kaikista naurettavinta on vielä se että jaksetaan huolehtia naapuristakin siinä määrin että sekään ei vaan pelastuisi "makailemalla",-vaan kyllä sitä on hommia tehtävä että pelastuu !!!

      -myöskin tuomiohenkisyys johtuu samoista motiiveista ja siitä iankaikkisesta asenteesta,-jos et tee niin ja niin,-niin mörri tulee muurin takaa ja tipauttaa kivenmurikan kalloon !!!
      -tästähän se johtuu tällä palstallakin tämä tuomiohenkisyys,-koska näillä ei ole armon Jumala vaan Jumala joka jatkuvasti vaatii,-sitä ja tätä !

      -oi te älyttömät galatalaiset,-sanoi Puaval !!!
      -liha kun heittäytyy uskovaiseksi niin siitä on leikki kaukana...kyllä vaatimuksia ja tuomioita piisaa...varsinkin toisten ihmisten suhteen ja kontrolli,pelaa !

      -lihallisesta ja lakihenkisestä uskovasta tulee sellainen kyttäkalle ja kontrollikello muille uskoville,joka on jatkuvasti paasaamassa mitä kenenkin elämästä,milloinkin puuttuu ja miten sitä pitäisi,-elää !!!

      • niinhän se on.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        niinhän se on.

        pelastut, niin sanoo Sana(Jumala on Sana, lukee Raamatussa.).
        Ei kai ketään niin synnitöntä edes etsimällä löydä, että voisikaan teoilla pelastua. Joku voi kuitenkin lähelle päästä, niin että rakastaisi täysin.
        Mä uskon että meidän kristittyjen Jumala arvostaa rehellisyyttä. Siinä kai oli Jeeesuksenkin "kansansuosion"syy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3289
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1788
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1325
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1283
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1173
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      864
    Aihe