yksityinen hammaslääkäri hyvinkää/Hml

vadelma

osaisitteko sanoa jonkun halvan yksityisen hammaslääkärin Hyvinkäältä tai Hämeenlinnasta?
Millaisia hintaeroja yksityisissä yleensä on, eikös niistä kela maksa sen 80% kuluista?

13

5350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hammaskeiju

mut niistä kuluista sen verran että riippuu millä asioil meet hampulekurii..ilmeiseti oot menos ihan normaalisti,ette mitää valkasuu tai mitää? valkasusta ja vastaavista ei kyl korvata mitään.mut sen tiiät varmaa itekki

• Antsu

En osaa vastata jos haluat vain halvan yksityisen mutta itse olen käynyt nyt kaksi kertaa Hyvinkään Hammaslääkäripalvelussa Uudenmaankadulla (Toukolankadulla).Siellä on ainakin hyvä kohtelu ja hinnoista sen verran että ensimmäinen eli tarkastuskäynti maksoi Kelakorvauksen jälkeen n. 40 €
      ja viisaudenhampaan poisto (repimällä) ja lohkeaman täyttö oli yht. 80 € (ilman korvausta olisi ollut 120 €...).Eli aika hyvät prossat lähtee ja ainakin siellä
      ne otetaan heti eli ei tarvitse hakea erikseen Kelasta.

• vadelma

Eli kun tiedän meneväni hammaslääkäriin paikkauksen takia, niin tekeekö ne silti tarkastuksen, ja ottaa siitä sitten turhaan rahaa?

• Antsu
        vadelma kirjoitti:

Eli kun tiedän meneväni hammaslääkäriin paikkauksen takia, niin tekeekö ne silti tarkastuksen, ja ottaa siitä sitten turhaan rahaa?

Näin mä tosiaan luulisin,ainakin kun menet ensimmäistä kertaa jollekin asemalle.Kun kävin ensimmäisen kerran nykyisellä vakiasemallani,täytin
        lomakkeen johon tuli perustiedot ja mm. miksi hakeuduin hoitoon.Tarkastuskäynnillä poistettiin kyllä hammaskivi ultraäänellä mutta lohkeamaa ja viisurinpoistoa varten piti taas varata uusi aika.Eli ensimmäinen käynti lienee aika vakiomittainen ja lääkärin arvion mukaan sitten varataan lisäkäyntejä.
        Rahaa kieltämättä kuluu yksityisellä mutta itseltäni kyllä poistui pelot ainakin tämän ko. lääkärin hoidossa,kun edellisestä käynnistä oli vuosia niin näkee että menetelmät on kyllä muuttuneet!Ja kun Hyvinkäällä tunnetusti on kunnallinen hammashoito aika huonossa jamassa niin
        käytännössä ainoa keino päästä hampaitaan hoitamaan
        säädyllisessä ajassa on mennä yksityiselle.Mutta varaudu Hyvinkäällä sinnekin odottamaan aikaa ehkä
        2 viikkoa,ainakin jos ei ole särkyä!

• tarkastus...
        vadelma kirjoitti:

Jos menet "akuutisti" esim. paikkauttamaan jonkun hampaan, niin yleensä hammaslääkäri ei silloin tee "täysmittaista" tarkastusta, vaan tutkii vain sen tilanteen, jota olet mennyt "valittamaan". Laskussa lukee silloin, "suppea tutkimus".

Aikaa varatessa on tietysti kannattavaa kertoa, miksi olet aikaa varaamassa, jotta tietävät paljonko käyntiin on varattava aikaa.

• ei pk-seudulla
        vadelma kirjoitti:

Mulla oli suussa pari paikkausten tarvitsiaa, kun menin yksityisellä. Hän teki ne työt, mitä minä käskin ja sitten hän joka kerta kysyi, että tehdäänkö tarkastus, kunnes sanoin, että ens kerralla voitais se tehdä. Kun ne akuutimmat saatiin hoidettua. Hän lupasi myös lähettää minulle ajan seuraavaa kertaa ja sitäkin hän kysyi useamman kerran ja sanoin, että lähettää vain ajan, sillä kaikki yksityiset ei tällä alueella ota uusia asiakkaita. Kun mitään aikaa ei kuulunut, tilasin itse ajan vuoden päästä. Aika on elokuussa.

• kjdfhkjfg

Mä käyn Oralissa siinä heti sillan pielessä. Olen tykännyt

• nimimerkki...

Oral on ihan törkeän kallis paikka! Onko sinulla edes sama hammaslääkäri joka kerralla, vai vaihtuuko usein? Helsingissä (itäkeskus) ainakin vaihtuu ihan liian usein ja etukäteen ilmoittamatta mikä on minusta todella inhottavaa. :( Toivottavasti Hyvinkään toimipisteessä on asiat paremmin.

• Korvauksesta

Ei kyllä missään saa 80% kelakorvauksia, 40% lienee lähempänä totuutta. Hammaslääkäreiden hinnoissa on paljon eroa eli kannattaa vertailla. Itse otin puh.luettelon kouraan ja aloin soittelemaan. Löysin halvan yksityisen, nyt maksan yksityisellä täysin saman kuin kunnallisella. Hyvänä plussana vielä se, että hoitoon pääsee aina ja nopeasti, sekä aina samalle hammaslääkärille.

• mutta kallis

Olen käynyt Hyvinkään Oralissa vuosia. Hinnat oli kohtuulliset, kun nimi oli vielä Hammas- ja suuklinikka. Nyt hinnat törkeät. Suuhygienistin aikakin maksaa lähes kaksinkertaisesti isot toimistokulut! Hoito on kyllä ollut aina ensiluokkaista ja ajan saanut hyvin.

• Anonyymi

Keravan erikoishammaslääkäriasema.

Itse en uskaltaisi käyttää.

Lähipiirissäni oleva tuttava kävi, mutta on niin järkyttynyt kokemuksestaan, ettei uskalla palautetta antaa.

Iäkäs, käsistään epävarma erikoishammaslääkäri aiheutti karmean säryn, jota hoidetiin pitkään muualla. Kannassa ei ole mitään tietoa käynnistä.

Laitteet, tietokoneet ja olemus tässä mielestäni jopa homeelta haisevassa liiketilassa on muutenkin sellaisia, että epäilen onko kaikki määräysten mukaista.

Sama vanhus toimii myös Jussintorin hammaslääkäriasemalla

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Keravan erikoishammaslääkäriasema.

Itse en uskaltaisi käyttää.

Lähipiirissäni oleva tuttava kävi, mutta on niin järkyttynyt kokemuksestaan, ettei uskalla palautetta antaa.

Iäkäs, käsistään epävarma erikoishammaslääkäri aiheutti karmean säryn, jota hoidetiin pitkään muualla. Kannassa ei ole mitään tietoa käynnistä.

Laitteet, tietokoneet ja olemus tässä mielestäni jopa homeelta haisevassa liiketilassa on muutenkin sellaisia, että epäilen onko kaikki määräysten mukaista.

Sama vanhus toimii myös Jussintorin hammaslääkäriasemalla

Jokaisesta asiasta vaan kantelu menemään. Viranomaisen pitää ne kantelut käsitellä

https://www.pvk.fi/vahinkoilmoitus/potilasvahinkoilmoitus/vahinkoilmoituslomakkeet/
        https://avi.fi/asioi/henkiloasiakas/valvonta-ja-kantelut/sosiaali-ja-terveyspalvelut
        https://asiointi.kuluttajariita.fi/kuluttaja/#/fi/ratkaisupyynto-terveydenhuollosta/
        https://valvira.fi/sosiaali-ja-terveydenhuolto/muistutus-tai-kantelu

• jokapoika4

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      121
      3348
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      78
      1748
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1511
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      49
      1280
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1155
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      90
      1084
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1039
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      944
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      78
      873
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      19
      867
    Aihe