Toivo elää.

Matteus 10-13: minusta on mielenkiintoista lukea noita lukuja koska pystyn siinä ymmärtämään Jeesuksen vihaa ja surua.
Hän käskee innoissaan opetuslapsia "parantamaan sairaita ja herättämään kuolleet."
He yrittävät ja ei onnistu siinä ja Hän suuttuu.
Loppujen lopuksi, tajuttuaan, että kaikki saarnaaminen on ollut turhaa touhua, Hän lohduttaa "väärinymmärrettyjä" opetuslapsia kertomalla heille, että vielä tulee päivä, jolloin Hän heittää ne uskomattomat "itkemään"ja "kiristämään hampaita"tulijärveen. Tekojensa mukaan...
"Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niinkuinaurinko.""Jolla on korvat se kuulkoon."Matt.13:43
Matt13:51opetuslapset vakuuttavat ymmärtävänsä Jeesusta. Mutta Jeesus lähtee Beetlehemiin.
Sielläkin Hän opettaa, mutta vihaisena. Viimeinen jae luvusta 13:"Ja koska he eivät uskoneet Häneen Hän ei tehnyt siellä montakaan voimatekoa."
Onkohan sattumaa vai kaiken tuon penseyden syy, että Matteus kirjoittaa uskottomuudesta(JohannesKastajan tappamisen syy)jälkeenpäin.
Se on se syy, miksi parannuksen teoista on kieltäydytty, jo silloin Jeesuksenkin aikana.
Miten te tulkitsette Matteuksen kirjaa?
Haureus on se pahin synti. ja sen takia rakkautta ei ole.
Silti toivo elää, ehkä kuitenkin Herra armahtaa...
Lukekaa,,hyvät ihmiset, Matteuksen evankeliumi.
Se on mielenkiintoinen.

4

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ABC ummee nälkäpuuroo

      ***Matt13:51opetuslapset vakuuttavat ymmärtävänsä Jeesusta. Mutta Jeesus lähtee Beetlehemiin***

      Sulla on vähän sekaisin tuo raamatun tunteminen. Mä en muista yhtään kohtaa, missä olisi Jeesuksen kerrottu käyneen Beetlehemissä aikuisena. Hän syntyi siellä, lähti vanhempiensa mukana sylivauvana maanpakoon Egyptiin ja palasi sieltä parin vuoden kuluttua vanhempiensa kanssa ja vanhemmat asettuivat asumaan Nasaretin kaupunkiin.

      Kun sä kehotat meitä lukemaan evankeliumia Matteuksen kirjoittamana niin luepa säkin uudelleen 2:13-23.

      Muuten, raamatussa vain kerran sanotaan, että "Jeesus loi vihassa katseensa heihin" (muistaakseni Luukkaassa. Matteus 10-13 ei kerro tällaisesta suuttumisesta ja vihasta. Opetuslapset myös onnistuivat parantamis- ja evankeloimistyössään, lukuunottamatta sitä kertomusta, kun Jeesus palasi Kirkastusvuorelta alas heidän luokseen.

      Kuinka sä oikein luet ja tutkit raamattua? Mä sanon sulle kuten Juhani Eerolle (annettuaan tälle kunnon läksytyksen sanoista:"ABC ummee nälkäpuuroo!"), että "opeta, mutta opeta korreesti!"

      • Ja Nasarettiin se meni, se olikin sitten se "kotikaupunki".
        Mutta se ymmärtämiskohta on oikein.
        En ole muuten lukenut Matteuksen evankeliumia kokonaan vaan osan ja sen pohjalta mitä tietoa minulla on ennestään...sen pohjalta.
        Eli kaiken perusta on rakkaus, Jumala on rakkaus.
        SUURIN käsky Raamatussa ON rakastaa Jumalaa.
        Ilman rakkautta Jeesuksesta tulee ikäänkuin jokin kärpänen mikroskoopissa tai joku shakkipalikka joka on milloin missäkin ruudussa.....
        Mitään sellaista kovaa elotonta palikkaa on vaikea, ellei mahdoton rakastaa!! Siksi ajattelen tunteella ja inhimillisesti Jeesuksen teot ja sanomiset.
        Halusit että luen Betlehemin lastensurmasta-tavallaanhan kuningas teki marttyyreitä noista pienistä poikalapsista. Ilman "tietäjää"Jeesus olisi kuollut siinä mukana. Mutta nyt ne pääsi turvaan.
        Aivan käsittämätön kohta...he ei olleet tietoisia kuolimanse syistä.
        Voisiksää kertoa miksi mun piti lukea se kohta?
        Sitten tuo kun kirjoitit ettei Jeeus mukamas vihastunut kuin kerran kaikenkaikkiaan?
        Minä olen jyrkästi tätä sinun väitettäsi vastaan! Ei ihmisen tarvitse sanoa olevansa vihainen, sen vaan usein huomaa "jostakin". Minä huomasin sen tässä tapauksessa esim.näistä jakeista, jotka on jälleen lausuttu OPETUSlapsille:"Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä." Jeesus on kokenut puhuvansa kuin seinille.
        Niin minä sen kääntäisin jos olisin kääntäjä.
        Jatkoa:"Heissä käy toteen tämä sana:-kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän".


      • ABC ummee nälkäpuuroo
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ja Nasarettiin se meni, se olikin sitten se "kotikaupunki".
        Mutta se ymmärtämiskohta on oikein.
        En ole muuten lukenut Matteuksen evankeliumia kokonaan vaan osan ja sen pohjalta mitä tietoa minulla on ennestään...sen pohjalta.
        Eli kaiken perusta on rakkaus, Jumala on rakkaus.
        SUURIN käsky Raamatussa ON rakastaa Jumalaa.
        Ilman rakkautta Jeesuksesta tulee ikäänkuin jokin kärpänen mikroskoopissa tai joku shakkipalikka joka on milloin missäkin ruudussa.....
        Mitään sellaista kovaa elotonta palikkaa on vaikea, ellei mahdoton rakastaa!! Siksi ajattelen tunteella ja inhimillisesti Jeesuksen teot ja sanomiset.
        Halusit että luen Betlehemin lastensurmasta-tavallaanhan kuningas teki marttyyreitä noista pienistä poikalapsista. Ilman "tietäjää"Jeesus olisi kuollut siinä mukana. Mutta nyt ne pääsi turvaan.
        Aivan käsittämätön kohta...he ei olleet tietoisia kuolimanse syistä.
        Voisiksää kertoa miksi mun piti lukea se kohta?
        Sitten tuo kun kirjoitit ettei Jeeus mukamas vihastunut kuin kerran kaikenkaikkiaan?
        Minä olen jyrkästi tätä sinun väitettäsi vastaan! Ei ihmisen tarvitse sanoa olevansa vihainen, sen vaan usein huomaa "jostakin". Minä huomasin sen tässä tapauksessa esim.näistä jakeista, jotka on jälleen lausuttu OPETUSlapsille:"Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä." Jeesus on kokenut puhuvansa kuin seinille.
        Niin minä sen kääntäisin jos olisin kääntäjä.
        Jatkoa:"Heissä käy toteen tämä sana:-kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän".

        ***Ilman "tietäjää"Jeesus olisi kuollut siinä mukana***

        Se "tietäjä" joka pelasti Jeesuksen Herodes Suuren vihalta ja murhanhimolta, oli kyllä Jumalan lähettämä enkeli, joka ilmestyi Marian miehelle Joosefille unessa, kuten kirjoitettu on: "Mutta kun he olivat menneet, niin katso, Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet". Niin hän nousi, otti yöllä lapsen ja hänen äitinsä ja lähti Egyptiin(Matt 2:13-14).

        Kehotin lukemaan sen Matteuksen 2-luvun kohdan, koska sä olit alotuksessa sanonut Jeesuksen menneen "kotikaupunkiinsa Beetlehemiin". Pitää sanoa asiat niin kuin ne on kirjoitettu.

        ***Siksi ajattelen tunteella ja inhimillisesti Jeesuksen teot ja sanomiset***

        Jeesuksen sanat kuten koko Jumalan ilmoitus on ilmestystietoutta. Se ei avaudu tunteilla eikä ihmisjärjellä; sen avaa Pyhä Henki Jeesuksen omille.

        PS. Kannattaa lukea Matteus kokonaan.


      • ABC ummee nälkäpuuroo kirjoitti:

        ***Ilman "tietäjää"Jeesus olisi kuollut siinä mukana***

        Se "tietäjä" joka pelasti Jeesuksen Herodes Suuren vihalta ja murhanhimolta, oli kyllä Jumalan lähettämä enkeli, joka ilmestyi Marian miehelle Joosefille unessa, kuten kirjoitettu on: "Mutta kun he olivat menneet, niin katso, Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet". Niin hän nousi, otti yöllä lapsen ja hänen äitinsä ja lähti Egyptiin(Matt 2:13-14).

        Kehotin lukemaan sen Matteuksen 2-luvun kohdan, koska sä olit alotuksessa sanonut Jeesuksen menneen "kotikaupunkiinsa Beetlehemiin". Pitää sanoa asiat niin kuin ne on kirjoitettu.

        ***Siksi ajattelen tunteella ja inhimillisesti Jeesuksen teot ja sanomiset***

        Jeesuksen sanat kuten koko Jumalan ilmoitus on ilmestystietoutta. Se ei avaudu tunteilla eikä ihmisjärjellä; sen avaa Pyhä Henki Jeesuksen omille.

        PS. Kannattaa lukea Matteus kokonaan.

        lapsenmurha.
        Tuonko luulet tuovan ihmisille toivoa?
        Toivoa ei taida olla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe