Taas ostoskärryistä!

Tanttamari

Tänään taas nähtiin älynväläys.
Perhe marketissa, lapsi noin 4-vuotias istumassa ostoskärryjen istuinosassa.
No ei siinä mitään, mutta kun lapsen saviset kumisaappaat tököttivät kärryissä ruokatavaroiden seassa.

Jotta laittaako tämä perhe ruokapöydällekin kumisaappaat. Ja minunko pitäisi ottaa seuraavaksi ne samaiset kärryt ruokatavaroilleni.

Perheen äiteerouva kulki nokka pystyssä itsetietoisen näköisenä...
jotenkin nauratti ne kumisaappaat töröttämässä hienon nuoren rouvan kärryssä vihannesten, maitojen, limsojen ja patonkien keskellä. Kurassa kuin mitkä, niin saappaat kuin tavarat.

Isä oli kyllä just herännyt ja raahattu sinne kauppaan...
pitääkö lapsiperheille olla kohta eri kärryt, kun ei noin alkeellista hygieniaa tajuta...
ulkojalkineet ruokatavaroiden seassa.

Meinasin sanoa, koska olen tantta, mutta en sitten viitsinyt.

38

2885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varma iästä?

4-vuotiaan kanssa saa olla melkoinen taituri, jos meinaa saada istumaan kaupan ostoskärryn istuinosaan. Meillä poika ei meinannut mahtua siihen enää 2-vuotiaanakaan.

Ei muuta kun teet kauppaan aloitteen uudesta kärryrivistä, missä on merkit: ei lapsiperheille!

• Tanttamari

Se lapsi eli tyttönen näytti nelivuotiaalta. Tai oli isokokoinen kolmevuotias.

Lapsi oli ujutettu istumaan kärryihin, kai saappaat oli ollut tiellä, kun jalat oli tungettu istuinosan aukkojen läpi.
        Saappaat oli siististi ripirinnan kärryssä, kurat tottakai mukana. Niitä ei oltu voitu putsata.

Minkälainen naisihminen pitää olla, että niin tekee?
        Perheen isä oli kyllä sennäköinen, että siitä olisi uskonut, ettei se ajattele.

Olishan koko perhe voinut pistää jalkineensa kärryyn, mukavampi kulkea sukkasillaan.
        Minua ärsytti rouvan leuhka venäläistyylinen ilme, oli kuin olisi omistanut marketin.

Kärryt olisi voinut antaa sille omaksi tuon tapauksen jälkeeen. Tästä lähtien laitan ostoskorin kärryyn.
        Tai mistä minä tiedän, ehkä joku perheenäiti kuskaan lapsensa kenkiä ostoskorissakin?

Harmittaa, etten mennyt huomauttamaan heille asiasta.
        Tämä vaan kaikille lapsiperheille tiedoksi:
        ÄLKÄÄ LAITTAKO JALKINEITA OSTOSKÄRRYYN.

Tai jos laitatte, niin kaupoissa on muovipusseja, jonne jalkineet voi työntää, ja pussin voi laittaa kärryyn.

Laitan ehdotuksen markettiin, että lapsiperheille eri kärryt.
        Kun minun lapseni oli pieniä, niin pidettiin ruoat kunniassa, eikä ruokapöydällä istuskeltu eikä pidetty jalkineita.
        Vanhuus kai tulossa ja tanttamaisuus, kun toi asia tuohduttaa... ruoan kunnioituksen ja hygienian puute.

• johanna.66
        Tanttamari kirjoitti:

Lapsi oli ujutettu istumaan kärryihin, kai saappaat oli ollut tiellä, kun jalat oli tungettu istuinosan aukkojen läpi.
        Saappaat oli siististi ripirinnan kärryssä, kurat tottakai mukana. Niitä ei oltu voitu putsata.

Olishan koko perhe voinut pistää jalkineensa kärryyn, mukavampi kulkea sukkasillaan.
        Minua ärsytti rouvan leuhka venäläistyylinen ilme, oli kuin olisi omistanut marketin.

Kärryt olisi voinut antaa sille omaksi tuon tapauksen jälkeeen. Tästä lähtien laitan ostoskorin kärryyn.
        Tai mistä minä tiedän, ehkä joku perheenäiti kuskaan lapsensa kenkiä ostoskorissakin?

Tai jos laitatte, niin kaupoissa on muovipusseja, jonne jalkineet voi työntää, ja pussin voi laittaa kärryyn.

Kun minun lapseni oli pieniä, niin pidettiin ruoat kunniassa, eikä ruokapöydällä istuskeltu eikä pidetty jalkineita.
        Vanhuus kai tulossa ja tanttamaisuus, kun toi asia tuohduttaa... ruoan kunnioituksen ja hygienian puute.

Jos sulla menee herne noi piänestä nenää ni parempi o ettet käy kaupassa ollenkaa!

• äpä81
        Tanttamari kirjoitti:

että nainen on ollu ajattelematon.

Mutta sinulla näyttää olevan aikaa ajatella ja kyttäillä, mitä itse kukin kärryynsä ostaa.

Tuli myös mieleen, että on sitä isommat lapset seisoneet kärryissäkin.
        Veljeni vaimon kanssa olemme olleet joskus kaupassa, muksujen kans. Olemme jaotelleet, että ajamme peräkanaa ostoskärryjen kans, toiseen ruoat ja toiseen muksut. =) Ja EI YHTÄÄN haittaa, jos lapsilla sillalailla on kivaa kaupassa.

Parempi tuo, kun antaa lasten juoksennella kaupassa ympäriinsä ja aukomassa paketteja. (viittaus JO aijempiin samoihin aiheisiin.)

"Minua ärsytti rouvan leuhka venäläistyylinen ilme, oli kuin olisi omistanut marketin."

Niin, että olikohan tässä nyt kyse kumisaappaista sittenkään. Aika rasistista viittausta.

• perijä
        Tanttamari kirjoitti:

Kyseisen naisen. Hän todellakin OMISTAA SEN MARKETIN!!!! =P Taidat olla vaan kateellinen!

• Tanttamari
        johanna.66 kirjoitti:

Jos sulla menee herne noi piänestä nenää ni parempi o ettet käy kaupassa ollenkaa!

Bakteerit on pieniä. Totta.

Katso viestini "basillin elämä jatkuu".
        Siinä on se herne, joka nenässäni vaivaa.

Pakko on kaupassa käydä.

• Tanttamari
        äpä81 kirjoitti:

että nainen on ollu ajattelematon.

Mutta sinulla näyttää olevan aikaa ajatella ja kyttäillä, mitä itse kukin kärryynsä ostaa.

Tuli myös mieleen, että on sitä isommat lapset seisoneet kärryissäkin.
        Veljeni vaimon kanssa olemme olleet joskus kaupassa, muksujen kans. Olemme jaotelleet, että ajamme peräkanaa ostoskärryjen kans, toiseen ruoat ja toiseen muksut. =) Ja EI YHTÄÄN haittaa, jos lapsilla sillalailla on kivaa kaupassa.

Parempi tuo, kun antaa lasten juoksennella kaupassa ympäriinsä ja aukomassa paketteja. (viittaus JO aijempiin samoihin aiheisiin.)

"Minua ärsytti rouvan leuhka venäläistyylinen ilme, oli kuin olisi omistanut marketin."

Niin, että olikohan tässä nyt kyse kumisaappaista sittenkään. Aika rasistista viittausta.

Tulee kytättyä myönnetään.
        Usein katson, mitä joku perhe on ostanut ateriakseen ja vertaan sitä perheen elopainoon.
        Ne kyllä käy yksi yhteen.

Pyöreän äidin kärryistä löytyy limsaa ja sipsejä, valitettavasti.
        Tämä kumisaapasäiti oli ostanut pullovettä. En tiedä, aikoiko kotonaan pestä ne saappaat sillä vedellä.
        Lisäksi siinä oli jogurtteja, Candy Land-karkkipusseja useampi kappale.
        Valmista einespöppöä lisäksi, niin että rouva ei harrastanut ainakaan ruoanlaittoa.

• äpä81
        Tanttamari kirjoitti:

Usein katson, mitä joku perhe on ostanut ateriakseen ja vertaan sitä perheen elopainoon.

Tämä kumisaapasäiti oli ostanut pullovettä. En tiedä, aikoiko kotonaan pestä ne saappaat sillä vedellä.
        Valmista einespöppöä lisäksi, niin että rouva ei harrastanut ainakaan ruoanlaittoa.

kaikilla meillä on hupinsa...

Hullulla halvat huvit, niinkuin sanotaan. :)

• Tanttamari
        äpä81 kirjoitti:

kaikilla meillä on hupinsa...

Hullulla halvat huvit, niinkuin sanotaan. :)

Ihmisistä oppii heitä tarkkailemalla.

Osaan jo nähdä perheen ulkomuodosta ja tyylistä, mikä tulee olemaan kärryn sisältö.

• Iskänen
        Tanttamari kirjoitti:

ongelmat, mutta hyvä että pystyit sen myöntämään, se on ensi askel paranemiseen :-)

Kyllähän näitä "maailmanpoliiseja" täällä meidänkin pihapiirissä majailee, aika hassua, etteivät kuitenkaan elä niin kuin "opettavat".

Kyllähän se on niin, että fiksut osaa hoitaa asiansa oikein ilman muiden kyttäystä ja törpöt tunaroi vaikka kuinka kyttäisit. Joten aivan turhaa työtä teet :-)

• Tanttamari
        Iskänen kirjoitti:

ongelmat, mutta hyvä että pystyit sen myöntämään, se on ensi askel paranemiseen :-)

Kyllähän näitä "maailmanpoliiseja" täällä meidänkin pihapiirissä majailee, aika hassua, etteivät kuitenkaan elä niin kuin "opettavat".

Kyllähän se on niin, että fiksut osaa hoitaa asiansa oikein ilman muiden kyttäystä ja törpöt tunaroi vaikka kuinka kyttäisit. Joten aivan turhaa työtä teet :-)

Jokatapauksessa ruoat ja ulkona käytetyt jalkineet eivät kuulu yhteen.
        Toden totta elän niin kuin opetan:
        minä en nosta kuraisia saappaitani kärryyn.
        Laitan ruokani itse, ja syön vihanneksia.

Valmispitsa tilattuna lähibaarista ei ole vihannes niinkuin esim. miniäni luulee.
        Ja toisekseen kohta joku kai kulkee lastenpotta kärryissä tai käytetyt vaipat kärryissä. En ihmettelisi.
        Hygieniataso on laskenut sitten 50,60 ja -70 luvun.

• paikkansa
        Tanttamari kirjoitti:

Ihmisistä oppii heitä tarkkailemalla.

Osaan jo nähdä perheen ulkomuodosta ja tyylistä, mikä tulee olemaan kärryn sisältö.

Tietyntyyppisillä ihmisillä on tietyntyyppisiä ostoksia. Toki yllättäviäkin käänteitä on välillä. JA toisten kärryistä saa välillä hyviä vinkkejä itsellekkin.

JA köyhällä on oltava halvat huvit: vaikkapa sitten toisten ostosten bongailu. KAnnattaa kokeilla muidenkin. Siinä näkee paljon sellaisiakin tuotteita, minkä olemassaolosta ei ole ollut tietoakaan itsellä. JA siinä sitä vasta näkeekin, kun edelläoleva nostelee ostoksiaan kassahihnalle.

• äpä81
        paikkansa kirjoitti:

Tietyntyyppisillä ihmisillä on tietyntyyppisiä ostoksia. Toki yllättäviäkin käänteitä on välillä. JA toisten kärryistä saa välillä hyviä vinkkejä itsellekkin.

JA köyhällä on oltava halvat huvit: vaikkapa sitten toisten ostosten bongailu. KAnnattaa kokeilla muidenkin. Siinä näkee paljon sellaisiakin tuotteita, minkä olemassaolosta ei ole ollut tietoakaan itsellä. JA siinä sitä vasta näkeekin, kun edelläoleva nostelee ostoksiaan kassahihnalle.

"Niin, että olikohan tässä nyt kyse kumisaappaista sittenkään. Aika rasistista viittausta."

no niin, anteeksi toistelu, mutta taitaa aloittelijallakin olla ne kumisaappaat vain teko syy.

=D Varokaahan, ettette törmää ihmisiin, joka maistattaa leivästä tullutta ruista nyrkistään. On nimittäin niitäkin ihmisiä, joita tuijottelu ärsyttää.

:) sinänsä, voisi olla hyvin kiltti ja ystävällinen, että siinä seuratessa (jos vain näkee) olisi sitten niin ystävällinen, että ilmoittaa myyjälle, jos myymälävarkauksia huomaa, yms.
        Muuten on aika törkeää ja edesvastuutonta tuijotella.

• Iskänen
        Tanttamari kirjoitti:

Jokatapauksessa ruoat ja ulkona käytetyt jalkineet eivät kuulu yhteen.
        Toden totta elän niin kuin opetan:
        minä en nosta kuraisia saappaitani kärryyn.
        Laitan ruokani itse, ja syön vihanneksia.

Valmispitsa tilattuna lähibaarista ei ole vihannes niinkuin esim. miniäni luulee.
        Ja toisekseen kohta joku kai kulkee lastenpotta kärryissä tai käytetyt vaipat kärryissä. En ihmettelisi.
        Hygieniataso on laskenut sitten 50,60 ja -70 luvun.

"Hygieniataso on laskenut sitten 50,60 ja -70 luvun"

Kyllähän se on just toisinpäin. Tuskimpa esim. 50 luvulla suomessa pakattiin elintarvikkeet vähintään kahden muovin sisään ennen myyntiä ja tuskimpa oli tapana päivittäinen suihkussa peseytyminen.

Ja millaistahan hygieniaa siellä torpissa oli, ilman juoksevaa vettä ja sisävessaa, pesukoneesta ei edes osattu haaveilla :-)

Nykyään kaikki on puhtaampaa kuin koskaan ennen ja siitähän on sitten kehittynyt oikein epidemia. Yksi pikku tahra lahkeessa ja ei kun housut pyykkikoriin :-) Menee välillä naurettavuuksiin tuo hygienia vouhotus.

Minä en itteäni ressaa ostoskärryillä, näkeehän sen ottaissa onko niissä törkyä ja kyllähän kauppiaat niitä välillä putsaakin. Niitä näkymättömiä pöpöjä en viitti metsästää, niitähän on joka kärryssä. Ajattele, joku on koskenut siihen työntötankoon paljain käsin, mikä basiliskomäärä siinä onkaan :-)

En minäkään laita kurasia kenkiä kärryyn, mutta en kyllä ressaa itteä kyttäämällä muiden kärryjä. Fiksut toimii fiksusti ja törpöt törppöilee, siihen ei mikään auta, valitettavasti.

Rennompaa loppukesää toivottaen :-)

• 1977
        Tanttamari kirjoitti:

Tuollainen kyltti voisi olla ihan tarpeen ilmeisesti, jos kaikki ei ole vielä asiaa tajunneet.

Eräässä keskustelussa täällä jossain kirjoitin kerran, että tapanani ei ole ollut ottaa mitään pois päin yleisten tilojen vessanpöntöstä. En selitellyt asiaa sen tarkemmin, koska kuvittelin asian tottakai olevan ihan itsestään selvä. Mutta arvaattehan tuon, että minulta kohta kysyttiin, että miksi en, siivotaanhan yleiset vessatkin ja onhan niissäkin ovi (kukaan ei näe, että kaivelisin pönttöä...)?!?

Niin, kaikille ei kaikki asiat ole samanlailla itsestään selviä, joten kyltti kaupan seinillä hygienia ohjeena olisi ehkä toimiva... (Onkohan sinulta kysytty jossain tässä keskustelussa; miksi et halua sen lapsen saappaanpohjia elintarvikkeisiisi? En ole vielä lukenut koko ketjua...)

• äiti 31 ja 2 lasta
        Iskänen kirjoitti:

"Hygieniataso on laskenut sitten 50,60 ja -70 luvun"

Kyllähän se on just toisinpäin. Tuskimpa esim. 50 luvulla suomessa pakattiin elintarvikkeet vähintään kahden muovin sisään ennen myyntiä ja tuskimpa oli tapana päivittäinen suihkussa peseytyminen.

Ja millaistahan hygieniaa siellä torpissa oli, ilman juoksevaa vettä ja sisävessaa, pesukoneesta ei edes osattu haaveilla :-)

Nykyään kaikki on puhtaampaa kuin koskaan ennen ja siitähän on sitten kehittynyt oikein epidemia. Yksi pikku tahra lahkeessa ja ei kun housut pyykkikoriin :-) Menee välillä naurettavuuksiin tuo hygienia vouhotus.

Minä en itteäni ressaa ostoskärryillä, näkeehän sen ottaissa onko niissä törkyä ja kyllähän kauppiaat niitä välillä putsaakin. Niitä näkymättömiä pöpöjä en viitti metsästää, niitähän on joka kärryssä. Ajattele, joku on koskenut siihen työntötankoon paljain käsin, mikä basiliskomäärä siinä onkaan :-)

En minäkään laita kurasia kenkiä kärryyn, mutta en kyllä ressaa itteä kyttäämällä muiden kärryjä. Fiksut toimii fiksusti ja törpöt törppöilee, siihen ei mikään auta, valitettavasti.

Rennompaa loppukesää toivottaen :-)

taisi ärsyttää tuota ap.tä enemmän tuo kyseisen naisen nokkapystyssä kävely ku kuraset saappaat! :)

Ei sen puoleen, toki hygienisyyttä tulee meidän kaikkien noudattaa, mutta kuuluuko tää ny edes tänne kasvatuspalstalle.

Kuraset saappaat ostoskärryissä.....?

Ja tosiaan ne bakteerien määrät niissä kärryjen kahvoissa...se se vasta jotain on, mistä meuhkata vois. Käsidesi ennen ku tullaan kauppaan ja mentäessä ulos, eiks joo! Ei paha, vaikka voihan tuo aivastus tulla kesken ostosreissun....haaaa käsidesi joka ostoskärryyn kii... ja miettikääs kaikki niitä jotka käyvät markettien vessoissa ja.... eivät.... muuten.... pese.... käsiään...hyh hyh!!!!!

• Tanttamatri
        äiti 31 ja 2 lasta kirjoitti:

taisi ärsyttää tuota ap.tä enemmän tuo kyseisen naisen nokkapystyssä kävely ku kuraset saappaat! :)

Ei sen puoleen, toki hygienisyyttä tulee meidän kaikkien noudattaa, mutta kuuluuko tää ny edes tänne kasvatuspalstalle.

Kuraset saappaat ostoskärryissä.....?

Ja tosiaan ne bakteerien määrät niissä kärryjen kahvoissa...se se vasta jotain on, mistä meuhkata vois. Käsidesi ennen ku tullaan kauppaan ja mentäessä ulos, eiks joo! Ei paha, vaikka voihan tuo aivastus tulla kesken ostosreissun....haaaa käsidesi joka ostoskärryyn kii... ja miettikääs kaikki niitä jotka käyvät markettien vessoissa ja.... eivät.... muuten.... pese.... käsiään...hyh hyh!!!!!

Molemmat yhdistettynä ärsyttivät= kuraiset saappaat ostoskärryssä ruokien kanssa ylimielinen olemus.
        Surkuhupaisan näköistä, säälittävää.

Minua ei haittaisi, jos kyseisen hienon rouvan ostoskärryt olisivat olleet ikiomat, mutta kun jonkun TOISEN pitää sen jälkeen laittaa ostoksensa niihin.

Ehkä saappaiden pohjissa saattoi olla Turre-koiran valmistama jätös?

No, te selitätte viestissänne: bakteereita on ovenkahvoissa ja joka paikassa, ihmisen nenässäkin.
        Sillä perusteella ilmeisesti voidaan panna Turren takapäästään pusertama pötkö kahvipöytään?

-Onhan pöydässä sormenjäljistä tulleita basilleja, vastaatte minulle kysymykseeni kurasaappaista.
        -Miehet käyvät vessassa ja heidän mukanaan kulkeutuu basilleja, lisäätte vielä.

Miksi ette siis hyväksyisi Turren peräpäästä tullutta pötkylää kahvipöytänne laidalla?
        Siinä on bakteereja ja lisäksi eläimen suolistomatoja kaikkea laatua.
        Kissan jätöksistä taas toksoplasmoosi-alkueläintä. Siitä vaan kurasaappaat ostoskärryyn, ei haittaa loiset, eikä madot.

Tämä siis teidän logiikallanne, jolla minä kysyn ja ihmettelen.

• Tanttamari
        1977 kirjoitti:

Tuollainen kyltti voisi olla ihan tarpeen ilmeisesti, jos kaikki ei ole vielä asiaa tajunneet.

Eräässä keskustelussa täällä jossain kirjoitin kerran, että tapanani ei ole ollut ottaa mitään pois päin yleisten tilojen vessanpöntöstä. En selitellyt asiaa sen tarkemmin, koska kuvittelin asian tottakai olevan ihan itsestään selvä. Mutta arvaattehan tuon, että minulta kohta kysyttiin, että miksi en, siivotaanhan yleiset vessatkin ja onhan niissäkin ovi (kukaan ei näe, että kaivelisin pönttöä...)?!?

Niin, kaikille ei kaikki asiat ole samanlailla itsestään selviä, joten kyltti kaupan seinillä hygienia ohjeena olisi ehkä toimiva... (Onkohan sinulta kysytty jossain tässä keskustelussa; miksi et halua sen lapsen saappaanpohjia elintarvikkeisiisi? En ole vielä lukenut koko ketjua...)

Ei ole kysynyt, vaan jotkut ovat MINULLE tuohtuneet, kun vahdin toisten kärryjä. Heidän mielestään bakteereita on kaikkialla, eikä pieni lisä tee pahaa.
        Olen järkyttynyt, kuinka hölmösti asiaan on suhtauduttu.
        Olen muka bakteerikammoinen eikä minun kuuluisi tulla kauppaan ollenkaan tuollaisella mentaliteetilla.

Luulin, että jo järkikin sanoisi, että ulkojalkineet ja ruokatavarat eivät kuulu yhteen.
        Onko Suomessa hygieniataju mennyt kokonaan?
        Ennen olisi inhottu pitää ruokakassissa kuraisia jalkineita.

• äpä81
        Tanttamatri kirjoitti:

Molemmat yhdistettynä ärsyttivät= kuraiset saappaat ostoskärryssä ruokien kanssa ylimielinen olemus.

Minua ei haittaisi, jos kyseisen hienon rouvan ostoskärryt olisivat olleet ikiomat, mutta kun jonkun TOISEN pitää sen jälkeen laittaa ostoksensa niihin.

No, te selitätte viestissänne: bakteereita on ovenkahvoissa ja joka paikassa, ihmisen nenässäkin.
        Sillä perusteella ilmeisesti voidaan panna Turren takapäästään pusertama pötkö kahvipöytään?

-Onhan pöydässä sormenjäljistä tulleita basilleja, vastaatte minulle kysymykseeni kurasaappaista.

Miksi ette siis hyväksyisi Turren peräpäästä tullutta pötkylää kahvipöytänne laidalla?
        Kissan jätöksistä taas toksoplasmoosi-alkueläintä. Siitä vaan kurasaappaat ostoskärryyn, ei haittaa loiset, eikä madot.

Ketjun alku enimmäkseen oli kyttäys painotteista ja nokan suuntaa katsomista. Siksi kai sait arvostelujakin. Aijemmin kysyinkin, kumpi oli perimmäis tarkoitus, ;) mutta korjasit käsitykseni.

kaikilta Bakteereilta ei voi välttyä, mutta On toki tuomittavaa TIETOISESTI pistää p****kaa ruoan sekaan.

Voi kunpa olisi romanien siisteystasoa... heillä kun on hygienia kaikkein a ja o.

:)

• äiti 31 ja 2 lasta
        Tanttamatri kirjoitti:

Enpä laittaisi minäkään likaisia saappaita kärryyn ja toivoisin, että muutkin ymmärtäisivät tämän. Mutta niin se on, että niitä bakteereja on missä sattuu ja vaikka kuinka.

Sinun olis pitäny mennä sanomaan myyjille siitä, ne olis kyllä huomauttanu tuolle naiselle! Lintuinfluenssan takiahan tuli kauppoihin laput, että likaisia kenkiä ei ostoskärryyn ja lapsia ei saa niissä pitää kuin siinä istuimessa!!! Se on kyllä fakta! Ja ihan järkeväkin sellainen!

• Milla.M

saanen kysyä, syötkö sinä kaikki ostamasi ruoat pakkauksineen ja kääreineen päivineen? Eihän ruokia eikä muitakaan ostoksia sinne kärryyn paljaaltaan laiteta!

Myönnettäköön, että ajattelemattomasti tuo nainen on tehnyt, todennäköisesti kumpparit olisivat tippuneet pois jalasta niinkuin kumppareille usein käy,mutta eihän niitä kaikkine sontineen olisi tarvinnut sinne kärryyn laittaa.
      Kyllä niissä kärryissä varmasti kaikkea muutakin kakkelia pyörii, joten en minä ainakaan jaksaisi mokomasta valittaa.

• Milla.M

varsinkaan minua ei kiinnosta marketin asiakkaiden ostokset niin paljoa, että kyttäisin mitä heillä siellä kärrissä on.

• en syö kääreitä!

Niin minä ainakaan en syö elintarvikkeiden kääreitä. Siitä huolimatta mua ellottaa likaiset kengät ostoskärryissä. Kyllähän ne paketit kuitenkin keittiön työpöydällä ja jääkaapissa ovat. Hyi, ajattele esim. maitopurkkeja ja jugurtteja, ei oo kiva niitä laittaa kärryyn, jossa on jonkun sontakengät olleet vasta.

Kyllä oli lintuinfluenssahysterian aikaan isot varoituskyltit marketeissa tuosta asiasta.

Nyt eletään taas ku siat pellossa.

• Tanttamari
        en syö kääreitä! kirjoitti:

Niin minä ainakaan en syö elintarvikkeiden kääreitä. Siitä huolimatta mua ellottaa likaiset kengät ostoskärryissä. Kyllähän ne paketit kuitenkin keittiön työpöydällä ja jääkaapissa ovat. Hyi, ajattele esim. maitopurkkeja ja jugurtteja, ei oo kiva niitä laittaa kärryyn, jossa on jonkun sontakengät olleet vasta.

Kyllä oli lintuinfluenssahysterian aikaan isot varoituskyltit marketeissa tuosta asiasta.

Nyt eletään taas ku siat pellossa.

Räkäklimpin matka:

Olen nähnyt kun äijät RÄKII markettien edessä.

Vanha äijä roiskaisee vihreän, limaisen räkäklimpin maahan ja kohta lapsi kävelee saappainensa äijän limaläiskän yli.

Sitten äiti ottaa lapselta ne saappaat (=joiden pohjissa lima) ostoskärryyn ja siitä kosketuksiin ruokapakkausten kanssa.

Vihreät räkäbakteerit, jotka lähti vanhan äijän kurkusta,
        löysivät uuden kodin lapsen saappaiden kautta/
        ostoskärryyn/
        ja siitä einespakkaukseen
        ja sitä tietä
        tyylikkään ihmisen jääkaappiin
        ja kohta on perheen elimistössä nuo muhevat bakteerit.

• Milla.M
        Tanttamari kirjoitti:

Räkäklimpin matka:

Vanha äijä roiskaisee vihreän, limaisen räkäklimpin maahan ja kohta lapsi kävelee saappainensa äijän limaläiskän yli.

Sitten äiti ottaa lapselta ne saappaat (=joiden pohjissa lima) ostoskärryyn ja siitä kosketuksiin ruokapakkausten kanssa.

ostoskärryyn/
        ja sitä tietä

jos tuolle tielle lähdetään, niin silloin täytynee tehdä Michael Jacksonit ja kulkea naamari lärvissä ja nukkua happiteltassa etteivät pöpöt yllätä.

Kuinka sitä voi rahojakaan käsitellä, kun ne on olleet ties minkä pultsarin perstaskussa,puhumattakaan siitä, kuinka voi kätellä ketään kun nämä ovat juuri kaivaneet nenäänsä, tai raapineet alapäätään pesemättä käsiään? Entäs miehet, juuri ovat käyneet vessassa puristelemassa vehjettään pesemättä sen jälkeen käsiään?

Kyllä niitä bakteereita löytyy ihan joka paikasta, ovien kahvoista, ja ajattelepas mikä vilinä käy siinä ostoskärrynkin kahvassa! Siihenhän on joku voinut aivastaa suoraan ikivihreän...

• lailla
        Tanttamari kirjoitti:

Räkäklimpin matka:

ostoskärryyn/
        ja sitä tietä

tämä vanha äijänkäppänä saattaa aivastaa tai yskäistä hedelmätiskin luona ja sinä otat sellaisen hedelmän käteesi, mikä on saastunut näistä basilleista..

Toki myönnän että ei sekään ole oikein, että likaisilla kengillä ollaan kärryissä, mutta joskus tilanne on mikä on.

• lepäilijä

Älkää menkö sunnuntaina kauppaan! Sallitaan näin kaupan työntekijöille lepopäivä. Olisi tärkeää että perheillä olisi yksi yhteinen vapaapäivä. On ammatteja, joissa pyhätyö on pakollista: esim. lääkäri, palomies, poliisi... Mutta kyllä kaupat voisivat olla su kiinni niin moni äiti ja isä saisi olla pyhän lastensa kanssa kotona!

• ketjuun

ja toisaalta minulle sunnuntain aukioloajat ovat siunaus! Viikolla en ehdi kauppoihin!

• Kassarouva

Kannatan kauppojen sunnuntaiaukioloa, ainoa päivä, kun saa kunnon liksaa.

• mapee

ihanaa kun jotkut on saaneet iskostettua niin ihmisille läpi oman uhrautumisensa yhteiskunnan eteen! Ihan vaan tiedoksi niin suurin ryhmä töitä tekeviä on juuri perheellisisä ja naisia eri hoitoalan tehtävissä ja lisäksi hotelli ja ravintola-alalla. Kauppa jää ihan sivurooliin opiskelijoineen joilla se pyörittää pyhiään.

Alavalintahan se on, mutta se selitys pätee niin kauppaan kuin hoitotyöhön.

Ja noista paljon mainostetuista uhrautujista; lääkäreitä on minimi viikonloppuisin saati pyhinä tai homma hoituu ihan kotipäivystyksenä lukuunottamatta niitä jotka on ihan aktiivitöissä ja pieni osa on, esim leikkaussalivalmius on useimmissa aluesairaaloissakin vain yhteen saliin, korkeintaan kahteen paikalla. Plaomiehet maka akotona tai töissä ihan sama kun vielä vapaa-aikana ollaan portsarina sun muuna eli perhe ihan yks hailee? Poliisit on viikonloput vapaalal kun rahat ei riitä palkkoihin muutenkaan ja sen kyllä huomaa..

Itse kävin paikallisessa isoimmassa marketiss aeilen työmatkallani ja totesin että henkilökunnan keski-ikä oli noin kaksikymmentä. Aika monta äitiä..

• Salli toki

Kaupan työntekijä saa kaksinkertaisen palkan sunnuntaityöstä.
        Sitä paitsi usein lauantaina ja sunnuntaina on eri henkilökunta kuin arkena.
        Silloin työssä on usein opiskelijoita ja muita, jotka voivat olla ansiotyössä vain viikonloppuisin. Korotetun viikonlopulisän turvin he saavat toimeentulon parin päivän työllä.

• Ai jaa

Sekö sinua sieppasi, että rouvalla oli nokka pystyssä. Olitko antanut saappaat anteeksi, jos hän olisi pälyillyt huivinsa alta?

Ihan muuten vain ajattelen, että saappaat olisi voinut asettaa kärryn alahyllylle, jonne kaljakorikin mahtuu. Vähemmän niistä olisi kuraa ruokiin tullut.

• ...

Itse asiassa nykyään jo hygieniasääntöihin on lintuinfluenssan myötä tullut sellainen kohta, että ostoskärryjen ostoksille varatussa tilassa ei saa pitää lapsia eikä varsinkaan kenkiä. Myyjien kuuluu huomauttaa asiakkaalle, jos hän ei noudata tätä sääntöä ja kärrypisteestä löytyy aika monessa kaupassa myös ilmoitus asiasta.

• ostoskärryt

tulevat olemaan sellaisia, joissa on tilanjakajat siten, että sitä hemmoteltua letkujalkalasta ei voi laittaa mitenkäänpäin siihen ostoskärryyn. Se on sitten vaan opetettava kävelemään tai istumaan istumista varten tarkoitetulla paikalla. Saas nähdä, mitä uusavuttomat sitten tekee? Tunkevat sen kersan varmaan kärryn alle putkien päälle. HA Ha Haa!!!

• Tanttamari
        ostoskärryt kirjoitti:

tulevat olemaan sellaisia, joissa on tilanjakajat siten, että sitä hemmoteltua letkujalkalasta ei voi laittaa mitenkäänpäin siihen ostoskärryyn. Se on sitten vaan opetettava kävelemään tai istumaan istumista varten tarkoitetulla paikalla. Saas nähdä, mitä uusavuttomat sitten tekee? Tunkevat sen kersan varmaan kärryn alle putkien päälle. HA Ha Haa!!!

Tuopa oli hieno keksintö!
        Nyt oppivat 4-vuotiaatkin kävelemään jaloillaan.
        Olenkin ajattelut, että kouluun mennessä niillä on surkastuneet jalat.

Täälläpäin lähiössä koulun edessä on aina autoja odottamassa koululasta.
        Naapuri hakee tenavansa päivittäin koulusta, matkaa on puoli kilometriä eli 500m.
        Tällä lapsella ilmeisesti surkastuneet jalat.

Jos naapurimummo ei ennätä hakemaan, niin äiti hälyyttää toisen isovanhemmista hakemaan. Se sitten tulee autolla toiselta puolen kaupunkia.

Joskus näen lapsen kävelevän pihalla, mutta ei pitkiä matkoja. Yleensä lapsi matelee velton näköisenä tai istuskelee. En ole nähnyt koskaan juoksevan.

Kysyin mummoltaan, onko lapsi vammainen. Ei ole kuulemma, mutta kun lapsi ei halua koulun jälkeen kävellä. Lapsi on sanonut, että ei jaksa.

• myöten
        Tanttamari kirjoitti:

Tuopa oli hieno keksintö!
        Nyt oppivat 4-vuotiaatkin kävelemään jaloillaan.
        Olenkin ajattelut, että kouluun mennessä niillä on surkastuneet jalat.

Täälläpäin lähiössä koulun edessä on aina autoja odottamassa koululasta.
        Naapuri hakee tenavansa päivittäin koulusta, matkaa on puoli kilometriä eli 500m.
        Tällä lapsella ilmeisesti surkastuneet jalat.

Jos naapurimummo ei ennätä hakemaan, niin äiti hälyyttää toisen isovanhemmista hakemaan. Se sitten tulee autolla toiselta puolen kaupunkia.

Joskus näen lapsen kävelevän pihalla, mutta ei pitkiä matkoja. Yleensä lapsi matelee velton näköisenä tai istuskelee. En ole nähnyt koskaan juoksevan.

Kysyin mummoltaan, onko lapsi vammainen. Ei ole kuulemma, mutta kun lapsi ei halua koulun jälkeen kävellä. Lapsi on sanonut, että ei jaksa.

siitäkin lapsesta tulla liikalihava ja depressiivinen, kun ei enää tuossa iässä jalat tahdo toimia. Olisiko syytä toimittaa hoitoon viimeistään tässä vaiheessa. Voin kuvitella millainen tapaus se on murkkuna...

• uusi korimuoto

Nythän on alkanut ilmestyä kauppoihin perässä vedettävät korit, joissa on pyörät alla. Rupea käyttämään niitä, sillä pienikään lapsi ei kenkineen tai ilman mahdu siihen, tai ei ainakaan ole siinä turvallisesti.
      Ylös varmasti kampeaa.

Koriin mahtuu aika paljon osoksia.

• äpä81

Taitaa olla ihmisten asenteesta enimmäkseen tässä kyse.
        Viestin aloittaja tarkoitti, että nokka pystyssä kävelevät hienot rouvat osaa ottaa ne kengät pois lapselta ja viskata kärryyn.

Eli ei se muuta mitään, onko ne kärryt perässä vedettävät, ne kengät voi yhtä hyvin sinne pistää erikseen, ilman lasta, jos niikseen tulee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe