Ylävatsa "pömpöttää"

NuoriBODARI

Olen nyt käynyt salilla treenaamassa mm. vatsalihaksia koneessa 65 kilolla kohta vuoden ja minulle on nyt alkanut kehittyä vatsalihasten yläosaan tuohon rintalastan alle sellainen uskomaton lihaskimppu. Näyttää hölmöltä. Muuten vatsa on pyykkilautamainen, mutta massaa kerääntyy tuohon ylös. Mitä teen väärin?? Ryhti on hyvä, mutta vaikuttaa sivulta katsottuna kuin olisi kaljamaha mutta ylhäällä.

Pitääkö vähentää vatsatreeniä?? Vai mitä voisi asialle tehdä?

5

2721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mka

lihaksia. Itsellä sama homma. Elikkä kun treenaat niitä 65 kilolla niin sieltä hajoaa lihassoluja ja elimistö korjaa ne ja tekee kaupanpäälle muutaman uuden lisää. Tähän koko kehonrakennus perustuu.
      Mutta sitte miksi kehonrakentajille ei ole sellaista vatsaa ?
      - Johtuu siitä että he eivät treenaa vatsaa niin raskailla painoilla vaan pyrkivät vatsan "tasapainoisuuteen" ja tiukkuuteen. Mutta monella painonnostajalla on sellainen vatsa koska he taas tekevät kuten sinä.
      Miksi massa kerääntyy ylös ?
      - Johtuu siitä että liike jota teet rasittaa enimmäkseen juuri sen alueen lihaksia.
      Mitä teet väärin ?
      -Periaatteessa et yhtään mitään tosin kannattaa treenata myös muita lihaksia ettei tule ryhti ongelmia. Ja jos et halua sellaista vatsaa niin treenaa tyyliin : pienillä painoilla paljon toistoja ja kaikkia vatsan lihaksia.

Että näin.

• NuoriBODARI

Kiitti. On tämä netti eri kapistus.

• jjh

vaihda koneessa tehdyt liikkeet ainakin osaksi hitaasti tehtäviin jalan nostoihin.ne kohdistuvat enemmän alavatsan lihaksiin ja kyllä se bodareiden vatsakin pömpöttää jos tarkasti sivulta katsoo.

• Ab-tronic

Yks liike mikä kaventaa vyötäröä ja poistaa "kylkimakkaroita",on ylävartalon kiertoliike ao.koneessa.Rasva palaa kun ei lyö liikaa painoa pakkaan.Eikä pitäis muodostua "pömppövatsaa".Tosin voimailulajeissa tervitaan myös vatsalihaksiin voimaa,jota em.kiertoliike ei niinkään kehitä.Liikkeen voi tietty myös tehdä ilman konettakin.

• mape

..haluat litteän vatsan, on suorien ja vinojen vatsalihasten kanssa muistettava myös poikittainen vatsalihas.

Tämä lihas ei ole näkyvillä, mutta se on juuri se lihas, mikä aktivoituu, kun vedät vatsaa sisäänpäin. Se on suorien ja vinojen vatsalihasten "tukija", se siis pitää vatsan litteänä.

Joillakin aktivoituu tämä lihas automaattisesti vatsalihaksia tehdessä, mutta joillakin se vaatii pienoista harjoittelua.

Yksinkertaisin ohje olisi tämä: Esim. vatsarutistuksissa yrität vain vetää vatsaa samalla sisään. Ei se helppoa ole, mutta harjoitus tekee mestarin!
      Toinen tapa olisi sanoa liikkeitä tehdessä kovaa: zzzzähhhh!, mutta se on nolompi homma se...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      192
      6756
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      156
      1965
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      53
      1169
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      42
      1051
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1015
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      947
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      249
      918
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      889
    Aihe