Auto Sveitsistä

Veijo Esso

Sattuisiko kukaan tietämään onko Sveitsiläisissä autoissa mitään "poikkeavaa" EU-autoihin verrattuna. Kokemksia auton tuonnista sieltä??

9

14623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tobleroneland

      kuin että ne tulee EU:N ulkopuolelta ja silloin menee Tullimaksu alv22%.

    • maukksi5

      Saahan sitä lyödä pöytään veroeuroja paljon enemmän.

    • Ajatus tääkin on

      Virossa on paljon Sveitsistä tuotuja autoja. Jos on mahdollista niin tuonti Sveitsistä hoituu käyttämällä auto Virossa ja virolaisen autoliikkeen kautta Suomeen.
      Muistaakseni Hiiu Auto Tallinnassa tuo Sveitsistä paljon uudehkoja autoja.

      • konrad vainikainen

        Hiiu autod on yksi Sveitsistä autoja välittävistä ja Hiiulla puhutaan jopa selvää savoa. http://www.hiiuautod.auto24.ee/detail.php?id=375775&language=EST

        Väännetään vielä rautalangasta eli autoa ei rekisteröidä Viroon, eikä siitä niin ollen tule mitään virolaista "pommia". Auto vain ilmoitetaan Viron tullille, jolloin siitä maksetaan mahdolliset EU:iin tuotaessa vaadittavat tullit Viroon.

        Sen jälkeen auto on laillisesti EU:ssa ja sen voi viedä verotettavaksi Suomen tulliin. Viron tullin paperit kelpaavat täysin, eikä autosta enää makseta tullia toiseen kertaan. Normaali autovero pitää tietysti maksaa.

        Ideana tässä on se, että Virossa käytetyt autot arvostetaan oikeaan hintaan eli käytännössä puoli-ilmaisiksi ja tullikin on sitten sen mukainen. Jos Suomeen tuot, niin Suomen tulli näkee auton loistoyksilönä, josta pitää tulliakin maksaa ankarimman mukaan.


        Vinkkinä sitten vielä, että Sveitsistä tuotavista EU:ssa valmistetuista autoista ei tulleja peritä.


      • Ajatus tääkin...
        konrad vainikainen kirjoitti:

        Hiiu autod on yksi Sveitsistä autoja välittävistä ja Hiiulla puhutaan jopa selvää savoa. http://www.hiiuautod.auto24.ee/detail.php?id=375775&language=EST

        Väännetään vielä rautalangasta eli autoa ei rekisteröidä Viroon, eikä siitä niin ollen tule mitään virolaista "pommia". Auto vain ilmoitetaan Viron tullille, jolloin siitä maksetaan mahdolliset EU:iin tuotaessa vaadittavat tullit Viroon.

        Sen jälkeen auto on laillisesti EU:ssa ja sen voi viedä verotettavaksi Suomen tulliin. Viron tullin paperit kelpaavat täysin, eikä autosta enää makseta tullia toiseen kertaan. Normaali autovero pitää tietysti maksaa.

        Ideana tässä on se, että Virossa käytetyt autot arvostetaan oikeaan hintaan eli käytännössä puoli-ilmaisiksi ja tullikin on sitten sen mukainen. Jos Suomeen tuot, niin Suomen tulli näkee auton loistoyksilönä, josta pitää tulliakin maksaa ankarimman mukaan.


        Vinkkinä sitten vielä, että Sveitsistä tuotavista EU:ssa valmistetuista autoista ei tulleja peritä.

        Tuollaistahan minä ajattelin ja tarkoitin. Konrdad Vainikainen vain osasi asian täsmällisemmin ilmaista.
        Sveitsistä tuontia moni pitää järjettömänä, mutta kuten Konrdad kirjoitti niin Sveitsistä tuontiin löytyy monta keino ja monta hyvää syytä.

        Tuota olen aina silloin tällöin täällä ehdotellut että asia todellakin olisi siten kuin Kondrad sanoo: Sveitsistä tuotavista EU:ssa valmistetuista autoista ei tullia peritä.
        Tämän ovat tyrmänneet monet autoliikkeet, jotka ammatikseen autoja maahan tuovat. He väittävät sitkeästi että kylläpä tulli peritään koska auto tulee EU:n ulkopuolelta, eivätkä ETA-sun muut sopimukset paina mitään.

        Mikähän tuossa asiassa on se varma totuus? En jaksa tullilta udella, koska en ole kiinnostunut auton tuonnista, ja toisekseen asun vakituisesti Virossa joten saan sieltä mitä haluan, jos haluan.


      • V Esso
        konrad vainikainen kirjoitti:

        Hiiu autod on yksi Sveitsistä autoja välittävistä ja Hiiulla puhutaan jopa selvää savoa. http://www.hiiuautod.auto24.ee/detail.php?id=375775&language=EST

        Väännetään vielä rautalangasta eli autoa ei rekisteröidä Viroon, eikä siitä niin ollen tule mitään virolaista "pommia". Auto vain ilmoitetaan Viron tullille, jolloin siitä maksetaan mahdolliset EU:iin tuotaessa vaadittavat tullit Viroon.

        Sen jälkeen auto on laillisesti EU:ssa ja sen voi viedä verotettavaksi Suomen tulliin. Viron tullin paperit kelpaavat täysin, eikä autosta enää makseta tullia toiseen kertaan. Normaali autovero pitää tietysti maksaa.

        Ideana tässä on se, että Virossa käytetyt autot arvostetaan oikeaan hintaan eli käytännössä puoli-ilmaisiksi ja tullikin on sitten sen mukainen. Jos Suomeen tuot, niin Suomen tulli näkee auton loistoyksilönä, josta pitää tulliakin maksaa ankarimman mukaan.


        Vinkkinä sitten vielä, että Sveitsistä tuotavista EU:ssa valmistetuista autoista ei tulleja peritä.

        Tohon viimeiseen lauseeseen olisi kiva saada jostain vahvistus. Täytynee itse selvittää eeli jollain ole vahvitavaa tietoa7


      • ooooooops
        V Esso kirjoitti:

        Tohon viimeiseen lauseeseen olisi kiva saada jostain vahvistus. Täytynee itse selvittää eeli jollain ole vahvitavaa tietoa7

        Itse olen tuonut viimeisen 5 vuoden aikana useammankin Ferrarin maahamme Saksasta ja haaveissa on ollut Ferrarin osto Sveitsistä koska ne ovat siellä halpoja. Mutta soitto tulliin romutti tämänkin haaveen. Auton ostohintaan kuljetuskuluihin lisätään tulli 10 %. Tämän jälkeen saatavasta summasta otetaan alv. 22% Eli tullissa tulee maksettavaa lisää aika paljon ja sitten pääsee vielä maksamaan autoveron ja alvin.

        Eli jos vanha Ferrari maksaisi Sveitsissä vaikka 25.000 euroa ja rahti Suomeen olisi käytännössä vain laivan 50 euroa niin kulut heti Suomen tullissa olisivat. 2505 6051 = 8556 euroa! Päälle sitten Suomen autovero alv.
        Ihanaa Suomen autoverotus ihanaa!


      • arvonlisävero
        Ajatus tääkin... kirjoitti:

        Tuollaistahan minä ajattelin ja tarkoitin. Konrdad Vainikainen vain osasi asian täsmällisemmin ilmaista.
        Sveitsistä tuontia moni pitää järjettömänä, mutta kuten Konrdad kirjoitti niin Sveitsistä tuontiin löytyy monta keino ja monta hyvää syytä.

        Tuota olen aina silloin tällöin täällä ehdotellut että asia todellakin olisi siten kuin Kondrad sanoo: Sveitsistä tuotavista EU:ssa valmistetuista autoista ei tullia peritä.
        Tämän ovat tyrmänneet monet autoliikkeet, jotka ammatikseen autoja maahan tuovat. He väittävät sitkeästi että kylläpä tulli peritään koska auto tulee EU:n ulkopuolelta, eivätkä ETA-sun muut sopimukset paina mitään.

        Mikähän tuossa asiassa on se varma totuus? En jaksa tullilta udella, koska en ole kiinnostunut auton tuonnista, ja toisekseen asun vakituisesti Virossa joten saan sieltä mitä haluan, jos haluan.

        Se isoin kustannus sen tullimaksun lisäksi on kuitenkin se maahantuonnin arvonlisävero,joka peritään auton sveitsiläisen kauppahinnan mukaan.
        Virosta voi varmaan tuoda ilman sitä 10 %:n tullia mutta koska autoa ei ole siellä rekisteröity,niin se auto kuitenkin sitten ensimmäisen kerran arvonlisäverotetaan EU:n alueella Suomessa. Tilanne on siten sama kuin uutta autoa toisesta maasta ostettaessa,jolloin myöskin se maahantuonnin arvonlisävero on maksettava.
        Ja lisäksi on tietenkin maksettava vielä se ELV autoverosta kuten muista EU-maistakin tuotaessa.


    • Anonyymi

      Hei!

      Onko kenellekään tuttuja tuoda auto Sveitsistä Suomeen?

      Auto on jo valmiiksi Suomen kileveissä. Tarvin vain auto viennin Suomeen.

      Ottakaa yhteyttä jos joku kiinnostuu.

      +41762385060

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe