MF 185 hydrauliikka.......

ongelma!!!!!

mikäköhän tuohon peliin on tullunna.öljyjen ollessa kylmät nostolaitteet pelaa mutta annaskuin lämpiää niin ei nouse ei sitten millään...pumppuko se sieltä on mennynnä???ja mitäköhän tuollainen remontti maksanee,hankalako vaihtaa??Ja toinenkin kymysys olisikohan kyseisen traktorin renkaisiin saatavana kevyempiä valsseja nykyiset on jotkut valurautaiset mohkulat jotka nitisee niin pirusti tohtiskohan noista ottaa esim sorvilla enempiä painoja pois???näistä asioista olisi mukava saada tietoa teiltä jotka enempi tietää minä kun en tiedä enää mitä tehdä???kiitoksia vastauksista etukäteen.!!!

13

7351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • farmari

      Tuossa Fergussa muistaakseni on mäntäpumppu hydraulipumppuna ja saattaapa olla, että on iän mukana väljistynyt.Pumppu muistaakseni sijaitsee peräkotelossa aika ikävässä paikassa, joten hommaa teettää, kun sen esiin kaivaa.Uutta pumppua voi kysyä vaikkapa Farmilaitteesta Tampereelta.Itse joskus harjoittelupaikassa oli traktorina 165:n fergu ja oli samanlainen ongelma eli joutui hiukan avittamaan, kun ei meinannut nostaa ylös esim. kylvölannoitinta.

    • juntti

      kuinka nousee esimerkiksi kärryn kippi sillä hydrauliikalla. Jos sekin on hidas, niin sitten on vika pumpussa (todennäköisesti). Voi olla myös säädin, jos kuuluu kolinaa. Mutta jos kippi nousee hyvin, niin sitte se on nostolaitesylinterissä tiivistekumit mennynnä.
      Mikä on tuon verkun vuosimalli?

      Ne valuvanteet on melkein painonsa arvoiset kullassa. Jos ne on oikeen kiristetty, niin ei ne nitise yhtään. Ihan varmaan saat vaihdettua ne päikseen "peltivanteisiin" ja melko varmaan saat vielä pikkusen välirahaa, kun pistät ne tarjolle vaikka keltaiseen pörssiin tms. lehteen.

    • MF 590

      Siis nostolaitteissa raskas äes, jota ei nosta kunnolla.
      Huoltomies tulossa. Jospa ylipaineventtiilin säätö auttaisi. Muuten täysremontti talvella.

      • MF 590

        Huoltomies nosti varoventtiilin paineen 250 kiloon. Nyt äes nousi normaalisti. Varttitunnin homma.


      • Olli
        MF 590 kirjoitti:

        Huoltomies nosti varoventtiilin paineen 250 kiloon. Nyt äes nousi normaalisti. Varttitunnin homma.

        Missä päin traktoria kyseinen venttiili on?


      • MF 590
        Olli kirjoitti:

        Missä päin traktoria kyseinen venttiili on?

        venttiilin kannessa. Nyt kävi niin, että en katsonut tarkkaan missä se siellä on, kun huoltomies sen sääti. Joka tapauksessa 3-tie venttiiilissä, joka taas on perän nostolaitekannessa. Hytin takasuojapellit pois, niin pääsee käsiksi. Kipin ulosottoon painemittari, säätöä ja kokeilua. Tarvii jonkun erikoismeisselin, sanoi asentaja.
        Nostolaitteen tehonpuute oli lähes sama kylmänä ja kuumana.


      • Massikka
        MF 590 kirjoitti:

        venttiilin kannessa. Nyt kävi niin, että en katsonut tarkkaan missä se siellä on, kun huoltomies sen sääti. Joka tapauksessa 3-tie venttiiilissä, joka taas on perän nostolaitekannessa. Hytin takasuojapellit pois, niin pääsee käsiksi. Kipin ulosottoon painemittari, säätöä ja kokeilua. Tarvii jonkun erikoismeisselin, sanoi asentaja.
        Nostolaitteen tehonpuute oli lähes sama kylmänä ja kuumana.

        massikan huoltomies? Seuraavaksi halkeaa nl.sylinteri sopivassa ylipainetilanteessa.


      • MF 590
        Massikka kirjoitti:

        massikan huoltomies? Seuraavaksi halkeaa nl.sylinteri sopivassa ylipainetilanteessa.

        oli entinen massikka-asentaja, nykyisin villi yrittäjä. Kokenut luotettava asentaja.
        Pumpun männänrenkaat saattavat hajota, jos ovat kuluneet loppuun. Riski on sylinterinkin kestävyydessä, tosin pieni näillä paineilla.


      • Koneet kunnossa.
        MF 590 kirjoitti:

        oli entinen massikka-asentaja, nykyisin villi yrittäjä. Kokenut luotettava asentaja.
        Pumpun männänrenkaat saattavat hajota, jos ovat kuluneet loppuun. Riski on sylinterinkin kestävyydessä, tosin pieni näillä paineilla.

        Massikan hydrauliikan paine säädetään holkista, perussäätöön on ohjeissa annettu millimäärä. Säätöön pääsee käsiksi myös oikean sivuluukun kautta, holkki pyörii sopivilla tongeilla tai ruuvimeisselillä. Paineen voi testata luukku auki, kun täyttää öljyn aluksi vain luukun alareunaan asti.

        Hydraulipumpun männänrenkaat voivat olla kuluneet poikki jos on ajettu likaisilla öljyillä. Kokemusta on, alle 10000 tuntia ajettu aivan sökönä ja taas 18000 tuntia ajettu antaa täydet paineet. Pumpun korjaussarja auttaa. Satasarjalaisen nostolaitteen männässä ei ole mitään kumitiivisteitä, vaan kolme valurautaista männänrengasta. Mäntään voi sorvata neljännen rengasuran lähelle päätä ja siihen teflontiiviste, johan alkaa työkone pysyä ylhäällä myös moottori sammutettuna.

        Männän halkaisija 165S mallissa on 79 milliä, 185 mallissa 84 milliä. Isontamalla männän halkaisijaa on saatu isompi nostolaitteen teho. Koska pumppu on sama, 185 nostaa varret hitaammin.

        Muualla viestiketjussa joku ihmetteli kun 165:n vetovarret ei laske riittävän alas. Normaaleilla takapyörillä ja nostotangot vetovarsien keskimmäisissä reiissä noin 23 senttiä maasta on alin kohta. Jos "käsivarret" ei laske kiinni takasillan putkiin, oikeasta sivuluukusta pääsee liikettä säätämään. Toinen niistä kahdesta ruuvista.

        Opettelin hommat entisöinnin yhteydessä samalla kun lisäsin suurtehopumpun vakiovaihteiseen 165 malliin. Sekin onnistuu, Multi-Power puolen hammaspyörät pois pumpusta ja reiät tulpilla umpeen. Tarvitaan vain sopiva välityspyörästö ja astinlautaventtiili. Kippi nousee ja puutavarakuormain liikkuu kuin isommillakin vehkeillä, vallankin jos yhdistää pumput kolmitieventtiilillä


      • Haerdix
        Koneet kunnossa. kirjoitti:

        Massikan hydrauliikan paine säädetään holkista, perussäätöön on ohjeissa annettu millimäärä. Säätöön pääsee käsiksi myös oikean sivuluukun kautta, holkki pyörii sopivilla tongeilla tai ruuvimeisselillä. Paineen voi testata luukku auki, kun täyttää öljyn aluksi vain luukun alareunaan asti.

        Hydraulipumpun männänrenkaat voivat olla kuluneet poikki jos on ajettu likaisilla öljyillä. Kokemusta on, alle 10000 tuntia ajettu aivan sökönä ja taas 18000 tuntia ajettu antaa täydet paineet. Pumpun korjaussarja auttaa. Satasarjalaisen nostolaitteen männässä ei ole mitään kumitiivisteitä, vaan kolme valurautaista männänrengasta. Mäntään voi sorvata neljännen rengasuran lähelle päätä ja siihen teflontiiviste, johan alkaa työkone pysyä ylhäällä myös moottori sammutettuna.

        Männän halkaisija 165S mallissa on 79 milliä, 185 mallissa 84 milliä. Isontamalla männän halkaisijaa on saatu isompi nostolaitteen teho. Koska pumppu on sama, 185 nostaa varret hitaammin.

        Muualla viestiketjussa joku ihmetteli kun 165:n vetovarret ei laske riittävän alas. Normaaleilla takapyörillä ja nostotangot vetovarsien keskimmäisissä reiissä noin 23 senttiä maasta on alin kohta. Jos "käsivarret" ei laske kiinni takasillan putkiin, oikeasta sivuluukusta pääsee liikettä säätämään. Toinen niistä kahdesta ruuvista.

        Opettelin hommat entisöinnin yhteydessä samalla kun lisäsin suurtehopumpun vakiovaihteiseen 165 malliin. Sekin onnistuu, Multi-Power puolen hammaspyörät pois pumpusta ja reiät tulpilla umpeen. Tarvitaan vain sopiva välityspyörästö ja astinlautaventtiili. Kippi nousee ja puutavarakuormain liikkuu kuin isommillakin vehkeillä, vallankin jos yhdistää pumput kolmitieventtiilillä

        Mahtaisko jostain saada tuollaisen 100-sarjan massikan hydraulikaaviota, tai jaksaisiko joku selostaa ko. massikan hydrauliikan yksityiskohtia? Minua nimittäin kiinnostaa suuresti kuinka pumpun huono kunto johtaa nostolaitteen laskemiseen, jos se kerran sen on jaksanut nostaa ylöskin?


      • Koneet kunnossa
        Haerdix kirjoitti:

        Mahtaisko jostain saada tuollaisen 100-sarjan massikan hydraulikaaviota, tai jaksaisiko joku selostaa ko. massikan hydrauliikan yksityiskohtia? Minua nimittäin kiinnostaa suuresti kuinka pumpun huono kunto johtaa nostolaitteen laskemiseen, jos se kerran sen on jaksanut nostaa ylöskin?

        Nostolaite laskee kone pysäytettynä koska öljy karkaa nostosylinterin männän ohi. Koneen käynnissä ollessa pumppu pitää nostolaitteen halutussa asennossa. Sinällään laskeminen ei ole erityinen ongelma, kaikki vanhat Massikat tekee sen hitaammin tai nopeammin. Jos nostolaite tulee alas koneen käydessä, syy täytyy olla vivustoissa. Ellei sitten ole tehty putkitusta suurtehopumpulta nostosylinteriin, siinä tapauksessa nostolaite ei pidä asentoaan jos mäntä vähänkään vuotaa.

        Hydrauliikasta on useita ohjeita. Niistä ei kyllä ota selvää Erkkikään ensimmäisellä lukemisella. Netistä niitä löytyy. Hankkijan vanhat korjaamopäällikön käsikirjat ovat erittäin hyviä, niistä löytyy käytännön ohjeita.

        Viimeksi entisöin -74 mallin 165S:n, jonka nostolaite oli aika lailla sökönä. Korjaussarja pumppuun ja uudet männänrenkaat nostosylinteriin lisättynä yhdellä teflonrenkaalla, muuten vain säätöä oikeasta sivuluukusta. Nyt kone nostaa tyhjäkäynnilläkin keulansa ylös jos on liian painava laite vetovarsissa. Moottori pysäytettynä perälevy tulee alas noin kolmessa minuutissa.


      • tarpeeton teos
        Haerdix kirjoitti:

        Mahtaisko jostain saada tuollaisen 100-sarjan massikan hydraulikaaviota, tai jaksaisiko joku selostaa ko. massikan hydrauliikan yksityiskohtia? Minua nimittäin kiinnostaa suuresti kuinka pumpun huono kunto johtaa nostolaitteen laskemiseen, jos se kerran sen on jaksanut nostaa ylöskin?

        Minulla olisi rokulissa ko koneeseen rokulissa korjaamokäsikirja, jos jotain kiinnostaa.


      • 165S ja 185MP
        tarpeeton teos kirjoitti:

        Minulla olisi rokulissa ko koneeseen rokulissa korjaamokäsikirja, jos jotain kiinnostaa.

        Jo vain kiinnostaa. Isommat satasarjalaiset on tehty pitkälti samoista palikoista, joten kirjalle on käyttöä. Laita yhteystiedot: [email protected] niin puhutaan lisää. Jos haluat, saat muutaman kuvan 165 ässästä kapealla hytillä. Valtakunnasta ei varmaankaan montaa vastaavankuntoista löydy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1788
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

      Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1204
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1070
    4. No ei sun asunto eikä mikään

      muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      946
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

      Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      866
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

      Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      81
      817
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

      Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      816
    8. Mitä mietit Honey?

      Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      810
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

      Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      46
      810
    10. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      773
    Aihe