Jos minulla on velkainen asunto vuokralla ja saan vuokratuloa 500e. Ja asunnon korot on kuukaudessa 400e. Meneekö vero koko vuokratulosta vai sadasta eurosta? Kun korot on asunnon menoja. Että kuinka se menee?
Velkainen asunto vuokralla.
7
1070
Vastaukset
- menee näin
Maksamasi korot ovat pääomatuottoja (negatiivisia sellaisia) ja vuokra on pääomatuloa myös. Nämä lasketaan yhteen ja katsotaan paljon jää koko vuodelta voittoa. Sinun tapauksessasi ko. summa on juuri tuo 100€ / kk. Laskelma tosin tehdään koko vuodelta.
- manta07
maksaisin veroa siitä 100e enkä 500e. Tähän haluan saada selvyyden, koska yksi ihminen väittää, että maksaisin veron koko 500 ja minä väitän että 100. Kumpi siis oikeassa?
- Ceno
manta07 kirjoitti:
maksaisin veroa siitä 100e enkä 500e. Tähän haluan saada selvyyden, koska yksi ihminen väittää, että maksaisin veron koko 500 ja minä väitän että 100. Kumpi siis oikeassa?
maksat veroja koko 500e sta mutt vuoden lopussa saat vähennettyä veroja koroilla joita oot maksanut... ei siis mitään varmaan tietoa...
- vähentää
manta07 kirjoitti:
vuokratuotosta myös vastikkeen
- ensisijaisesti
Pääomatuloista, joita vuokrasi ovat. Olet aivan oikeassa. että maksat veroa vain 100€:sta.
Tässä tietoani vuokratuloista velan koroista. Siihen sinun kysymykseen en osaa vastata, tai laskea, kun siihen vaikutta ansiotulot yms.. tulot mutta tiedän miten nuo vuokratuloista tehtävä verotus menee.
Kun keväällä tulee veroehdotus mukana täyttöohje lehti niin siinä täyttöohje lehdessä on valmis lomake vuokratuloille, selkeät ohjeet, laitat sinne vuokratulot edelliseltä vuodelta ensin vähennä vuokratuloista yhtiövastike, ja sitten eri lomakkeelle itse veroehdotukseen jossa lukee asunto ja opintolainan korot laitat korot, jos on velkaa asunnosta.
Verottaja laskee ja vähentää..niinkuin jo tuolla kirjoitin niin en osaa laskea tässä näin. Verotoimistossa varmasti laskevat heti paikan päällä, kun menet sinne virkailija laskee tarkan summan joudutko maksamaan ja miten paljon jälkiveroa.
Vuokratuloista ei makseta veroa kuin jälkikäteen lisäverojen muodossa saattaa olla, ettet joudu ollenkaan edes maksamaan veroa vuokratuloista, jos on velkaa asunnosta ja korot on suuret.
Saattaa olla, et netin kauttakin voi laskea tuon.- it-enska
Väitän, että se menee näin. Toivottavasti olisin väärässä...
Vuokratulot on tuloa 500e * 12 = 6000 e /v.
Tuosta summasta maksat verot, mutta saathan vähentää verotuksessa lainasi korot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307748- 545778
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa793268Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72883Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3261314Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071