Helevetin helevetti..

EclipsE

Aiemmin epäilijä oli avannut tämän aihion. Nyt minulla onkin ideana esittää erinäisiä tulkintoja(ni) tuosta paikasta missä voi kaiken toivon heittää.

1. Helvetti on tilana ikuinen, jossa Gehenna-vertauksen mukaisesti sielut palavat loppuun.
Ilmestyskirjassa käytetty sana saatanan vaivaamisesta/kuoliaaksi tuhoamisesta myöskin viittaa tuohon.
Eräät linjaukset käyttävät tätä tulkintaa, mm. Adventistit muistaakseni.

2. Helvetin tuli pysyy yllä ikuisten sielujen avulla, jotka toimivat kulumattomana polttoaineena sen liekeille. (Sielu on välittäjäaine hengen ja ruumiin välillä, siten se voisi olla hyvinkin osuva, jos liekkiä ajateltaisiin fyysisenä.)

3. Jumalan ja hengen symbolina on tuli, aivan kuten Kabbalisuudessa se on Taivaan symboli.
(Tästä jotkut ei-valitut ovat ottaneet tulen 4. elementiksi, 3:men alkuperäisen lisäksi.)
Näin ollen Jumalattomat eivät kestä sitä, joten palavat negatiivisesti. Jumalaa ei voi nähdä ilman että kuolee, mutta jos on palanut täydellisyyden tilaan, siten ihminen voi sen ilmeisesti kestää.

Tämän lisäksi on muistaakseni Teosofisteilla monimutkainen ja aina yhtä koomisen epätoivoinen tulkinta että helvetti ja elysiuminen kentät olisivat sama asia.
(Korjatkaa jos muistin tuon väärin.)

Mikä on sinun tulkintasi/ mielipiteesi näistä?

16

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .pp

koomisen epätoivoisia tulkintoja "helvetistä",mikä lie?
      Laittaisit tulkintoja Helvetin Enkeleistä,olisi ainakin jotain todellisuuden pohjaa,vaikka tulkintasi olisi kuinka "päin persettä".

• nrtjtr

njrjrtw

• J.Dempsey.

Ensiksi vastaan kaikille yhteisesti, kun niin usein kysytään:missä Jumala silloin oli?
      Vastaan että valmistelemassa vieläkin entistä kuumempaa helvettiä joutenoloisille huikentelijoille.Sitten helvetistä?
      Sen toimintaa ja jatkuvuutta on turha ja hyödytön arvailla voit lukea (Tulta) tältä foorumilta
      kuinka buddalainen munkki kuoltuaan kävi helvetissä ja palasi takaisin kertomuksensa kanssa
      Ylösnousemuksen lapsina me saamme uudet ruumiit jotka kestävät iankaikkista iloa ja riemua ja ovat
      meille uskoville Ihmettelyn aihe ja osoitus
      Jumalan kaikkivoipaisuudesta.

Tuomion ylösnousemuksessa saavat jumalattomat yllensä kirouksen puvun joka sitten kestää ilman että tarvitaan paksua asbestipukua, helvetin hirmuisuutta ja mitä mieli ei voi kuvitellakaan.
      Ketkä heitetään helvetin tulijärveen ja he huutavat hirveästi välillä painuen upoksiin ja taas nousten pinnalle huutaen hirveästi?
      Sitten jokaisesta synnistä saadaan omat määrätyt rangaistuksensa joita maanpäälliset kiduttajat eivät kykene edes uneksimaankaan, mutta ne kiduttajademonit kyllä osaavat ja siihen on heille
      Jumala määrännyt miten itsekutakin kadotettua
      vaivataan.
      Helppoa helvetissä ei ole kenelläkään, se on
      pettävää harhaluuloa että ilman Jumalaa voi olla
      ja elää synneissä ja joutua kadotuksen vaivaan.
      Tällä tavoin sinun tulisi suuntautua ja ottaa selvää helvetin ja taivaan olosijoista.
      Viimeisen tuomion jälkeen nämä tapahtuvat, mutta kuvauksia on annettu tarpeeksi, molemmista paikoista. Kiirastulioppi on harhaoppi.

• Pakana(M)

asiasta josta ei ole voinut saada mistään minkäänlaista tietoa.

Siispä kyseessä on satusepon sepitykset.

• Pakana(M)

joka esittää varmana väitteitä joihin ei ole mitään todisteita, ei voi pitää kuin joko epärehellisenä tai mielenvikaisena.

• J.D

Vain täysi tollo antaa väitteitä jotka sopivat teelusikkaan.
        Sellaista on ominaista pakana älylle.
        Teelusikkaselittelijä tollo m.

• EclipsE

Annoit juuri loistavan kuvauksen itsestäsi, sekä vielä perusteet. Unohdit mainita myöskin ego-driven auktoriteetin ja puolueelliset mielipiteet joiden perusteella esitetään perusteettomia syytöksiä ja falsifiointeja. (Sinun metodisi)
        Lisäksi et vastannut kysymykseen, ja ottanut huomioon mitä sana "tulkinta" tarkoittaa.

• Pakana(M)
        EclipsE kirjoitti:

Annoit juuri loistavan kuvauksen itsestäsi, sekä vielä perusteet. Unohdit mainita myöskin ego-driven auktoriteetin ja puolueelliset mielipiteet joiden perusteella esitetään perusteettomia syytöksiä ja falsifiointeja. (Sinun metodisi)
        Lisäksi et vastannut kysymykseen, ja ottanut huomioon mitä sana "tulkinta" tarkoittaa.

Minähän en mitään todistamatonta ole väittänyt olevaksi. Sen sijaan olen peräänkuuluttanut todisteita joita hihhulit ovat kykenemättömiä tarjoamaan.

• EclipsE
        Pakana(M) kirjoitti:

Minähän en mitään todistamatonta ole väittänyt olevaksi. Sen sijaan olen peräänkuuluttanut todisteita joita hihhulit ovat kykenemättömiä tarjoamaan.

jos sinusta kaikki mitä ei ole 100% todistettu on valhetta, niin miksi sinä puhut Odinista, tai makroevoluutiosta?
        Pidätkö sinä(kin) itseäsi puuttuvana linkkinä?
        Oletko pitänyt saunailtoja Odinin kanssa?
        Oletko nyt aivan pässi?

• Klamm

Helvetti on jokaisen sadistin unelma. On kiva ajatella omia vihamiehiään helvetissä ja kuvitella heille kaikki mahdollinen tuska.

Ja koska helvetti on niin keskeisessä asemassa kristinuskossa, niin voidaan kristinuskoa pitää sadistisena uskontona.

• EclipsE

entäs miksikä kutsutaan henkilöä jonka mielestä pahantekijöiden tulisi selvitä rangaistuksetta rikoksistaan, vieläpä jos he eivät niitä kadu yms.

Nihilisti?
        Masokisti?

• Moppe

Minulla ei ole yhtäkään teoriaa siitä millainen helvetti olisi. Koska minulla on teorioita, ettei sitä voi olla olemassa. Käsitteet helvetti ja taivas vaativat täydellisen olemassaoloa. Ja koska aina voi kaikkea jollain tavalla parantaa ei voi olla täydellisyyttä. Näin ollen taivaan täydellinen onni ja helvetin täydellinen kärsimys eivät voi olla olemassa. Toisekseen jos on Jumala niin miksi hän ajattelisi niin mustavalkoisesti, että näkisi ihmiset vain täysin hyvinä tai täysin pahoina. Pitäisi olla jotain taivaan ja helvetin välimuotoja. Lisäksi, en usko, että Jumala, jonka oletetaan olevan hyvä, tuomitsisi ketään ikuiseen kärsimykseen. Mitä iloa Jumala helvetistä muka saisi?

• delfiini

Kirjoitit:

"Mitä iloa Jumala helvetistä muka saisi? "

Ei Jumala saa helvetistä mitään iloa. Syntiset eivät voi päästä taivaaseen, sillä Jumala vihaa syntiä. Taivaaseen voivat päästä vain ne, jotka ovat pyytäneet syntejään anteeksi Kristukselta.

