Hölynpölyä kaikki uskonnot

Pesko

Ihminen on vastuussa vain toisille ihmisille ja itselleen, ei millekään jumalolennolle. Synti on pelkkä uskonnollinen käsite ja vanhan maailmankuvan jäänne. Uskontojen edustajat koettavat pitää tulolähteestään ja vallan tunteestaan kiinni syöttämällä pajunköyttä ihmisille, jotka ovat liian laiskoja ottamaan selville, mistä oikeastaan on kysymys.

24

3481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telegod

      Ei se ole niille ihmisille pötyä jotka siihen uskovat. Ihan ajattelevat muiden etua julistaessaan oppejaan. Kaikissa uskonnoissa on jotain tottakin ja hyviä juttuja. Ilman mitään korkeampaa voimaa ihminen ei ole vastuussa mistään kenellekään...

      • Järjestäytyneessä

        Yhteiskunnassa, kuten varmasti ymmärrät. Ja muutenkin tuo vastuunkantaminen liittyy lähinnä henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Jotkut eivät syystä tai toisesta välitä mistään mitään...


      • humani

        Kyllä se pötyä, vaikka jotkun siihen uskoisivatkin. Vai väitätkö että vaaleanpunaiset kirahvit ovat totta kun joku höperö tai lapsi niin väittää? Kaikissa uskonnoissa on myös paljon paskaa ja se sitten pitäisi ohittaa. Uskonnollisten teosten järjettömimmät läpät pitäisi sitten ignorettaa, mutta kuinkas ignoretat kun papitkin väittävät niiden olevan totta!? Niin ja miksi ihmeessä sitten pyhässä teoksessa on yli puolet satua, joka kuitekin on suurimman osan mielestä totta (siis uskovaisten)?

        Minä ainakin pärjään aivan hyvin ilman korkeampaa voimaa, joka muka auttaa, mutta ei autakaan. Mikään ei estä kuolemaani silloin kun se osuu kohdalleni. Minä ainakin olen vastuussa itselleni ja muille kanssaihmisille omista mörhöilyistäni. Niin mutta minulla onkin oma selkäranka, eikä mitään teosta millä selittelen tekojani.


      • kepura
        humani kirjoitti:

        Kyllä se pötyä, vaikka jotkun siihen uskoisivatkin. Vai väitätkö että vaaleanpunaiset kirahvit ovat totta kun joku höperö tai lapsi niin väittää? Kaikissa uskonnoissa on myös paljon paskaa ja se sitten pitäisi ohittaa. Uskonnollisten teosten järjettömimmät läpät pitäisi sitten ignorettaa, mutta kuinkas ignoretat kun papitkin väittävät niiden olevan totta!? Niin ja miksi ihmeessä sitten pyhässä teoksessa on yli puolet satua, joka kuitekin on suurimman osan mielestä totta (siis uskovaisten)?

        Minä ainakin pärjään aivan hyvin ilman korkeampaa voimaa, joka muka auttaa, mutta ei autakaan. Mikään ei estä kuolemaani silloin kun se osuu kohdalleni. Minä ainakin olen vastuussa itselleni ja muille kanssaihmisille omista mörhöilyistäni. Niin mutta minulla onkin oma selkäranka, eikä mitään teosta millä selittelen tekojani.

        http://jjmarkka.net/index.html?/docs/rist/rist_osa3.htm&6


      • Admira
        humani kirjoitti:

        Kyllä se pötyä, vaikka jotkun siihen uskoisivatkin. Vai väitätkö että vaaleanpunaiset kirahvit ovat totta kun joku höperö tai lapsi niin väittää? Kaikissa uskonnoissa on myös paljon paskaa ja se sitten pitäisi ohittaa. Uskonnollisten teosten järjettömimmät läpät pitäisi sitten ignorettaa, mutta kuinkas ignoretat kun papitkin väittävät niiden olevan totta!? Niin ja miksi ihmeessä sitten pyhässä teoksessa on yli puolet satua, joka kuitekin on suurimman osan mielestä totta (siis uskovaisten)?

        Minä ainakin pärjään aivan hyvin ilman korkeampaa voimaa, joka muka auttaa, mutta ei autakaan. Mikään ei estä kuolemaani silloin kun se osuu kohdalleni. Minä ainakin olen vastuussa itselleni ja muille kanssaihmisille omista mörhöilyistäni. Niin mutta minulla onkin oma selkäranka, eikä mitään teosta millä selittelen tekojani.

        mielestä onkin niin vapauttavaa, että kun on kuollut, niin on kuollut, eikä jonkun tyypin tuomittavana menneistä virheistä. Miksi ihmisillä on niin valtava tarve ajatella, että ei elämä voi loppua kuolemaa. On PAKKO olla jotain muuta. Miksi? Eihän kuollut mitään enää tiedä tai tunne. Kuollut on kuollut on kuollut.


      • Jonathan9
        Admira kirjoitti:

        mielestä onkin niin vapauttavaa, että kun on kuollut, niin on kuollut, eikä jonkun tyypin tuomittavana menneistä virheistä. Miksi ihmisillä on niin valtava tarve ajatella, että ei elämä voi loppua kuolemaa. On PAKKO olla jotain muuta. Miksi? Eihän kuollut mitään enää tiedä tai tunne. Kuollut on kuollut on kuollut.

        Tiedätkö miksi monet uskovat kuoleman jälkeiseen elämään? Yksinkertaisesti siksi että se on totuus, ja me kristityt olemme tämän totuuden tajunneet. Itse ihmettelen juuri teitä ateisteja: Miksi ihmeessä on PAKKO jankata totuutta vastaan ja aina väittää että kristityt olisivat väärässä, eikkä kuoleman jälkeen olisi yksinkertaisesti mitään. Ateistit nimenomaan ovat jäänjeet pois totuudesta ja näin ollen ovat myös hieman jääneet jälkeen, kun aina pitää olla ne niiden pirun faktanörttien todistus. Sitäkö ei voi ikinä uskoa totuuttakaan, jossei siitä ole selviä 100% todisteita?


      • tieto...
        Jonathan9 kirjoitti:

        Tiedätkö miksi monet uskovat kuoleman jälkeiseen elämään? Yksinkertaisesti siksi että se on totuus, ja me kristityt olemme tämän totuuden tajunneet. Itse ihmettelen juuri teitä ateisteja: Miksi ihmeessä on PAKKO jankata totuutta vastaan ja aina väittää että kristityt olisivat väärässä, eikkä kuoleman jälkeen olisi yksinkertaisesti mitään. Ateistit nimenomaan ovat jäänjeet pois totuudesta ja näin ollen ovat myös hieman jääneet jälkeen, kun aina pitää olla ne niiden pirun faktanörttien todistus. Sitäkö ei voi ikinä uskoa totuuttakaan, jossei siitä ole selviä 100% todisteita?

        Jaha, vai niin. Missä tieto loppuu, siinä usko alkaa. Mielipiteesi edustaa sitä tyylipuhtaasti.
        Sana usko jo kertoo mistä on kysymys. Maailmassa
        on aivan liian paljon uskomuksia. Usko harvoin
        perustuu tietoon. Kaikki olisi paremmin jos haettaisiin tietoa asiasta kuin asiasta.
        Ei ole mitään syytä puhua uskomuksista totuutena.


      • humani
        kepura kirjoitti:

        http://jjmarkka.net/index.html?/docs/rist/rist_osa3.htm&6

        En minä vaivaudu mitään linkkejä lukemaan. Kerro itse minulle puolustelusi tai jotain ja muista jättää ne turhat copy pastetuksetkin pois. Arvosta ihmisten oikeita mielipiteitä, en mitään lainattuja valmiiksi pureskeltuja mielipiteitä.


      • humani
        Jonathan9 kirjoitti:

        Tiedätkö miksi monet uskovat kuoleman jälkeiseen elämään? Yksinkertaisesti siksi että se on totuus, ja me kristityt olemme tämän totuuden tajunneet. Itse ihmettelen juuri teitä ateisteja: Miksi ihmeessä on PAKKO jankata totuutta vastaan ja aina väittää että kristityt olisivat väärässä, eikkä kuoleman jälkeen olisi yksinkertaisesti mitään. Ateistit nimenomaan ovat jäänjeet pois totuudesta ja näin ollen ovat myös hieman jääneet jälkeen, kun aina pitää olla ne niiden pirun faktanörttien todistus. Sitäkö ei voi ikinä uskoa totuuttakaan, jossei siitä ole selviä 100% todisteita?

        Minä käännyn heti uskoon jos annat minulle vaikka 1% todisteen jostain henkiolennosta. Mikä ihmeen totuus se sellainen on jota ei pysty mitenkään tukemaan? Minä ainakin jatkan jankkaamistani kaikkea kultistilöpinää vastaan, kunnes yksikin teistä pystyy tukemaan jumalansa olemassaolon muullakin kuin : "No mulla on sellainen tunne." tai "Minä kuulen hänen äänensä pääni sisällä."

        Älä edes vaivaudu selittelemään mitään, jollei sinulla ole mitään järkevää kerrottavaa tämän asian tiimoilta, kiitos.


      • ja luonnossa
        humani kirjoitti:

        Minä käännyn heti uskoon jos annat minulle vaikka 1% todisteen jostain henkiolennosta. Mikä ihmeen totuus se sellainen on jota ei pysty mitenkään tukemaan? Minä ainakin jatkan jankkaamistani kaikkea kultistilöpinää vastaan, kunnes yksikin teistä pystyy tukemaan jumalansa olemassaolon muullakin kuin : "No mulla on sellainen tunne." tai "Minä kuulen hänen äänensä pääni sisällä."

        Älä edes vaivaudu selittelemään mitään, jollei sinulla ole mitään järkevää kerrottavaa tämän asian tiimoilta, kiitos.

        nerokas suunnittelu .jota ihminen ei kykene matkimaan ovat minulle vankkumattomia todisteita Jumalan olemassaolosta.
        On hämmästyttävää ,kuinka herkkäuskoisesti monet ihmiset ovat nielaisseet kehitysoppi-uskonnon,vaikka se on toivottoman älytön....
        Mutta tähänhän tulee kohta suu vaahdossa "kumoamaan" jotkut evouskovaiset ,kuinka se on niin vakta,niin vakta,etta,etta-----


      • Knut
        ja luonnossa kirjoitti:

        nerokas suunnittelu .jota ihminen ei kykene matkimaan ovat minulle vankkumattomia todisteita Jumalan olemassaolosta.
        On hämmästyttävää ,kuinka herkkäuskoisesti monet ihmiset ovat nielaisseet kehitysoppi-uskonnon,vaikka se on toivottoman älytön....
        Mutta tähänhän tulee kohta suu vaahdossa "kumoamaan" jotkut evouskovaiset ,kuinka se on niin vakta,niin vakta,etta,etta-----

        "nerokas suunnittelu .jota ihminen ei kykene matkimaan "
        Miksi sitä pitäisi ihmisen kyetä matkimaan.
        Kyllä evoluutiosta muutenkin löytyy todisteita.
        En pysty kuvittelemaan olentoa joka olisi
        suunnitellut kaiken, siis avaruuden mustista aukoista atomeihin ja kaiken siltä väliltä,
        ja joka vielä kaiken lisäksi tarkkailisi jokaisen ihmisen tekoja ja ajatuksia,
        ei mielikuvitus riitä.


      • rehellisesti
        Knut kirjoitti:

        "nerokas suunnittelu .jota ihminen ei kykene matkimaan "
        Miksi sitä pitäisi ihmisen kyetä matkimaan.
        Kyllä evoluutiosta muutenkin löytyy todisteita.
        En pysty kuvittelemaan olentoa joka olisi
        suunnitellut kaiken, siis avaruuden mustista aukoista atomeihin ja kaiken siltä väliltä,
        ja joka vielä kaiken lisäksi tarkkailisi jokaisen ihmisen tekoja ja ajatuksia,
        ei mielikuvitus riitä.

        oikeassa mutta siinähän se usko juuri onkin -Sinä et sitä hyväksy mutta kristitylle se on mielekästä.
        Evoluutiolle en ole nähnyt vakuuttavia todisteita.


      • kertomaan
        Admira kirjoitti:

        mielestä onkin niin vapauttavaa, että kun on kuollut, niin on kuollut, eikä jonkun tyypin tuomittavana menneistä virheistä. Miksi ihmisillä on niin valtava tarve ajatella, että ei elämä voi loppua kuolemaa. On PAKKO olla jotain muuta. Miksi? Eihän kuollut mitään enää tiedä tai tunne. Kuollut on kuollut on kuollut.

        Jaa, tuliko kukaan kuollut kertomaan, millaista on olla kuollut? Kristinuskon mukaan yksi tuli. Ei ole kyse siitä, että on PAKKO olla jotain muuta, vaan siitä, että joku oli kuollut ja tuli takaisin eloon, ja kertoi, että ei oo kovin kivaa olla kuollut.

        Niin, eläväthän toki tietävät kuolleiden asiat. Minä ainakin! Eihän se haittaa, etten minä ole kuollut. Se on vaan loogisesti niin mahdotonta, että kuoleman jälkeen olisi jotain, vaikkapa jonkin ihmeellisen "sielun" tai aivosähkökäyrän olemassaoloa jotenkin eri tavalla. Se on vaan mahdotonta! Ei minun aivot ymmärrä sitä! Eihän se ole edes loogista. Ei ymmärrä kyllä minun aivoni myöskään sitä, että Einsteinin teoriat voivat totta olla. Mutta joku sano, että niin on, joten pakkohan niin on oltava. Nyt kriittistä ajattelua, niin koko maailma voi hyvin! Kyseenalaistetaan kaikki!

        Hei, oonko mä olemassa?


      • olikin
        humani kirjoitti:

        Minä käännyn heti uskoon jos annat minulle vaikka 1% todisteen jostain henkiolennosta. Mikä ihmeen totuus se sellainen on jota ei pysty mitenkään tukemaan? Minä ainakin jatkan jankkaamistani kaikkea kultistilöpinää vastaan, kunnes yksikin teistä pystyy tukemaan jumalansa olemassaolon muullakin kuin : "No mulla on sellainen tunne." tai "Minä kuulen hänen äänensä pääni sisällä."

        Älä edes vaivaudu selittelemään mitään, jollei sinulla ole mitään järkevää kerrottavaa tämän asian tiimoilta, kiitos.

        Niin, ehkä se pointti olikin siinä, että muita todisteita ei anneta kuin se, että joku todistaa. Että ei ole mitään kouriintuntuvaa palaa jostain ihme 2000 vuotta vanhasta, vaan että pitäisi uskoa, kun joku kertoo sulle, että asia on niin.

        Vai tuleeko niitä ihmeitä? Mutta eihän niitä voi todistaa, joten ne ei kelpaa ihmeiksi. Ja kaikki tapahtumat, sattumaa vaan, eihän ne kelpaa ihmeiksi.

        Minkähän minä nyt sitten kelpuuttaisin todisteeksi? Hei, oman järkeni! Ja kas! Yhtäkkiä on niin selvää, ettei mitään sellaista voi olla! Mitään sellaista ei voi olla, jota en tajua. Siispä: Jumalaa ei ole. Kiva tietää lopulta! JES!


      • Yosef4
        kertomaan kirjoitti:

        Jaa, tuliko kukaan kuollut kertomaan, millaista on olla kuollut? Kristinuskon mukaan yksi tuli. Ei ole kyse siitä, että on PAKKO olla jotain muuta, vaan siitä, että joku oli kuollut ja tuli takaisin eloon, ja kertoi, että ei oo kovin kivaa olla kuollut.

        Niin, eläväthän toki tietävät kuolleiden asiat. Minä ainakin! Eihän se haittaa, etten minä ole kuollut. Se on vaan loogisesti niin mahdotonta, että kuoleman jälkeen olisi jotain, vaikkapa jonkin ihmeellisen "sielun" tai aivosähkökäyrän olemassaoloa jotenkin eri tavalla. Se on vaan mahdotonta! Ei minun aivot ymmärrä sitä! Eihän se ole edes loogista. Ei ymmärrä kyllä minun aivoni myöskään sitä, että Einsteinin teoriat voivat totta olla. Mutta joku sano, että niin on, joten pakkohan niin on oltava. Nyt kriittistä ajattelua, niin koko maailma voi hyvin! Kyseenalaistetaan kaikki!

        Hei, oonko mä olemassa?

        Kun ihminen kuolee, häneltä kuolee ruumis, aivot ja muut elimet. Mutta juttuhan on niin että ilman elimiäkin elämä jatkuu, koska ihmisellä on sielu! Sehän on hyvin loogista!
        Mutta monet valitettavasti ajattelevat että kun ruumis kuolee niin kaikki loppuu kyseiseltä ihmiseltä. Ateistit eivät usko Jumalaan, sieluun tai kuoleman jälkeiseen elämään. Mutta vaikka osa ei niihin uskokaan, se ei muuta niiden todellisuutta. Ne ovat totitisinta totta, niin kauan kuin toisin todistetaan (mitä ei koskaan tulla tekemään, koska se on mahdotonta).


    • pohtijatutkija

      Ota ensin selvää itsenäisesti asioista ennenkuin hölynpölyttelet.Uskallatko lukea raamattua yksinäsi ja rukoilla sitä Jumalaa kenestä siellä kerrotaan.Ei siitä tarvitse kertoa kenellekään.Silloin kukaan ihminen ei pääse manipuloimaan.Kato mitä tapahtuu.

      • Chiuass

        puhuvaa pensasta tms ei ole vain näkynyt.
        En käytä lsd:tä tai muita uskonnollisia
        harhoja tuottavia aineita.


      • todella
        Chiuass kirjoitti:

        puhuvaa pensasta tms ei ole vain näkynyt.
        En käytä lsd:tä tai muita uskonnollisia
        harhoja tuottavia aineita.

        haluat viettä ikuisuutesi helvetin tulessa, se on sinun murheesi. Itse haluan uskoa Herraan Jeesukseen ja Päästä taivaaseen. Mutta niin se laulukin sanoo : Uskoa ei synny omin voimin. Ilmaiseksi anova sen saa. Sitä ansaita ei töin ja toimin . Jumala sen meille lahjoittaa. Sydän kun auki on sinne Jeesus tekee asunnon...


      • chiuass
        todella kirjoitti:

        haluat viettä ikuisuutesi helvetin tulessa, se on sinun murheesi. Itse haluan uskoa Herraan Jeesukseen ja Päästä taivaaseen. Mutta niin se laulukin sanoo : Uskoa ei synny omin voimin. Ilmaiseksi anova sen saa. Sitä ansaita ei töin ja toimin . Jumala sen meille lahjoittaa. Sydän kun auki on sinne Jeesus tekee asunnon...

        Senkun pelottelet. Minä voin puolestani väittää, ettäjos et kumarra pohjoisnavalle kolme kertaa päivässä niin mörökölli sinut vie.


