LDN - hoito mm. autoimmuunisairauksiin, neurologisiin sairauksiin, fibroon ja HIViin

M.H.

LDN-verkko on eilen julkaistu sivusto low dose naltrexonesta eli pieniannoksisesta naltreksonista, joka on tehokas, turvallinen ja edullinen hoito mm. autoimmuuni- ja neurologisiin sairauksiin (erityisesti MS-tauti ja Crohnin tauti), fibromyalgiaan, krooniseen väsymysoireyhtymään, HIV-infektioon, ärtyneeseen paksusuoleen ja jopa joihinkin syöpiin.

En ole kauppaamassa mitään humpuukituotteita. Naltreksoni ei ole luontaistuote vaan reseptilääke. Olen itsekin saanut LDN:stä paljon apua sairauteeni ja haluan auttaa muita. Sivustolta löytyy myös tieteellistä tietoa hoidon vaikutusmekanismista, sekä runsaasti viitteitä aiheeseen liittyviin tutkimuksiin. Epäuskoisenkin kannattaa siis tutustua. Kertokaa myös tuttavillenne, jotka kärsivät ko. sairauksista, sillä he voivat saada LDN:stä paljon apua. Hoidon hinnaksi tulee vain parikymppiä kuussa.

http://ldn.gehennom.org

16

5546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maassamme?

      Kyseessähän on sama vaikuttava aine kuin Revia:ssa..
      Tämähän on nähdäkseni kokeiluasteella oleva "hoito", onko näin?

      • ............................

        käymällä täällä lääkärissä ja saamalla reseptin? Vai tilaamalla kenties netistä?


      • M.H.

        Kyllä, Reviasta on kyse, ja Yliopiston Apteekki valmistaa LDN:n Revia-tableteista.

        Hoito on ollut käytössä 1980-luvun alkupuolelta asti, mutta virallisesti se on edelleen "kokeellinen" hoito, koska tutkimuksia siitä on vain muutama. Nyt on tosin meneillään/alkamassa ainakin viisi eri tutkimusta (kaksi MS-tautiin, yksi AIDSiin, yksi fibromyalgiaan ja yksi kakkosvaiheen tutkimus Crohnin tautiin). Sen sijaan tutkimuksia lääkkeen vaikutusmekanismista on kymmeniä, kuten sivuston Tiede-osiosta havaitset. Mm. syöpätutkimuksia on tehty antamalla eläimille LDN:ää vastaavia annoksia naltreksonia ja tulokset ovat olleet hyviä.

        Suomessa LDN:ää ei ole hyväksytty "viralliseksi hoidoksi". Siksi perustinkin sivuston, että useampi potilas saisi mahdollisuuden kokeilla hoitoa. Itse sain LDN-reseptin lääkäriltäni, joka on professori, yliopistosairaalan osaston ylilääkäri kahdessa eri kaupungissa ja työskentelee myös Epilepsiasäätiön tutkimuskeskus Neurossa. Helsingin keskustan yliopiston apteekissa tunsivat LDN:n ja kysyivät, onko minulla MS-tauti, joten olivat selkeästi valmistaneet lääkettä ennenkin. Tunnen myös erään vaasalaisen MS-tautia sairastavan, joka käyttää LDN:ää. Eli kyse on siitä, onko lääkäri valmis kokeilemaan tällaista hoitoa.


      • M.H.
        ............................ kirjoitti:

        käymällä täällä lääkärissä ja saamalla reseptin? Vai tilaamalla kenties netistä?

        Kuten sanoin toisessa viestissä, minulle kirjoitti reseptin lääkäri, joka on mm. professori, ylilääkärinä kahdessa eri yliopistosairaalassa ja työskentelee Epilepsiasäätiön tutkimuskeskus Neurossa. Hän ei ole ainoa lääkäri Suomessa, joka on LDN-reseptejä kirjoittanut, mutta en osaa sanoa kuinka monia heitä on. Vähintään kolme, mahdollisesti useita kymmeniä.

        En tilaisi koskaan netistä reseptilääkkeitä, enkä suosittele sitä muillekaan.


    • tttttttttt

      Autoimmuunisairauksissahan pyritään lääkehoidolla
      (esim pienillä annoksilla jotain sytostaattia) alentamaan ylikierroksilla käyvää immuunijärjestelmää, mutta tämä LDN hoitohan stimuloi eli aktivoi järjestelmää lukemani perusteella.!!!???

      • M.H.

        Niin, näinhän se toimii, "nurinkurisesti". Nykyään monet tutkijat ja lääkärit uskovat, että autoimmuniteetti ei olekaan immuunijärjestelmän ylitoimintaa vaan "vajaatoimintaa". Näin yksinkertaista se ei kuitenkaan ole, sillä immuunijärjestelmä on aivan äärimmäisen monimutkainen järjestelmä, mutta kärjistetysti näin.

        Tuhannet ihmiset ovat käyttäneet LDN:ää autoimmuunisairauksiin, erityisesti MS-tautiin. Tunnen heitä henkilökohtaisestikin useampia. Lähes kaikkia hoito auttaa, ja en ole kuullut yhdestäkään tapauksesta, jossa sairaus olisi pahentunut. Hiljattain suoritetussa Crohnin tautia koskevassa tutkimuksessa LDN sai 89% potilaista remissioon ja kukaan ei saanut siitä sivuvaikutuksia.

        Jotain meriittiä tällä "vajaatoiminta"-teorialla siis täytyy olla, koska LDN toimii (eikä ole mahdollista, että se olisikin immunosuppressantti, koska sen on esim. AIDS-potilailla osoitettu selvästi vähentävän opportunistisia infektioita, eikä muitakaan sairauksia sairastavilla potilailla ole voitu osoittaa mitään immunosuppressioon viittaavia haittoja).

        Tosiaan, ei liene vaikea päätellä, kumpi on elimistölle turvallisempaa, käyttää lääkettä kuten LDN, tai käyttää voimakkaita immunosuppressantteja kuten glukokortikoidit tai solunsalpaajat. Itsekin olen aikoinani prednisonia syönyt ja minulle taisi jäädä siitä pysyviä sivuvaikutuksia, "mahamakkaran" lisäksi. En olisi todellakaan prednisoniin koskenut, jos olisin tiennyt voivani saada LDN:ää (josta kuulin ensimmäisen kerran jo noin kolme vuotta sitten, mutta en perehtynyt silloin siihen sen suuremmin).


      • reddragon88
        M.H. kirjoitti:

        Niin, näinhän se toimii, "nurinkurisesti". Nykyään monet tutkijat ja lääkärit uskovat, että autoimmuniteetti ei olekaan immuunijärjestelmän ylitoimintaa vaan "vajaatoimintaa". Näin yksinkertaista se ei kuitenkaan ole, sillä immuunijärjestelmä on aivan äärimmäisen monimutkainen järjestelmä, mutta kärjistetysti näin.

        Tuhannet ihmiset ovat käyttäneet LDN:ää autoimmuunisairauksiin, erityisesti MS-tautiin. Tunnen heitä henkilökohtaisestikin useampia. Lähes kaikkia hoito auttaa, ja en ole kuullut yhdestäkään tapauksesta, jossa sairaus olisi pahentunut. Hiljattain suoritetussa Crohnin tautia koskevassa tutkimuksessa LDN sai 89% potilaista remissioon ja kukaan ei saanut siitä sivuvaikutuksia.

        Jotain meriittiä tällä "vajaatoiminta"-teorialla siis täytyy olla, koska LDN toimii (eikä ole mahdollista, että se olisikin immunosuppressantti, koska sen on esim. AIDS-potilailla osoitettu selvästi vähentävän opportunistisia infektioita, eikä muitakaan sairauksia sairastavilla potilailla ole voitu osoittaa mitään immunosuppressioon viittaavia haittoja).

        Tosiaan, ei liene vaikea päätellä, kumpi on elimistölle turvallisempaa, käyttää lääkettä kuten LDN, tai käyttää voimakkaita immunosuppressantteja kuten glukokortikoidit tai solunsalpaajat. Itsekin olen aikoinani prednisonia syönyt ja minulle taisi jäädä siitä pysyviä sivuvaikutuksia, "mahamakkaran" lisäksi. En olisi todellakaan prednisoniin koskenut, jos olisin tiennyt voivani saada LDN:ää (josta kuulin ensimmäisen kerran jo noin kolme vuotta sitten, mutta en perehtynyt silloin siihen sen suuremmin).

        Onko kenelläkään kokemusta matala-annoksisesta naltreksonista (LDN=Low Dose Naltrexone) Crohnin taudin hoitoon?
        Tietoa LDN:stä: http://ldn.gehennom.org/


      • jooh.
        reddragon88 kirjoitti:

        Onko kenelläkään kokemusta matala-annoksisesta naltreksonista (LDN=Low Dose Naltrexone) Crohnin taudin hoitoon?
        Tietoa LDN:stä: http://ldn.gehennom.org/

        Crohnin tautia aiheuttaa paratuberkuloosi - eläimissä tunnetaan nimeltä Johnen tautina, joka on myös krooninen suolistosairaus. Paratuberkuloosibakteeri on myös yhdistetty tavalliseen ärtyneen suolen oireyhtymään, joka ei ole autoimmuunisairaus. Oireena on yleensä ummetus-vetinen tai löysä tai limainen uloste. Bakteerin häätämiseen tarvitaan vuosien antibioottihoito ja jotakin muuta vastaavaa, LDN ei paranna mitään, ilmeisesti voi kuitenkin lievittää oireita, jolloin Crohnin taudista tulee ärtyneen suolen oireyhtymän tasoinen sairaus.


    • kipukainalo

      Hei!
      Kuka tietää mistä ja keneltä saa LDN-reseptin?
      t.Kipukainalo

    • viola biflora

      Itse kyselin sitä monelta eri lääkäriltä. Neljäs tai viides lääkäri vasta suostui kirjoittamaan siitä reseptin. Olen nyt syönyt sitä jo usean vuoden ja saanut selkeästi apua oireisiini. Auttaa itseäni CFS:ään ja maha- suolisto-oireisiini olen myös saanut siitä apua.

      • Anonyymi

        Mistä Johtuu tämä lääkäreiden vastahakoisuus tähän lääkkeeseen kun on Niin vaikeaa saada sitä? Olen kipupotilas ja fibromyalgia kuuluu myös tämän piiriin . Sanktanredaktör vain että fibroon kun ei ole lääkettä ?


    • Olen käyttänyt 1,5 vuotta LDN lääkettä saamaani CFS diagnoosiin ja haluaisin kertoa kokemuksestani, että elämäni muuttui nopeasti parempaan suuntaan. Olin jjo llähellä katastrofia valtvan uupumiseni takia. Kunnes löysin Tampereen Unestasta lääkärin joka teki diagnoosin ja kirjoitti reseptin. Lääke on sopinut erittäin hyvin minulle, mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut. Olen saanut valtvasti uutta energiaa ja voimia kaikenlaiseen tekemiseen. Ajattelun sumeus katosi, samoin erilaiset kivut eripuolilla kehoa. Minulla ei ole kuin hyvää kerrottavaa kyseisestä lääkkeestä.

    • 6mg

      Minä syön fibromyalgiaan LDN läkettä. On hyvä lääke.

      • Anonyymi

        Miten sait Reseption. On kuulemma vaikeaa saada?


    • kukkanen5

      Laitoin" mummonen" sinulle viestiä.

    • Anonyymi

      Cfs kanssa täällä sairautena, mutta toistaseks LDN en ole onnistunut lääkäreiltä saamaan.’en julkiselta enkä yksityiseltä. No etsintä jatkuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      249
      2226
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1866
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      123
      1305
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1180
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1135
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe