Nyt alkaa Atarax

Atoopikko

Nyt on mennyt kutina sihen pisteeseen, etten jaksa enää.
Alan syödä Ataraxia. Lääkäri määräsi 1-2 tablettia kolmesti vuorokaudessa.
Auttaisikohan jos aloittaisin ottamalla yhden tabletin yöksi? Vai onko ihan tyhmä idea?

16

8971

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan.

Voi olla ettei niin pieni määrä riitä, mutta voithan kokeilla. Muista vaan ettei sit saa ottaa muita antihistamiineja sen kans päällekkäin, samana päivänä vaan yhtä lajiketta. Atarax väsyttää sikana.

• Atoopikko

olen välttänyt ottamasta suun kautta yhtään mitään allergialääkettä, mutta nyt en kestä enää tätä raapimista ja ainaista kutinaa. Ja ajattelin, että otan tätäkin vain yöksi, että saan nukutuksi ennenku pää leviää.

• ...
        Atoopikko kirjoitti:

olen välttänyt ottamasta suun kautta yhtään mitään allergialääkettä, mutta nyt en kestä enää tätä raapimista ja ainaista kutinaa. Ja ajattelin, että otan tätäkin vain yöksi, että saan nukutuksi ennenku pää leviää.

mulla ainakin väsytti se atarax ihan hirveesti, kannattaa alottaa ainakin silleen että otat illalla sen, niin että tiedät miten se vaikuttaa suhun.

• Atoopikko

kyllä aio ottaa ollenkaan. Kyllä se niin kovasti väsytti, vaikka ei ihan kaikkea kutinaa vieytkään. Kaksi piti ottaa, että sai nukuttua.

• Maomoa

Usko lääkäriä äläkä kysele täällä!

• Atoopikko

Mitä se sinä siellä minua komentelet?

Minusta on mukava kysellä täällä ja vielä mukavampi, jos voin jakaa kokemuksia muiden ataraxin käyttäjien kanssa. Tai joilla muuten on kokemusta ataraxista.

Vaikka lääkäri reseptiin kirjoitti mitä kirjoitti, keskustellessamme kehoitti kyllä itse hakemaan sopivaa annostusta. Tietenkin tuota määrää ylittämättä.

Minkälaisia muita ongelmia sulla on? Kerro, se helpottaa.

• vuorottelen
        Atoopikko kirjoitti:

Mitä se sinä siellä minua komentelet?

Minusta on mukava kysellä täällä ja vielä mukavampi, jos voin jakaa kokemuksia muiden ataraxin käyttäjien kanssa. Tai joilla muuten on kokemusta ataraxista.

Vaikka lääkäri reseptiin kirjoitti mitä kirjoitti, keskustellessamme kehoitti kyllä itse hakemaan sopivaa annostusta. Tietenkin tuota määrää ylittämättä.

Minkälaisia muita ongelmia sulla on? Kerro, se helpottaa.

sitä melatoniinin kanssa, yleensä otan 50-100 mg Ataraxia iltaisin.

• Atoopikko
        vuorottelen kirjoitti:

sitä melatoniinin kanssa, yleensä otan 50-100 mg Ataraxia iltaisin.

Niinpä olikin ohjeissa, että voi käyttää myös unilääkkeenä.

Onko sulla allergiaa ollenkaan?

Nyt olen ottanut Ataraxia kaksi tablettia iltaisin, että saisin kutinan rauhoittamaan. On niin väsyttävä lääke, että en ota päivällä ollenkaan. Ja on tuo kutina rauhoittunutkin.

Minkälaiseen unettomuuteen melatoniinia kirjoitetaan? Pitääkö olla erikoislääkäri reseptiä kirjoittamaan?

Oletko saanut nukuttua noilla?

• ihan jees...
        Atoopikko kirjoitti:

Niinpä olikin ohjeissa, että voi käyttää myös unilääkkeenä.

Onko sulla allergiaa ollenkaan?

Nyt olen ottanut Ataraxia kaksi tablettia iltaisin, että saisin kutinan rauhoittamaan. On niin väsyttävä lääke, että en ota päivällä ollenkaan. Ja on tuo kutina rauhoittunutkin.

Minkälaiseen unettomuuteen melatoniinia kirjoitetaan? Pitääkö olla erikoislääkäri reseptiä kirjoittamaan?

Oletko saanut nukuttua noilla?

...muuten, paitsi että on vaikea arvioida mihin aikaan se pitäisi ottaa (mulla 25 mg, määrätty ensisijaisesti kutinaan, mutta käytän joskus myös unilääkkeenä). Joskus väsyttävä vaikutus tulee jo reilu tunti ottamisesta. Joskus menee jopa 4 tuntia ennen kuin huomaa mitään. Eli voi joutua pyörimään unettomana kauankin tai sitten sen ottaa liian aikaisin, ja jos on aikonut esim. pestä pitkät hiuset ja antaa niiden kuivuakin ennen nukkumista, ei jaksakaan valvoa niiden kuivumiseen asti. Joskus taas tuntuu, ettei se vaikuta ollenkaan. Aika arvaamaton aine siis ainakin minulla.

Huonompi puoli Ataraxin käyttämisessä nukkumisen apuna on se, että väsyttävä vaikutus kestää pitkään. Jos sen on ottanut esim. illalla klo 23, sen kanssa on "pihalla" vielä seuraavana päivänä klo 16... Sen kanssa voisi nukkua yli kellon ympäri eikä vielä sittenkään jaksaisi herätä. Sama tunnelma oli silloin, kun käytin vajaan vuoden Remeronia masennukseen...

• ratarax

Itselläni ei auttanut toivotan onnea toivottavasti auttaa sinua.

• Anonyymi

Moi! Itellä just alkamassa atarax käyttö! Tässä muutama esimerkki millä en ole pystynyt nukkumaan yli neljän tunnin yöunia.
      1. Imovane
      2. Mirtazapin
      3 Asona
      4. Surmontil
      5. Ketipinor
      6. Trivatril
      7. Doksepiini
      8. Opamox
      9. Stilnoct
      10. Tenox
      11. Triptyl
      12. Klotriptyl Mite

Kaikki täyttää kultaa omalla kohdalla.

• Anonyymi

Miten kävi, auttoiko atarax?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten kävi, auttoiko atarax?

Taisi auttaa, nukkuu vieläkin.

• Anonyymi

Ataraxin otan noin tunti ennen nukkumaan menoa ja imovanen nukkumaan mennessä

• Anonyymi

Atarax on vanha allergialääke, jolla on väsyttävä vaikutus, mutta vain aluksi. Jos sitä käyttää pidempään, väsyttävä vaikutus poistuu, koska elimistö tottuu siihen. Sen jälkeen joudut vaihtamaan lääkitystäsi. Keskustele lääkärisi kansa vaihtoehdoista.

• Anonyymi

Mulla on ainakin auttanut jo melkein vuoden. Yritin joululomien aikaan tauottaa, mutta ei voinut kun iski het kamalat allergiaoireet ja samalla huomasin et uni katosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihan kauhistuin kun sain tietää

ett joku atn kaipailee! 🤷🏻‍♂️🤣
      Ikävä
      32
      4279
    2. Arki on paljon tylsempää

kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva
      Ikävä
      38
      3714
    3. Sen pienen ohimenevän hetken tänään sain ihailla sua

ehkä taas joskus. Taitaa aina vuosi mennä, kun eteen ilmaannut. Mieheltä naiselle.
      Ikävä
      13
      2229
    4. Kylämme taas kartalla

Kuka se tappaja on Suomussalmelta? Onkohan taas eroperheen vesa? Turvaton lapsuus jne? Näitä huonot kortit saaneita on n
      Suomussalmi
      13
      2179
    5. Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa

Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava
      Maailman menoa
      461
      2110
    6. Kansanedustaja Anna Kontulan historia seksityöläisenä

Siis mitä, mitä, mitä. Jo pitkään vasurissa istunut Anna Kontula on toiminut seksityöläisenä. Kenen äänillä tämä muija o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1471
    7. Varmaan olen odotellut ihan turhaan

Kutsua luoksesi kylään Superman?
      Ikävä
      20
      1316
    8. Jännitätkö tai pelkäät

Jännitätkö tai pelkäät ihastustasi? Jos, niin miksi?
      Ikävä
      102
      1201
    9. Miten Pohjois-Savossa??

Miten Pohjois-Savossa sanotaan minä? Koneman kun arvioi kommentoijia tai haukkuu heitä uudella videollaan niin itsestään
      Tuusniemi
      28
      1145
    10. Rajuja paljastuksia Anna Kotulasta

Hesarissa: https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000011410909.html
      Maailman menoa
      70
      1064
    Aihe