Kirjoitit:

"Lisäksi, en usko, että Jumala, jonka oletetaan olevan hyvä, tuomitsisi ketään ikuiseen kärsimykseen. "

Jumala on hyvä Jumala. Siinä suhteessa olet kirjoituksessasi oikeassa. Hän tarjoaa pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Jokainen, joka ottaa sen vastaan, pelastuu.

Kirjoitit:

"Toisekseen jos on Jumala niin miksi hän ajattelisi niin mustavalkoisesti, että näkisi ihmiset vain täysin hyvinä tai täysin pahoina. "

Jumala näkee uskovaisen ihmisen tahrattomana ja puhtaana. Se juuri on Jeesuksen sovitustyön merkitys. Hän vanhurskauttaa meidät Jumalan edessä. Kaikki se hyvä, joka meillä on, on Kristuksen ansiota.

Jos joku ihminen ei halua elää Kristuksen seurassa täällä maan päällä, kuinka hän voisi tehdä sen taivaassa, iankaikkisesti? Hänhän ei selvästikään rakasta Kristusta.

• EclipsE

"Käsitteet helvetti ja taivas vaativat täydellisen olemassaoloa."

Myös aikamme 4 ulottuvaisuutta vaativat luonnonlakien puolesta täydellisen olemassaoloa.

"Ja koska aina voi kaikkea jollain tavalla parantaa ei voi olla täydellisyyttä"

Tämä sitävastoin osoittaa että on täydellisyys, johon pyrkiä.

"Toisekseen jos on Jumala niin miksi hän ajattelisi niin mustavalkoisesti, että näkisi ihmiset vain täysin hyvinä tai täysin pahoina."

Jumala näkeekin kaiken polaarisen ylitse. Mutta hän on luonnoltaan suvereeni, oikeudenmukainen sekä armollinen. Hän ei ole vain olemassa, vaan olemassaolo itse.
        Kaikki on Jumalan rinnalla vajavaisia, jopa pahoja. Siten vain Jumalan avulla voi saavuttaa täydellisyyden.

" Pitäisi olla jotain taivaan ja helvetin välimuotoja"

Mietippä missä me olemme?

"Lisäksi, en usko, että Jumala, jonka oletetaan olevan hyvä, tuomitsisi ketään ikuiseen kärsimykseen. Mitä iloa Jumala helvetistä muka saisi?"

Jumala on suvereeni, kuten sanoin. Ihmisen syynalainen tila, jos nyt niin voidaan sanoa, on epäluonnollinen, ja johtaa luonnollisena seurauksena tuohon kadotukseen, mitä tulkitsin.
        Mutta jos ihminen palautuu siitä takaisin viattomuuteen, on kuin hänet vapautettaisi itse hankitusta kuolemantuomiosta.
        EI kukaan ole tietääkseni sanonut että helvetti olisi sadismia varten.

• Jaa

Jumala = tuli

helvetti = tuli

Jumala = helvetti

• EclipsE

jos kontekstista irroitat käsitteitä, niin voit päätellä noin. Mutta vielä kerran:
        3. Jumalan ja hengen symbolina on tuli, aivan kuten Kabbalisuudessa se on Taivaan symboli.
        (Tästä jotkut ei-valitut ovat ottaneet tulen 4. elementiksi, 3:men alkuperäisen lisäksi.)
        Näin ollen Jumalattomat eivät kestä sitä, joten palavat negatiivisesti. Jumalaa ei voi nähdä ilman että kuolee, mutta jos on palanut täydellisyyden tilaan, siten ihminen voi sen ilmeisesti kestää.
        Lisäyksenä: Jos ihminen on saanut täydellisyyden tilan, Rakkauden (Mikä on myöskin Jumala) hän kestää tuon.
        Sen sijaan Rakkauden liekkiä ei kestä kukaan joka ei siinä ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe