Hei!
Haluaisin tiedustella onko kenelläkään kokemusta tukkeutuneesta sylkirauhasesta?
Tälläisen mahdollisen diagnoosin mulle teki hammaslääkäri.Ja nyt odottelen pääsyä hammaskirurgin luokse mahdolliseen operaatioon.
Suussa on ollut nyt about 1,5 kuukautta kielen alla lähellä sylkirauhasen poistulo aukkoa sellainen punainen "tasku" Välillä se on todella ärhäkän punainen ja kasvaa.Suurimmillaan se varmaan on ollut 1,5cm x 1 cm. Ja välillä se sitten puhkeaa,kun sen sisältä tulee nestettä. Ilmeisesti sylkeä ja verta,joka ei muuten pääse poistumaan.Se siis välillä pienenee ja sitten taas kasvaa.
Haluaisin tietää,että onko muilla asiasta kokemusta ja millainen on mahdollinen operaatio? Onko se ihan pieni juttu vai tuleeko siitä kenties tikkien laittoa kielen alle tms..?
Olisin kiitollinen kaikille vastanneille :)
Sylkirauhanen tukkeutunut
5
7083
Vastaukset
- arpinaamaX
Onko sinulta pois suljettu Sjögrenin syndrooma?
Älä anna leikata. Minä tein sellaisen virheen ja oli kipeä ja tuli arpi nastura. Se oli vain tulehdus ja olisi hoitunut rauhasen tuhjentämisellä neulalla.
Mutta olin niin tyhmä ja suostuin leikkaukseen vaikka oireet olisivat menneet ohi jonkin ajan päästä kai itsekseenkin.
Leikkauksen jälkeen rauhanen tukkeutui uudestaan ja sen lähellä oleva. Siis kyse oli tulehduksesta joka ei leikkauksella poistunut.- tytsy^
Mikäs sitten on Sjögrenin syndrooma?
Siitä mulla ei ole mitään tietoa.
Hammaslääkäri vaan epäili,että on kyse tukkeutuneesta sylkirauhasesta,jonka suukirurgi luultavasti jollain tapaa operoi/avaa. Nyt vaan odottelen soittoa,milloin pääsen tästä pienestä mutta kiusallisesta riesasta eroon.
Itsekin ajattelin,että jos se onnistuisi vaan ihan pienenä toimenpiteenä esim.neulalla tms. avaamalla.
Se vaan täyttyy ja tyhjenee ihan muutamassa päivässä tai päivässä. En sitten tiedä onko kyseessä tulehdus vai onko se vaan tukkeutunut.
- tarsis
Hei!
Minulla on sylkirauhanen tukkeutunut pari-kolme kertaa ja se on imetty aina tyhjäksi. Pieni toimenpide ja olen näin saanut avun. Leikkausta ei ole tarvittu ainakaan minun kohdallani.
tarsis - täältäkin
Mulla tukkeutuu sylkirauhanen vähän väliä, mutta oireet ovat kyllä ihan erilaiset. Korvan alla oleva rauhanen ja poski paisuu ja tekee vähän kipeää. Hoidoksi olen saanut vain kehotuksen syödä purkkaa kun rauhanen tukkeutuu ja se auttaa ihan oikeasti.
- Anonyymi
Hei! Minulla on ollut poskessa tukkeutunut sylkirauhanen joka on kasvanut herneen kokoiseksi ja välillä kadonnut. Se on juuri sellaisessa paikkaa että kun puraisee niin se jää yleensä väliin ja puhkeaa...
Minulla ei ole mitään tietoa operaatiosta mutta minulle hammaslääkäri sanoi että sitä ei tarvitse poistaa jollei se tulehdu tai ole kipeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234