      • MOTIIVIT
        todella kirjoitti:

        haluat viettä ikuisuutesi helvetin tulessa, se on sinun murheesi. Itse haluan uskoa Herraan Jeesukseen ja Päästä taivaaseen. Mutta niin se laulukin sanoo : Uskoa ei synny omin voimin. Ilmaiseksi anova sen saa. Sitä ansaita ei töin ja toimin . Jumala sen meille lahjoittaa. Sydän kun auki on sinne Jeesus tekee asunnon...

        MITÄ seuraisi, jos Koulussa jokin "auktoriteetti" kertoisi Sinulle että 2 2=7, JA SINÄ USKOISIT häntä, USKOISIT SIITÄKIN HUOLIMATTA VAIKKA OMA MIELESI, OMATUNTOSI ja muut ympärilläsi YRITTÄISIVÄT KYSEENALAISTAA tuota ristiriitaista väitettä ja siten auttaa SINUA YMMÄRTÄMÄÄN TODELLISUUTTA ? Kuinka pitkälle luulisit pääsevän tuollaisella asenteella Koulussa ja sen jälkeisessä Elämässä ???

        KUKA TAHANSA VOI SANOA JA KIRJOITTAA MITÄ TAHANSA. SINUN OMALLA VASTUULLASI ON SUODATTAA JA VALITA MITÄ SALLIT OMAAN INTELLEKTIISI.

        MITKÄ ovat heidän MOTIIVIT jotka kehittävät, tukevat, pakottavat ja valvovat uskomusjärjestelmiä, esimerkiksi PELOLLA ???

        MIKSI he toimivat niin ???

        Ne jotka pyrkivät tukahduttamaan Yksilöllisen Intellektin Kehitystä, Ajatuksenvapautta ja Valinnanvapautta rikkovat Universumin TARKOITUSTA vastaan.


        Katsokaa http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001443&posting=22000000027980310


      • että käy niin
        MOTIIVIT kirjoitti:

        MITÄ seuraisi, jos Koulussa jokin "auktoriteetti" kertoisi Sinulle että 2 2=7, JA SINÄ USKOISIT häntä, USKOISIT SIITÄKIN HUOLIMATTA VAIKKA OMA MIELESI, OMATUNTOSI ja muut ympärilläsi YRITTÄISIVÄT KYSEENALAISTAA tuota ristiriitaista väitettä ja siten auttaa SINUA YMMÄRTÄMÄÄN TODELLISUUTTA ? Kuinka pitkälle luulisit pääsevän tuollaisella asenteella Koulussa ja sen jälkeisessä Elämässä ???

        KUKA TAHANSA VOI SANOA JA KIRJOITTAA MITÄ TAHANSA. SINUN OMALLA VASTUULLASI ON SUODATTAA JA VALITA MITÄ SALLIT OMAAN INTELLEKTIISI.

        MITKÄ ovat heidän MOTIIVIT jotka kehittävät, tukevat, pakottavat ja valvovat uskomusjärjestelmiä, esimerkiksi PELOLLA ???

        MIKSI he toimivat niin ???

        Ne jotka pyrkivät tukahduttamaan Yksilöllisen Intellektin Kehitystä, Ajatuksenvapautta ja Valinnanvapautta rikkovat Universumin TARKOITUSTA vastaan.


        Katsokaa http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001443&posting=22000000027980310

        Jos minä uskon, että käy niin, että jollei ydinvoiman käyttämistä lopeteta, lopulta Maa on täynnä saasteina, jne, eikö minun pitäisi toimia tämän uskomukseni mukaan?

        Jos minä uskon, että Jumala tahtoo auttaa kaikkia, jotka kääntyvät hänen puoleensa, ja että ilman tätä apua kukin menee helvettiin ihan itse, niin eikö minun pitäisi toimia uskomukseni mukaan?

        Mikäpä lienee Universumin tarkoitus? Kehitys? Kehitys kuolemaan, vai elämään? Ihmisen teknologian kehityskaaressa on kyllä nähty, että sitä kehitetään sotaan ja murhaan.

        Voi ajatella kriittisesti, mutta silti uskoa, että on jotain Parempaa. Jos ei muuta, niin ainakin se on lohduttavaa, ettei tarvitse koko ajan olla oikeassa, vaan voi antaa jonkun toisen olla oikeassa. Miksi kaikki olisivat niitä suuria ajattelijoita, kun kuitenkin vain osa ihmisistä on älykkäitä? Ai jaa, meidänkö kaikkien piti olla intellektuaalisia älykköjä? Oi kun kiva. Mene julistamaan tätä intellektin kehityksen ilosanomaa maaseudulle. Pidä hauskaa.


      • chiuass
        että käy niin kirjoitti:

        Jos minä uskon, että käy niin, että jollei ydinvoiman käyttämistä lopeteta, lopulta Maa on täynnä saasteina, jne, eikö minun pitäisi toimia tämän uskomukseni mukaan?

        Jos minä uskon, että Jumala tahtoo auttaa kaikkia, jotka kääntyvät hänen puoleensa, ja että ilman tätä apua kukin menee helvettiin ihan itse, niin eikö minun pitäisi toimia uskomukseni mukaan?

        Mikäpä lienee Universumin tarkoitus? Kehitys? Kehitys kuolemaan, vai elämään? Ihmisen teknologian kehityskaaressa on kyllä nähty, että sitä kehitetään sotaan ja murhaan.

        Voi ajatella kriittisesti, mutta silti uskoa, että on jotain Parempaa. Jos ei muuta, niin ainakin se on lohduttavaa, ettei tarvitse koko ajan olla oikeassa, vaan voi antaa jonkun toisen olla oikeassa. Miksi kaikki olisivat niitä suuria ajattelijoita, kun kuitenkin vain osa ihmisistä on älykkäitä? Ai jaa, meidänkö kaikkien piti olla intellektuaalisia älykköjä? Oi kun kiva. Mene julistamaan tätä intellektin kehityksen ilosanomaa maaseudulle. Pidä hauskaa.

        horinasta puoliakaan, mutta...
        "Jos minä uskon, että Jumala tahtoo auttaa kaikkia, jotka kääntyvät hänen puoleensa, ja että ilman tätä apua kukin menee helvettiin ihan itse, niin eikö minun pitäisi toimia uskomukseni mukaan?"
        -Ei ole kysymys siitä, että tahtoo auttaa vaan siitä, että auttaa tai on olemassa. Jos on kaikkivoipa, niin miksi jumala ei tee mitään?
        "Kehitys kuolemaan, vai elämään? Ihmisen teknologian kehityskaaressa on kyllä nähty, että sitä kehitetään sotaan ja murhaan."
        -Eikö koko ihmisen historia ole sotia ja murhia täynnä?
        Mitä vikaa älykkyydessä olisi?


      • pidän
        chiuass kirjoitti:

        horinasta puoliakaan, mutta...
        "Jos minä uskon, että Jumala tahtoo auttaa kaikkia, jotka kääntyvät hänen puoleensa, ja että ilman tätä apua kukin menee helvettiin ihan itse, niin eikö minun pitäisi toimia uskomukseni mukaan?"
        -Ei ole kysymys siitä, että tahtoo auttaa vaan siitä, että auttaa tai on olemassa. Jos on kaikkivoipa, niin miksi jumala ei tee mitään?
        "Kehitys kuolemaan, vai elämään? Ihmisen teknologian kehityskaaressa on kyllä nähty, että sitä kehitetään sotaan ja murhaan."
        -Eikö koko ihmisen historia ole sotia ja murhia täynnä?
        Mitä vikaa älykkyydessä olisi?

        korppejakin älykäämpinä, kuin suurinta osaa ihmisistä. Korpit ftw!


    • allihuuppa

      miksi? kuka ees mitään määrittelee? paras olla hiljaa ja kommentoimatta aihetta; se vaan osoittaa muille, et olet epävarma ja nää uskovat käy kimppuun!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe