Monesti olen kertonut tällä palstalla siitä, kuinka suurin osa suomalaisista kannattaa yleistä asevelvollisuutta ja jopa kaikkien suomalaisten miesten armeijaan pakottamista vanhojen perinteiden ja sodan kokeneiden vanhusten miellyttämisen takia. Nyt asia todistetiin tämän päivän iltasanomien nettikyselyssä, jossa tähän mennessä 73-prosenttia vastaajista pitää asevelvollisuutta tarpeellisena.
Tässä nettikyselyssä on myös luettavissa lukijoiden kommentteja asiasta. Jälleen kerran suurin osa näistä asevelvollisuuden kannattajista pitää asevelvollisuutta ja armeijan suorittamista tärkeänä asiana näiden tyypillisten selitysten takia, kuten mm. armeijan miehistävien vaikutusten, vanhusten miellyttämisen takia. Hyvin monet näistä kirjoittelijoista ovat jopa sitä mieltä, että siviilipalvelus pitäisi kieltää kokonaan ja pakottaa kaikki suomalaiset miehet armeijaan.
Tällä palstalla monet vakiokirjoittajista ovat väittäneet minun olevan väärässä tämän asian suhteen, sillä heidän mielestään yleinen asevelvollisuus ei saa suomessa juuri minkäänlaista kannatusta näiden edellä mainittujen asioiden perusteella. Taas kerran nähtiin se asia, kuinka minä olin oikeassa tässä asiassa. Ainakin tämän gallupin mukaan kaikkein tärkeimmät syyt yleisen asevelvollisuuden säilyttämiseksi ovat suomessa seuraavat:
- Armeija kasvattaa pojista miehiä
- Sotaveteraanien ja sodan kokeneiden vanhusten miellyttäminen
- Armeijan miehistävät ja sivistävät vaikutukset
- Oikeiden elämänarvojen oppiminen armeijassa
- Vanhat perinteet, esim. talvisota, jatkosota ja se kun siviilipalvelusta ei ollut vielä kymmeniä vuosia sitten
Tässä vielä tämä kyseinen gallup ja sen kommentteja.
http://www.iltasanomat.fi/keskustelu/nettikysely.asp?tila=0&naytakaikki=True
Asevelvollisuuden suosiosta
15
1503
Vastaukset 15
- Emme mitään
Näin se on. Enemmistö ihmisistä ei osaa ajatella omilla aivoillaan, ei siis ihme että armeijoita on. Suomi on lampaiden luvattu maa, HURRAA!!
Onko tosiaan totta että ihmiset on niin TYPERIÄ ja LYHYTNÄKÖISIÄ ettei ne tajua, että armeijan käymisellä ja asevelvollisuuden säilyttämisellä YLLÄPIDETÄÄN niitä ns. realiteetteja, jonka takia niitä tarvitaan? Armeija on oman itsensä perustelu vaikka useimmat ihmiset eivät sitä tajua vaan sanovat että se on muiden maiden tuottamaa uhkaa vastaan. Minkä takia muissa maissa sitten on armeija? Täällä lampaiden maassa sukupolvi toisensa jälkeen marssitetaan läpi typeryydellä kyllästetyn instituution, koska isä ja isoisäkin tekivät niin, koska pelätään että joudutaan naurunalaiseksi jos ei mennä sinne tai jostain muusta yhtä vähä-älyisestä syystä.
Ja kaikkein typerin perustelu armeijan käymiselle on se että sillä muka turvataan rauha. Typeryydellä kyllästetyt aivot eivät kuitenkaan tajua sitäkään että rauhan turvaaminen instituutiolla joka on sodan väline ja jonka tarkoitus on sodan käyminen pettää jossain vaiheessa eikä siten turvaa rauhaa.
Näkyy tuon IS:n gallupin kommenttien perusteella olevan aika paljon fasisteja Suomessa. - Daider
Aika vähän tuolla oli "vanhusten miellyttämiseen" liittyviä perusteluita. Että metsään meni sulla, taas kerran.
"Aika vähän tuolla oli "vanhusten miellyttämiseen" liittyviä perusteluita. Että metsään meni sulla, taas kerran."
Kyllä tässä gallupissa nähtiin jälleen kerran näitä tyypillisiä suomalaisten vastauksia, joissa sitä asevelvollisuutta kannatetaan erityisesti sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten miellyttämisen takia. Ehkä vastauksissa ei puhuttu suoraan nimenomaan kirjaimellisesti vanhusten miellyttämisestä, mutta kuitenkin monet perustelivat asevelvollisuutta näillä tyypillisillä vastauksilla. Lisäksi tässä gallupissa oli taas kerran puheenaiheena armeijan miehistävät vaikutukset. Tässä muutamia parhaita esimerkkejä:
"Tuleva isä?(1): No hävettäähän suomalaismiehen sanoa että ei ole käynyt armeijaa..mikä mies se sellainen on?"
Tässä kirjoituksessa puhutaan taas kerran armeijan miehistävistä vaikutuksista.
"Tuleva isä?(1): Suomalaisten lammasmainen luonne näkyy tässäkin. Eri mieltä ei uskalleta olla, vaikka asevelvollisuus varmasti koetaankin suurelta osin turhaksi. Ja eihän sekään kuulemma käy laatuun, että itseä nuoremmat pääsisivät helpommalla..
Tämän lisäksi Suomihan tavallaan käy henkisellä tasolla yhä jatkosotaa ja valmistautuu Stalinin seuraavaan uraa!-huutojen saattelemaan rynnäkköön. Ei voida tunnustaa, että sota hävittiin ja me maksettiin sotakorvaukset, vaan jaksetaan jöröttää nyrkki taskussa ja vannotaan olevamme moraalisia voittajia(sori, niitä ei vaan lasketa).
Veikkaan siis, että Suomessa asevelvollisuuteen ei uskalleta kajota kuin vasta sitten, kun viimeinenkin sotaveteraani on kuolla kupsahtanut. Sitä ennen kyseessä on poliittinen itsemurha, aivan kuten sivarinkin lyhentämisen tapauksessa.
Surullista mutta totta."
Tässä yksi kyseisen gallupin parhaista vastauksista, joka pitää täysin paikkansa.
"Yleisin syy mitä olen kuullut armeijan puolustukseksi, on että "koska minäkin jouduin". On se tietysti mukavaa, kun muutkin joutuvat saman älyvapaan öykkäröinnin ja ala-arvoisen kielenkäytön säestyksellä tekemään älyttömyyksiä, mutta vähän turhan kallista se on."
Tässä myös erittäin hyvä vastaus kyseiseen galluppiin liittyen.
"Minä olen sitä mieltä, että jokaisen suomalaisen nuoren miehen tulee käydä armeija. Jos ei sellaiseen kykene, tulisi heitä rangaista pitkällä sivari"tuomiolla". 2 vuotta siviilipalvelusta."
Tässä oikein tyypillinen talvisodan ajoille jämähtäneen suomijuntin vastaus asevelvollisuusasiaan. Näitä samaa mieltä olevia henkilöitä löytyy valitettavasti tältä palstalta vaikka kuinka paljon.
"Luojan kiitos, etteivät suomalaiset nyt sentään vedä lippua salkoon etelän lomillansa kännipäissään. Jos norjalaiset näin tekevät, niin se on mielestäni jo yliampuvaa isänmaallisuuden korostusta. Asepalveluksen suoritus on mielestäni paljon isänmaallisempaa ja veteraania kunniottavampaa kuin lomalla liputus."
Tässä oikein kirjaimellinen osoitus siitä, kuinka asepalveluksen suorittaminen on hyvä tapa kunnioittaa sotaveteraaneja. Tämä vastaus löytyy kohdasta 256. Näitä samankaltaisia vastauksia löytyy tuolta kyseisestä gallupista vaikka kuinka paljon, en edes jaksanut laittaa niitä kaikkia tänne. Voit itse katsella tuolta iltasanomien keskustelupalstalta näitä vastauksia, niin huomaat kyllä mitä tarkoitan.DarkFear kirjoitti:
"Aika vähän tuolla oli "vanhusten miellyttämiseen" liittyviä perusteluita. Että metsään meni sulla, taas kerran."
Kyllä tässä gallupissa nähtiin jälleen kerran näitä tyypillisiä suomalaisten vastauksia, joissa sitä asevelvollisuutta kannatetaan erityisesti sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten miellyttämisen takia. Ehkä vastauksissa ei puhuttu suoraan nimenomaan kirjaimellisesti vanhusten miellyttämisestä, mutta kuitenkin monet perustelivat asevelvollisuutta näillä tyypillisillä vastauksilla. Lisäksi tässä gallupissa oli taas kerran puheenaiheena armeijan miehistävät vaikutukset. Tässä muutamia parhaita esimerkkejä:
"Tuleva isä?(1): No hävettäähän suomalaismiehen sanoa että ei ole käynyt armeijaa..mikä mies se sellainen on?"
"Tuleva isä?(1): Suomalaisten lammasmainen luonne näkyy tässäkin. Eri mieltä ei uskalleta olla, vaikka asevelvollisuus varmasti koetaankin suurelta osin turhaksi. Ja eihän sekään kuulemma käy laatuun, että itseä nuoremmat pääsisivät helpommalla..
Tämän lisäksi Suomihan tavallaan käy henkisellä tasolla yhä jatkosotaa ja valmistautuu Stalinin seuraavaan uraa!-huutojen saattelemaan rynnäkköön. Ei voida tunnustaa, että sota hävittiin ja me maksettiin sotakorvaukset, vaan jaksetaan jöröttää nyrkki taskussa ja vannotaan olevamme moraalisia voittajia(sori, niitä ei vaan lasketa).
Veikkaan siis, että Suomessa asevelvollisuuteen ei uskalleta kajota kuin vasta sitten, kun viimeinenkin sotaveteraani on kuolla kupsahtanut. Sitä ennen kyseessä on poliittinen itsemurha, aivan kuten sivarinkin lyhentämisen tapauksessa.
Surullista mutta totta."
Tässä yksi kyseisen gallupin parhaista vastauksista, joka pitää täysin paikkansa.
"Yleisin syy mitä olen kuullut armeijan puolustukseksi, on että "koska minäkin jouduin". On se tietysti mukavaa, kun muutkin joutuvat saman älyvapaan öykkäröinnin ja ala-arvoisen kielenkäytön säestyksellä tekemään älyttömyyksiä, mutta vähän turhan kallista se on."
"Minä olen sitä mieltä, että jokaisen suomalaisen nuoren miehen tulee käydä armeija. Jos ei sellaiseen kykene, tulisi heitä rangaista pitkällä sivari"tuomiolla". 2 vuotta siviilipalvelusta."
Tässä oikein tyypillinen talvisodan ajoille jämähtäneen suomijuntin vastaus asevelvollisuusasiaan. Näitä samaa mieltä olevia henkilöitä löytyy valitettavasti tältä palstalta vaikka kuinka paljon.
"Luojan kiitos, etteivät suomalaiset nyt sentään vedä lippua salkoon etelän lomillansa kännipäissään. Jos norjalaiset näin tekevät, niin se on mielestäni jo yliampuvaa isänmaallisuuden korostusta. Asepalveluksen suoritus on mielestäni paljon isänmaallisempaa ja veteraania kunniottavampaa kuin lomalla liputus."
Tässä oikein kirjaimellinen osoitus siitä, kuinka asepalveluksen suorittaminen on hyvä tapa kunnioittaa sotaveteraaneja. Tämä vastaus löytyy kohdasta 256. Näitä samankaltaisia vastauksia löytyy tuolta kyseisestä gallupista vaikka kuinka paljon, en edes jaksanut laittaa niitä kaikkia tänne. Voit itse katsella tuolta iltasanomien keskustelupalstalta näitä vastauksia, niin huomaat kyllä mitä tarkoitan."Kyllä tässä gallupissa nähtiin jälleen kerran näitä tyypillisiä suomalaisten vastauksia, joissa sitä asevelvollisuutta kannatetaan erityisesti sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten miellyttämisen takia. "
Missä? Ala näyttää niitä.
Te valehtelette kuten tavallista. Miksi te valehtelette koko ajan?- Daider
DarkFear kirjoitti:
Surullista mutta totta."
Tässä oikein kirjaimellinen osoitus siitä, kuinka asepalveluksen suorittaminen on hyvä tapa kunnioittaa sotaveteraaneja. Tämä vastaus löytyy kohdasta 256. Näitä samankaltaisia vastauksia löytyy tuolta kyseisestä gallupista vaikka kuinka paljon, en edes jaksanut laittaa niitä kaikkia tänne. Voit itse katsella tuolta iltasanomien keskustelupalstalta näitä vastauksia, niin huomaat kyllä mitä tarkoitan.Niin? Vastausten joukosta löysit siis yhden vastauksen jossa sanottiin asevelvollisuuden olevan kunnianosoituksen veteraaneja kohtaan. Ja siinäkään ei sanottu sitä AINOAKSI syyksi, kuten olet väittänyt.
Miehistävästä vaikutuksesta voidaan olla montaa mieltä, itse olen ainakin tavannut enemmän vellip*rseitä, valittajia ja turhantoimittajia sivarin käyneiden kuin armeijan käyneiden joukossa.
Armeijan kalliudesta on paha lähteä kenenkään heittämään mielipiteitä jos ei vaivaudu laskemaan vaihtoehtojen hintaa. Daider kirjoitti:
Niin? Vastausten joukosta löysit siis yhden vastauksen jossa sanottiin asevelvollisuuden olevan kunnianosoituksen veteraaneja kohtaan. Ja siinäkään ei sanottu sitä AINOAKSI syyksi, kuten olet väittänyt.
Miehistävästä vaikutuksesta voidaan olla montaa mieltä, itse olen ainakin tavannut enemmän vellip*rseitä, valittajia ja turhantoimittajia sivarin käyneiden kuin armeijan käyneiden joukossa.
Armeijan kalliudesta on paha lähteä kenenkään heittämään mielipiteitä jos ei vaivaudu laskemaan vaihtoehtojen hintaa."Niin? Vastausten joukosta löysit siis yhden vastauksen jossa sanottiin asevelvollisuuden olevan kunnianosoituksen veteraaneja kohtaan. Ja siinäkään ei sanottu sitä AINOAKSI syyksi, kuten olet väittänyt."
Vielä enemmän näitä samoja vastauksia kuulee silloin, jos keskustelee suomalaisten kanssa asevelvollisuuden tärkeydestä. Silloin yleensä suurin osa asevelvollisuuden kannattajista on aina sitä mieltä, että jokaisen suomalaisen miehen olisi ehdoton pakko suorittaa armeija sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten miellyttämisen takia.
"Miehistävästä vaikutuksesta voidaan olla montaa mieltä, itse olen ainakin tavannut enemmän vellip*rseitä, valittajia ja turhantoimittajia sivarin käyneiden kuin armeijan käyneiden joukossa."
Vaikea kuvitella, missä sinun kaltainen ihminen on edes tavannut sivareita tai totaalikieltäytyjiä. Entä millä perusteella oikein määrittelet ihmisiä valittajiksi, turhantoimittajiksi ja velliperseiksi? Tietenkin sinunlaistesi fasistien mielestä suomalaiset miehet eivät saisi valittaa ikinä mistään.DarkFear kirjoitti:
"Niin? Vastausten joukosta löysit siis yhden vastauksen jossa sanottiin asevelvollisuuden olevan kunnianosoituksen veteraaneja kohtaan. Ja siinäkään ei sanottu sitä AINOAKSI syyksi, kuten olet väittänyt."
Vielä enemmän näitä samoja vastauksia kuulee silloin, jos keskustelee suomalaisten kanssa asevelvollisuuden tärkeydestä. Silloin yleensä suurin osa asevelvollisuuden kannattajista on aina sitä mieltä, että jokaisen suomalaisen miehen olisi ehdoton pakko suorittaa armeija sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten miellyttämisen takia.
"Miehistävästä vaikutuksesta voidaan olla montaa mieltä, itse olen ainakin tavannut enemmän vellip*rseitä, valittajia ja turhantoimittajia sivarin käyneiden kuin armeijan käyneiden joukossa."
Vaikea kuvitella, missä sinun kaltainen ihminen on edes tavannut sivareita tai totaalikieltäytyjiä. Entä millä perusteella oikein määrittelet ihmisiä valittajiksi, turhantoimittajiksi ja velliperseiksi? Tietenkin sinunlaistesi fasistien mielestä suomalaiset miehet eivät saisi valittaa ikinä mistään."Vielä enemmän näitä samoja vastauksia kuulee silloin, jos keskustelee suomalaisten kanssa asevelvollisuuden tärkeydestä. "
Alapa todistaa väitettä.
"Silloin yleensä suurin osa asevelvollisuuden kannattajista on aina sitä mieltä, että jokaisen suomalaisen miehen olisi ehdoton pakko suorittaa armeija sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten miellyttämisen takia. "
Ala todistaa uudelleen. Ei toistaminen tee väitettä yhtään sen validimmaksi.
"Vaikea kuvitella, missä sinun kaltainen ihminen on edes tavannut sivareita tai totaalikieltäytyjiä. "
Missä sinä et joudu riitaan tuon väkivaltaisen suvaitsemattomuutesi takia?
"Entä millä perusteella oikein määrittelet ihmisiä valittajiksi, turhantoimittajiksi ja velliperseiksi? "
Millä perusteella itse määrittelet ihmisiä fasisteiksi jos heillä on eri mielipide asioista?DarkFear kirjoitti:
"Niin? Vastausten joukosta löysit siis yhden vastauksen jossa sanottiin asevelvollisuuden olevan kunnianosoituksen veteraaneja kohtaan. Ja siinäkään ei sanottu sitä AINOAKSI syyksi, kuten olet väittänyt."
Vaikea kuvitella, missä sinun kaltainen ihminen on edes tavannut sivareita tai totaalikieltäytyjiä. Entä millä perusteella oikein määrittelet ihmisiä valittajiksi, turhantoimittajiksi ja velliperseiksi? Tietenkin sinunlaistesi fasistien mielestä suomalaiset miehet eivät saisi valittaa ikinä mistään."Entä millä perusteella oikein määrittelet ihmisiä valittajiksi, turhantoimittajiksi ja velliperseiksi?"
Daiderin kaltainen aivopesty militantti ei tule ikinä uskomaan sitä tosiasiaa että ympäristö ja geenit muokkaavat ihmistä 99% minkälaiseksi ihminen tulee. Joten toisin sanoen, kukaan ei tule valittajaksi, turhantoimittajaksi tai velliperseeksi omasta tahdostaan.
"Tietenkin sinunlaistesi fasistien mielestä suomalaiset miehet eivät saisi valittaa ikinä mistään."
Suomalaisten miesten mielestä omien tarpeiden myöntäminen ja huomioiminen on heikkouden merkki.Krusader kirjoitti:
"Entä millä perusteella oikein määrittelet ihmisiä valittajiksi, turhantoimittajiksi ja velliperseiksi?"
Daiderin kaltainen aivopesty militantti ei tule ikinä uskomaan sitä tosiasiaa että ympäristö ja geenit muokkaavat ihmistä 99% minkälaiseksi ihminen tulee. Joten toisin sanoen, kukaan ei tule valittajaksi, turhantoimittajaksi tai velliperseeksi omasta tahdostaan.
"Tietenkin sinunlaistesi fasistien mielestä suomalaiset miehet eivät saisi valittaa ikinä mistään."
Suomalaisten miesten mielestä omien tarpeiden myöntäminen ja huomioiminen on heikkouden merkki."Daiderin kaltainen aivopesty militantti ei tule ikinä uskomaan sitä tosiasiaa että ympäristö ja geenit muokkaavat ihmistä 99% minkälaiseksi ihminen tulee. Joten toisin sanoen, kukaan ei tule valittajaksi, turhantoimittajaksi tai velliperseeksi omasta tahdostaan."
Daiderin mielestä kaikki sellaiset suomalaiset miehet ovat varmasti velliperseitä ja turhasta valittajia, jotka eivät ole yhtä isänmaallisia, maanpuolustustahtoisia ja armeijamyönteisiä kun hän on. Lisäksi daider pitää myös kaikkia niitä velliperseinä ja turhantoimittajina, jotka ovat onnistuneet pääsemään elämässään helpommalla kun hän. Tämän vuoksi hän ei hyväksy minkäänlaista valittamista mistään asiasta.
"Suomalaisten miesten mielestä omien tarpeiden myöntäminen ja huomioiminen on heikkouden merkki."
Aivan, suomalaisten miesten mielestä mistään asiasta ei saisi valittaa, vaan pitäisi aina olla valmis kestämään kaikenlaiset kärsimykset, varsinkin silloin jos kyse on armeijan aiheuttamasta henkisestä painostuksesta ja sen traumoista.
Daider on selvästi joutunut jo kotona aivopestyksi tähän maanpuolustuspropagandaan ja suomalaisuuden ihanuuden ylistämiseen. Tämän takia hänen on niin äärimmäisen vaikea ymmärtää sitä asiaa, jos toiset suomalaiset miehet eivät osaa arvostaa juuri samoja asioita ja elämänarvoja kun hän ja hänen lähipiirinsä.
- Missä mainitaan vanhukset
Otat TAAS esille tämän vanhusten miellyttämisen vaikka olet siitä valheesta jäänyt kiinni jo vaikka kuinka monta kertaa.
Ja taas... ja nyt väität että ao. linkissä asevelvollisuutta olisi perusteltu naurettavalla "vanhusten miellyttämisellä"
MISSÄ kohtaa mainitsemasi asia on esillä? Itse silmäilin nopeasti jokaisen kommentin läpi. Lisäksi kone-etsin (CTRL F) erilaisilla "vanhus" tms. synonyymeillä ja AINOATAKAAN viitausta vanhusten miellyttämisen en löytänyt.
No niin, ole hyvä ja näytä meikulle kädestä pitäen missä tämä laajasti rummuttamasi vanhusteema on mainittu ???????? Viestejä on nyt klo 21.33 184 kappaletta ja vanhusteema ei mitenkään hyppää silmille.
No Wanha Walehtelija, pystytkö tässä itse linkittämässäsi paikassa esittämään edes yhden vastauksenjossa edes millään muotoa rummuttamasi asia otetaan esille.
Vai jäätkö TAAS kiinni valehtelusta? "Monesti olen kertonut tällä palstalla siitä, kuinka suurin osa suomalaisista kannattaa yleistä asevelvollisuutta ja jopa kaikkien suomalaisten miesten armeijaan pakottamista vanhojen perinteiden ja sodan kokeneiden vanhusten miellyttämisen takia. "
Olet väittänyt 741 kertaa ja 741 kertaa olet epäonnistunut surkeasti argumenttisi todistamisessa. Nyt vuorossa oleva 742. kerta ei muuta argumenttiasi yhtään validimmaksi. Se on yhä paskaa.
"Tällä palstalla monet vakiokirjoittajista ovat väittäneet minun olevan väärässä tämän asian suhteen, sillä heidän mielestään yleinen asevelvollisuus ei saa suomessa juuri minkäänlaista kannatusta näiden edellä mainittujen asioiden perusteella. "
Sinä olet väärässä! Fanaatikon tunnistaa siitä että unohdettuaan päämääränsä hän kaksinkertaistaa ponnistuksensa. Te taas taidatte kaksinkertaistaa valehtelunne aina pyytämättäkin. Olette huono koomikko.
Tee kuten saarnaat ja syö vetysyanidia.- Zeppo.
Kun tunnut olevan kunnon militaristi niin eihän tämä ole ollenkaan oikea palsta sinulle.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000015&subcat=2538
Tuossa taitaa olla sinulle soveltuva palsta. Sua vissiin vaivaa niin vitusti se että pieni osa väestöstä menee sivariin kun suurin osa menee inttiin. Etkö osaa kunnioittaa jokaisen omaa henkilökohtaista päätöstä asiasta? Ei toisten
tekemät päätöksen luulisi kiinnostavan ja vaivaavan sinua noin pajon kuin mitä se näyttää vaivaavan.
Täällä tuntuu olevan muutama muukin väärällä palstalla. Taidat olla joku puolustusvoimien palkkaama intti lobbari.
- johannes19
"Armeija kasvattaa pojista miehiä."
Minä tahtoisin joskus luettavakseni selvityksen siitä, miten tämä käytännössä - tai edes teoriassa - ilmenee. Useallekin asevelvollisuuden suorittaneelle, älyllisesti rehelliselle ihmiselle tässä yhteydessä siteeratun latteuden totuudellinen arvo on yhtä kuin nolla - ja täten informatiivisuuden puolesta liikutaan jopa negatiivisissa arvoissa, siis valhetellaan. Herran Jeesuksen armo olkoon niiden kanssa, jotka tuosta lauseesta "ottavat vaarin". Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
Asevelvollisuuden "suosio" etenkin viimeisen vuosikymmenen kuluessa on selittynyt varsin pätevästi vanhempien, kavereiden ja muun ympäristön painostuksella sekä lammasmaisella "kyllähän minä jos muutkin" -laumahenkisyydellä. Etenkin tapauksissa, joissa asevelvollisuuden suorittamista sinänsä ei mielekkääksi koeta, pukeutuminen univormuun johtuu myös siviilipalveluksen rangaistusmaisesta ajallisesta kestosta asepalvelukseen nähden. Kaksi vähemmän mielekästä vaihtoehtoa laitetaan ikäänkuin puntariin ja valitaan "pienempi paha". Kiinnostaisi tietää, josko sittenkin siviilipalveluksen keston korjaamisen jälkeen asevelvollisuuden suorittajien prosentuaalinen osuus ikäluokasta pienenisi entisestään. Tämä on todella kurjaa että suurin osa suomalaisista on tämän sortamisen kannalla. suomalaiset tuntuvat hyväksyvän sen että kaikki miehet joutuvat armeijaan välittämättä mitään henkilön yksilöllisyydestä, persoonallisuudesta tai elämänarvoista. Samalla suomalaiset tukevat niitä lukemattomia perheriitoja, jotka syntyvät siitä kun oma poika ei olekaan halukas menemään armeijaan sekä eivät välitä paskaakaan jos joku tekee itsemurhan armeijan takia tai menettää mielenterveytensä. Enemmistö kannattaa sitä että miestä pidetään väkisin armeijassa sukulaisten, perheen, kavereiden painostuksen uhalla vaikka armeija veisi miehen terveyden lopun elämäksi.
Taitaa olla valitettava tosiasia että pakkoarmeijaa pidetään niin kauan kuin yksikin sotaveteraani on elossa. Kaikki ne ketkä käyvät armeijan saavat yhteiskunnan ja kansalaisten hyväksynnän.
Katsoin tässä muutama päivä ajankohtaisen kakkosen missä näytettiin Lapinjärven sivarikeskuksesta, missä puhuttiin selvästi alentavaan sävyyn näistä sivarialokkaista. Eräs mies jota haastateltiin oli tullut sivariin sen takia, koska hänen firmansa olisi mennyt konkurssiin jos hän olisi lähtenyt armeijaan. Tämä on yhteiskunnalta täysin järjetön päätös miehen kohtalosta. Hän olisi paljon enemmän hyödyksi valtiolle maksamalla veroja kuin tuhlaamassa niitä pakotettuna armeijassa. Yhteiskuntamme pakotti tämänkin miehen tekemään ratkaisun oman elinkeinonsa ja taloutensa kannalta. Tämäkin mies silti joutuu ikuisen suomalaisen vainon kohteeksi " väärästä" valinnastaan mihin hän pakosta ajautui.Syynä suomalaisten armeijamyönteisiin asenteisiin ovat tietenkin talvisodan taistelut ja siitä muodostunut ääri-isänmaallinen kansallishenki ja vanhojen perinteiden kunnioittaminen.
"Taitaa olla valitettava tosiasia että pakkoarmeijaa pidetään niin kauan kuin yksikin sotaveteraani on elossa. Kaikki ne ketkä käyvät armeijan saavat yhteiskunnan ja kansalaisten hyväksynnän."
Tämä onkin se suurin syy yleisen asevelvollisuuden säilyttämiseen. Suurin osa suomalaisista haluaa välttämättä säilyttää yleisen asevelvollisuuden sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten miellyttämisen takia, näin ollen vanhukset saadaan pidettyä tyytyväisinä kun nykynuoriso menee myös armeijaan isoisiensä tavoin.
Katsoin myös itse tämän kyseisen ohjelman ja ei voi kun ihmetellä, miksi miehiä oikein täytyy pakottaa armeijaan jopa siinä tapauksessa, vaikka hänellä olisi oma yritys hoidettavanaan. Onneksi tämä kyseinen henkilö valitsi kuitenkin siviilipalveluksen armeijan sijasta, koska armeijaan meno olisi ollut juuri se ratkaisu, jota nämä asevelvollisuuden kannattajat olisivat häneltä toivoneet ja odottaneet. Näiden asevelvollisuuden kannattajien mielestä se vanhusten miellyttäminen armeijan avulla on tietenkin aina tärkeämpi asia, kun oman yrityksen hoitaminen, työasiat, perhesuhteet ym. omat henkilökohtaiset asiat.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2142133
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,511280Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1861147- 81986
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56881- 71813
- 100802
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77747Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.353714- 38705