Mies tuo työiässä enemmän rahaa, nainen tekee enemmän kotitöitä.
Mies jää eläkkeelle, nainen tekee edelleen enemmän kotitöitä. Loppuun asti palvelee miestä, kunnes miehen kuoltua saa vihdoin levätä.
Siinä on synnyttänyt kivulla ja kauhulla lapset ja hoitanut ne. Kaikki taakat ovat olleet raskaita.
Tämä on realistinen näkemys työnjaosta.
Naisen ja miehen
22
1547
Vastaukset
- vaikka myöhäänkin.
Ei pitäis alkaa toisen serpaks. Meijän Valde sano aina että Elä käy valakolaisen orjaks.
Lapsen synnyttäminen ja kasvattaminen sekä oman kodin hoito ei ole ollut koskaan minulle raskas taakka. Ne ovat olleet minulle ihana ja onnellinen asia.
- masentunut ...
Voipi olla, että elämäni huolet ovat olleet ylikäymättömiä enkä koskaan oppinut elämään normaalia naisen elämää.
Raamatussakin maalaillaan kauhukuvia naisten raskauden ajasta. masentunut ... kirjoitti:
Voipi olla, että elämäni huolet ovat olleet ylikäymättömiä enkä koskaan oppinut elämään normaalia naisen elämää.
Raamatussakin maalaillaan kauhukuvia naisten raskauden ajasta.Se on ihana asia se terveys.
Kun syntyy ja saa kasvaa lapsesta aikuiseksi ihmiseksi terveenä, ja pystyy vielä lisääntymäänkin ihan kuin toisetkin ihmiset. Se on riittänyt minulle. Kun vähän on vailla niin saa paljon.
Paljon voimia sinulle sinne masennukseen. Toivoisinpa, että löytäisit jonkun hyvän kuuntelijan jolle voisit puhua noista ikävistä tunteistasi. Tuntuu, että jotenkin olet nyt unohtanut ne hyvät ja ihanat hetket. Voi, kun ne palautuisivat mieleesi, uskon että niitäkin sinulla on ollut. Voimia sulle ja *halaan*- masentunut...
miljoona kirjoitti:
Se on ihana asia se terveys.
Kun syntyy ja saa kasvaa lapsesta aikuiseksi ihmiseksi terveenä, ja pystyy vielä lisääntymäänkin ihan kuin toisetkin ihmiset. Se on riittänyt minulle. Kun vähän on vailla niin saa paljon.
Paljon voimia sinulle sinne masennukseen. Toivoisinpa, että löytäisit jonkun hyvän kuuntelijan jolle voisit puhua noista ikävistä tunteistasi. Tuntuu, että jotenkin olet nyt unohtanut ne hyvät ja ihanat hetket. Voi, kun ne palautuisivat mieleesi, uskon että niitäkin sinulla on ollut. Voimia sulle ja *halaan*Ollet oikeassa siinä, että ne hyvät hetket on unohtuneet. Näin sen täytyy olla. Tämä kyllä antaa toivoa jo sinällään. Kiitos.
masentunut... kirjoitti:
Ollet oikeassa siinä, että ne hyvät hetket on unohtuneet. Näin sen täytyy olla. Tämä kyllä antaa toivoa jo sinällään. Kiitos.
Tosi mukavaa jos minusta oli jotain apua. Olisi varmaan hyvä käydä läpi ensin kunnolla ne ikävät asiat, niin jos ne sitten muistuisivat.
Valokuvista ja yhdestä ainoasta vanhasta videofilminpätkästä minäkin muistan niitä parhaita hetkiäni lapsen kanssa. Ja kun jonkun muun kanssa niitä katselee ja juttelee, niin se on kivaa.- masentunut ...
miljoona kirjoitti:
Tosi mukavaa jos minusta oli jotain apua. Olisi varmaan hyvä käydä läpi ensin kunnolla ne ikävät asiat, niin jos ne sitten muistuisivat.
Valokuvista ja yhdestä ainoasta vanhasta videofilminpätkästä minäkin muistan niitä parhaita hetkiäni lapsen kanssa. Ja kun jonkun muun kanssa niitä katselee ja juttelee, niin se on kivaa.... nykyään ei terapoida ikäviä asioita. Niistä masentuu vielä syvemmin. Mutta hyvät muistot on varmasti hyvä tuoda pintaan.
Valokuvat ja 8 millin filmit paloivat tulipalossa vuonna 1990. Sekin vielä. masentunut ... kirjoitti:
... nykyään ei terapoida ikäviä asioita. Niistä masentuu vielä syvemmin. Mutta hyvät muistot on varmasti hyvä tuoda pintaan.
Valokuvat ja 8 millin filmit paloivat tulipalossa vuonna 1990. Sekin vielä.Siinä sulla olisikin iso projekti, kun kävisit kaikki mahdolliset tutut sukulaiset ja tuttavat läpi, kellä voisi olla jotain kuvia teidän perhestä.
Minä olen nyt äidin kanssa teettänyt suurennoksia omista lapsuuden kuvista. Niistä sellaisista pienistä mustavalkoisista. Nyt kun osaan itse niitä skannata ja tulostaa. Meillä onkin äidin kanssa ollut siinä mukavaa harrastusta. Itse en muista lapsuudestani yhtään mitään.- masentunut ...
miljoona kirjoitti:
Siinä sulla olisikin iso projekti, kun kävisit kaikki mahdolliset tutut sukulaiset ja tuttavat läpi, kellä voisi olla jotain kuvia teidän perhestä.
Minä olen nyt äidin kanssa teettänyt suurennoksia omista lapsuuden kuvista. Niistä sellaisista pienistä mustavalkoisista. Nyt kun osaan itse niitä skannata ja tulostaa. Meillä onkin äidin kanssa ollut siinä mukavaa harrastusta. Itse en muista lapsuudestani yhtään mitään.Näillä voimilla ei kykene nyt ottamaan yhteyttä sukulaisiin ja tuttaviin. Sitä on ollut erossa ihmisistä tämän masennuksen kanssa. Pitäisi vissiin jotain parempaa lääkettä saada. Ja aktivoitua pitäisi, olen huomannut, että se auttaa. Ihmisiä vaan ei oikein paljon jaksa ...
No, mutta koitan saada jostain mukavasta kiinni ja jatkaa siitä sitten. Nyt yritän hymyä huuleen tässä. :) Kiitos Sinulle seurasta! Se piristi kyllä.
- mies_vm56
että enempi rahaa on tuotu, mikään muu ei sitten pidäkkään, paitsi sattuneesta syystä synnyttämään en vaimon puolesta kyennyt.
se aikalailla juuri noin menee...Ihan pakko myöntää,että kyllä se naisella on se suuri osa siinä yhteisessä perheessä..
- kotikiusattu
olen aina luullut että minulla menee huonosti.
Sinä olet saanut paljon raskaamman taakan,voin vain sivusta seurata taisteluasi.
Meidän tyttöjen osa on kova ,täällä miesten hallitsemassa mailmassa. - pitää opettaa
Ei saa enää nykypäivinä opettaa poikia siihen että nainen vaan tekee kotityöt. Miten mies edes pärjää yksinään, jos toista ei olekaan.
Jokaisen omaa tyhmyyttä että palvelee toista näännyksiin. - nainen.,.,.,
Niin, itse olen 37 v nainen ja onhan se niin että kun mies tienaa noin x 3 sen minkä minä, niin sanattomalla sopimuksella minä olen alistetummassa asemassa ja koska olen käytännössä riippuvainen miehestäni. Toki rakastan häntä ja meillä on kaksi ihanaa lasta, mutta kyllä tuo riippuvuus vähän risoo. Kotityöt teen minä. Mies tekee raskaammat työt, ja tosi pitkää työpäivää......itse en voi tehdä ylitöitä koska minun on huolehdittava lapset ja koti.
Riippuvainen minäkin olen miehen tuloista. Mutta olaan onnellisia riippuvaisia, kaikkilla ei ole mistä ottaa kiinni, kun itse ei pärjää.
Osa-aikaisena työntekijänä ja pätkätyöläisenä olisin aivan hukassa ilman miehen rahoja. Onneksi on kiltti mies ja auttaa kaikessa.
Voimia sulle ja *halaa*
Perhe on yhteinen yritys, jossa ei pitäisi vertailla, kuka tuo enemmän ja mitä. Kaikkien pitäisi osallistua siihen yritykseen kykyjensä ja taitojensa mukaan ilman että toinen on toistaan huonompi. Myös tarvittaessa tukea toinen toistaan, ettei kenenkään osasta tulisi liian raskas.
Mitäpä sitä ei hyvän ja rakkaan miehensä eteen tekisi. Jos toisella on hyvä olla niin silloinhan itselläkin pitäisi olla hyvä olla.
Mitäpä sitä ei nainen kärsisi saadakseen syliinsä sellaisen ihanan tuhisevan nyytin! Vain hetkenhän se kipu kestää. Mikä sen ihanampaa kuin antaa sille tuhisevalle nyytille ruokaa, lämpöä ja läheisyyttä. Seurata kuinka lapset kasvavat.
Mikään hyvä ei ole hyvää, jos se ei tunnu itse ansaitulta.
Näin sen kuuluisi minun mielestäni mennä. Miten se sitten oikeasti kunkin kohdalla menee, onkin kokonaan toinen juttu.- yritys
Kukin kykyjensä ja jokaiselle tarpeidensa mukaan.
Tehtävät ja vastuut tilanteiden mukaan.
Meillä vaimo hoiti, käytännön syistä vuosikaudet kaiken rahaliikenteen.
Itse olin viikot pois joten se määritti hyvin pitkälle muutkin käytännön asiat.
Palattuani "normaaliin päiväjärjestykseen" ovat askareet jakautuneet sen mukaisesti.
On itsestään selvää että minä kannan kauppakassin, siirtelen huonekalut, käsittelen matot jne.
Ostan ja valmistan ruuat.
Kummallakaan ei ole palvelutunnetta.
Myös riittävä annos yksityisyyttä kuuluu parisuhteeseemme.
Nyt pari viikkoa kesäleskenä. yritys kirjoitti:
Kukin kykyjensä ja jokaiselle tarpeidensa mukaan.
Tehtävät ja vastuut tilanteiden mukaan.
Meillä vaimo hoiti, käytännön syistä vuosikaudet kaiken rahaliikenteen.
Itse olin viikot pois joten se määritti hyvin pitkälle muutkin käytännön asiat.
Palattuani "normaaliin päiväjärjestykseen" ovat askareet jakautuneet sen mukaisesti.
On itsestään selvää että minä kannan kauppakassin, siirtelen huonekalut, käsittelen matot jne.
Ostan ja valmistan ruuat.
Kummallakaan ei ole palvelutunnetta.
Myös riittävä annos yksityisyyttä kuuluu parisuhteeseemme.
Nyt pari viikkoa kesäleskenä.Oli se työnjako sitten mikä tahansa.
- Pirre*
kaiholla ajattelen niitä aikoja kun lapset olivat kotona, se on ollut minun parasta aikaani, ehdottomasti.
Kivut unehtuivat äkkiä..
Mies on tehnyt aikoinaan kovasti työtä, oli ahkera. - arvon naiset
elätte keskimäärin kymmenen vuotta pidemmän elämän kuin me miehet?
Jos asia olisi päinvastoin olisitte nostaneet saatanallisen mekkalan ja synnyttäneet jokaisen kiven kääntävän kansanliikkeen asiantilan muuttamiseksi!!
nimim. "hyväksyn kohtaloni"Tätäkö tarkoitat:
Luonto on järjestänyt asian niin hienosti, että naiset vapautuvat hyvissä ajoin taakastaan. Naiset saavat sitten viettää vapaata ja huoletonta elämää edes sen viimeiset 10 vuotta. Ehkä sinnitelleetkin pitempään juuri siksi?
Voi sitä ilon päivää, kun ne oman miehen hautajaiset viimeinkin koittavat! Kaikki kärsimys on ohi????????- naisen tasaisempi luonne
- aina vihainen.
Tai se että herrain metkut meidät sapenkarvaiksi kiehuttaa, joten Herra ei huoli ja piru ei pidä kiirettä kun tietää kumminkin saavansa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31057Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15961Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.58824- 32820
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37748Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744