Haisevat korvantaustat, Mikä vikana?

SiistiNainen35

Eli Korvantaustani haisevat pahalle vaikka käyn kolme kertaa viikossa suihkussa ja pesen samalla hiukseni ja korvantaustat.
Pumpulipuikolla kun pyyhin haisee pahalle, vähän kuin mädäntynyt.Korvani myös soivat usein.Voivatko nämä olla oireireita aivokasvaimesta?
Ihon on ehjä korvien takaa.
Ei haittaa varsinaisesti.

25

15563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matti van d

      Tota paikkaa kun sormella aamulla hieraisee niin lemu on vahva.
      Laitan sormella partavettä leuankuoppaan. Sillai se peittyy muutamaks tunniks.

      Otan asian lungisti. Eläimiähän me ominaishajuinemme ollaan.

    • elimistön kuonaa

      toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Joka päiväinen siivous auttaa kummasti ja miedon aineen pyyhkäisy takaa vähän joka poimussa eritteiden hajuttomuuden,= muuttaa miellyttävämmäksi nuuhkia. Joku ihminen sitä paitsi haisee merkittävästi paremmalle kuin toinen, sille ei vain voi mitään. minä olen hajun perusteella mennyt naimisiinkin, sanoisin.

      • SiistiNainen35

        Tarkoitin että onkohan se oire sairaudesta?
        Ennen minulla ei tätä esiintynyt.

        Kiitos kuitenkin jo vastanneille.


    • OikeastiSiistiNainen24

      ...no eipä voi kovin siistiksi ihminen itseään sanoa jos peseytyy ainoastaan kolme kertaa viikossa. yök. Eli ei yhtään ihme vaikka haisisivatkin. Tuskinpa tuo mitään vakavaa on. Yleishygieniaa vaan paljon paremmaksi niin siitä se lähtee.

    • Xjazz

      Kyllä se on niin että jos sitä joka pv hinkkaa itteensä suihkussa pesee käytännössä itsestään kaiken suojan pois siksi nämä yök jankuttajatkin ovat eniten saikulla ja kipeinä sniiif tuli pölyallergia pöh sanon minä

      • hajuun tottunut

        Aivan, kyllähän napakin alkaa haista p-läveltä, jos sitä päivittäin kaivelee ja sormeilee. Unohda koko juttu.


    • 11

      Korvien takana on rauhasia, jotka erittävät talia ja ihorasvoja. Pesemättöminä nämä luonnolliset eritteet alkavat happanemaan ja haisevat. Päivittäinen puhtaus tavallisella lämpimällä vedellä riittää.

      • Sama vika rahikaisella

        Ei muuten riitä.


      • astokki

        on myös akne sairaus mikä tekee myös korvan taakse erittäin haisevia jopa itsekseen valuvia märkäfinnejä jotka haisevat.myös vanhat reiät vuotavat erittäin pahan hajuista eritettä,ei se siitä pesusta ole kiinni.ne jopa haisevat pahimmin saunan jälkeen.lämpö kun saa ne vuotamaan enemmän.älkää tuomitko ennenkuin taistelette ongelman kanssa.


      • vojakkeli

        se on iho sairaus korvan taakse tulee pieniä valkoista rasvaa erittäviä kyhmyjä ja ne haisevat pahalle.tuttavallani haisee koko naama koska on näitä samoja jotka vuotavat itsekseen.joskus kun menee kylään haistaa että on puristellut ,haisee koko huone.se ei hygieniasta ole kiinni, .


    • joni.

      itsellä myös tämä ongelma nyt pahentunut. tulee voimakas haju sormeen kummankin korvan takaa. aina kun pesen hiukset niin pesen myös korvan takaa eikä silloin haise mutta hyvin nopeasti haju tulee takaisin.

    • heikunkei

      Vittu paskaa ihminen täynnä mulla sama vika

    • Muuten_mukava_mies

      Mieheni kaula haisee jo toisena päivänä suihkusta, vaikka ei ole rehkinyt, nuuhkaisenpa viikonloppuna, haiseeko myös korvantaukset pe-suihkun jälkeen jo su. Jos jättää parran ajamatta yhtenä päivänä niin sekin haisee, sellainen hapan haju. Olen luullut sen olevan huonoa pesua ja joskus mennyt itse suihkuun sienettämään. Hyvä kun satuin lukemaan tämän ja jätän syyttelyn. Joko menee joka päivä suihkuun ja laittaa mietoa saippuaa näihin haisupaikkoihin tai sitten menen kainaloon vain suihkupäivinä.

      • naisen_kokemus

        Nuuhkaskaa naiset omien rintojenne väliä iltaisin ennen pesua ja vetäkää sormella rintojen alta. Veikkaan, että haisee samalle kuin pesemättömät korvantaustat.
        Talirauhasten eritys, hiki aiheuttavat hajun. Monen pitää pestä aamuin ja illoin pitää laittaa talkkia tms...Miehillä , joilla on voimakas talin eritys päänahassa, hiuksetkin alkavat haista jo tunnin parin kuluttua pesusta. Joten suihku ei riitä joka toinen päivä, vaan pestävä päivittäin tai aamuin ja illoin.


      • Anonyymi

        Miten ois jos miehesi kävisi suihkussa joka päivä? Kyllä ihmisen täytyy pestä itsensä suihkussa päivittäin. Kyllä sitä muuten vaan haisee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ois jos miehesi kävisi suihkussa joka päivä? Kyllä ihmisen täytyy pestä itsensä suihkussa päivittäin. Kyllä sitä muuten vaan haisee!

        Miehenä voin kommentoida tähän. Itse käyn suihkussa kolmen päivän välein (ellen käy salilla) ja hiukset pesen pari kertaa viikossa. Ei ole paljon ongelmia haisevien korvien tai hiivakullien kanssa, kun en kehon omaa suojaa ole joka helvetin välissä hinkkaamassa pois.

        Huono hygienia on huonoa hygienia, mutta jatkuva itsensä peseminen on vaarallisempaa kun paskan syöminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ois jos miehesi kävisi suihkussa joka päivä? Kyllä ihmisen täytyy pestä itsensä suihkussa päivittäin. Kyllä sitä muuten vaan haisee!

        ei tarvitse pestä joka päivä, paitsi jos on lokautonkuljettaja


    • talikorvatintti

      Korvien takana voi esiintyä pieniä finnin tapaisia nypylöitä, jotka puristamalla tyhjäksi tulee todella se hajun aiheuttaja väkevä ja hapan haju voimakkaana esiin.
      Se on todennäköisesti härskiintynyttä ihosta erittyvää talia ja muuta rasvaa.

      • Anonyymi

        Pyykkipojat, nenään!!


    • nuuskumuikkunen

      Minä luulen ,että me nyky ihmiset pesemme itsemme hengiltä,ei joka päivä tarvitse suihkua,varsinkaan talviaikaan ja kuivaihoiset ihmiset,korvan taustat on helppo puhdistaa pumpulilla jossa on pesuainetta ja kuivata hyvin.

    • nmjs

      Luulisin, että nukkuminen kyljellään lisää hajuja. Kokeilisin laittaa vaikka laastaria korvan taakse ettei korva muhi yöllä niskaa vasten. Ehkä laastarin alle desinfiointiaineessa kasteltua pumpulia.

    • Tuska

      Mun korvantaustat haisee ihan iljettävälle kuin mädälle kalalle. Ei ne ennen haisseet, mutta kun määrättiin diabetesläänitys niin rupes haisee. Samoin tukka rasvottiu kuin teini ikäisellä. Ällöttävää. 2.

    • Anonyymi

      eikö semmoista huomioitu että
      silmälasin sangat voi kummankin tai toisen korvan taakse sahata sitä
      ihoa rikki?

      minä ajoittain kärsinyt ongelmasta, nyt vain toisella puolella pitkästä aikaa

      silmälasing sangan päälle joku ihoystävällinen pitäs kääriä, talouspaperi ohut siivu ollut nyt

      • Anonyymi

        Mikkeli, auttaa


    • Anonyymi

      tai toinen vaihtoehto, aremmaksi tulleen toisen korvan tauksen
      huomasin silmälasin sangasta että töhnää kerää toinen puoli

      aloin miettiä kuitenkin jos sangat olisi se ongelmaan liittyvä asia myös, irtoaako sangoista jotain tai sahaako se ihoa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe