Eli olen vasta aloittelemassa e-pillereitä ja kuten aiemmin kirjoitin lääkäri käski aloittaa sillo ku alkaa menkat seuraavan kerran. Minun menkat ovat erittäin epäsäännölliset ja pääsyy miksi syön e-pillereitä on se että saisin tasaantumaan tuon. Mutta, nyt näyttäisi vähän siltä että menkat tulee juuri kun lähden ulkomaille viikoksi. Onko mitenkään mahdollista nyt aloittaa noita pillereitä ja niin että menkat siirtyisivät kauemmaksi tulevaisuuteen? Miten on?
voiko tehdä näin? (e-pillerit)
tietämätönihminen
3407
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Onhan se mahdollista ja pillerien tuoteselosteessa kerrotaan siitäkin asiasta. Ehkäisyteho on tuolloin kyllä huonompi ensimmäisen kuukauden ajan, joten siihen puoleen ei ole sitten yhtään luottamista.
Yleensä ne kyllä aloitetaan kuukautisten ensimmäisenä pävivänä nimenomaan ehkäisytehon takia, mutta myös sen takia, että ne vuotohäiriöt jäävät vähäisemmiksi. Ensimmäisten 3 kuukauden aikana saattaa esiintyä ylimääräisiä vuotoja, joten tapauksessasi kannattaa ajatella, kumpi on pahempi, normaalit kuukautiset tai koko matkan ajan ja vielä senkin jälkeen jatkuva tihkuttava vuoto.
Lisäksi aluksi saattaa tulla muitakin epämieluisia sivuvaikutuksia. Lue tarkasti pilleriesi käyttöohje ja soita lääkärille tarvittaessa lisäohjeiden saamiseksi.
Voit syödä huoletta 3:kin liuskaa kerrallaan ja sitten menkat. Ainakin näin minulle lääkäri on antanut neuvoksi. Joten sitten ei ainakaan lomasi "tärvelly".
Ei kannata iha nnoin radikaalisti aloittaa pillereitä, jo ei niistä ole mitään kokemusta. Osa saa hyvin epämieluisia sivuvaikutuksia alkuun tai pilsujen hormoonimäärä on vääränlainen, jolloin jatkuva vuoto on mahdollinen tai myös se, että vuoto jää kokonaan pois..Aluksi kannattaa syödä vain liuska kerrallaan ja pitää viikon tauko. Sitten myöhemmin, jos on huomannut pillerien sopivan itselle, voi syödä pari liuskaa peräkkäin.